Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Dlaha
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 598 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 25. březen 2013, 13:39:21 Předmět: |
|
|
Já chodíval za mlada do zájmových kroužků o programování, zkus se po něčem takovým podívat ve tvým městě.
Klidně i alespoň kroužek o HTML a budeš moct dělat textový adventurky _________________ Other Inside
Greenlitnuto! |
|
Návrat nahoru |
|
|
Vilem Otte
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 462 Bydliště: Znojmo - Sedlesovice, Kravi Hora
|
Zaslal: 25. březen 2013, 14:43:39 Předmět: |
|
|
Programování, ani design se nedá naučit - je to podobné jako u spisovatele - jak napíšeš dobrou knihu? Tak že budeš léta psát a psát. Stejné je to prakticky u všeho. Samozřejmě někdo má větší talent a zvládne to rychleji, někdo menší a zvládne to pomaleji, někdo s tím sekne, a nezvládne to.
Všichni jsme začínali tak, že jsme neuměli napsat ani řádek kódu, pak jsme se léta učili a programovali (a učili a programovali, atd.) - budeš tomu muset obětovat opravdu HODNĚ času.
Ostatně i na vysoké škole tě programování nenaučí, pokud ty nebudeš sám programovat. To je věc, kterou zvládneš až s praxí. _________________ Should array indices start at 0 or 1? My compromise of 0.5 was rejected without, I thought, proper consideration. |
|
Návrat nahoru |
|
|
P1trs
Založen: 17. 02. 2013 Příspěvky: 14
|
Zaslal: 25. březen 2013, 14:48:56 Předmět: |
|
|
nejdriv se mrkni na nejaky prednasky z GDS at mas predstavu o cem to je http://www.youtube.com/user/GamesczGDS2012
a pak se vrhni do uceni toho co by te bavilo nejvic krome game dizajnu |
|
Návrat nahoru |
|
|
pcmaster
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1824
|
Zaslal: 25. březen 2013, 15:20:39 Předmět: |
|
|
Tak, tak, este som nestretol nikoho, koho by na vysokej skole naucili programovat. Prave naopak, stretol som mnohych, ktorym to celkom znechutili To ale neznamena, ze by bola IT vysoka skola k hovnu - prave naopak!!!
Makat budes proste doma. Vecer, ked kamosi sedia v krcme. Cez vikend, ked su na chate. Bude ta to stat mnoho. Dostavi sa socialne odlucenie, vysmech spolocnosti, skurvene zdravie... cena je vysoka, riziko obrovske a odmena? Odmena je neista! Si na to pripraveny? (plati pre nadejnych koderov, grafikov i vsetkych ostatnych)
Myslite, ze by som mohol pisat naborove letaky alebo robit motivational speakera? _________________ Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est. |
|
Návrat nahoru |
|
|
swarm
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 176
|
Zaslal: 25. březen 2013, 16:10:08 Předmět: |
|
|
pcmaster napsal: |
Tak, tak, este som nestretol nikoho, koho by na vysokej skole naucili programovat. |
Chtěl jsem napsat, že mě to naučili, ale teď mi dochází, že korektnější formulace by byla "donutili mě na VŠ se to naučit". Nicméně nikdy jsem k programování netíhl a stejně jsem po škole schopen v OpenGL udělat jednodušší 3D hříčku. _________________ Diagon Swarm - redaktor notebook.cz, moderátor diskuzního fora 3dfx.cz, zive.cz a notebook.cz
Blog o mobilní technice -> [WWW] |
|
Návrat nahoru |
|
|
pcmaster
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1824
|
Zaslal: 25. březen 2013, 16:12:05 Předmět: |
|
|
Mas pravdu, takto, ako som to zbytocne zjednodusil, to nemusi byt pre mladsich pochopitelne. Sorry. _________________ Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est. |
|
Návrat nahoru |
|
|
if.then
Založen: 13. 04. 2008 Příspěvky: 579
|
Zaslal: 25. březen 2013, 16:40:06 Předmět: |
|
|
pcmaster napsal: |
Makat budes proste doma. Vecer, ked kamosi sedia v krcme. Cez vikend, ked su na chate. Bude ta to stat mnoho. Dostavi sa socialne odlucenie, vysmech spolocnosti, skurvene zdravie... cena je vysoka, riziko obrovske a odmena? Odmena je neista! Si na to pripraveny? (plati pre nadejnych koderov, grafikov i vsetkych ostatnych)
Myslite, ze by som mohol pisat naborove letaky alebo robit motivational speakera? |
Motivational speaker ale na rozdíl od tebe nemluví pravdu... a o demotivational speakery nikdo nestojí
SharpSkiller: Slyšel jsi o Mount&Blade? Ten tvůj nápad mi přijde podezřele podobný (tím myslím, že co se dalo vymyslet, bylo už dávno vymyšleno, já taky dělal simulačněvesmírnou hru a teď se dozvídám, že na něčem podobném pracuje jenom na C-H X lidí... ).
Jinak je bohužel pravdou, že nejdřív potřebuješ nějaký +- gamedesign ("bude to simulátor autobusáka přejíždějícího lidi"), pak kupu kódu (což trvá X měsíců-let), pak trochu víc gamedesignu a nějakou tu grafiku, poté další kupu kódu a pak teprve přijde na řadu příběh... _________________ For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++. |
|
Návrat nahoru |
|
|
SharpSkiller
Založen: 09. 09. 2012 Příspěvky: 7
|
Zaslal: 25. březen 2013, 16:56:15 Předmět: |
|
|
if.then: Ano slyšel, ale já mám nápad na něco co jsem ještě neviděl a co by přilákalo lidi,ale řvát to tu nebudu ... mimochodem spíš jsem doufal že mi někdo doporučí něco přes co se naučím programovat nebo tak.. a ne že mi řeknete uč se.. nebo přednáška na YT -.-" |
|
Návrat nahoru |
|
|
P1trs
Založen: 17. 02. 2013 Příspěvky: 14
|
Zaslal: 25. březen 2013, 17:26:50 Předmět: |
|
|
tady uz nejsi ve skolce aby te nekdo vodil za rucicku zalozil jsi uplne nesmyslnej thread, kupodivu se ti par zkusenejsich lidi pokusilo dat radu, ale tobe to furt nestaci... WTF!? tak to si bez brecet pred hrackarnu, my ostatni budeme zatim cekat na dalsiho Frantu s genialnim napadem, ver ze nebudeme cekat dlouho |
|
Návrat nahoru |
|
|
OndraSej
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 767 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Dlaha
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 598 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 25. březen 2013, 18:46:59 Předmět: |
|
|
Kup si nějakou knížku o jazyku, který si vybereš, a pročítej tutorialy. Naučíš se základy. Potom udělej nějakou jednoduchou hru, potom trošičku složitější, pak ještě trochu, ...
P1trs napsal: |
tady uz nejsi ve skolce aby te nekdo vodil za rucicku zalozil jsi uplne nesmyslnej thread, kupodivu se ti par zkusenejsich lidi pokusilo dat radu, ale tobe to furt nestaci... WTF!? tak to si bez brecet pred hrackarnu, my ostatni budeme zatim cekat na dalsiho Frantu s genialnim napadem, ver ze nebudeme cekat dlouho |
Ty jsi teda příjemnej Většina z těchdle revolučních Frantů ani neposlouchá dobře míněný rady, tenhle jo, tak mu to neznepříjemňujme. _________________ Other Inside
Greenlitnuto! |
|
Návrat nahoru |
|
|
1Pupik1989
Založen: 06. 02. 2013 Příspěvky: 58
|
Zaslal: 25. březen 2013, 21:49:56 Předmět: |
|
|
Podle mě lepší, než dělat malé hry, je udělat nejdřív textový ekvivalent k oné vymyšlené hře. Člověk pak do grafické verze vlastně přechází už s hotovým rozvržením. Ví jak budou vypadat questy, dialogy, příběh atd. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Vilem Otte
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 462 Bydliště: Znojmo - Sedlesovice, Kravi Hora
|
Zaslal: 25. březen 2013, 22:36:21 Předmět: |
|
|
Jenže ono to ne vždy jde udělat. U adventury ti stačí scénář podobně jako k filmu, pro FPS je to už těžší - pokud děláš mapy ála Doom/Doom 2 - tedy spletité chodby, tak nevíš kam hráč půjde prvně (moderní FPS jsou s prominutím sračky, ve kterých jdete jen dopředu, jste takřka nesmrtelní a máte zillion spolubojovníků), v open-world RPG hrách se to už komplikuje hodně (nemůžeš určit kam hráč půjde - teoreticky to můžeš ovlivnit pomocí POI, ale ani ty nezaberou úplně), a nejhorší to je v šílených inovativních indie hrách bez scénáře - tam to prakticky nejde (textový ekvivalent k takové Darwinii, nebo hůře Geometry wars si moc nedovedu představit). _________________ Should array indices start at 0 or 1? My compromise of 0.5 was rejected without, I thought, proper consideration. |
|
Návrat nahoru |
|
|
pcmaster
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1824
|
Zaslal: 26. březen 2013, 09:42:07 Předmět: |
|
|
Poviem, ako som zacal ja. Na gymnaziu nas na hodinach informatiky (bol to trochu iny rezim, non-Office!!! informatika) donutili naprogramovat nasledujuce veci (nie nutne v tomto poradi):
- nejaky primitivny algoritmus v x86 asm (uz si nepamatam)
- jednoduchu databazu (v TP7)
- jednoduchu hru (v TP7, (nielen) moja bola Tetris, ale robilo sa vsetko mozne od textoviek po asteroids a snake)
- nejaka numericka metoda a nejaky grafovy algoritmus
To bolo behom jedneho skolskeho roka (posledneho), v skupine sme boli len ludia, ktori mali nejaky zaujem o IT/SW. Do toho som sa sam hral s Delphi a C++ a OpenGL vo vlastnom case (viz demotivational post ).
Garantujem, ze absolutne kazda jedna jedina vec z vymenovanych a v konecnom dosledku uplne cokolvek vseobecne, co kedy naprogramujes, ti na nieco konkretne pri programovani hier bude!
Chalani, co dnes robia grafikov (casto dokonca graphics generalistov vo velkych studiach) sa na gymnaziu/strednej hrali s nejakym programom (napriklad ale nie nutne 3dsmax + photoshop) a modelovali a texturovali o106 snad uplne vsetko, obcas pre niekoho ako ja nejaky ten lowpoly mesh do hry a tak. To je cesta pre art.
Rad by som zdoraznil, ze sa pisali roky 2000-2004 a za internetom si musel casto dochadzat za nemale prachy do internetovej kaviarne (alebo ostat v skole, pretoze doma si mal v lepsom pripade dial-up alebo NIC), nijake forum ako toto neexistovalo (toto az 2003) a tak podobne... _________________ Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est. |
|
Návrat nahoru |
|
|
pcmaster
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1824
|
|
Návrat nahoru |
|
|
|