Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Jakub Doucek
Založen: 08. 12. 2011 Příspěvky: 14 Bydliště: Pardubice
|
Zaslal: 23. leden 2013, 14:11:50 Předmět: Lucid - školní projekt |
|
|
Představuji Vám to co jsme stihli za jeden semestr v předmětu PHA na ČVUT.
Jedná se o plošinovku s 3D grafikou a ručně kreslenými texturami. Ve hře je použita fyzika, takže to celé působí celkem roztomile a živě.
Příběh (stručně)
Malý chlapec Honza má od smrti svého otce problémy s nespavostí. Doktor na tento problém předepíše prášky na spaní. Po těchto prášcích začne mít Honza velice živé sny. Samotná hra se odehrává v těchto snech. V jednom snu Honza spatří svého otce nicméně se mu k němu nepodaří dostat, protože se předtím probudí. Začne se matky vyptávat na svého otce a jeho úmrtí. Zjistí, že smrt jeho otce je opředena mnoha otazníky a tak se rozhodne, že se s ním musí ve snu setkat. Jenže vždy, než se k němu stihne dostat tak se probudí a proto začne zvyšovat dávky léků, aby ve snu vydržel déle. To ale začne být riskantní pro jeho zdraví. Jak to všechno dopadne se dozvíte na konci hry. (Takže asi nikde )
Herní mechaniky
Jedná se v podstatě o klasickou hopsačku. Ve hře nejsou žádné zbraně (tedy v tom co je hotové). Hráč překonává fyzikální puzzle a snaží se dostat přes nepřátele.
Ve hře je možné sbírat medvídky, kteří jsou v momentální verzi k ničemu ale kdo jich sebere nejvíc, tak je největší borec;)
Tvorba
Hra je napsaná v XNA. Pro fyziku jsem použil Farseer (port Box2D). Na particle efekty (moc jich tam není) Mercury Particle Engine.
Hra byla tvořena během jednoho semestru. Ukázalo se, že dodělat celou hru za tak krátký čas je nereálné. Navíc, když má člověk na práci ještě spoustu jiných věcí.
Programoval jsem to v podstatě celé sám.
Grafiku tvořili další dva lidé.
Co se stihlo
Skoro jeden level. Můžete si ho vyzkoušet. Je tam pár bugů o kterých vím.
Co dál
Dál nic. Není chuť ani prostor na této hře pokračovat, takže jestli to někoho nadchlo bohužel. (Snad leda, že byste si to chtěli dodělat sami, tak jsem ochoten se tomu věnovat jako game designer;)
Screeny
Video
http://www.youtube.com/watch?v=ZUKyRiPGbNU&feature=youtu.be
Download
http://kecub.wz.cz/Lucid.zip
nebo
http://ulozto.cz/xkuKmXW/lucid-zip |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 23. leden 2013, 14:33:31 Předmět: |
|
|
Chválím, vypadá to pěkně. Další levely nedělej, jestli se ti nechce. Beztak šlo hlavně o procvičení a příště můžeš udělat zas něco jiného. _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
Dlaha
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 598 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 30. leden 2013, 22:45:36 Předmět: |
|
|
Čau. Pěkný, rozhodně super záležitost na pochopení všech technologií, řekl bych. Plánuješ teď něco dál s nabytými zkušenostmi, další projekt?
Shodou okolností taky právě vyvíjíme plošinovku v XNA za použití Farseeru a uvažuju i o Mercurym. Neměl bys nějaký rady, co při téhle kombinaci neopomenout? Máme už dost věcí vyzkoušených na prototypech, ale člověk nikdy neví, kde hledat zradu.
Jak moc jsi propojil Mercury a Farseera, nezkoušel jsi třeba udělat i particly reagující na fyzikální prostředí? (př. oheň, který nebude prostupovat zdmi)
Jaký model jsi použil při pohybu postavy po scéně? Nám se zatím hodně osvědčuje tohle:
http://amazingretardo.simiansoftwerks.com/2010/02/17/platformer-character-control-farseer-physics-engine/ _________________ Other Inside
Greenlitnuto! |
|
Návrat nahoru |
|
|
Jakub Doucek
Založen: 08. 12. 2011 Příspěvky: 14 Bydliště: Pardubice
|
Zaslal: 31. leden 2013, 10:54:10 Předmět: |
|
|
Dlaha napsal: |
Čau. Pěkný, rozhodně super záležitost na pochopení všech technologií, řekl bych. Plánuješ teď něco dál s nabytými zkušenostmi, další projekt?
Shodou okolností taky právě vyvíjíme plošinovku v XNA za použití Farseeru a uvažuju i o Mercurym. Neměl bys nějaký rady, co při téhle kombinaci neopomenout? Máme už dost věcí vyzkoušených na prototypech, ale člověk nikdy neví, kde hledat zradu.
Jak moc jsi propojil Mercury a Farseera, nezkoušel jsi třeba udělat i particly reagující na fyzikální prostředí? (př. oheň, který nebude prostupovat zdmi)
Jaký model jsi použil při pohybu postavy po scéně? Nám se zatím hodně osvědčuje tohle:
http://amazingretardo.simiansoftwerks.com/2010/02/17/platformer-character-control-farseer-physics-engine/ |
Mercury a Farseer jsem nepropojil v podstatě vůbec:) U toho Mercury enginu pár zádrhelů je. Kvůli kompatibilitě se starším hardware jsem to vyvíjel v Reach profilu. Poslední verze Mercury enginu ale používá nějaký featury, který běžej jenom v HiDef, takže na mobily třeba to nedostanete. Musel jsem kvůli tomu shánět starší verzi. Navíc, nevím čím to bylo, efekt vytvořený v editoru se ve hře choval jinak. Běžel o něco rychleji, jakoby pod jiným framerate, takže jsem to stejně musel vždy doladit ručně. Particle engine podle mě není zas tak náročná věc, takže pokud máte dostatek prostoru uvažoval bych o vytvoření vlastního.
Pro pohyb jsem použil skoro přesně to co je v tom odkazu plus ještě nějaké sensory. Dříve jsem zkoušel ještě jiné modely ale tohle je asi vážně nejlepší.
Pro mne to byla příležitost vyzkoušet si XNA ale momentálně v něm dál dělat neplánuju. Teď dělám na svojí bakalářce, což je 2D game engine v C++. Brzy spustím vývojářskej blog, tak sem pak hodím odkaz. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|