Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Papen
Založen: 07. 10. 2012 Příspěvky: 3
|
Zaslal: 7. říjen 2012, 21:19:55 Předmět: Rady do začátku |
|
|
Vzdycky sem si chtel na pc udelat hru. Desne se me libila ta predstava, ze si muzu vytvorit svuj vlastni svet
a do nej "nasypat" co budu chtit. Taky me bavi vymejslet vsechno to, co by ve hre bylo, aby to bylo hratelny a ostatni to bavilo.
nedavno sem se proto zacal hrabat v Pascalu a Jave.
Zezacatku to slo moc pekne ... cas u toho utikal a ja byl celej hotovej i z toho,
kdyz se me diky nemu podarilo vypsat par slov do prikazovyho radku.
Casem sem si zkusil i 2D engine. Jenze tam me desne stve, ze s tim asi neco dohromady dam ale nebudu vedet, jak to poradne funguje.
Chci se teda zeptat, co vsechno se mam naucit, abych zvladnul sam napsat 2d hru (neco jako ty, co bejvaj na webgames a podobnejch webech).
Po graficky strance me to je celkem sumak, to me budou stacit klidne i ty hruzy co sam zvladnu v malovani. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Houp
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 672
|
|
Návrat nahoru |
|
|
TeaTime
Založen: 17. 06. 2011 Příspěvky: 264
|
Zaslal: 7. říjen 2012, 22:32:30 Předmět: |
|
|
Podívej se na LOVE: https://love2d.org/, mělo by to být poměrně nenáročné na programátorské schopnosti a celkem i na čas. Tutoriály jsou na wiki: https://love2d.org/wiki/Category:Tutorials. Mělo by to být celkem multiplatformní, včetně spouštění ve webovém prohlížeči a na Androidu. |
|
Návrat nahoru |
|
|
OndraSej
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 767 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Zaslal: 7. říjen 2012, 22:52:00 Předmět: |
|
|
Papen> vypsat text do konzole je dobry zacatek, drz se a k te 2D hre se dostanes Predpokladam, ze s programovanim klasickych okennich aplikaci zkusenosti nemas (jinak bys nepsal o te konzoli), tak si mozna napred vyzkousej nejakou hodne jednoduchou okenni aplikaci (kalkulacku, budik, whatever...). Idealne takovou, kde budes muset sam neco kreslit na obrazovku - zjistis, co to znamena zpracovat vstup od uzivatele a vyzkousis si nejake zaklady grafiky. Nebo, a to mozna bude jeste lepsi, si zkus udelat nejakou jednoduchou hru v GameMakeru (sice nebudes vedet, co se deje uvnitr, ale uvidis, z jakych zakladnich stavebnich bloku se takova hra sklada a budes moct premyslet o tom, jak bys ty zakladni bloky naprogramoval). Navic si u toho zvyknes na praci s grafikou/sprity, premyslet ve 2D souradnicich a tak dal. Pak uz bys mel mit predstavu, z ceho se takove 2D hry skladaji a muzes se podivat na technickou stranku toho, jak si napsat vlastni 2D engine (napr. na SDL/OpenGL, DirectX nebo dalsi knihovny, pomoci kterych muzes vykreslovat na obrazovku a zpracovavat vstup). _________________ http://trionteam.net |
|
Návrat nahoru |
|
|
]semo[
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 8. říjen 2012, 09:32:21 Předmět: |
|
|
Vzpomínám si, že 2D engine jsem pochopil společně s objektovým programováním. Používal jsem engine DelphiX a taky mi vrtalo hlavou, jak to funguje. Dopadlo to tak, že sem si vytisknul zdrojáky DelphiX a cestou do školy jsem je studoval v autobuse (cesta trvala 2 a půl hodiny :) ).
Před tím jsem měl za sebou Dosovou hru s grafikou složenou z ascii znaků (v pascalu) a nějaké pokusy v delphi, asi tak v rozsahu, co psal OndraSej. _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
|
goddard
Založen: 06. 11. 2007 Příspěvky: 175 Bydliště: Brno
|
Zaslal: 8. říjen 2012, 11:17:33 Předmět: |
|
|
jestli chces zustat u javy a programovani, tak doporucuju greenfoot.org nebo zkus javafx v netbeans.org _________________ http://www.dredwerkz.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
manutara
Založen: 02. 01. 2012 Příspěvky: 81 Bydliště: Kosice SVK
|
Zaslal: 8. říjen 2012, 12:31:26 Předmět: na zaciatok |
|
|
zdravim,
ak sa mozem pridat, tak akko pise OndraSej, pohrat sa s okienkovou
aplikaciou kde treba nieco vykreslovat. ak ti toto pojde, prepnut napr.
do opengl je otazkou jedneho dna. pochopit 2d geometriu nieje ziaden
problem, odchytavat stlacenie klaves pohyb mysky tiez. casom pridat
zvuky a celkovo to skraslit je potom uz zalezitost len skusenosti a
ucenia sa aj novych kniznic.
zjednodusene povedane...
zatim... _________________ hadam to OpenGL este par rokov prezije |
|
Návrat nahoru |
|
|
Papen
Založen: 07. 10. 2012 Příspěvky: 3
|
Zaslal: 8. říjen 2012, 17:55:31 Předmět: |
|
|
dik moc za odpovedi !!
Budu se teda dal stourat v ty jave a casem se dam do kalkulacky nebo neceho podobnyho.
Zatim sem sice dost vykulenej ze vsech tech novejch pojmu okolo programovani
ale urcite to nejak zvladnu a desne se tesim, az budu alespon tem 2d hram rozumet |
|
Návrat nahoru |
|
|
goddard
Založen: 06. 11. 2007 Příspěvky: 175 Bydliště: Brno
|
Zaslal: 8. říjen 2012, 19:25:53 Předmět: |
|
|
Kdybys chtel pomoct s JavaFX, tak se klidne ozvi. _________________ http://www.dredwerkz.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
TeaTime
Založen: 17. 06. 2011 Příspěvky: 264
|
Zaslal: 8. říjen 2012, 22:29:05 Předmět: |
|
|
Nejsem si jisty, co mate na mysli tou okenni aplikaci, ale dělání GUI hrám moc nepomůže. I na kalkulačku čistě ve 2d grafice bych se vybod. Jako první aplikaci máš úplně nejlepší piškvorky, je to úplná klasika.
Jinak bych ještě znovu doporučil LÖVE. Je to fakt hodně nenáročné a rychlé na naučení i když neumíš moc programovat. Ale furt je to lepší než GameMaker. Ono pokud se chceš naučit přes hry programovat, tak začni s C/C++ (viz např http://nehe.ceske-hry.cz/tut_obsah.php). A pokud nemáš ambice programovat, ale chceš spíš zjistit, jak se dělají hry, tak jdi do LÖVE. Java je tak něco mezi, ale tam zas než se prohrabeš tou tunou věcí, co jsou v Javě, tak tě to přestane bavit. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Papen
Založen: 07. 10. 2012 Příspěvky: 3
|
|
Návrat nahoru |
|
|
goddard
Založen: 06. 11. 2007 Příspěvky: 175 Bydliště: Brno
|
|
Návrat nahoru |
|
|
rezna
Založen: 27. 07. 2007 Příspěvky: 2156
|
Zaslal: 5. listopad 2012, 15:42:33 Předmět: |
|
|
Papen napsal: |
nebo me to jenom pripada tak strasne velky a da se to vsechno natriskat do hlavy ... ? |
do hlavy se nic netriska - umet hledat rychle a spravne v dokumentaci je mnohem dulezitejsi |
|
Návrat nahoru |
|
|
nou
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1047
|
Zaslal: 5. listopad 2012, 16:14:04 Předmět: |
|
|
Papen napsal: |
nebo me to jenom pripada tak strasne velky a da se to vsechno natriskat do hlavy ... ? |
dolezite je vediet ze nieco take existuje aby si vedel co hladat ked to budes potrebovat. _________________ Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mem
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 5. listopad 2012, 19:22:25 Předmět: |
|
|
Pokud si chceš opravdu udělat hru jako na webgames.cz (to drtí i moje děcka , případně z flashfun.cz), tak se nauč Flash a action-script, je to docela názorné. Akorát Flash bude asi končit, i z Androidu už se vyštípal (na Play Store se už nedá stáhnout, a androidí Chrome ho neintegruje).
Pokud chceš udělat hru jednoduše a získat pojem o algoritmech a prvcích hry, tak klidně Game Maker. Ten za tebe sice udělá vykreslování a smyčku atd., ale zas tak moc z logiky toho neskryje . Případně Unity, které můžeš použít taky jen na vykreslování a jinak si všechno bušit v kódu, C#/JS... a i tu herní smyčku a čas si můžeš počítat ručně, když na to přijde, ignorovat připravené classy |
|
Návrat nahoru |
|
|
|