.[ ČeskéHry.cz ].
Ahoj, možná se něco dá udělat...
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Inkubátor
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
pcmaster



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1824

PříspěvekZaslal: 27. březen 2013, 16:05:23    Předmět: Odpovědět s citátem

Hadate sa o picovinach a unika originalna myslienka Razz
_________________
Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Poky



Založen: 29. 06. 2009
Příspěvky: 184
Bydliště: Písek / Plzeň

PříspěvekZaslal: 27. březen 2013, 16:43:42    Předmět: Odpovědět s citátem

Marek napsal:

Poky> Quaterniony podle mě člověk před psaním enginu znát nepotřebuje.


Taky sem nepsal že nutně jo, jen že je taky neuškodí znát Smile. Ale jinak máš pravdu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hunter



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 544

PříspěvekZaslal: 27. březen 2013, 18:16:58    Předmět: Odpovědět s citátem

Houp napsal:
To je sice hezká, ale integrovat a derivovat kvůli tomu nemusíš. To je jako říct dítku na prvním stupni ZŠ, že si integruje...
Taky bych řekl, že všechno, bylo vynalezeno pár tisíc let před objevem diferenciálního počtu není to, k čemu je potřeba umět derivovat.

Ale co já vím, já byl na matiku vždycky slabší, proto neumím programovat Very Happy
_________________
Sharing is caring.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zpirit



Založen: 21. 02. 2013
Příspěvky: 53
Bydliště: Litvínov

PříspěvekZaslal: 27. březen 2013, 19:13:47    Předmět: Odpovědět s citátem

Chapete ze to tu pisete cloveku ktery jeste ani nenapsal Hello world?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 27. březen 2013, 21:06:06    Předmět: Odpovědět s citátem

Takze, ak vas vsetkych dobre chapem, tak to este aj ta stredoskolska matika, je akoze high level alebo co ?

Lebo tak to tu vsetci pisete, ako keby to bolo nieco ultra narocne, alebo neviem co.


Je neskutocnou ironiou, ze tento post pise clovek, ktory vystudoval marketing - mne stacilo totalne ked kamosi na intraku lietali z Analyzy a ostatnych chutoviek na elektrike. Jeden mal dokonca aj mat. odbor na UPJS (zacinalo to 40 ludi, dokoncili to po titul tusim az dvaja) - TO je matematika, nie tie simple sracky na gympli...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 27. březen 2013, 21:15:19    Předmět: Odpovědět s citátem

Poky napsal:
Tak s tou matematikou, myslím že Vilem má pravdu ... pokud chci už ve 3D dělat nějakou větší hru, která doopravdy využívá všech třech rozměrů, rozhodně bych měl znát: matice (+ operace s nimi), princpit transformací bodů a vektorů, quaterniony pro bone animace taky neuškodí znát, pro detekci kolizí analytiku, pro fyziku derivace a integrace + jak se chovají v diskrétním čase a rozhodně je dobrá vědět i jak to vše dát dohromady aby vše fungovalo Smile

Pokud se mýlím, vyveďte mě z omylu, ale zatím jsem toto všechno potřeboval znát (pro svůj engine) Smile
Tym chces povedat, ze matika, co bola na gympli, ti toto nedala ?!? Vy ste azda na gympli nebrali derivacie/integraly/matice/determinanty ?!?



Co ma napada, ze je mozne, ze tu sa bavime uz o uplne inej generacii, ktora zazila uplne ine osnovy - to je jediny dovod, ktorym si to viem vysvetlit.

Pretoze roku pana 1994, ked som ja koncil gympel, tak sme este pouzivali stare, komunisticke, otrhane, smradlave, rinave ucebnice - ktore ale mali toho po obsahovej stranke , zrejme, celkom dost.

Mozno sa uz dnes z toho neuci ani na gymploch ani polka - toto fakt teraz netusim - takze mozno vlastne mate aj pravdu, ze za to nemozete ze vychadzate z gymplu tupi ohladom matiky Smile


Mozno nie som ta najlepsia vzorka na posudenie komplexnosti, kedze som na zakladnej skole bezne dosahoval skvele umiestnenie v krajskych olympiadach - pre mna bola matika odjakziva nieco v style - kuknem, pochopim, a viac neriesim, lebo viem - cas som musel realne venovat akurat bifleniu literatury, biologie a chemie ...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 27. březen 2013, 21:22:25    Předmět: Odpovědět s citátem

Poky napsal:
Tak s tou matematikou, myslím že Vilem má pravdu ... pokud chci už ve 3D dělat nějakou větší hru, která doopravdy využívá všech třech rozměrů
Aj ked som danu hru nedokoncil - kedze financovanie projektu nevyslo - tak to zostalo len vo sfere techdema, moj podmorsky simulator je full 6-DOF. A ver, ze som quaterniony nepotreboval - jak kameru, tak vseteko ostatne som zriesil pomocou stryka Eulera a nebol to problem.

Druhy problem - spominas full-3D hru. Tuto podmienku splna len velmi uzke spektrum zanrov hier - napr. Descent a Space simulatory. Urcite nie letecke simulatory, lebo tie maju 90% targetov na heightmape, ktora je uz z principu 2D, plus par objektov co je vo vzduchu.

Inak totiz podla tvojej kategorizacie hry ako Crysis, Skyrim a Battlefield nie su "vacsie 3d hry".

Co pevne verim, ze si nemyslel vazne Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 27. březen 2013, 21:36:44    Předmět: Odpovědět s citátem

swarm napsal:
VladR napsal:
Ja som zacinal 3D enginom pred 10 rokmi. Zaiden arkanoid, ziadne piskvorky.

(...)

Zacal som rovno kodit 3D engine/3D hru a skodil som to uplne sam.


Jenže taky jak to dopadlo. Dělal jsi na tom strašně dlouho, několikrát to celé přepsal a ve výsledku z toho pak byla primitivní ne moc dobře optimalizovaná 2D hra (herní logika) s 3D vykreslením. Ani bych se nedivil, kdyby člověk, který zvolí cestu nejdříve pár jednodušších her, nakonec podobně složitou hru s 3D vykreslováním dokončil ve stejné době (od začátku programování) a možná by i běžela lépe. Navíc ty průběžné opravdové výsledky mají i motivující faktor, takže to člověk třeba v půlce nevzdá.

Nemyslim to zle.
Heh, no problem Smile
Hra (Avenger) to bola prirodzene stupidna, pretoze som zamerne vybral stupidny zaner (z business dovodov) - casual - tie hry, kedze su casual, nie su uz z principu ozajstne hry - nech si o tom mysli kto chce co chce - to su proste len primitivne elektronicke toys pre soccer moms Smile


Dolezite je, ze som to pochopil rychlo, a viacej si meno casual "akoze" hrami nespinil Smile


Ale ten isty engine, na ktorom som tu casual srackovu "hru" postavil, mi neskor daval teren v 3000 fps na shitnej grafickej karte, alebo podmorske sceny s 3 milionmi trianglov na frame na archaickych kartach typu GF 6800, paralelne s AI, a 6DOF gameplayom.

A ten isty engine mi teraz bezi na 3 platformach a skaluje sa automaticky od no-shader-support (WP7), cez X360 (kde mi mimochodom moje akcne RPG bezi v 1920x1080) az po PC.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
if.then



Založen: 13. 04. 2008
Příspěvky: 579

PříspěvekZaslal: 27. březen 2013, 22:14:56    Předmět: Odpovědět s citátem

VladR napsal:
Aj ked som danu hru nedokoncil - kedze financovanie projektu nevyslo - tak to zostalo len vo sfere techdema, moj podmorsky simulator je full 6-DOF. A ver, ze som quaterniony nepotreboval - jak kameru, tak vseteko ostatne som zriesil pomocou stryka Eulera a nebol to problem.

Z definice Eulerových úhlů je to teoreticky nemožné, protože prostě skladují orientaci, nikoliv rotaci. Ale VladR zřejmě dokáže obejít i to Twisted Evil

Jinak potvrzuji, že derivace a integrály se na gymnáziu už neučí implicitně, ale až na matematickém semináři. Ten ale má zapsaný (doufejme) snad každý, kdo to s programováním myslí vážně.

A čtyřstránková diskuse o motivacích a derivacích ve vláknu "hledám lidi pro tým"? Už chápu, proč tolik nováčků C-H nenávidí Very Happy
_________________
For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 27. březen 2013, 23:01:27    Předmět: Odpovědět s citátem

if.then napsal:
Z definice Eulerových úhlů je to teoreticky nemožné, protože prostě skladují orientaci, nikoliv rotaci.

Máš to nějaké poplantané. Eulerovy úhly (jsou 3) mají stejně silnou vyjadřovací schopnost jako rotační osa a úhel.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
if.then



Založen: 13. 04. 2008
Příspěvky: 579

PříspěvekZaslal: 28. březen 2013, 00:01:09    Předmět: Odpovědět s citátem

Ano, to platí. Nicméně kvůli gimbal locku sice můžeš vyjádřit všechny orientace, nicméně ne všechny rotace. V případě např. kamery tedy sice můžeš specifikovat, na který bod bude otočena, ale ne ve všech případech můžeš specifikovat i otočení kamery okolo vektoru orientace. Tudíž s Eulerovými úhly to nemůže být 6DOF.

(Pokud myslí Tait-Bryanovy úhly, pak se to 6DOF tuším dá, ale s obyčejným Eulerem ne.)
_________________
For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 28. březen 2013, 03:52:06    Předmět: Odpovědět s citátem

if.then napsal:
Ano, to platí. Nicméně kvůli gimbal locku sice můžeš vyjádřit všechny orientace, nicméně ne všechny rotace. V případě např. kamery tedy sice můžeš specifikovat, na který bod bude otočena, ale ne ve všech případech můžeš specifikovat i otočení kamery okolo vektoru orientace.

Na to, aby ses podíval na jeden bod, potřebuješ jen 2 Eulerovy úhly (podle osy "doprava" a "nahoru"). Na otočení okolo vektoru kamera->bod slouží ten třetí úhel podle osy "do obrazovky". Proto jsem schválně napsal, že ty úhly jsou vždy 3, aby nedošlo k nedorozumnění.

Gimbal lock žádné omezení nepřidává. Způsobuje pouze to, že stejná rotace jde vyjádřit více způsoby.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
if.then



Založen: 13. 04. 2008
Příspěvky: 579

PříspěvekZaslal: 28. březen 2013, 10:03:40    Předmět: Odpovědět s citátem

Sakra, projel jsem to nějakými výpočty a máš pravdu, tak to se omlouvám. Surprised Nicméně by mě fakt zajímalo, jak to VladR řeší, protože by to vyžadovalo dost a dost matematiky, aby se zabránilo gimbal locku.
_________________
For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mar



Založen: 16. 06. 2012
Příspěvky: 608

PříspěvekZaslal: 28. březen 2013, 10:15:11    Předmět: Odpovědět s citátem

if.then napsal:
Sakra, projel jsem to nějakými výpočty a máš pravdu, tak to se omlouvám. Surprised Nicméně by mě fakt zajímalo, jak to VladR řeší, protože by to vyžadovalo dost a dost matematiky, aby se zabránilo gimbal locku.

A co takhle Eulera ale nerotovat kolem základních os, ale kolem rotovaných z předchozí rotace? Tímhle nemáš gimbal lock a používáš pořád 3 úhly. Jediné, co potřebuješ, je umět rotovat okolo libovolné osy (matice - Rodrigues rotation) a pak už to jenom poskládat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1536
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 28. březen 2013, 13:37:22    Předmět: Odpovědět s citátem

VladR napsal:
Vy ste azda na gympli nebrali derivacie/integraly/matice/determinanty ?!?

Derivace a integrály se už neberou. My to ještě měli (maturoval 2001), ale na srazu po 10 letech jsem se od naší učitelky matiky dozvěděl, že to už není. A jak jsou ty děti hloupější (případ i SharpSkillera?), tak sotva zvládaj i ty základnější věci. Snažím se to brát pozitivně - aspoň mi mladá generace nesebere práci Wink.
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Inkubátor Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Strana 4 z 5

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna