Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
shipo
Založen: 05. 11. 2007 Příspěvky: 19
|
Zaslal: 24. srpen 2012, 14:30:13 Předmět: teselační jiskření |
|
|
Řešil tu už někdo problém s jiskřením u teselace ploch?
U materiálu mám odhadem tři pásma:
1) nad 40 metrů je bez teselace
2) mezi 40 a 4 metry se dynamicky mění faktor teselace
3) pod 4 metry je maximální teselace
Problém je že si GPU v prostředním pásmu z displacement mapy spočte polohu vertexu, a díky menšímu počtu trojúhelníku pod nízkým úhlem vznikají průhledné mezery.
Na prvním obrázku je blízká plocha, kde je vidět teselační šum v pozadí. Na druhém obrázku je šum vidět na vzdálené stěně, a navíc se díky odrazu od skla přidalo desaturované jiskření za hráčem.
Pásmo maximální teselace nechci kvůli znatelnému propadu fps posunout dál (průměrná velikost trojúhelníku je ve fullhd asi 3x5pixelu, díry jsou menší).
Zkoušel jsem nechat postupně vyrůstat plochy, ale trochu jiskření zůstalo, plus samotné vyrůstání vypadá při pohybu hodně divně.
Lepším výsledkem se ukázalo nechat konstantní velikost cihel, a Gausem rozmazat extrémy ve výškové mapě. Nešlo by nějak pro adaptivní teselaci zneužít MipMapping?
http://img211.imageshack.us/img211/6789/58016644.png
http://img89.imageshack.us/img89/3833/20250731.png
http://img16.imageshack.us/img16/6287/31068436.png |
|
Návrat nahoru |
|
|
nou
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1047
|
Zaslal: 24. srpen 2012, 16:44:35 Předmět: |
|
|
to vyzera na nesulad urovne teselacie medzi dvoma susednymi trojuholnikmy. urcujes uroven tesselacie podla stredu hrany trojuholnika? toto musis urcit pre kazdu hranu samostatne inak ti vznikne nesulad medzi dvoma trojuholnikmy a teda aj medzery. _________________ Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú. |
|
Návrat nahoru |
|
|
shipo
Založen: 05. 11. 2007 Příspěvky: 19
|
Zaslal: 25. srpen 2012, 09:33:49 Předmět: |
|
|
Díky, ano je to nesoulad urovní teselace. Prozatím jsem nastavil fixní hodnoty teselačních násobičů, a můstkové mezery jsou viditelné pouze na okrajích displacement mapy. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Crypton
Založen: 14. 05. 2009 Příspěvky: 306 Bydliště: The Void
|
Zaslal: 25. srpen 2012, 11:31:40 Předmět: |
|
|
Aha, ono se jedná o Unreal Engine. Možná by bylo vhodné to zmínit v názvu tohoto topicu _________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|
|
|
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete hlasovat v tomto fóru
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna