Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
cooty125
Založen: 22. 11. 2011 Příspěvky: 40
|
Zaslal: 17. duben 2013, 12:46:52 Předmět: Webový projekt programování v XNA |
|
|
Dobrý den,
vítám každého, kdo má zájem programovat hry, ale neví kde a jak začít. Před pár dny jsme rozjeli nový webový portál, kde programujeme v XNA od úplných začátků!
Neváhejte a přijďtě nás navštívit! Web je nový a příspěvky přibývají téměř každým dnem. Doufám že se vám u nás bude líbit.
http://www.xna.mzf.cz/ _________________ Programátor v C# XNA a 3D Grafik.
http://www.xna.mzf.cz/
http://www.czechcode.hu.cz/
Naposledy upravil cooty125 dne 17. duben 2013, 16:05:18, celkově upraveno 2 krát |
|
Návrat nahoru |
|
|
Manox
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 140 Bydliště: Brno
|
Zaslal: 17. duben 2013, 13:03:02 Předmět: |
|
|
Pěkné, ale mám bohužel pocit, že jste přišli s křížkem po funuse |
|
Návrat nahoru |
|
|
Dlaha
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 598 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 17. duben 2013, 13:10:55 Předmět: |
|
|
Plánuješ udělat nějakou sekci o MonoGame? Když už Microsoft skončil s vývojem XNA, začíná být MonoGame docela zajímavý téma pro spoustu lidí.
I mě by zajímaly nějaký jeho nedostatky, rozdíly, detailní návody jak rozjet hru na různých OS atd.
Momentálně dělám v XNA a migrace na MonoGame někdy v budoucnu je velmi pravděpodobná. Ale zatím jsem o něj zavadil jen mírně a není pořádně čas. _________________ Other Inside
Greenlitnuto! |
|
Návrat nahoru |
|
|
cooty125
Založen: 22. 11. 2011 Příspěvky: 40
|
Zaslal: 17. duben 2013, 13:13:32 Předmět: |
|
|
No abych řekl pravdu, tak v těchto začátcích to vypadá přesně jak říkaš.
Ale máme v plánu pokračovat až do Deferred Renderingu a Skeletonálních animací a všeho co se kolem 3D XNA točí. Což na českém internetu nenajdeš. Věnuji se XNA sakra dlouho, jediný důvod proč tam teď píšeme o 2D texturách je, že začínáme od znovu.
Pokud půjde vše jak má, tak do měsíce odstartujeme sérii článků o 3D. _________________ Programátor v C# XNA a 3D Grafik.
http://www.xna.mzf.cz/
http://www.czechcode.hu.cz/ |
|
Návrat nahoru |
|
|
cooty125
Založen: 22. 11. 2011 Příspěvky: 40
|
Zaslal: 17. duben 2013, 13:16:55 Předmět: |
|
|
Co se týče Microsoftu a XNA, tak jsem slyšel pravý opak.
Vychází .NET Framework 4.5 a už si programátoři mnou ruce na XNA 4.1(4.5) Pokud tomu tak doopravdy je, že XNA zanikne, tak nevidím důvod v tom nepokračovat. XNA je skvělý start herních programátorů!
Jinak MonoGame jsem nijak nestudoval. Každopádně mrknu Díky! _________________ Programátor v C# XNA a 3D Grafik.
http://www.xna.mzf.cz/
http://www.czechcode.hu.cz/ |
|
Návrat nahoru |
|
|
Dlaha
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 598 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 17. duben 2013, 13:26:29 Předmět: |
|
|
cooty125 napsal: |
Co se týče Microsoftu a XNA, tak jsem slyšel pravý opak.
Vychází .NET Framework 4.5 a už si programátoři mnou ruce na XNA 4.1(4.5) Pokud tomu tak doopravdy je, že XNA zanikne, tak nevidím důvod v tom nepokračovat. XNA je skvělý start herních programátorů!
Jinak MonoGame jsem nijak nestudoval. Každopádně mrknu Díky! |
To, že Microsoft s podporou XNA končí, není zákulisní drb, ale oficiální prohlášení. V novém Visual Studiu už ani není podpora XNA (na buildování contentu potřebuješ VS2010, pokud vím).
Jsou nějaký zákulisní drby, že Microsoft plánuje nástupce XNAčka, který by měl být ohlášený s novou konzolí, ale stejně tak se drbe o spoustě dalších věcech, takže člověk neví
Další verzi XNA ale očekávat nemůžeme.
Nicméně XNA je na takové úrovni, že už tu podporu moc nepotřebuje. Je to hodně vyladěná knihovna a existuje k tomu tuna zdrojů. Takže kvůli nějaké ukončení podpoře ho taky nezatracuju, jak říkáš.
Jenom je možná trochu nevýhoda, že nevyužiješ novinky ve Windows 8 (ale tady přichází na řadu MonoGame). _________________ Other Inside
Greenlitnuto! |
|
Návrat nahoru |
|
|
cooty125
Založen: 22. 11. 2011 Příspěvky: 40
|
Zaslal: 17. duben 2013, 13:30:38 Předmět: |
|
|
Je pravda, že v dnešní době rozmanitých herních konzolí a zařízení je XNA monolyté. Ale je to na úkor něčeho. Pokud budu chtít dělat apliakace na Android, Linux, MacOSX, tak pak o tom budu přemýšlet. Jsem přesvědčen, že jednoho dne to tak stejně dopadne Každopádně díky _________________ Programátor v C# XNA a 3D Grafik.
http://www.xna.mzf.cz/
http://www.czechcode.hu.cz/ |
|
Návrat nahoru |
|
|
Houp
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 672
|
Zaslal: 17. duben 2013, 13:32:42 Předmět: |
|
|
XNA na Win8 + Visual Studio 2010 jsem musel trochu hackovat, samo o sobě se to už taky nespustilo.
Tedy se taky přidávám k názoru, že už je na to trochu pozdě. _________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|
cooty125
Založen: 22. 11. 2011 Příspěvky: 40
|
Zaslal: 17. duben 2013, 13:36:03 Předmět: |
|
|
Chlapi co si budeme povídat. W8 není žádný zázrak. A osobně preferuju a miluju W7! Za nic jiného to nevyměním. Microsoft si hraje na vizionáře a futuristy, ale k čemu to je když po celou tu dobu své uživatele naháněl na staré dobré WinXP které tu s námi vydrželi nějakej ten pátek. _________________ Programátor v C# XNA a 3D Grafik.
http://www.xna.mzf.cz/
http://www.czechcode.hu.cz/ |
|
Návrat nahoru |
|
|
DespeRadoX
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 520
|
Zaslal: 17. duben 2013, 21:19:51 Předmět: |
|
|
to ze pre teba nie je W8 ziaden zazrak a mienis navzdy zostat pri W7 nie je dovod aby niekto zacinal/pokracoval s XNA
Problem XNA nieje ani tak ze uz ho do buducne nepodporuje ani jeho vyrobca ale v jeho obmedzenosti na platformy.
Dnes ti enginy nahradia komplet XNA + ti pridaju aj tie platformy ktore si spominal ze na ne hry nerobis.
Jediny dobod preco na ne hry nerobis je ale ten ze to XNA nevie a ak mi budes tvrdit nieco ine tak su to kecy.
XNA samo o sebe nebol nikdy nejaky zazrak, keby sa ale MS nehral len na vlastnom piesocku a snazil by sa spravit seriozny nastroj pre herneho vyvojara tak by bolo XNA niekde inde...bohuzial. _________________ http://www.touchgames.eu/
http://playito.com
TW: @Despo100
Space Merchants Online ...zruseny, pracujem na mobilnej verzii space merchantu |
|
Návrat nahoru |
|
|
cooty125
Založen: 22. 11. 2011 Příspěvky: 40
|
Zaslal: 17. duben 2013, 21:36:18 Předmět: |
|
|
DespeRadoX napsal: |
to ze pre teba nie je W8 ziaden zazrak a mienis navzdy zostat pri W7 nie je dovod aby niekto zacinal/pokracoval s XNA
Problem XNA nieje ani tak ze uz ho do buducne nepodporuje ani jeho vyrobca ale v jeho obmedzenosti na platformy.
Dnes ti enginy nahradia komplet XNA + ti pridaju aj tie platformy ktore si spominal ze na ne hry nerobis.
Jediny dobod preco na ne hry nerobis je ale ten ze to XNA nevie a ak mi budes tvrdit nieco ine tak su to kecy.
XNA samo o sebe nebol nikdy nejaky zazrak, keby sa ale MS nehral len na vlastnom piesocku a snazil by sa spravit seriozny nastroj pre herneho vyvojara tak by bolo XNA niekde inde...bohuzial. |
Musím s tebou souhlasit v tom že MS je zainteresován sám do sebe. A že XNA není žádný zázrak? XNA je podle mě velice dobrý zpusob, jak vytvořit graficky náročnou aplikaci.
To že ti kdejaký engine udělá to co XNA neumí, je sicě pěkné, ale až naprogramuješ vlastní engine, tak si o tom budeme povídat. Víš ono je něco jiného vzít engine např (Unity/SunBurn) a udělat hru. To zmákne každý za měsíc-dva. Ale vytvořit něco co je opravdu tvoje, dá sakra práci. A nedovedu si představit dělat vlastní engine třeba v C++. Pokud hru uděláš na Unity enginu, vlastně ani nemůžeš řict že je tvoje. Protože o 95% aplikace se ti postará engine. A to že to XNA neumí, není jeho chyba. _________________ Programátor v C# XNA a 3D Grafik.
http://www.xna.mzf.cz/
http://www.czechcode.hu.cz/ |
|
Návrat nahoru |
|
|
DespeRadoX
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 520
|
Zaslal: 17. duben 2013, 22:01:01 Předmět: |
|
|
No fakt som velmi rad ze za mna vsetko urobi unity inac by som musel past kozy u nas na luke.
Podme postupne... mame tu graficku kartu ...na nu neprogramujes ze? mas nadstavbu- driver.
Dalej tu mas nadstavbu DirectX alebo Opengl ..v tom tiez nerobis...
pouzivas dalsiu nadstavbu XNA
ja nad opengl pouzivam(momentalne) unity3d je to rovnaka nadstavba ako TV3D alebo Ogre len ma tie rozne nastroje lepsie integrovane.
Programoval som v Dose priamo na graficke karty v assembleri aj XNA aj vo vselicom moznom aj nemoznom....
To ze ty pouzivas nadstavbu ktora je naprd a sam vyrobca uz to zabalil lebo ho valcuje konkurencia a nevidi v tom buducnost povazujes za vrchol programatorskeho umenia.
Tu na fore su ludia co na vlastnych enginoch skutocne pracuju a ty si sa teraz postavil vedla nich ze si im rovnocenny pretoze robis v XNA.
Dovol aby som sa zasmial.
Zhrniem to...XNA je minulost a nejake forum na toto tema v dnesnej dobe rozbiehat len preto ze nic ine nevies , obhajovat to systemom ze to je v podstate cool vlastny engin a ohlupovat tak mladych ludi co s tym budu stracat cas je podla mna svinstvo. _________________ http://www.touchgames.eu/
http://playito.com
TW: @Despo100
Space Merchants Online ...zruseny, pracujem na mobilnej verzii space merchantu |
|
Návrat nahoru |
|
|
cooty125
Založen: 22. 11. 2011 Příspěvky: 40
|
Zaslal: 17. duben 2013, 22:28:29 Předmět: |
|
|
DespeRadoX napsal: |
No fakt som velmi rad ze za mna vsetko urobi unity inac by som musel past kozy u nas na luke.
Podme postupne... mame tu graficku kartu ...na nu neprogramujes ze? mas nadstavbu- driver.
Dalej tu mas nadstavbu DirectX alebo Opengl ..v tom tiez nerobis...
pouzivas dalsiu nadstavbu XNA
ja nad opengl pouzivam(momentalne) unity3d je to rovnaka nadstavba ako TV3D alebo Ogre len ma tie rozne nastroje lepsie integrovane.
Programoval som v Dose priamo na graficke karty v assembleri aj XNA aj vo vselicom moznom aj nemoznom....
To ze ty pouzivas nadstavbu ktora je naprd a sam vyrobca uz to zabalil lebo ho valcuje konkurencia a nevidi v tom buducnost povazujes za vrchol programatorskeho umenia.
Tu na fore su ludia co na vlastnych enginoch skutocne pracuju a ty si sa teraz postavil vedla nich ze si im rovnocenny pretoze robis v XNA.
Dovol aby som sa zasmial.
Zhrniem to...XNA je minulost a nejake forum na toto tema v dnesnej dobe rozbiehat len preto ze nic ine nevies , obhajovat to systemom ze to je v podstate cool vlastny engin a ohlupovat tak mladych ludi co s tym budu stracat cas je podla mna svinstvo. |
Jo ohlupovat lidi. Mě by strašně zajímalo jak jsi začínal ty. Já pouze pomáhám lidem se odstrčit. Pokud by jsi programoval v tom všem v čem říkáš, tak by jsi věděl, že logické myšlení a principy při programování 3D aplikací se od sebe zas až tolik neliší. Čili, když někdo umí v XNA tak minimálně bude vědět jak postupovat v Unity3D a ostatních programovacích jazycích např java c++. Ten kdo naprogramuje vlastní engine v XNA. Udělá v Unity3D hru jako prd. Je to fakt, který jsem si osobně vyzkoušel. u Unity nepotřebuješ nic umět. Nepotřebuješ ani žádný map editor, fyzikální engine, deferred rendering, kolize nemusíš skoro s ničím počítat. Pokud tu každý budeme obhajovat své, tak tahle konverzace nikam nepovede Přeji ti mnoho úspěchů v Unity3D. _________________ Programátor v C# XNA a 3D Grafik.
http://www.xna.mzf.cz/
http://www.czechcode.hu.cz/ |
|
Návrat nahoru |
|
|
cooty125
Založen: 22. 11. 2011 Příspěvky: 40
|
Zaslal: 17. duben 2013, 22:32:32 Předmět: |
|
|
Už jen toto je důvod proč je Unity3D primitivní. Na YT existuje návod jak naprogramovat FPS hru. To přeci není v normálním měřítku možné _________________ Programátor v C# XNA a 3D Grafik.
http://www.xna.mzf.cz/
http://www.czechcode.hu.cz/ |
|
Návrat nahoru |
|
|
DespeRadoX
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 520
|
Zaslal: 17. duben 2013, 23:01:28 Předmět: |
|
|
Pocuvas sa trochu? Unity3D primitivne?
S raketou sa da letiet na mesiac.
Uz len toto je dovod preco je raketa primitivna. Na YT existuje video ako letia ludia na mesiac. To predsa nie je na mojom traktore mozne.
Podte jazdit vsetci na traktore. Ja spravim stranky ktore vas naucia ako sa na nom jazdi. Na raketu sa vyserte to len sadnes a letis , nemas tam desat pak ktorymi musis pohnut aby si sa pohol z miesta. Taky kozmonaut to je len debil co sedi a vezie sa zatial co na traktore si skutocny vodic.
Chlape sa uvedom trochu. Aky prd je spravit hru v Unity3D? ukaz mi nejaku co si v tom spravil? Ja v Unity robim len 3/4 roku ...na hre ti to usetri len ten cas ktory opakujes vo vsetkych hrach stale dookola (inicializacia,nacitanie a vykreslenie obejktu , priradenie textur atd) ale vsetko ostatne si predsa zrobis sam...podla tych tvojich kecov stlacim tlacitko FPS a mam hotovu hru.
To ze ty si stiahnes nejake demo neznamena ze ho niekto predtym pracne neurobil....pouzivaj tu hlavu aj na nieco ine ako pribijanie klincov _________________ http://www.touchgames.eu/
http://playito.com
TW: @Despo100
Space Merchants Online ...zruseny, pracujem na mobilnej verzii space merchantu |
|
Návrat nahoru |
|
|
|