Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Ondras
Založen: 12. 09. 2007 Příspěvky: 66
|
Zaslal: 24. říjen 2007, 09:35:42 Předmět: |
|
|
citace: |
>udělat to hráči co možná nejtěžší (ale pcmasterův nápad je drsnej, s tou virtuální mašinou ). Prostě bych byl rád kdyby aspoň pouhé překopírování savů nepomohlo. |
Jenze ty hry se delaji pro uzivatele tedy pro hrace. Sice chapu, ze mas nejakou vizi, kterou chces aby si ten hrac prozil ale obejit se to da vzdycky.
Napr. Kdyz hraju FIFU a jde mi o titul a prohraju dulezitej zapas, na konci zapasu tam je tabulka s vysledky jak da clovek ok tak se to ulozi. Me pak nezbyva nic jinyho nez nez se ohnout pod stul a zmacknout reset. Pockat si nez to nabehne a nacist save a dat si zapas znovu. Protoze kvuli jednomu zapasu, si nepokazim celou sezonu kterou hraju treba pul roku. Muzes namitnout, ze ve skutecnym zivote to je stejny, jenze tohle je hra a
ja nebudu hrat dalsi pulrok sezonu, kterou jsem stejne dohraval uz jen kvuli tomu titulu a samotna hra me uz prestala bavit.
Jedinym vysledkem je tam pak to, ze jsem nastvanej na EA a rikam si:"To tam ti kreteni nemohli dat rematch." Stejne to obejdu, protoze mi na tom zalezi vic. A jsem z toho frustrovanej a priste si zahraju radeji PES.
Pro rejpaly... nevim jestli to neni v PESu stejny uz dlouho sem to nehral. Jen jako priklad.
Cesta do pekel je dlazdena dobrymi umysly. Tohle i kdyz se nezda je jen delani naschvalu uzivateli a ten z toho bude nastvanej a pravem, protoze prece to jde ulozit vzdycky tak proc ne ted. Me takovyhle veci dokazou pokazit i zazitek z cele hry. Clovek chce byt proste uspesnej a kdyz vi, ze uspesnej muze byt i podvodem, zvlast kdyz za to nema zadny postih ani spatny svedomi, tak to udela.
Nejlepsi zpusob ktery jde takovou zlatou stredni cestou se mi zda udelat to tak, ze za save se plati penezi. A treba i dost aby si to hrac rozmyslel si to savovat kazdych pet minut. Nebo za save hrace jinak potrestat, jeden save za hodinu zdarma, dva savy za nahodny predmet atp. Pak jeste jeden autosave, ktery se stara o takovehle pripady a kam se hra ulozi, kdyz chce jit clovek treba spat a nema dost penez aby u toho musel sedet do noci. I kdyz se to zda podobny, ze se to taky obejit, tak hold s ukolem pockam pul hodiny. Je to trochu jine, protoze to plati obecne a nevztahuje se to na nejaky specialni pripad. Vytvori se tak pravidlo, ktery ten hrac jakz takz toleruje. Nebo aspon ja bych to byl ochoten tolerovat.
To co tady nekteri vymysli za konstrukce je programatorska uchylka. Save je zalezitosti socialniho chovani.
citace: |
>Spíš bych si pomohl designově, třeba tak, že ten dopad hádanky se projeví až daleko za tím rozhodnutím - tzn. odpovíš na hádanku, nevíš, jestli dobře, nebo špatně, pak hraješ pár hodin dál a pak se dostaví výsledek. Samozřejmě i tam se dá vrátit save, ale znamená to hrát těch [několik mezihodin hry znova. |
Pod to bych se podepsal. |
|
Návrat nahoru |
|
|
franz
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1325
|
Zaslal: 24. říjen 2007, 09:57:03 Předmět: |
|
|
Chjoodge napsal: |
Nebo jestli se ti běžně stává, že si koupíš hru, doma zjistíš, že z ní neumíš alt+tabnout, tak ji vyhodíš z balkónu, tak ok. |
Ne, tyhle prasarny obvykle narazim hlavne u zbastlenych free her, treba ty co lezou z Velkyho chytraka. Naposled to bylo vcera, nejaka opevovana hra s oveckama, sice neni v DX fullscreen, ale je roztazena na celou plochu a ma vlastnost "stay on top", alt+f4 nefunguje, alt+tab sice jo, ale nikam se nedostanu, a tak musim dokoukat nejake intro, ktere nejde preskocit |
|
Návrat nahoru |
|
|
rezna
Založen: 27. 07. 2007 Příspěvky: 2156
|
Zaslal: 24. říjen 2007, 10:18:06 Předmět: |
|
|
franz napsal: |
Chjoodge napsal: |
Nebo jestli se ti běžně stává, že si koupíš hru, doma zjistíš, že z ní neumíš alt+tabnout, tak ji vyhodíš z balkónu, tak ok. |
Ne, tyhle prasarny obvykle narazim hlavne u zbastlenych free her, treba ty co lezou z Velkyho chytraka. Naposled to bylo vcera, nejaka opevovana hra s oveckama, sice neni v DX fullscreen, ale je roztazena na celou plochu a ma vlastnost "stay on top", alt+f4 nefunguje, alt+tab sice jo, ale nikam se nedostanu, a tak musim dokoukat nejake intro, ktere nejde preskocit |
OT: a tys bys lepsi ve svych zacatcich? delals vzdycky presne spravne tak jak ma byt? - vzdyt to co popisujes dela spousta AAA her - prepnuti pres Alt+Tab bylo a je pohromou spousty titulu ktere uz to proste pak nerozchodi - a protoze vi ze to nerozchodi tak to radeji zakazou |
|
Návrat nahoru |
|
|
Chjoodge
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 145
|
Zaslal: 24. říjen 2007, 10:59:03 Předmět: |
|
|
Ondras: To je slovo do pranice a ve většině případů bych s tebou souhlasil, kromě zvláštního případu, kdy tenhle postup dává smysl - když do toho rizika nemusíš jít, prostě když je to riziko něco navíc, čemu se můžeš vyhnout. Což je, jak možná nepodloženě tuším, SilverManův případ.
Taky mě nebavilo v Uplinku odbíhat pořád do Windows a zálohovat save soubory jenom proto, že jim v Introversionu přišlo drsný udělat game-over definitivní. Ale pak máš třeba to mučení v MGS - můžeš ho vzdát a mít to v suchu, nebo se rozhodneš to risknout a pak by byla nemožnost loadu zpátky celkem férová.
Nicméně když se ten save nemaže, jak jsem se dozvěděl, tak je to nuda
Luk přes Horadric Cube to samý - nemusíš to v té kostce zkoušet dělat, takže kdyby se po použití kostky spouštěl autosave, ok.
Na druhou stranu FIFU hraješ, abys ji vyhrál, takže tam ten save-load chybí a ten reset je celkem jasná věc. |
|
Návrat nahoru |
|
|
rezna
Založen: 27. 07. 2007 Příspěvky: 2156
|
Zaslal: 24. říjen 2007, 11:08:09 Předmět: |
|
|
Chjoodge napsal: |
Na druhou stranu FIFU hraješ, abys ji vyhrál, takže tam ten save-load chybí a ten reset je celkem jasná věc. |
Ja nevim, ale ja hraju ligu ve FIFE (resp. hraval jsem) ne proto abych vyhral kazdej zapas, ale proto abych se co nejvic snazil neco uhrat.
Je zcela o nicem vyhrat ligu s plnym poctem vitezsti. Mnohem zajimavejsi je IMHO pro hrace to ze zvladne tu ligu vyhrat bez moznosti opakovani zapasu. Tudiz ho to nuti poucit se z vlastnich chyb. Nepoustet se v dalsim zapase do nejakych extermnich taktik apod.
To tlacitko re-match ktere ty nahrazujes resetem podle me neni zabavne, a muzes rovnou prestat hrat ligu a hrat si zapasy po jednom. |
|
Návrat nahoru |
|
|
franz
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1325
|
Zaslal: 24. říjen 2007, 11:46:56 Předmět: |
|
|
Kdysi, kdyz jsem hraval ligu NHL98, se pri preruseni rozehraneho zapasu hra ulozila a priste liga zacla pokracovanim toho rozehraneho zapasu, coz byla nevyhoda, nebot jsem chtel, aby muj brankar byl nejlepsi v tabulce uspesnosti vsech brankaru, takze s kazdym obdrzenym golem jsem natvrdo resetoval PC a mohl tak zacit zapas zase od zacatku Samozrejme to je kravovina, ale bavilo me to. Btw prave tohle NHL taky neslo alt+tabnout nebo ukoncit jinak, ale stejne jsem na to vyzral |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ondras
Založen: 12. 09. 2007 Příspěvky: 66
|
Zaslal: 24. říjen 2007, 13:32:47 Předmět: |
|
|
citace: |
kromě zvláštního případu, kdy tenhle postup dává smysl - když do toho rizika nemusíš jít, prostě když je to riziko něco navíc, čemu se můžeš vyhnout |
On je totiz trochu problem i v tom ze hrac ma snadnou volbu, bud ziska vsechno nebo utrpi veklou ztratu. Kdyby to rozhodovani nebylo tak cernobile, tak by se to vyresilo samo.
citace: |
To tlacitko re-match ktere ty nahrazujes resetem podle me neni zabavne, a muzes rovnou prestat hrat ligu a hrat si zapasy po jednom. |
Ale to je presne o cem mluvim, ja si to stejne nahraju. Tim, ze mi to tvurci ztizi me nedonuti se zamyslet, ze asi delam neco unfer. Nebo nedej boze nemoralniho. Jen me tim nastvou, ze je to tak slozity. Lepsi mi prijde tam dat to tlacitko a udelat to treba jak v Baldurs Gate. Dat tam hlasku pri nacitani. Svindlujete? Mozna bych si snizil obtiznost. Atp.
OT: ja to delam jen u dulezitych zapasu, v pulce sezony jsem klidne i sestej. Pak se musi ale drit a hold se obcas stane ze zhasnou svetla na stadionu, nebo vbehnou divaci na plochu a zapas se musi opakovat. O tom rozhodujou bafunari. Za to ja nemuzu. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Peta
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 154 Bydliště: V prvnim patre hned vedle koupelny.
|
Zaslal: 24. říjen 2007, 13:55:50 Předmět: |
|
|
Celkem zajímava debata tady vznikla, na jednu stranu je to dobře na druhou stranu to trochu odvádí od tématu.
Jinak moje hra je zatím čistě ve fázi gamedesignu, nemám vymyšleno ani v čem to budu dělat (myslím konrétně jazyk a podobně). Chci nejdřív udělat design document a pak se uvidí, sám ji asi nezvládnu takže bych pak chtěl sehnat lidi a to bez jasné představy co chci udělat dost dobře nejde (a nebo jde ale krachne to )
Jen abych nastínil jak to chci udělat: Prostě to jen ztížit, aktuálnost savů bude hlídána nějakým hashem uloženým v registrech. Myslím že rozumný kompromis mezi prasárnou a obtížností implementace a případného obcházení. Patrně ještě dovymyslím nějakou in-game featuru která to taky trochu znepřijemní.
Trochu odhalím jednu z featur hry abych vysvětlil k čemu jsem tohle potřeboval. Inspirovala mne jedna onlinová hra, možná uhádnete která pokud jste to hráli. Hráč bude mít své vybavení, přičemž bude možné jej vylepšovat pomocí očarovávání speciálními svitky. Vybavení bude možné takto vylepšit víceméně až do nekonečna, jediným limitem bude přístupnost oněch svitků (nepůjdou koupit, ale pouze vymlátit z potvor/získat z pokladů atd) a také štěstí. Vtip je totiž v tom že každé očarování poměrně významně vylepší účinnost / odolnost vybavení a také čím více je vybavení očarováno, tím větší je ono zlepšení. Je tu však jedna drobnost a to ta, že šance že očarování nevyjde je 1 ku 3. Pokud očarování nevyjde, je předmět nenávratně zničen. Nadobro. Dovedete si asi představit jaké napětí bude hráč prožívat při pokusu očarovat už tak dost namachrovanou věcičku.... Kdyby to šlo jednoduše obejít, tohle napětí je hned fuč a protože to je jeden ze základních kamenů na čem bude hra stavět (z hlediska zábavnosti a replayability) tak jsem chtěl to aspoň nějak pohlídat. _________________ Když je Ti smutno, otoč se tváří ke slunci a všechny stíny padnou za Tebe. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Triple T
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 12 Bydliště: Brno
|
Zaslal: 25. říjen 2007, 21:17:40 Předmět: |
|
|
Ondras napsal: |
ja si to stejne nahraju. Tim, ze mi to tvurci ztizi me nedonuti se zamyslet, ze asi delam neco unfer. |
Kdyz ma PC hra nejak omezene ukladani, chce tim hraci predevsim (jasne) ukazat, jak se ma v tomto ohledu hrat. Nastavuje tim jakousi standardni obtiznost, ktere bude "poctivy" hrac celit proste proto, ze si tu hru koupil nebo stahl s tim, ze si ji vychutna takovou, jaka ma byt, jak byla zamyslena. Proto me mimochodem tak trochu mate save-intenzivni hratelnost spousty dnesnich PC her, stejne jako me tesi primocarost arkad.
Chci rict, cheatovani se savy zpravidla neni soucasti idealniho zazitku z videohry.
SilverMan napsal: |
Já bych právě rád udělal hru, kde když vsadíš vše na jednu kartu a nevyjde to, nemáš nic. |
Muzes pouzit lety osvedceny recept: vyrob hru zcela bez moznosti ukladani. Tenhle postup jde pouzit i u moderni tahove hry, jak me nedavno presvedcili Warbears.
SilverMan napsal: |
šance že očarování nevyjde je 1 ku 3 |
Pro nahodne hody se imho nejlip hodi reseni, ktere navrhoval MD:
MD napsal: |
pokud jde o nahodu u klicovych situaci, muzes si hodit kostkou uz na startu hry a ulozit si to do doby, nez bude potreba. |
VODA napsal: |
MGS mám rád, takže jsem to chtěl trochu okomentovat... |
Mohl jsi to presto okomentovat trochu min, prece jen MGS mam taky rad a bonusy za projeti jsou z mala veci, ktere jsem v te hre jeste nevidel a kterymi jsem se chtel nechat prekvapit, az si to konecne zahraju na PlayStationu. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Chjoodge
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 145
|
Zaslal: 25. říjen 2007, 21:37:01 Předmět: |
|
|
Triple T napsal: |
Mohl jsi to presto okomentovat trochu min, prece jen MGS mam taky rad a bonusy za projeti jsou z mala veci, ktere jsem v te hre jeste nevidel a kterymi jsem se chtel nechat prekvapit, az si to konecne zahraju na PlayStationu. |
Hehe, to je jako když jsem si nevinně projížděl nějakej Level a v tématu o herních hrdinech našel spoiler na Dreamfall, kterej jsem právě hrál Nejhorší |
|
Návrat nahoru |
|
|
Crusty
Založen: 28. 08. 2007 Příspěvky: 120 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 25. říjen 2007, 21:51:05 Předmět: |
|
|
... ja mam rad kdyz si ja hraju s pocitacem a ne pocitac se mnou ... _________________ http://www.2ox.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mem
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 26. říjen 2007, 08:17:03 Předmět: |
|
|
Triple T napsal: |
Muzes pouzit lety osvedceny recept: vyrob hru zcela bez moznosti ukladani. Tenhle postup jde pouzit i u moderni tahove hry, jak me nedavno presvedcili Warbears. |
"Lety osvedceny postup" v tom smyslu, ze jsou uz od dob DOSu desitky utilit, ktere umi ulozit cely stav hry a pote ti ho zase pohodlne nahrat? _________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Yossarian
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 274 Bydliště: Šalingrad
|
Zaslal: 26. říjen 2007, 10:22:05 Předmět: |
|
|
Mem napsal: |
Triple T napsal: |
Muzes pouzit lety osvedceny recept: vyrob hru zcela bez moznosti ukladani. Tenhle postup jde pouzit i u moderni tahove hry, jak me nedavno presvedcili Warbears. |
"Lety osvedceny postup" v tom smyslu, ze jsou uz od dob DOSu desitky utilit, ktere umi ulozit cely stav hry a pote ti ho zase pohodlne nahrat? |
treba vmware s jeho snapshoty? |
|
Návrat nahoru |
|
|
MD
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 437 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 26. říjen 2007, 11:47:54 Předmět: |
|
|
Yossarian napsal: |
treba vmware s jeho snapshoty? |
Tehdy to byly jednodussi utility, ktere umoznovaly napriklad ulozit obraz pameti na disk nebo menit obsah pameti (umely vysledovat, kde hra uklada pocet zivotu, uroven a pod.) _________________ - play with objects - www.krkal.org - |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ondras
Založen: 12. 09. 2007 Příspěvky: 66
|
Zaslal: 26. říjen 2007, 13:22:30 Předmět: |
|
|
citace: |
Kdyz ma PC hra nejak omezene ukladani, chce tim hraci predevsim (jasne) ukazat, jak se ma v tomto ohledu hrat. Nastavuje tim jakousi standardni obtiznost, ktere bude "poctivy" hrac celit proste proto, ze si tu hru koupil nebo stahl s tim, ze si ji vychutna takovou, jaka ma byt, jak byla zamyslena. Proto me mimochodem tak trochu mate save-intenzivni hratelnost spousty dnesnich PC her, stejne jako me tesi primocarost arkad.
Chci rict, cheatovani se savy zpravidla neni soucasti idealniho zazitku z videohry. |
Myslim, si ze obtiznost by se mela resit jinym zpusobem nez pomoci ukladani, spis skillem. Nemoznost ulozit by mi zas az tak nevadila, ale musi to byt udelano rozumne. U tech tahovek, jak jsi psal, to byt nemusi ale melo by se pocitat s tim, ze se hrac muze ukliknout a resit to. To se ti pri hrani deskove hry nestane. Pak kdyz ses tesne pred koncem mise a ukliknes se, muzes zacit znovu. V tomhle pripade se z toho stava nastroj buzerace. Nejhorsi je, ale kdyz hra sama diktuje, kdy se to musi ulozit. Kdyz jdu do kina, taky mi take nerika reziser jakym zpusobem mam ten film sledovat. Stejne tak cekam, ze mi nebude diktovat herni tvurce jak mam hrat jeho hru, myslim tim co do strategie a zvolene taktiky ne co do pravidel. Je to moje vec, ze si hru kazim.
Pokud nekomu prijde, ze hrac prijde o zazitek, kdyz bude kazdych patnact vterin savovat, tak bych se zamyslel spis nad designem vlastni hry. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|