.[ ČeskéHry.cz ].
C++11 flame o tom jak nas sere prace :)
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Popelnice
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Al



Založen: 23. 10. 2007
Příspěvky: 196

PříspěvekZaslal: 11. březen 2013, 16:03:06    Předmět: Odpovědět s citátem

Nevidím to jako moc užitečné. Soudím dle své zkušenosti. Stalo se mi, že mě chtěli vyhodit z práce za to, že jsem použil nějakou věc, které ostatní kolegové nerozuměli a pak něco potřebovali upravovat zrovna když jsem byl pryč a nikdo nevěděl, co s tím... Sice jsem se rozčiloval, že jsou blbí, když neumějí normální věci z jazyka C, ale pravdou je, že čím pokročilejší featury, tím víc opatrně se s nimi musí. Někteří dokonce prosazovali vydat vnitrofiremní směrnici, která jmenovitě zakáže, co všechno se nesmí používat, aby kód byl srozumitelný nadále i pro blbce.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mar



Založen: 16. 06. 2012
Příspěvky: 602

PříspěvekZaslal: 11. březen 2013, 17:19:04    Předmět: Odpovědět s citátem

Al napsal:
Někteří dokonce prosazovali vydat vnitrofiremní směrnici, která jmenovitě zakáže, co všechno se nesmí používat, aby kód byl srozumitelný nadále i pro blbce.

Tak tos mě pobavil Smile To zní jako z dob (ne)dávno minulých.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1047

PříspěvekZaslal: 11. březen 2013, 23:05:01    Předmět: Odpovědět s citátem

Al napsal:
Nevidím to jako moc užitečné. Soudím dle své zkušenosti. Stalo se mi, že mě chtěli vyhodit z práce za to, že jsem použil nějakou věc, které ostatní kolegové nerozuměli a pak něco potřebovali upravovat zrovna když jsem byl pryč a nikdo nevěděl, co s tím... Sice jsem se rozčiloval, že jsou blbí, když neumějí normální věci z jazyka C, ale pravdou je, že čím pokročilejší featury, tím víc opatrně se s nimi musí. Někteří dokonce prosazovali vydat vnitrofiremní směrnici, která jmenovitě zakáže, co všechno se nesmí používat, aby kód byl srozumitelný nadále i pro blbce.

tak to by som dal vypoved ja. lebo zamestnavatel co si nevazi dobreho zamestnanca je teda na dve veci. to mi pripomina ako jeden typek vytvoril program ktory mu umoznoval efektivnejsie zadavat nejake udaje. dostaval za vykonnost vysoke bonusy. svoj PC s programom zahesloval a isiel za sefom ze mu to za nejaku vecsiu premiu da a moze usetrit. ten sa ho len spytal ci je vsetko na jeho PC a ci to robil v case kedy mal pracovat. povedal ze ano. okamzite dostal vyhadzov. tak sa zbalil a odisiel. za dve hodiny mu vola nech mu da heslo. on mu na to odvetil ze mu nemusi nic kedze uz tam nepracuje. este potom isiel za sefom toho sefa vykreslil mu situaciu. toho nadriadeneho vyhodily, typka prijaly naspet ako sefa vyvojoveho oddelenia.
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pcmaster



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1823

PříspěvekZaslal: 12. březen 2013, 11:07:54    Předmět: Odpovědět s citátem

Naopak, ja viem o viacerych uspesnych firmach, kde na zaklade celkom fundovanej (neustalej a priebeznej) diskusie vnutorna smernica vznik(l)a a mnohe C++ konstrukty, ktore su zdrojom castych chyb a nedorozumeni, explicitne ZAKAZE. A je to tak spravne. Pretoze zamestnanci prichadzaju a odchadzaju, ale kod treba udrzovat aj v buducnosti. A to stoji prachy. Pycha a arogancia zamestnancov snad nemoze stat nad zaujmami biznisu Wink Nebudem konkretizovat.
_________________
Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezna



Založen: 27. 07. 2007
Příspěvky: 2156

PříspěvekZaslal: 12. březen 2013, 15:14:51    Předmět: Odpovědět s citátem

Al napsal:
Nevidím to jako moc užitečné. Soudím dle své zkušenosti. Stalo se mi, že mě chtěli vyhodit z práce za to, že jsem použil nějakou věc, které ostatní kolegové nerozuměli a pak něco potřebovali upravovat zrovna když jsem byl pryč a nikdo nevěděl, co s tím... Sice jsem se rozčiloval, že jsou blbí, když neumějí normální věci z jazyka C, ale pravdou je, že čím pokročilejší featury, tím víc opatrně se s nimi musí. Někteří dokonce prosazovali vydat vnitrofiremní směrnici, která jmenovitě zakáže, co všechno se nesmí používat, aby kód byl srozumitelný nadále i pro blbce.


jo tohle je oblibene ve firmach - firma plna trotlu hlasuje a jedna tak, aby nebylo videt ze jsou trotli a vyhani zamestnance, kteri se snazi pouzivat nove a prinaset inovace

taky v jedne takove delam a tupost nekterych Mgr. absolventu z UPOL nezna mezi
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezna



Založen: 27. 07. 2007
Příspěvky: 2156

PříspěvekZaslal: 12. březen 2013, 15:16:58    Předmět: Odpovědět s citátem

nou napsal:
Al napsal:
Nevidím to jako moc užitečné. Soudím dle své zkušenosti. Stalo se mi, že mě chtěli vyhodit z práce za to, že jsem použil nějakou věc, které ostatní kolegové nerozuměli a pak něco potřebovali upravovat zrovna když jsem byl pryč a nikdo nevěděl, co s tím... Sice jsem se rozčiloval, že jsou blbí, když neumějí normální věci z jazyka C, ale pravdou je, že čím pokročilejší featury, tím víc opatrně se s nimi musí. Někteří dokonce prosazovali vydat vnitrofiremní směrnici, která jmenovitě zakáže, co všechno se nesmí používat, aby kód byl srozumitelný nadále i pro blbce.

tak to by som dal vypoved ja. lebo zamestnavatel co si nevazi dobreho zamestnanca je teda na dve veci. to mi pripomina ako jeden typek vytvoril program ktory mu umoznoval efektivnejsie zadavat nejake udaje. dostaval za vykonnost vysoke bonusy. svoj PC s programom zahesloval a isiel za sefom ze mu to za nejaku vecsiu premiu da a moze usetrit. ten sa ho len spytal ci je vsetko na jeho PC a ci to robil v case kedy mal pracovat. povedal ze ano. okamzite dostal vyhadzov. tak sa zbalil a odisiel. za dve hodiny mu vola nech mu da heslo. on mu na to odvetil ze mu nemusi nic kedze uz tam nepracuje. este potom isiel za sefom toho sefa vykreslil mu situaciu. toho nadriadeneho vyhodily, typka prijaly naspet ako sefa vyvojoveho oddelenia.


malo malo takovych firem - obvykle cim vetsi hnup a ztroskotanec tim vyssi pozice a moc ve firme a tim stupidnejsi narizeni
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezna



Založen: 27. 07. 2007
Příspěvky: 2156

PříspěvekZaslal: 12. březen 2013, 15:19:50    Předmět: Odpovědět s citátem

pcmaster napsal:
Naopak, ja viem o viacerych uspesnych firmach, kde na zaklade celkom fundovanej (neustalej a priebeznej) diskusie vnutorna smernica vznik(l)a a mnohe C++ konstrukty, ktore su zdrojom castych chyb a nedorozumeni, explicitne ZAKAZE. A je to tak spravne. Pretoze zamestnanci prichadzaju a odchadzaju, ale kod treba udrzovat aj v buducnosti. A to stoji prachy. Pycha a arogancia zamestnancov snad nemoze stat nad zaujmami biznisu Wink Nebudem konkretizovat.


jojo, to bylo ve firme revu o buzeraci, kdyz muj tool zacal mailem hlasit nepovolene a neoptimalni konstrukce pouzite v nove commitovanem kodu

nepovolene proto, ze v nich vetsinou lide delali chyby a znamenalo to neskutecne dlouhe hledani a opravy

neoptimalni proto, ze si jimi lide ulehcovali praci nez by algoritmus napsali poradne a chodili pak rvat po firme ze to je pomale a oni za to nemuzou

nekolik mesicu tu trvaly boje a cast kolegu si neustale stezovala na buzeraci a neopravnenost kroku, kterym kontrolujeme kvalitu jejich kodu
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pcmaster



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1823

PříspěvekZaslal: 12. březen 2013, 15:57:20    Předmět: Odpovědět s citátem

Divne Very Happy
_________________
Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezna



Založen: 27. 07. 2007
Příspěvky: 2156

PříspěvekZaslal: 12. březen 2013, 16:06:41    Předmět: Odpovědět s citátem

pcmaster napsal:
Divne Very Happy


no delas v technologickych firmach na urovni - ale ono nekde musi koncit ty kvanta trojkaru na IT VS, kteri jsou ted chrleni jedni za druhym a ve spojeni s trojkari manazery z VSE apod. pochybnych ekonomek se neni cemu divit ...

prvoplanovite orientovani se na zisk apod., uz jsou jen silenym vyustenim ..

P.S. asi by to chtelo oddelit, coz? Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pcmaster



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1823

PříspěvekZaslal: 12. březen 2013, 16:50:25    Předmět: Odpovědět s citátem

Ako vies, ze je to tak u nas? Vsak ja som odmietol konkretizovat firmu a neustale na nekonkretizacii zasadne trvam! Very Happy

Kazdopadne suhlasim so vsetkym, co si povedal a zaroven dodavam, ze zavedenie nejakych velmi konkretnych pravidiel, ku ktorym sa prislo mimoriadne kvalifikovanym konsenzom moze produktivitu a udrzovatelnost kodu len zvysit...
_________________
Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Al



Založen: 23. 10. 2007
Příspěvky: 196

PříspěvekZaslal: 12. březen 2013, 17:03:51    Předmět: Odpovědět s citátem

No vidíte, takže nejsem jediný, kdo to zná. Myslím, že se to píše i v nějakých knihách o řízení projektů - banda obyčejných pracovníků udělá lepší práci než jeden geniální expert, kterému nikdo v týmu nerozumí. A C++11 pro svou novost je prostě tím největším kandidátem na zákaz v zájmu kvality (bezchybnosti) firemního produktu. Totéž různé vychytávky v C#, které jsou výborné, ale prostě spousta programátorů se je prostě nechce naučit.

Mimochodem to moje tehdy před 12 lety bylo, že jsem předával #define makra do jiných #define maker jako parametry. A to proto, že jsem díky tomu mohl zpracovávat skripty level designérů přímo překladačem C do zdrojáku hry. Optioku dneška by asi nikdo nekritizoval používání skriptů na levely a ještě by si napsal i spešl překladač, tehdy mě ale měli za velkého kacíře, protože nepochopili, jak to může fungovat jen s preprocesorem C. Rolling Eyes
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezna



Založen: 27. 07. 2007
Příspěvky: 2156

PříspěvekZaslal: 12. březen 2013, 17:13:16    Předmět: Odpovědět s citátem

Al napsal:
No vidíte, takže nejsem jediný, kdo to zná. Myslím, že se to píše i v nějakých knihách o řízení projektů - banda obyčejných pracovníků udělá lepší práci než jeden geniální expert, kterému nikdo v týmu nerozumí. A C++11 pro svou novost je prostě tím největším kandidátem na zákaz v zájmu kvality (bezchybnosti) firemního produktu. Totéž různé vychytávky v C#, které jsou výborné, ale prostě spousta programátorů se je prostě nechce naučit.

Mimochodem to moje tehdy před 12 lety bylo, že jsem předával #define makra do jiných #define maker jako parametry. A to proto, že jsem díky tomu mohl zpracovávat skripty level designérů přímo překladačem C do zdrojáku hry. Optioku dneška by asi nikdo nekritizoval používání skriptů na levely a ještě by si napsal i spešl překladač, tehdy mě ale měli za velkého kacíře, protože nepochopili, jak to může fungovat jen s preprocesorem C. Rolling Eyes


zase je to otazka - lide se maji vzdelavat - ne psat v 10 let stare norme - zvlaste pokud jejich produktem jsou zbytecna kvanta kodu misto jednoradkove zapisu (ekvivalentni samozrejme)

to je to kam mirim - ze proste spousta lidi ustrne u toho co umi z VS a to delaji cely zivot a vzdelani nula nula prd a clovek pak s nema musi trpet

ad pcmaster - ja nekonkretizoval Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1047

PříspěvekZaslal: 12. březen 2013, 20:10:03    Předmět: Odpovědět s citátem

ma neserte lebo zacnem comitovat takyto kod http://www.ioccc.org/2012/zeitak/zeitak.c Twisted Evil
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 12. březen 2013, 20:45:38    Předmět: Odpovědět s citátem

Jediný způsob, jak problém s neschopnými lidmi vyřešit, je vyrazit s nimi dveře.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1534
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 12. březen 2013, 21:04:27    Předmět: Odpovědět s citátem

A kde pak sehnat nové? Přijde mi, že i když firma platí dobře, tak je problém někoho najít. I když moc nemakám, šéf má dycky radost, kolik jsem toho stihl (a jak je to funkční). Vedle toho mi našel už třetího kolegu v pořadí a všichni dost hrůza. Jeden odešel radši sám, u druhého jsme se se šéfem shodli, že s ním rozvážeme spolupráci, a ten poslední taky nic moc. Spoustu věcí ze své práce se nikdy nenaučí a budu to muset dělat já Sad
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Popelnice Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna