Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
pcmaster
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1824
|
Zaslal: 27. březen 2013, 16:05:23 Předmět: |
|
|
Hadate sa o picovinach a unika originalna myslienka _________________ Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Poky
Založen: 29. 06. 2009 Příspěvky: 184 Bydliště: Písek / Plzeň
|
Zaslal: 27. březen 2013, 16:43:42 Předmět: |
|
|
Marek napsal: |
Poky> Quaterniony podle mě člověk před psaním enginu znát nepotřebuje. |
Taky sem nepsal že nutně jo, jen že je taky neuškodí znát . Ale jinak máš pravdu. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Hunter
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 544
|
Zaslal: 27. březen 2013, 18:16:58 Předmět: |
|
|
Houp napsal: |
To je sice hezká, ale integrovat a derivovat kvůli tomu nemusíš. To je jako říct dítku na prvním stupni ZŠ, že si integruje... |
Taky bych řekl, že všechno, bylo vynalezeno pár tisíc let před objevem diferenciálního počtu není to, k čemu je potřeba umět derivovat.
Ale co já vím, já byl na matiku vždycky slabší, proto neumím programovat _________________ Sharing is caring. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Zpirit
Založen: 21. 02. 2013 Příspěvky: 53 Bydliště: Litvínov
|
Zaslal: 27. březen 2013, 19:13:47 Předmět: |
|
|
Chapete ze to tu pisete cloveku ktery jeste ani nenapsal Hello world? |
|
Návrat nahoru |
|
|
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 27. březen 2013, 21:06:06 Předmět: |
|
|
Takze, ak vas vsetkych dobre chapem, tak to este aj ta stredoskolska matika, je akoze high level alebo co ?
Lebo tak to tu vsetci pisete, ako keby to bolo nieco ultra narocne, alebo neviem co.
Je neskutocnou ironiou, ze tento post pise clovek, ktory vystudoval marketing - mne stacilo totalne ked kamosi na intraku lietali z Analyzy a ostatnych chutoviek na elektrike. Jeden mal dokonca aj mat. odbor na UPJS (zacinalo to 40 ludi, dokoncili to po titul tusim az dvaja) - TO je matematika, nie tie simple sracky na gympli... |
|
Návrat nahoru |
|
|
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 27. březen 2013, 21:15:19 Předmět: |
|
|
Poky napsal: |
Tak s tou matematikou, myslím že Vilem má pravdu ... pokud chci už ve 3D dělat nějakou větší hru, která doopravdy využívá všech třech rozměrů, rozhodně bych měl znát: matice (+ operace s nimi), princpit transformací bodů a vektorů, quaterniony pro bone animace taky neuškodí znát, pro detekci kolizí analytiku, pro fyziku derivace a integrace + jak se chovají v diskrétním čase a rozhodně je dobrá vědět i jak to vše dát dohromady aby vše fungovalo
Pokud se mýlím, vyveďte mě z omylu, ale zatím jsem toto všechno potřeboval znát (pro svůj engine) |
Tym chces povedat, ze matika, co bola na gympli, ti toto nedala ?!? Vy ste azda na gympli nebrali derivacie/integraly/matice/determinanty ?!?
Co ma napada, ze je mozne, ze tu sa bavime uz o uplne inej generacii, ktora zazila uplne ine osnovy - to je jediny dovod, ktorym si to viem vysvetlit.
Pretoze roku pana 1994, ked som ja koncil gympel, tak sme este pouzivali stare, komunisticke, otrhane, smradlave, rinave ucebnice - ktore ale mali toho po obsahovej stranke , zrejme, celkom dost.
Mozno sa uz dnes z toho neuci ani na gymploch ani polka - toto fakt teraz netusim - takze mozno vlastne mate aj pravdu, ze za to nemozete ze vychadzate z gymplu tupi ohladom matiky
Mozno nie som ta najlepsia vzorka na posudenie komplexnosti, kedze som na zakladnej skole bezne dosahoval skvele umiestnenie v krajskych olympiadach - pre mna bola matika odjakziva nieco v style - kuknem, pochopim, a viac neriesim, lebo viem - cas som musel realne venovat akurat bifleniu literatury, biologie a chemie ... |
|
Návrat nahoru |
|
|
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 27. březen 2013, 21:22:25 Předmět: |
|
|
Poky napsal: |
Tak s tou matematikou, myslím že Vilem má pravdu ... pokud chci už ve 3D dělat nějakou větší hru, která doopravdy využívá všech třech rozměrů |
Aj ked som danu hru nedokoncil - kedze financovanie projektu nevyslo - tak to zostalo len vo sfere techdema, moj podmorsky simulator je full 6-DOF. A ver, ze som quaterniony nepotreboval - jak kameru, tak vseteko ostatne som zriesil pomocou stryka Eulera a nebol to problem.
Druhy problem - spominas full-3D hru. Tuto podmienku splna len velmi uzke spektrum zanrov hier - napr. Descent a Space simulatory. Urcite nie letecke simulatory, lebo tie maju 90% targetov na heightmape, ktora je uz z principu 2D, plus par objektov co je vo vzduchu.
Inak totiz podla tvojej kategorizacie hry ako Crysis, Skyrim a Battlefield nie su "vacsie 3d hry".
Co pevne verim, ze si nemyslel vazne |
|
Návrat nahoru |
|
|
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 27. březen 2013, 21:36:44 Předmět: |
|
|
swarm napsal: |
VladR napsal: |
Ja som zacinal 3D enginom pred 10 rokmi. Zaiden arkanoid, ziadne piskvorky.
(...)
Zacal som rovno kodit 3D engine/3D hru a skodil som to uplne sam. |
Jenže taky jak to dopadlo. Dělal jsi na tom strašně dlouho, několikrát to celé přepsal a ve výsledku z toho pak byla primitivní ne moc dobře optimalizovaná 2D hra (herní logika) s 3D vykreslením. Ani bych se nedivil, kdyby člověk, který zvolí cestu nejdříve pár jednodušších her, nakonec podobně složitou hru s 3D vykreslováním dokončil ve stejné době (od začátku programování) a možná by i běžela lépe. Navíc ty průběžné opravdové výsledky mají i motivující faktor, takže to člověk třeba v půlce nevzdá.
Nemyslim to zle. |
Heh, no problem
Hra (Avenger) to bola prirodzene stupidna, pretoze som zamerne vybral stupidny zaner (z business dovodov) - casual - tie hry, kedze su casual, nie su uz z principu ozajstne hry - nech si o tom mysli kto chce co chce - to su proste len primitivne elektronicke toys pre soccer moms
Dolezite je, ze som to pochopil rychlo, a viacej si meno casual "akoze" hrami nespinil
Ale ten isty engine, na ktorom som tu casual srackovu "hru" postavil, mi neskor daval teren v 3000 fps na shitnej grafickej karte, alebo podmorske sceny s 3 milionmi trianglov na frame na archaickych kartach typu GF 6800, paralelne s AI, a 6DOF gameplayom.
A ten isty engine mi teraz bezi na 3 platformach a skaluje sa automaticky od no-shader-support (WP7), cez X360 (kde mi mimochodom moje akcne RPG bezi v 1920x1080) az po PC. |
|
Návrat nahoru |
|
|
if.then
Založen: 13. 04. 2008 Příspěvky: 579
|
Zaslal: 27. březen 2013, 22:14:56 Předmět: |
|
|
VladR napsal: |
Aj ked som danu hru nedokoncil - kedze financovanie projektu nevyslo - tak to zostalo len vo sfere techdema, moj podmorsky simulator je full 6-DOF. A ver, ze som quaterniony nepotreboval - jak kameru, tak vseteko ostatne som zriesil pomocou stryka Eulera a nebol to problem. |
Z definice Eulerových úhlů je to teoreticky nemožné, protože prostě skladují orientaci, nikoliv rotaci. Ale VladR zřejmě dokáže obejít i to
Jinak potvrzuji, že derivace a integrály se na gymnáziu už neučí implicitně, ale až na matematickém semináři. Ten ale má zapsaný (doufejme) snad každý, kdo to s programováním myslí vážně.
A čtyřstránková diskuse o motivacích a derivacích ve vláknu "hledám lidi pro tým"? Už chápu, proč tolik nováčků C-H nenávidí _________________ For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Marek
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 27. březen 2013, 23:01:27 Předmět: |
|
|
if.then napsal: |
Z definice Eulerových úhlů je to teoreticky nemožné, protože prostě skladují orientaci, nikoliv rotaci. |
Máš to nějaké poplantané. Eulerovy úhly (jsou 3) mají stejně silnou vyjadřovací schopnost jako rotační osa a úhel. _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
if.then
Založen: 13. 04. 2008 Příspěvky: 579
|
Zaslal: 28. březen 2013, 00:01:09 Předmět: |
|
|
Ano, to platí. Nicméně kvůli gimbal locku sice můžeš vyjádřit všechny orientace, nicméně ne všechny rotace. V případě např. kamery tedy sice můžeš specifikovat, na který bod bude otočena, ale ne ve všech případech můžeš specifikovat i otočení kamery okolo vektoru orientace. Tudíž s Eulerovými úhly to nemůže být 6DOF.
(Pokud myslí Tait-Bryanovy úhly, pak se to 6DOF tuším dá, ale s obyčejným Eulerem ne.) _________________ For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Marek
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 28. březen 2013, 03:52:06 Předmět: |
|
|
if.then napsal: |
Ano, to platí. Nicméně kvůli gimbal locku sice můžeš vyjádřit všechny orientace, nicméně ne všechny rotace. V případě např. kamery tedy sice můžeš specifikovat, na který bod bude otočena, ale ne ve všech případech můžeš specifikovat i otočení kamery okolo vektoru orientace. |
Na to, aby ses podíval na jeden bod, potřebuješ jen 2 Eulerovy úhly (podle osy "doprava" a "nahoru"). Na otočení okolo vektoru kamera->bod slouží ten třetí úhel podle osy "do obrazovky". Proto jsem schválně napsal, že ty úhly jsou vždy 3, aby nedošlo k nedorozumnění.
Gimbal lock žádné omezení nepřidává. Způsobuje pouze to, že stejná rotace jde vyjádřit více způsoby. _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
if.then
Založen: 13. 04. 2008 Příspěvky: 579
|
Zaslal: 28. březen 2013, 10:03:40 Předmět: |
|
|
Sakra, projel jsem to nějakými výpočty a máš pravdu, tak to se omlouvám. Nicméně by mě fakt zajímalo, jak to VladR řeší, protože by to vyžadovalo dost a dost matematiky, aby se zabránilo gimbal locku. _________________ For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++. |
|
Návrat nahoru |
|
|
mar
Založen: 16. 06. 2012 Příspěvky: 608
|
Zaslal: 28. březen 2013, 10:15:11 Předmět: |
|
|
if.then napsal: |
Sakra, projel jsem to nějakými výpočty a máš pravdu, tak to se omlouvám. Nicméně by mě fakt zajímalo, jak to VladR řeší, protože by to vyžadovalo dost a dost matematiky, aby se zabránilo gimbal locku. |
A co takhle Eulera ale nerotovat kolem základních os, ale kolem rotovaných z předchozí rotace? Tímhle nemáš gimbal lock a používáš pořád 3 úhly. Jediné, co potřebuješ, je umět rotovat okolo libovolné osy (matice - Rodrigues rotation) a pak už to jenom poskládat. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 28. březen 2013, 13:37:22 Předmět: |
|
|
VladR napsal: |
Vy ste azda na gympli nebrali derivacie/integraly/matice/determinanty ?!? |
Derivace a integrály se už neberou. My to ještě měli (maturoval 2001), ale na srazu po 10 letech jsem se od naší učitelky matiky dozvěděl, že to už není. A jak jsou ty děti hloupější (případ i SharpSkillera?), tak sotva zvládaj i ty základnější věci. Snažím se to brát pozitivně - aspoň mi mladá generace nesebere práci . _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
|