Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Hunter
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 544
|
Zaslal: 8. červen 2013, 13:58:09 Předmět: |
|
|
pcmaster napsal: |
Dlaha napsal: |
Tak tohle je fakt šílený... |
Tak ja ti pomozem - urcite si chcel napisat "šílené" |
Tvar slova, který použil Dlaha, je nespisovný, nikoliv chybný.
Já mám z této diskuze radost, oživil jsem si některé z pouček Příručky jazyka českého. To je výrazně přínosnější, než většina ostatních témat. _________________ Sharing is caring. |
|
Návrat nahoru |
|
|
pcmaster
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1824
|
Zaslal: 8. červen 2013, 14:31:35 Předmět: |
|
|
Hunter: ale zaiste, na to som narazal _________________ Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Hunter
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 544
|
Zaslal: 8. červen 2013, 19:38:42 Předmět: |
|
|
pcmaster> Pak ovšem nevím, proč na to upozorňuješ, když to není chyba.
I mega-grammar-nazi-master Mem nechává nespisovné výrazy na pokoji, pokud odpovídají kodifikaci českého jazyka.
Jedině že by ses ho snažil dohnat a překonat, a kromě gramatické správnosti vyžadoval navíc i spisovnost. Ale to už chceš asi po Internetu hodně _________________ Sharing is caring. |
|
Návrat nahoru |
|
|
DespeRadoX
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 520
|
Zaslal: 8. červen 2013, 20:26:21 Předmět: |
|
|
neplac hunter ked slovak uzpozorni na nespisovne slovo v cestine, tak to musis ocenit
edit: a kde je sudruh Age? je tu nuda. _________________ http://www.touchgames.eu/
http://playito.com
TW: @Despo100
Space Merchants Online ...zruseny, pracujem na mobilnej verzii space merchantu |
|
Návrat nahoru |
|
|
pcmaster
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1824
|
Zaslal: 10. červen 2013, 08:29:24 Předmět: |
|
|
A kde su Space Merchants, Rado? To som hral riadne dlho, chcem znovu _________________ Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est. |
|
Návrat nahoru |
|
|
DespeRadoX
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 520
|
Zaslal: 10. červen 2013, 09:40:39 Předmět: |
|
|
Vsetko bude akurat si tento tyzden idem dat prisit dalsie 2 ruky aby som rychlesie robil . _________________ http://www.touchgames.eu/
http://playito.com
TW: @Despo100
Space Merchants Online ...zruseny, pracujem na mobilnej verzii space merchantu |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kikaimaru
Založen: 06. 12. 2011 Příspěvky: 4
|
Zaslal: 1. červenec 2013, 12:31:21 Předmět: |
|
|
Myslim ze zacit psat 3D mmorpg je asi nejlepsi zpusob jak se naucit programovat hry (pokud to samozrejme hned nevzdate)
Navic je to daleko vic motivujici nez pong, had nebo tetris. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Weny Sky
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 241
|
Zaslal: 1. červenec 2013, 12:38:01 Předmět: |
|
|
vsadim se, ze 99 % lidi, kteri se vrhnuli na 3D MMORPG jako svuj prvni projekt, ktery samozrejme nedokoncili. Tak se naucili velke prd a nebudou schopni napsat ani celou hru tetris nebo had. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Kikaimaru
Založen: 06. 12. 2011 Příspěvky: 4
|
Zaslal: 1. červenec 2013, 12:47:11 Předmět: |
|
|
Weny Sky napsal: |
vsadim se, ze 99 % lidi, kteri se vrhnuli na 3D MMORPG jako svuj prvni projekt, ktery samozrejme nedokoncili. Tak se naucili velke prd a nebudou schopni napsat ani celou hru tetris nebo had. |
Ja jsem se C# naucil na mmorpg pokemonech |
|
Návrat nahoru |
|
|
Flash
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1379 Bydliště: Nigga Land
|
Zaslal: 1. červenec 2013, 14:25:58 Předmět: |
|
|
Divam se, ze pred pul rokem jsi tu prezentoval svou MMO hru v JS. Ted na te domene ale vidim jen nejaky parking. Jak to s projektem vypada/dopadlo? |
|
Návrat nahoru |
|
|
satik
Založen: 06. 05. 2010 Příspěvky: 161 Bydliště: Krkonose
|
Zaslal: 4. červenec 2013, 08:32:26 Předmět: |
|
|
Weny Sky napsal: |
vsadim se, ze 99 % lidi, kteri se vrhnuli na 3D MMORPG jako svuj prvni projekt, ktery samozrejme nedokoncili. Tak se naucili velke prd a nebudou schopni napsat ani celou hru tetris nebo had. |
Ja svuj prvni plat bral ve firme za vyvoj 3D MMO"RPG", kde jsem se zaroven ucil objektovemu programovani a C# (ktery jsem predtim ani neznal) a myslim, ze ten tetris nebo hada bych mozna zvladnul |
|
Návrat nahoru |
|
|
McMagic
Založen: 06. 08. 2012 Příspěvky: 615
|
Zaslal: 4. červenec 2013, 08:59:10 Předmět: |
|
|
To je složité - je pravda že 99% je opravdu jen nadšení, které končí dříve než začalo. Ale to 1% nakonec projekt dokončí.
Dělat běžné wow like MMORPG je ale šílenost i s velkým týmem.
1. Nemá smysl dělat něco co tu je 100x a i projekty od profi teamu jsou na špičce jen 2-3 měsíce a pak pomalu ale jistě umírají.
2. Málokdo si uvědomuje, že zabrat jen 1% na trhu dnešních MMORPG je hodně obtížné + i skoro nemožné.
3. Je třeba si uvědomit, že cesta je někde jinde - hodně top vývojářů zapomíná na generaci díky které jsou tam kde jsou. A tato generace (do které patřím i já) chce hrát hry staré školy (ne jen běžet nascriptovaným koridorem z bodu A do bodu B)
(ukázkou může být třeba "Legend of Grimrock" nebo třeba Limbo (sice nascriptované, ale zábavné)).
4. Dělat MMO proč ne, ale nesnažit se jít cestou poslední doby.
Vybrat si MMORPG jako svůj první projekt - pokud nemá člověk zkušenosti z jiného podobného oboru - není dobrá cesta - člověk se zasekne dříve než začne. Pokud už ale má za sebou jiné projekty, kde to není jen o pár podmínkách (znám takové lidi co si myslí, že jsou top guru - když napojili nějaké API, ale na to aby to API vytvořily už nemají... ), tak proč ne je to výzva - ale nehrnout se opravdu do wow like MMO;) Herní prototyp se dá udělat poměrně rychle (dle počtu lidí v týmu), ale ten content co dnešní wow like hráči chtějí zabere tunu času a ladění.
------------
Můj první herní projekt se sice také 3D MMORPG (pokud tedy nepočítám nedokončenou web hru - tedy dokončena +- byla, jen se nespustila a teď už je pozdě ), ale snažím se držet toho co jsem popsal výše.
Ale na druhou stranu mám za sebou nespočet intranet pracovních projektů a několik let vím co to je řešit náročné projekty, plnit termíny, ladit bugy, řešit složité komplexní procesy kódu + x dalších věcí - což ve výsledku je hodně podobné i s herním projektem - je třeba aby měl hlavu a patu + vytrvat.
------------
Nechci aby to vyznělo, že sám sebe vychvaluji a patřím do toho 1%.
Jen jsem chtěl poukázat na můj pohled na věc -> 3DMMORPG jako první projekt není problém, ale chce to mít zkušenosti a skromnější cíle.
Naučí se člověk na 3D MMORPG programovat -> ne - pokud neumí ani řádek (v jakémkoliv složitějším jazyce), tak ne jen celý kód domrví - jsou nutné minimálně základy na trošku vyšší úrovní. Jako naučí se možná základy, ale to by mohl dělat na něčem jednodušším a pak se vrhnout na MMO;) Ale může mu to přinést cenné zkušenosti, které nikde jinde nenajde.
Naposledy upravil McMagic dne 4. červenec 2013, 09:14:42, celkově upraveno 1 krát |
|
Návrat nahoru |
|
|
]semo[
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 4. červenec 2013, 09:03:10 Předmět: |
|
|
citace: |
vsadim se, ze 99 % lidi, kteri se vrhnuli na 3D MMORPG jako svuj prvni projekt, ktery samozrejme nedokoncili. Tak se naucili velke prd a nebudou schopni napsat ani celou hru tetris nebo had. |
Ty megalomanský projekty bych zas uplně nezavrhoval. Taky sem nějakým prošel. Byly to závody na motorkách Jawa 50 :-); ve velmi rozlehlým prostředí. Taky sme "nabírali" spustu lidí, dělali vlastní engine, měli web, sháněli předčasně zvukaře a tak podobně. Nedodělali sme to, ale rozhodně můžu říct, že sem se toho naučil sakramentsky hodně. Tetris nebo had, by mě tak nenaplňoval. Co bych se tam asi tak naučil o optimalizaci 3D grafiky, algoritmech v prosotoru, architektuře kódu ...a tak dál? _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
|
Weny Sky
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 241
|
Zaslal: 4. červenec 2013, 09:26:26 Předmět: |
|
|
satik: Neber ted moc osobne, ale zapomel jsi rict par veci. Takze v rychlosti co jsi zapomel zminit, do CIS si nastoupil v roce 2009, takze uz ti bylo bratru 22 let a studoval si tedy 3 roky vysokou skolu CVUT FEL, UHK, ... Predtim ses tak od roku 2006-7 vytvoril asi milion neuspesnych RPG a jinych her. Napriklad http://www.ceske-hry.cz/forum/viewtopic.php?t=2202
Dokoncil si alespon 2D arkadu viz http://www.ceske-hry.cz/forum/viewtopic.php?t=3162 , kde sam pises ze si 3D RPG nikdy nemel sanci dokoncit? ...
Abych rekl pravdu tak z techto informaci nevim, jestli ti verit, ze by si dokoncil funkcni tetris nebo had
Dokoncit hru, to je umeni. Na to nestaci pouze umet programovaci jazyk, nebo programovat. To chce odhodlani, trpelivost a hlavne mit odhad svych vlastnich schopnosti. A hlavne dokonceni hry je o vyladeni milionu detailu. Ale nic z toho se clovek, ktery se vrhne na 3D MMORPG nenauci, protoze nic neumi, bude to lepit z examplu, tutorialu a rad, ktere mu poskytnou lidi na internetu.
EDIT:
jeste pro ukazku, pro zjisteni jestli retezec A konci nejakym retezcem B, napsal kolega v C++ funkci:
kód: |
return ::wcsncmp(_wcsrev(_wcsdup(t)), _wcsrev(_wcsdup(SubStr)), len) == 0; |
A presne takto to vypada, kdyz lidi lepi kod z toho, co najdou na internetu |
|
Návrat nahoru |
|
|
satik
Založen: 06. 05. 2010 Příspěvky: 161 Bydliště: Krkonose
|
Zaslal: 4. červenec 2013, 10:12:04 Předmět: |
|
|
Weny Sky napsal: |
satik: Neber ted moc osobne, ale zapomel jsi rict par veci. Takze v rychlosti co jsi zapomel zminit, do CIS si nastoupil v roce 2009, takze uz ti bylo bratru 22 let a studoval si tedy 3 roky vysokou skolu CVUT FEL, UHK, ... Predtim ses tak od roku 2006-7 vytvoril asi milion neuspesnych RPG a jinych her. Napriklad http://www.ceske-hry.cz/forum/viewtopic.php?t=2202
Dokoncil si alespon 2D arkadu viz http://www.ceske-hry.cz/forum/viewtopic.php?t=3162 , kde sam pises ze si 3D RPG nikdy nemel sanci dokoncit? ...
Abych rekl pravdu tak z techto informaci nevim, jestli ti verit, ze by si dokoncil funkcni tetris nebo had
Dokoncit hru, to je umeni. Na to nestaci pouze umet programovaci jazyk, nebo programovat. To chce odhodlani, trpelivost a hlavne mit odhad svych vlastnich schopnosti. A hlavne dokonceni hry je o vyladeni milionu detailu. Ale nic z toho se clovek, ktery se vrhne na 3D MMORPG nenauci, protoze nic neumi, bude to lepit z examplu, tutorialu a rad, ktere mu poskytnou lidi na internetu.
|
Prave v CIS jsem pracoval na hre, ktera by se dala povazovat za dokoncenou, bylo to MMORPG.
Vyvoj bezel stale dal, ale normalne uz verejne bezela.
S dokoncovanim mam problem asi hlavne kvuli tomu, ze jak udelam nejaky zaklad, tak ty nove zmeny uz nejsou tolik videt a uz me to tolik nemotivuje, bavi me zkouset nove veci, ale nebavi me doladovat ty stare - napr. jsem zacal delat strategii (ktera tu take je pridana ), naucil se lehce assembler a disassembling...
Z poslednich "dokoncenych" veci je to treba vlastni "videokodek" s prehravacem.
Predtim za vicemene dokoncene povazuji hry Lemici a Strategie
z http://satik.eu/index.php?id=programovani napsane jeste v Delphi.
Ale jinak souhlasim s tim, ze pokud clovek nic neumi a vrhne se na 3D MMORPG, tak to z 99% dopadne spatne, ja uz nastesti neco malo umel. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|