Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
VODA
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 22. září 2012, 12:36:59 Předmět: |
|
|
Máš pravdu, že je to v podstatě zabarvování, ale ve hrách jako je např. T2 a v budoucnu Sollertia, to strašně zvedne výsledný dojem. Navíc já to chci ještě spojit s tím svým vertexovým globálním osvětlením.
Jinak, ta textura se projektuje shora dolů a měla by být dynamická. Tzn. v podstatě podle pohledu kamery spočítáš okrajové UV souřadnice a pak když renderuješ, tak podle těch hranic vzorkuješ dynamickou světelnou texturu, do které renderuješ světelné/stínové objekty (quady s odpovídající texturou a blendingem, ale nemusí to být quady), které do textury renderuješ také podle aktuálního pohledu kamery.
Jak jsem psal, aby to vypadalo dobře, je třeba objekty, které vytvářejí světlo a stíny hodně natweakovat, ale pokud máš editor (který mít budu), tak to bude otázka chvilky...
T2 vlastně nemá vůbec žádný dopad. O tom osvětlení přemýšlím už asi 14 dní a přemodelování původní postavičky...prostě se mi ta původní nelíbí po stránce topologie a textury... _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Vilem Otte
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 462 Bydliště: Znojmo - Sedlesovice, Kravi Hora
|
Zaslal: 22. září 2012, 12:54:26 Předmět: |
|
|
#perry - pro dobrý deferred rendering není problém ani tisíce světel, jsou-li malé svým rozsahem. Se světly ovlivňujícími celou obrazovku měl deferred rendering vždy problémy - tedy výkonostně (samozřejmě to je dnes již kompenzováno výkonnými graf. kartami - i na svém neherním notebooku s Radeon 5470 funguje deferred shading extrémně rychle pro "velká" světla).
Nicméně problémy deferred renderingu jsou stále ty stejné (hlavní 3) - transparence, anti-aliasing a více druhů materiálů ... první řešitelný pomocí A-buffers, či deep-deferred-shadingu, druhý řešitelný pomocí multisampled fbo/textures, třetí neřešitelný (jsou zde sice pokusy, ale žádný z nich není dostačující). Nicméně co si budeme nalhávat, první dva platí i pro forward.
Forward můžeme použít pro spousty světel stejně jako deferred (tile-based forward rendering), přičemž je velmi rychlý, i srovnatelný s tile-based deferred.
*Post je jen pro informaci a reakci na perryho, nechci nabádat VODU dělat jakoukoliv z výše uvedených metod nyní, jelikož jejich implementace zabere opravdu dost času - a do dema určitě nutné nejsou ... samozřejmě časem je doporučuji alespoň vyzkoušet _________________ Should array indices start at 0 or 1? My compromise of 0.5 was rejected without, I thought, proper consideration. |
|
Návrat nahoru |
|
|
perry
Založen: 28. 07. 2009 Příspěvky: 879
|
Zaslal: 22. září 2012, 13:09:58 Předmět: |
|
|
citace: |
Ale jak jsem se zmínil, vracím se k původnímu konceptu Sollertie, což znamená, že se vracím i k původním konceptům postaviček, s tím, že mám teď zase více zkušeností s modelováním a texturováním, takže modely udělám nové (v původním "komixovém" stylu).
|
Aneb termín vydání někdy 2015... už to přestává být vtipné... přijde mi, že pořád něco zběsile a zbrkle předěláváš a výsledek je pořád nic.
Demo je jedna věc... ale tímhle stylem to skončí u dema a dál nikdy nic nebude (pokud bude vůbec to demo). _________________ Perry.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
VODA
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 22. září 2012, 13:11:32 Předmět: |
|
|
Vilem Otte napsal: |
*Post je jen pro informaci a reakci na perryho, nechci nabádat VODU dělat jakoukoliv z výše uvedených metod nyní, jelikož jejich implementace zabere opravdu dost času - a do dema určitě nutné nejsou ... samozřejmě časem je doporučuji alespoň vyzkoušet |
Ani bych se o to nepokoušel. Me se to líbí tak, jak to mám vymyšlené. A na technologiích jsem strávil hodně času a užiji si jich ještě dost na různých předmětech ve škole (studuji teď navazující obor Grafika a výpočetní systémy - resp. příští týden začínám). Já bych se vážně chtěl už zabývat pouze hrou... _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
|
perry
Založen: 28. 07. 2009 Příspěvky: 879
|
Zaslal: 22. září 2012, 13:17:43 Předmět: |
|
|
citace: |
A na technologiích jsem strávil hodně času a užiji si jich ještě dost na různých předmětech ve škole
|
Hm.. nějak si nejsem jistý Maximálně na 2 - 3 předmětech, zbytek je pochybný _________________ Perry.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
VODA
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 22. září 2012, 13:23:59 Předmět: |
|
|
perry napsal: |
citace: |
A na technologiích jsem strávil hodně času a užiji si jich ještě dost na různých předmětech ve škole
|
Hm.. nějak si nejsem jistý Maximálně na 2 - 3 předmětech, zbytek je pochybný |
Minimálně GRG s Petem je technologičtějšího rázu. _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
|
franz
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1325
|
Zaslal: 1. říjen 2012, 19:48:19 Předmět: |
|
|
Tak co to demo, bude každým dnem nebo se to k demu vůbec nepřiblížilo? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Crypton
Založen: 14. 05. 2009 Příspěvky: 306 Bydliště: The Void
|
Zaslal: 1. říjen 2012, 20:49:35 Předmět: |
|
|
Taky by mě to zajímalo a proto se přídávám k tomuto veřejnému nátlaku. (Prý se ale VODA stlačit nedá, takže to je úplně zbytečný ) _________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Vilem Otte
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 462 Bydliště: Znojmo - Sedlesovice, Kravi Hora
|
Zaslal: 1. říjen 2012, 22:35:22 Předmět: |
|
|
Také se připojuji k nátlaku. A dodal bych, že i voda se stlačit dá (samozřejmě záleží na síle dodané do soustavy). _________________ Should array indices start at 0 or 1? My compromise of 0.5 was rejected without, I thought, proper consideration. |
|
Návrat nahoru |
|
|
VODA
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 2. říjen 2012, 09:30:41 Předmět: |
|
|
Voda bohužel nemá teď čas. Už teď jsem pod velkým tlakem ze školy.
Až dodělám úkoly do školy, kterých není málo, tak na Sollertii zase pořádně máknu, ale teď to bohužel nejde. Nečekal jsem, že mě ta škola tak zmůže.
S editorem jsem hnul strašně málo, naposledy jsem řešil řazení transparentních (blendovaných) objektů a nevymyslel jsem nic použitelného a na tom se to zastavilo, protože začala škola.
Až se ten tlak trochu uvolní a ze mě opadá trochu toho (nikdy-nekončícího) stresu, tak na Sollertii dělat budu až se ze mě bude kouřit.
Takže asi tak...
EDIT: Prázdniny vůbec nedopadly tak, jak jsem si je plánoval. Buď jsem byl v práci nebo dělal doma na fasádě...špatné pracovní podmínky.
EDI2: Jinak Poky tu na mě bude určitě vyvíjet dostatečný tlak, abych něco dělal...takže od vás to není potřeba. _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
|
]semo[
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 4. říjen 2012, 09:10:58 Předmět: |
|
|
Kdepak tlak, držím palce! _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
|
Crypton
Založen: 14. 05. 2009 Příspěvky: 306 Bydliště: The Void
|
Zaslal: 4. říjen 2012, 10:21:13 Předmět: |
|
|
I při držení palců se musí vyvinout "jemný" tlak Takže taky držím palce _________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|
VODA
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 29. červen 2013, 14:08:30 Předmět: |
|
|
Už jsem dloooooouuuuho nic nenapsal k Sollertii. Tento rok byl pro mě trochu těžkej, takže jsem toho moc neudělal.
Ale nakonec jsem se ze všeho (snad) vzpamatoval a už zase pilně na Sollertii pracuji.
Momentálně dodělávám poslední zbytky věcí do enginu, už jich je opravdu malinko, především nějaké specialitky ohledně FBO a hlavně se zabývám vykreslováním scény.
Rovněž designuji úrovně a svět Sollertie. Rozhodl jsem se, že do lokací zapojím odkazy na existující místa, (např. v jedné lokaci mám most od nás ze vsi), obzvláště z Plzně a Písku, popř. místa, kam rád chodím nebo místa, na která bych se chtěl někdy podívat...
Začíná se to tu na fóru ubírat podivným způsobem, takže bych tu rád opět pozvedl morálku. V dohledné době čekejte nějaké další info, přinejmenším koncept arty oblastí a po nějakém čase i nějaké výsledky z enginu. _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
|
VODA
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 30. červen 2013, 15:54:50 Předmět: |
|
|
Tak, připojuji dva koncepty lokací. Jde o plážovou část.
První obrázek představuje pláž a louku s cestou mezi útesy, konkrétně je oblast umístěna poblíž osady.
Druhý obrázek je rovněž oblast blízko osady, konkrétně jedna cesta od silnice vede až k osadě.
Na obrázku je pak vidět zbořený most, který je inspirován tím u nás ze vsi.
Jinak v plážových částech by se mělo sem tam objevit nějaké harampádí vyplavené z moře.
Jednou z mechanik Sollertie je sbírání různých součástí, konkrétně 3 skupiny součástek, plastové/kermaické/skleněné části, kovové součásti (hřebíky, šrouby, matice, plech, atp.) a elektronické části. Z nich bude moci Zoja vyrábět různá udělátka a opravovat stroje (pochopitelně pokud jí to někdo naučí nebo se to naučí z nějaké knížky či návodu). _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Vilem Otte
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 462 Bydliště: Znojmo - Sedlesovice, Kravi Hora
|
Zaslal: 30. červen 2013, 16:51:07 Předmět: |
|
|
Počkám si na finální výsledek... nicméně, nevím jestli už jsem to nabízel - ale pokud bys na oceán chtěl použít FFT metodu simulace povrchu (Tessendorf), mohl bych ti dát k dispozici knihovnu, která jí umí generovat (na CPU), přičemž je docela rychlá (i na notebookovské core i3). _________________ Should array indices start at 0 or 1? My compromise of 0.5 was rejected without, I thought, proper consideration. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|