Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
frca
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1558
|
Zaslal: 23. říjen 2007, 15:03:56 Předmět: |
|
|
Vždyť je to jen hra. Jsou lidi, kteří neakceptují, co na ně ta neživá krabice zabliká. Neznám hru, která by to nějak speciálně ošetřovala, takže by to bylo pouštění se do neznámých vod. Minimálně riskuješ, že se hráč bude hodně divit. A poslední věc. Budeš to ošetřovat i pro nový začátek hry? Jestli nebude nějak extra dlouhá, hráč si to prostě spustí znova. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Chjoodge
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 145
|
Zaslal: 23. říjen 2007, 15:05:09 Předmět: |
|
|
Připomíná mi to scénu v prvním MGS, kde Snakea mučí elektrickým proudem, takže hráči klesají HP, a hráč to mučení může kdykoliv zastavit za cenu jisté smrti pro Meryl. Když nepřizná a mučení přežije (mezihra s bušením do mezerníku), tak později uteče a hra jede dál, směrem k dobrému konci. Nicméně když nepřizná a mezihru prohraje, tak game-over, smazanej save, nazdar bazar.
Alespoň tak jsem to slyšel - já jsem tu mezihru vyhrál a zkoušet ji prohrát se mi nechtělo
Nicméně to byl zvláštní případ, kde ta špatná možnost vedla rovnou na game-over, takže se mohl ten save prostě fyzicky smazat. Navíc se to stalo jedinkrát za hru, takže člověk neměl důvod si předtím soubory se savy někam zálohovat. Je pravda, že nervy to docela byly.
Kromě tohohle game-over případu mě technicky moc nenapadá, jak to neprorazitelně vyřešit - zazálohat si soubory už dneska umí všichni. A i když vymyslíš něco chytřejšího, tak to někdo rozlouskne a na webu se to rozšíří, takže kdo bude chtít ten tvůj trik obejít, tak ho nejspíš obejde.
Spíš bych si pomohl designově, třeba tak, že ten dopad hádanky se projeví až daleko za tím rozhodnutím - tzn. odpovíš na hádanku, nevíš, jestli dobře, nebo špatně, pak hraješ pár hodin dál a pak se dostaví výsledek. Samozřejmě i tam se dá vrátit save, ale znamená to hrát těch několik mezihodin hry znova.
Takhle to třeba bylo ve starých Dark Forces - někdy v půlce hry ses rozhodnul, jestli někoho zabiješ, nebo ne, a podle toho se pak něco změnilo ke konci hry. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Chjoodge
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 145
|
Zaslal: 23. říjen 2007, 15:07:12 Předmět: |
|
|
frca napsal: |
Budeš to ošetřovat i pro nový začátek hry? Jestli nebude nějak extra dlouhá, hráč si to prostě spustí znova. |
LoL - no tak tomu snad bránit nikdo nechce... |
|
Návrat nahoru |
|
|
igor
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 196
|
Zaslal: 23. říjen 2007, 15:59:35 Předmět: |
|
|
Chjoodge napsal: |
Nicméně když nepřizná a mezihru prohraje, tak game-over, smazanej save, nazdar bazar. |
Myslim, ze to neni az tak brutalni - ted to nevim na 100%, ale zda se mi, ze jsem sam u toho zemrel - jediny trest byl, ze tam nebyla volba continue. Musel jsem loadnout starsi pozici, zadne mazani savu se nekonalo. Jinak neco podobneho/horsiho ma i MGS3, kdy pokud na jednom miste udelas save a loadnes to az za 2 dny, tak jsi postrelen ve spanku a musis opakovat kousek hry (ovsem kdyz pockas dyl jak tyden... no, to uz by byl OT, ale je to pekne). |
|
Návrat nahoru |
|
|
Chjoodge
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 145
|
Zaslal: 23. říjen 2007, 16:08:59 Předmět: |
|
|
Tak to jsem zklamanej Přišlo mi to tenkrát správně drsný. Tenkrát jsem měl fakt radost, když jsem Meryl zachránil a myslel, že riskuju celou hru |
|
Návrat nahoru |
|
|
VODA
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 23. říjen 2007, 17:50:38 Předmět: |
|
|
OT: Pro upřesněni k MGS1, jsou tři varianty jak dodělat mučení z rukou Ocelota....1. mačkáš do mezerníku a nestihneš to....jsi mrkev a musíš naloadovat poslední uloženou pozici......2. přežiješ mučení.....zachráníš Meryl a dostaneš bandanu (nekonečná munice) a 3. vzdáš se (na PSX to bylo stisknutí SELECT) a Meryl umře, ale dostaneš od Otacona neviditelný kabát....
Tak sry za OT, ale MGS mám rád, takže jsem to chtěl trochu okomentovat... _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
|
franz
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1325
|
Zaslal: 23. říjen 2007, 18:08:14 Předmět: |
|
|
k čemu je vymýšlení jak zamezit ukládání, když při druhém hraní nebo podle návodu už budu beztak správnou odpověď znát a dám ji tam rovnou. S tím nic dělat nejde, jedině celý děj či samotné rozhovory generovat na začátku pro každou hru znovu, to ale nechceš |
|
Návrat nahoru |
|
|
Houp
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 672
|
Zaslal: 23. říjen 2007, 18:38:50 Předmět: |
|
|
k Diablu 2, jsem teď na Hell a dělám si kopii savu, zase za nějaký velký cheat to nepovažuji, tresty za smrt jsou moc vysoké. (několika zabití Mephista na Hell s "cheatem" "players 8")
ale záleží na tom, jestli v tvém případě ten člověk bude vědět, že bude něco důležité, nebo nebude.. když nebude vědět, proč ukládat, nebude ukládat _________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Peta
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 154 Bydliště: V prvnim patre hned vedle koupelny.
|
Zaslal: 23. říjen 2007, 19:46:36 Předmět: |
|
|
Tak abych to trochu upřesnil - je mi jasné že když někdo bude HODNE chtít tak to obejde. Trošku teda předefinuju cíl: udělat to hráči co možná nejtěžší (ale pcmasterův nápad je drsnej, s tou virtuální mašinou ). Prostě bych byl rád kdyby aspoň pouhé překopírování savů nepomohlo.
Jinak to s tím že budeš znát hádanku když to budeš hrát podruhé - je to jen modelová situace. Nic takového tam nebude, čili to že to budeš hrát podruhé ti nepřinese žádnou výhodu. Bohužel ale nejde zakomponovat onen nápad udělat rozuzlení volby až později - to prostě do té hry nejde. _________________ Když je Ti smutno, otoč se tváří ke slunci a všechny stíny padnou za Tebe. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Chjoodge
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 145
|
Zaslal: 23. říjen 2007, 20:02:08 Předmět: |
|
|
Jestli ti jde jenom o to zabránit save-zkusit-load a máš to jenom na jednom místě ve hře, tak bych použil ten autosave, co tu někdo říkal už na začátku - jeden save na postavu a ten automaticky přepsat. Normální člověk si soubory se savem bezdůvodně nezálohuje, takže když přijde k hádance, tak zálohováno mít nebude a bude se muset rozhodnout, jestli do ní půjde, nebo ne, případně jak odpoví.
Na tu chvíli asi halt zakážeš multitasking
Kromě tohohle už ti zbývá jenom prasení - zápisy někam mimo adresář hry, do registrů atp., ale komu nevadí odskočit si ze hry zazálohovat save, tomu nevadí ani chvíli googlit, aby našel, jak to má udělat. |
|
Návrat nahoru |
|
|
franz
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1325
|
Zaslal: 23. říjen 2007, 22:15:22 Předmět: |
|
|
nehral bych hru, ze ktere se nejde prepnout jinam nebo se neda minimalizovat, ukoncit alt+f4 atd.
udelej ukladani jako v atlantisu, samo se to ulozi v klicovem momentu (po te odpovedi na otazku) a ne pres jeden stejnej slot, ale jako dalsi, slot se i tak bude jmenovat "Po odpovedi" a pokud by hrac s vysledkem sve odpovedi nebyl spokojen, musel by nacist dozadu nejblizsi autosave, kterej by byl neprijemne daleko, treba pred nejakym puzzlem nebo slozitym bludistem atd., ze se mu to nebude chtit delat znova jen aby zkusil, co udela druha odpoved |
|
Návrat nahoru |
|
|
Peta
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 154 Bydliště: V prvnim patre hned vedle koupelny.
|
Zaslal: 24. říjen 2007, 08:02:03 Předmět: |
|
|
Díky všem za rady, nakonec jsem něco uspokojivě fungujícího snad vymyslel po poradě na IRC _________________ Když je Ti smutno, otoč se tváří ke slunci a všechny stíny padnou za Tebe. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Crusty
Založen: 28. 08. 2007 Příspěvky: 120 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 24. říjen 2007, 08:06:49 Předmět: |
|
|
to SilverMan : mno a nas tu s tim neuspokojis? ... _________________ http://www.2ox.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
Chjoodge
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 145
|
Zaslal: 24. říjen 2007, 08:54:18 Předmět: |
|
|
franz napsal: |
nehral bych hru, ze ktere se nejde prepnout jinam nebo se neda minimalizovat, ukoncit alt+f4 atd. |
Však jsem taky říkal, že by to bylo jen na tu chvíli, čili bavíme se tu o jednom okamžiku ve hře...
Kromě toho to snad není tak důležité, ne Nebo jestli se ti běžně stává, že si koupíš hru, doma zjistíš, že z ní neumíš alt+tabnout, tak ji vyhodíš z balkónu, tak ok.
SilverMan: Hehe, dobře jsi mě na tu hru navnadil, teď se na ní těším ačkoliv o ní nevím ale vůbec nic |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mem
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 24. říjen 2007, 09:26:25 Předmět: |
|
|
Jinak v dnešní online době je ještě jeden zajímavý způsob, trvat na připojení na server (třeba jen před tím klíčovým okamžikem) a zaznačit si tam (a potom načítat) hráčovy údaje. To by i pcmaster se svým virtuálním prostředím utřel nos
Případně mít na serveru komplet management saves (samozřejmě mít ve hře možnost offline uložení, ale nahrání až v online stavu), tím by se daly na straně serveru do těch savů vkládat změny (alternativní situace při load atd.) _________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|
|