Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
satik
Založen: 06. 05. 2010 Příspěvky: 161 Bydliště: Krkonose
|
Zaslal: 2. únor 2013, 03:29:33 Předmět: Zatím nepojmenovaná strategie |
|
|
Ahoj, pustil jsem se do tvorby 2D izometrické strategické hry.
Název ani přesnou náplň hry ještě nevím, to snad přijde časem
Hra je do jedné soutěže, podle pravidel může hratelná verze vyjít až po vyhlášení, ale tohle ještě nepovažuji za hratelnou verzi, ještě to není ani použitelný engine.
Programování a zvuky dělám sám, s grafikou mi teď začal pomáhat kámoš (je od něj ten světlý strom, zbytek jsem dělal ještě já, spousta grafiky je zatím jen provizorní a bude se měnit).
Tady se můžete kouknout, jak jsem kreslil věž
http://www.youtube.com/watch?v=SnaYxiVvC50
Hra je napsaná v C# a XNA 3.1, takže ke svému spuštění potřebuje XNA 3.1 redist (stahujte zde: http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=15163 )
Začal jsem 30. prosince 2012 a hra zatím obsahuje 7336 řádků kódu (.cs soubory), použil jsem engine ze svého staršího pokusu o XNA hru, který měl asi 2000 řádků.
Stahovat hru můžete tady: http://www.satik.eu/temp/strategy.zip
Na video ze hry se můžete kouknout zde (betaverze, napsáno jako odreagování od strategie):
soubor s videem: http://www.satik.eu/temp/movie.svc
knihovna kodeku: http://www.satik.eu/temp/SVClib.dll
přehrávač pro tento kodek: http://www.satik.eu/temp/splayer.exe
(omlouvám se za pomalost, vykreslování videa je softwarové přes pictureBox a evidentně to nestíhá kreslit ve fullHD, takže je nutné to sledovat v menším okně )
Nelekejte se té hromady healthbarů, je to poslední věc, kterou jsem přidával a zobrazuje se i nad stromy apod., kde se v budoucnu zobrazovat nebude
Ještě na závěr otázka - nevíte o nějakém rozumném způsobu, jak řešit kolize jednotek, resp. nějaké formace? Vyřešil jsem už zasekávání jednotek o sebe, ale když jde skupina jednotek na jedno místo, tak se neshromáždí do chumlu, ale jsou ve frontě jako na banány... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Houp
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 672
|
Zaslal: 2. únor 2013, 10:20:38 Předmět: Re: Zatím nepojmenovaná strategie |
|
|
satik napsal: |
Ještě na závěr otázka - nevíte o nějakém rozumném způsobu, jak řešit kolize jednotek, resp. nějaké formace? Vyřešil jsem už zasekávání jednotek o sebe, ale když jde skupina jednotek na jedno místo, tak se neshromáždí do chumlu, ale jsou ve frontě jako na banány... |
Sám jsem neimplementoval, google našel třeba tohle : http://www.gamasutra.com/view/feature/131721/implementing_coordinated_movement.php _________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Hunter
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 544
|
Zaslal: 2. únor 2013, 18:03:30 Předmět: Re: Zatím nepojmenovaná strategie |
|
|
satik napsal: |
Nelekejte se té hromady healthbarů, je to poslední věc, kterou jsem přidával a zobrazuje se i nad stromy apod., kde se v budoucnu zobrazovat nebude |
Pokud ta hra bude o ochraně stromů a zachraňování lesů, tak bych je tam klidně nechal.
A to by klidně být mohla, když stejně "ještě nevíš". _________________ Sharing is caring. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Crypton
Založen: 14. 05. 2009 Příspěvky: 306 Bydliště: The Void
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Dlaha
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 598 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 3. únor 2013, 09:50:20 Předmět: |
|
|
To je tak na rozpoutání flamu
Rozhodně bych ukončenou podporu Microsoftu neviděl jako důvod nevyvíjet v XNA. Když je navíc k dispozici MonoGame.
Když má člověk XNA rád, nemusí ho opouštět, hry budou pořád na počítačích fingovat, i na Windows 8 _________________ Other Inside
Greenlitnuto! |
|
Návrat nahoru |
|
|
satik
Založen: 06. 05. 2010 Příspěvky: 161 Bydliště: Krkonose
|
Zaslal: 3. únor 2013, 15:17:44 Předmět: |
|
|
Bude to spis bezna strategie na zpusob age of empires/stronghold/heroes nebo tak neco
XNA tam mam jen jako zobrazovadlo a na hudbu nez tam nacpu (asi) FMOD, takze ho muzu kdykoliv vymenit, stejne z nej pouzivam jen funkce jako nakresliTexturu nebo vypisText a management textur atd. mam vlastni... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Houp
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 672
|
Zaslal: 3. únor 2013, 16:52:13 Předmět: |
|
|
Tak to si rozmysli, jesli to bude jako Age of Empires, nebo Heroes. Řekl bych, že to jsou celkem dost rozdílné hry a vyžadují i různý přístup k programování.
Jinak u hry zatím není moc co komentovat. Počkám až na další fázi hry. _________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Spytihněv
Založen: 05. 04. 2011 Příspěvky: 547 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 3. únor 2013, 17:59:28 Předmět: |
|
|
Mně to zatím připomíná Darkness Springs Defense
ps: tvůj strom se mi líbí víc, než od nového grafika |
|
Návrat nahoru |
|
|
satik
Založen: 06. 05. 2010 Příspěvky: 161 Bydliště: Krkonose
|
Zaslal: 3. únor 2013, 19:35:41 Předmět: |
|
|
Spíš to bude blíž k Age of Empires, ta směs her byla jen příklad, z čeho chci čerpat inspiraci (jakože třeba možná budou na mapě neutrální budovy, které po zabrání hráčem mu budou produkovat suroviny - po vzoru Heroes apod.)
Oba stromy byly zatím jen testovací, u toho jeho (byl to jeho první obrázek do hry) jsme se shodli na tom, že je "radioactive" a už ho tu někde mám i předělaný, vysvětloval jsem mu pak i nějaké stínování a tak, tak další obrázky snad budou lepší - spolupracovníky je nutné si vychovávat k obrazu svému |
|
Návrat nahoru |
|
|
|