.[ ČeskéHry.cz ].
Ahoj, možná se něco dá udělat...
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Inkubátor
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Dlaha



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 598
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 25. březen 2013, 13:39:21    Předmět: Odpovědět s citátem

Já chodíval za mlada do zájmových kroužků o programování, zkus se po něčem takovým podívat ve tvým městě.
Klidně i alespoň kroužek o HTML a budeš moct dělat textový adventurky Smile
_________________
Other Inside
Greenlitnuto!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Vilem Otte



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 462
Bydliště: Znojmo - Sedlesovice, Kravi Hora

PříspěvekZaslal: 25. březen 2013, 14:43:39    Předmět: Odpovědět s citátem

Programování, ani design se nedá naučit - je to podobné jako u spisovatele - jak napíšeš dobrou knihu? Tak že budeš léta psát a psát. Stejné je to prakticky u všeho. Samozřejmě někdo má větší talent a zvládne to rychleji, někdo menší a zvládne to pomaleji, někdo s tím sekne, a nezvládne to.

Všichni jsme začínali tak, že jsme neuměli napsat ani řádek kódu, pak jsme se léta učili a programovali (a učili a programovali, atd.) - budeš tomu muset obětovat opravdu HODNĚ času.

Ostatně i na vysoké škole tě programování nenaučí, pokud ty nebudeš sám programovat. To je věc, kterou zvládneš až s praxí.
_________________
Should array indices start at 0 or 1? My compromise of 0.5 was rejected without, I thought, proper consideration.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
P1trs



Založen: 17. 02. 2013
Příspěvky: 14

PříspěvekZaslal: 25. březen 2013, 14:48:56    Předmět: Odpovědět s citátem

nejdriv se mrkni na nejaky prednasky z GDS at mas predstavu o cem to je http://www.youtube.com/user/GamesczGDS2012
a pak se vrhni do uceni toho co by te bavilo nejvic krome game dizajnu
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pcmaster



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1824

PříspěvekZaslal: 25. březen 2013, 15:20:39    Předmět: Odpovědět s citátem

Tak, tak, este som nestretol nikoho, koho by na vysokej skole naucili programovat. Prave naopak, stretol som mnohych, ktorym to celkom znechutili Razz To ale neznamena, ze by bola IT vysoka skola k hovnu - prave naopak!!!

Makat budes proste doma. Vecer, ked kamosi sedia v krcme. Cez vikend, ked su na chate. Bude ta to stat mnoho. Dostavi sa socialne odlucenie, vysmech spolocnosti, skurvene zdravie... cena je vysoka, riziko obrovske a odmena? Odmena je neista! Si na to pripraveny? Twisted Evil (plati pre nadejnych koderov, grafikov i vsetkych ostatnych)

Myslite, ze by som mohol pisat naborove letaky alebo robit motivational speakera? Very Happy Very Happy
_________________
Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
swarm



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 176

PříspěvekZaslal: 25. březen 2013, 16:10:08    Předmět: Odpovědět s citátem

pcmaster napsal:
Tak, tak, este som nestretol nikoho, koho by na vysokej skole naucili programovat.
Chtěl jsem napsat, že mě to naučili, ale teď mi dochází, že korektnější formulace by byla "donutili mě na VŠ se to naučit". Nicméně nikdy jsem k programování netíhl a stejně jsem po škole schopen v OpenGL udělat jednodušší 3D hříčku.
_________________
Diagon Swarm - redaktor notebook.cz, moderátor diskuzního fora 3dfx.cz, zive.cz a notebook.cz
Blog o mobilní technice -> [WWW]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
pcmaster



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1824

PříspěvekZaslal: 25. březen 2013, 16:12:05    Předmět: Odpovědět s citátem

Mas pravdu, takto, ako som to zbytocne zjednodusil, to nemusi byt pre mladsich pochopitelne. Sorry.
_________________
Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
if.then



Založen: 13. 04. 2008
Příspěvky: 579

PříspěvekZaslal: 25. březen 2013, 16:40:06    Předmět: Odpovědět s citátem

pcmaster napsal:
Makat budes proste doma. Vecer, ked kamosi sedia v krcme. Cez vikend, ked su na chate. Bude ta to stat mnoho. Dostavi sa socialne odlucenie, vysmech spolocnosti, skurvene zdravie... cena je vysoka, riziko obrovske a odmena? Odmena je neista! Si na to pripraveny? (plati pre nadejnych koderov, grafikov i vsetkych ostatnych)

Myslite, ze by som mohol pisat naborove letaky alebo robit motivational speakera? Very Happy Very Happy

Motivational speaker ale na rozdíl od tebe nemluví pravdu... a o demotivational speakery nikdo nestojí Twisted Evil

SharpSkiller: Slyšel jsi o Mount&Blade? Ten tvůj nápad mi přijde podezřele podobný (tím myslím, že co se dalo vymyslet, bylo už dávno vymyšleno, já taky dělal simulačněvesmírnou hru a teď se dozvídám, že na něčem podobném pracuje jenom na C-H X lidí... Surprised ).

Jinak je bohužel pravdou, že nejdřív potřebuješ nějaký +- gamedesign ("bude to simulátor autobusáka přejíždějícího lidi"), pak kupu kódu (což trvá X měsíců-let), pak trochu víc gamedesignu a nějakou tu grafiku, poté další kupu kódu a pak teprve přijde na řadu příběh...
_________________
For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
SharpSkiller



Založen: 09. 09. 2012
Příspěvky: 7

PříspěvekZaslal: 25. březen 2013, 16:56:15    Předmět: Odpovědět s citátem

if.then: Ano slyšel, ale já mám nápad na něco co jsem ještě neviděl a co by přilákalo lidi,ale řvát to tu nebudu Smile ... mimochodem spíš jsem doufal že mi někdo doporučí něco přes co se naučím programovat nebo tak.. a ne že mi řeknete uč se.. nebo přednáška na YT -.-"
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
P1trs



Založen: 17. 02. 2013
Příspěvky: 14

PříspěvekZaslal: 25. březen 2013, 17:26:50    Předmět: Odpovědět s citátem

tady uz nejsi ve skolce aby te nekdo vodil za rucicku Confused zalozil jsi uplne nesmyslnej thread, kupodivu se ti par zkusenejsich lidi pokusilo dat radu, ale tobe to furt nestaci... WTF!? tak to si bez brecet pred hrackarnu, my ostatni budeme zatim cekat na dalsiho Frantu s genialnim napadem, ver ze nebudeme cekat dlouho Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
OndraSej



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 767
Bydliště: Brandýs nad Labem

PříspěvekZaslal: 25. březen 2013, 18:18:28    Předmět: Odpovědět s citátem

SharpSkiller> Nekolik odkazu pro inspiraci (hromadu dalsich urcite najdes sam):

http://newwiki.ceske-hry.cz/%C3%9Avod_do_programov%C3%A1n%C3%AD_her
http://www.tlamiczka.com/2009/02/jak-zacit-delat-hry.html (a dalsi dily serialu)
http://kotaku.com/5979539/a-beginners-guide-to-making-your-first-video-game
http://www.gamedev.net/page/resources/_/creative/game-design/how-to-build-a-game-in-a-week-from-scratch-with-no-budget-r2259

Ale jinak se pridavam k tomu, co rikaji ostatni. Napred udelejte libovolnou malou hru (tetris, mario-like plosinovku s jednim nebo dvema levely, moorhuhn). Pak zjistite, kolik je na hre prace a jak moc k jejimu dokonceni pripspivaji lidi, co maji napady, ale jinak nic nedelaji.

Jinak jeste k napadu - samotne napady nemaji skoro zadnou cenu. Jedine, co se pocita (a co si pak hraci budou moct zahrat) je jejich realizace. A od napadu k funkcni hre je dlouha a hodne klikata cesta (a na jejim konci je casto hodne jina hra, nez byla puvodni predstava cloveka s napadem).
_________________
http://trionteam.net
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Dlaha



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 598
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 25. březen 2013, 18:46:59    Předmět: Odpovědět s citátem

Kup si nějakou knížku o jazyku, který si vybereš, a pročítej tutorialy. Naučíš se základy. Potom udělej nějakou jednoduchou hru, potom trošičku složitější, pak ještě trochu, ...

P1trs napsal:
tady uz nejsi ve skolce aby te nekdo vodil za rucicku Confused zalozil jsi uplne nesmyslnej thread, kupodivu se ti par zkusenejsich lidi pokusilo dat radu, ale tobe to furt nestaci... WTF!? tak to si bez brecet pred hrackarnu, my ostatni budeme zatim cekat na dalsiho Frantu s genialnim napadem, ver ze nebudeme cekat dlouho Laughing

Ty jsi teda příjemnej Smile Většina z těchdle revolučních Frantů ani neposlouchá dobře míněný rady, tenhle jo, tak mu to neznepříjemňujme.
_________________
Other Inside
Greenlitnuto!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
1Pupik1989



Založen: 06. 02. 2013
Příspěvky: 58

PříspěvekZaslal: 25. březen 2013, 21:49:56    Předmět: Odpovědět s citátem

Podle mě lepší, než dělat malé hry, je udělat nejdřív textový ekvivalent k oné vymyšlené hře. Člověk pak do grafické verze vlastně přechází už s hotovým rozvržením. Ví jak budou vypadat questy, dialogy, příběh atd.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Vilem Otte



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 462
Bydliště: Znojmo - Sedlesovice, Kravi Hora

PříspěvekZaslal: 25. březen 2013, 22:36:21    Předmět: Odpovědět s citátem

Jenže ono to ne vždy jde udělat. U adventury ti stačí scénář podobně jako k filmu, pro FPS je to už těžší - pokud děláš mapy ála Doom/Doom 2 - tedy spletité chodby, tak nevíš kam hráč půjde prvně (moderní FPS jsou s prominutím sračky, ve kterých jdete jen dopředu, jste takřka nesmrtelní a máte zillion spolubojovníků), v open-world RPG hrách se to už komplikuje hodně (nemůžeš určit kam hráč půjde - teoreticky to můžeš ovlivnit pomocí POI, ale ani ty nezaberou úplně), a nejhorší to je v šílených inovativních indie hrách bez scénáře - tam to prakticky nejde (textový ekvivalent k takové Darwinii, nebo hůře Geometry wars si moc nedovedu představit).
_________________
Should array indices start at 0 or 1? My compromise of 0.5 was rejected without, I thought, proper consideration.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
pcmaster



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1824

PříspěvekZaslal: 26. březen 2013, 09:42:07    Předmět: Odpovědět s citátem

Poviem, ako som zacal ja. Na gymnaziu nas na hodinach informatiky (bol to trochu iny rezim, non-Office!!! informatika) donutili naprogramovat nasledujuce veci (nie nutne v tomto poradi):
- nejaky primitivny algoritmus v x86 asm (uz si nepamatam)
- jednoduchu databazu (v TP7)
- jednoduchu hru (v TP7, (nielen) moja bola Tetris, ale robilo sa vsetko mozne od textoviek po asteroids a snake)
- nejaka numericka metoda a nejaky grafovy algoritmus

To bolo behom jedneho skolskeho roka (posledneho), v skupine sme boli len ludia, ktori mali nejaky zaujem o IT/SW. Do toho som sa sam hral s Delphi a C++ a OpenGL vo vlastnom case (viz demotivational post Very Happy).

Garantujem, ze absolutne kazda jedna jedina vec z vymenovanych a v konecnom dosledku uplne cokolvek vseobecne, co kedy naprogramujes, ti na nieco konkretne pri programovani hier bude!

Chalani, co dnes robia grafikov (casto dokonca graphics generalistov vo velkych studiach) sa na gymnaziu/strednej hrali s nejakym programom (napriklad ale nie nutne 3dsmax + photoshop) a modelovali a texturovali o106 snad uplne vsetko, obcas pre niekoho ako ja nejaky ten lowpoly mesh do hry a tak. To je cesta pre art.

Rad by som zdoraznil, ze sa pisali roky 2000-2004 a za internetom si musel casto dochadzat za nemale prachy do internetovej kaviarne (alebo ostat v skole, pretoze doma si mal v lepsom pripade dial-up alebo NIC), nijake forum ako toto neexistovalo (toto az 2003) a tak podobne...
_________________
Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pcmaster



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1824

PříspěvekZaslal: 26. březen 2013, 17:11:33    Předmět: Odpovědět s citátem

Motivator: Hra uplne bez grafiky, hra vytvorena bez konkretneho IDE ci nejakej specialnej technologie Very Happy (pozor v praci, ja som tym zabil uz nejaky cas! Very Happy)

http://www.escapistmagazine.com/news/view/122906-Accountant-Creates-RPG-Entirely-in-Excel-Spreadsheet
_________________
Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Inkubátor Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Strana 2 z 5

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna