Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 12. červenec 2013, 15:58:52 Předmět: |
|
|
Vionsoft.Ondrash napsal: |
no nakonec to dopadlo tak, že se na 2-3 měsíce odmlčel a nekomunikoval. Pak se objevil s tím, že šel k dálniční policii, k psovodům a skončil se skillem zdravotníka nebo tak nějak. Takže asi se nic moc nezměnilo ... |
Tak to sa ale potom nemozes cudovat, ze sa snazi prekopat ku gamedevu akokolvek - to je totiz riadny skok od oneho jobu.... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Vionsoft.Ondrash
Založen: 23. 08. 2007 Příspěvky: 261 Bydliště: Beskydy a Archamonský svět
|
Zaslal: 12. červenec 2013, 16:04:46 Předmět: |
|
|
VladR: v tomto případě je zvláštní ten fakt, že práce pro zdravotnictví/policii byla uprostřed gamedev kariéry. Na druhou stranu: lidi se mění, tak co _________________ vionsoft.ondrash http://www.archamon.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 12. červenec 2013, 18:43:06 Předmět: |
|
|
Vionsoft.Ondrash napsal: |
VladR: v tomto případě je zvláštní ten fakt, že práce pro zdravotnictví/policii byla uprostřed gamedev kariéry. Na druhou stranu: lidi se mění, tak co |
No dobre, ale absolutne netusis v akej situacii bol ten clovek - mozno to bol prvy job, co mu vysiel po dlhej dobe hladania, a v taky cas nemozes spekulovat nad banalitami typu - pracujem pre mafiu a pomaham ludom na druhy svet vs pracujem v zdravotnictve a pomaham ludom spat do hlavneho sveta...
Za zivot som stretol nechutne kvantum mladych koderov, ktori su bez zavazkov, bez rodiny, zivia len sami seba a ziju v podnajme co ich stoji 20% platu a prirodzene, absolutne nevedia pochopit inu situaciu a su schopni sa dvihnut a odist z prace pre uplnu prkotinu.
S takym individuom je dost tazko viest diskusiu o ziv. rozhodnutiach, kedze aj keby prestali chodit do prace, tak by z uspor prezili este 3 roky.
Tuna v NewYorku nie je pre dotycneho problem za 3 roky zarobit $500k - $750k na kontraktingu - necudo ze su potom ti ludia uplne odtrhnuti od reality....
V Prahe som poznal tiez par takych, co po par rokoch mali zrazu na ucte skoro mego a nevedeli co so sebou od rozkose
Aby sme sa rozumeli, nechcem sa teraz zastavat reziensza, ale stojim si pevne za nazorom, ze tazka praca slachti a ze to nejaky koder, co nikdy fyzicky nepracoval (lebo napr. zil cely zivot v panelaku), nemoze pochopit.
Rozhodne by som si nikdy netrufol nikoho odsudit [tak ako sa to deje v tomto threade] za to, ze pracuje v inom obore bez toho aby som sa nad sebou nepogrcal... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Vionsoft.Ondrash
Založen: 23. 08. 2007 Příspěvky: 261 Bydliště: Beskydy a Archamonský svět
|
Zaslal: 12. červenec 2013, 19:34:09 Předmět: |
|
|
VladR: životní situace tady teď neřeším (ale evidentně v tomhle narážíš na mě) a neodsoudil jsem ho za to, že z zničeho nic začal dělat v jiném oboru ... pouze jsem popsal jednu zkušenost - kdy člověk na kterého bylo spoléháno zničehonic bez jediné informace zmizel ze scény a celý projekt vzal s sebou do hrobu ... jasně, že o nic nešlo, ale kdyby aspoň informoval jednou větou v mailu, asi bych to pochopil líp ... nebo si snad myslíš, že by takhle měla fungovat spolupráce na jakékoliv úrovni ???
Ohledně té těžké práce a toho kolem s tebou souhlasím a mám na to stejný názor, ale myslím si, že v tomto případě to sem nepatří ... _________________ vionsoft.ondrash http://www.archamon.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
Hunter
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 544
|
Zaslal: 12. červenec 2013, 21:19:03 Předmět: |
|
|
VladR napsal: |
Tuna v NewYorku nie je pre dotycneho problem za 3 roky zarobit $500k - $750k na kontraktingu - necudo ze su potom ti ludia uplne odtrhnuti od reality. |
Takže oni život, který není "realita"?
A co je tedy jejich život? A co je to ta "realita"?
A ne, k tématu opravdu nic nemám
* A že by těžká práce šlechtila? To je potom důlní rypadlo ta nejšlechetnější věc na světě. _________________ Sharing is caring. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 12. červenec 2013, 21:39:29 Předmět: |
|
|
VladR napsal: |
V Prahe som poznal tiez par takych, co po par rokoch mali zrazu na ucte skoro mego |
Mohu potvrdit. _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
pcmaster
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1824
|
Zaslal: 15. červenec 2013, 09:19:33 Předmět: |
|
|
To asi neboli koderi v hernom priemysle, vsak? Inak ich rad spoznam
Ale co je potom realita? Co ak akumuluju (akumulujeme) hentake sumy len preto, aby potom boli tzv. zivotne rozhodnutia jednoduchsie? Lahsie sa zaklada rodina so 750kKc na ucte nez bez nich, vsakze... _________________ Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est. |
|
Návrat nahoru |
|
|
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 15. červenec 2013, 18:41:34 Předmět: |
|
|
pcmaster napsal: |
To asi neboli koderi v hernom priemysle, vsak? Inak ich rad spoznam
Ale co je potom realita? Co ak akumuluju (akumulujeme) hentake sumy len preto, aby potom boli tzv. zivotne rozhodnutia jednoduchsie? Lahsie sa zaklada rodina so 750kKc na ucte nez bez nich, vsakze... |
No tak to je samozrejme, ze to neboli herni koderi. Ti su vsade na svete financne postihovani za svoju perverznu uchylku.
Co myslim pod odtrhnutim od reality ? No to, ze cca 98% ludi v takej situacii nikdy nebolo a ani nebude. Mne osobne sa zda, ze 98% je dost vysoke cislo a uz sa tam neda velmi handrkovat ci sa jedna o vacsiu / mensiu polovicu.
O tych 750k by sme mohli polemizovat. Osobne si myslim, ze pre rodinu je dolezitejsi stabilny konstantny prijem, nez jednorazovy boost, ktory sa minie velmi rychlo hoc aj za pol roka.
Ale tu rodinu potom treba zivit dalsich 20 rokov.
Hunter - dovysvetlim : Historia tazkej prace u koderov jednoznacne tvrdi charakter - aj ked na to som musel prist do Ameriky, aby som takych koderov stretol, lebo az v Chicagu som zistil v teame, kde som bol, ze cca 7 ludi z teamu vyrastalo na farme a teda boli zvyknuti tazko pracovat od mala.
Na vyske na intraku v KE bola obrovska vacsina ludi, ktora s obrovskym opovrhnutim/odplutim odmietala ist brigadovat fyzicky.
Ja som nikdy nemal problem ist na vyske kopat zaklady 3 dni v dazdi, kosit popri ceste, alebo ist hore na rozpalenu strechu (kto nebol, nepochopi ako je tam horuco 14 hodin) robit s vriacou smolou.
Vaka brigadam som zaroven zistil, ako neuveritelne naplnajuca moze byt cira destrukcia - raz - vdaka telesnym rozmerom - som vyfasoval [Thorove] kladivo (cca 15-20 kg - nikto v partii nevladal nim udriet viac nez 2 razy, nieto 8 hodin) a dostal task zrovnat 4 tehlove steny az na podlahu. Neskutocne intenzivna lahodka - vlastnymi rukami moct zdemolovat pol budovy v style arkanoidu |
|
Návrat nahoru |
|
|
Hunter
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 544
|
Zaslal: 15. červenec 2013, 19:15:38 Předmět: |
|
|
VladR napsal: |
nikto v partii nevladal nim udriet viac nez 2 razy, nieto 8 hodin |
Aha, takže nejde ani tak moc o fyzickou práci, ale o to, že sis při ní mohl namasírovat ego, protože zatímco v kolektivu bouračů jsi z nich byl nejsilnější (čímžto ses nám neopomněl pochlubit), v kolektivu programátorů o sobě, že jsi nejchytřejší, se říct bojíš.
Gratuluji _________________ Sharing is caring. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Vionsoft.Ondrash
Založen: 23. 08. 2007 Příspěvky: 261 Bydliště: Beskydy a Archamonský svět
|
Zaslal: 15. červenec 2013, 20:38:08 Předmět: |
|
|
Hunter: ale určitě nebojí ... nebo to není ten, kdož na střední/základce robil programy ve strojovém (hexa) kódu jen tak z hlavy ?
jinak jak už jsem řekl: fyzická práce jednoznačně ano, ale thorovo kladivo 15-20 kg a 8 hodin ... to mi už zavání přeháněním
Ale pravda, nemůžu srovnávat, když jsem boural zdivo, tak takovým způsobem abych mohl cihly znova, po očištění, použít (ovšem, nebyla to bourací brigáda ... nicméně věřím, že brigádnická katarze to musela být perfektní) _________________ vionsoft.ondrash http://www.archamon.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 16. červenec 2013, 04:45:03 Předmět: |
|
|
Hunter napsal: |
VladR napsal: |
nikto v partii nevladal nim udriet viac nez 2 razy, nieto 8 hodin |
Aha, takže nejde ani tak moc o fyzickou práci, ale o to, že sis při ní mohl namasírovat ego, protože zatímco v kolektivu bouračů jsi z nich byl nejsilnější (čímžto ses nám neopomněl pochlubit), v kolektivu programátorů o sobě, že jsi nejchytřejší, se říct bojíš.
Gratuluji |
Ved ani netvrdim, ze mi to nepadlo dobre, ze ostatni na to nemali fyzicku silu - to bol ale az dodatocny bonus (vecer pri pive), o ktorom som pri zaciatku burania neuvazoval, kedze zadanie uloh prebehlo rychlo - len za par minut.
To hlavne ale prislo uplne necakane - pocas burania - v zivote by som totiz nepovedal, ze demolacia kladivom moze byt tak krystalicky cira zabava
V podstate, zo vsetkych fyzickych brigad a cinnosti co som kedy zazil, toto bola jedina destrukcna - vsetko ostatne bolo vzdy len o budovani/vylepsovani prostredia/budov.
No ved, pochval sa aj ty - ze kolko krat za zivot ti niekto zaplatil za to, aby si zdemoloval pol budovy
Hunter napsal: |
v kolektivu programátorů o sobě, že jsi nejchytřejší, se říct bojíš. |
Si ma teraz fakt prekvapil, ze tebe takato sprostost vypadla z papule.
Ty fakt ides zrovnavat omachovanie kladivom s programatorskymi skillmi ? To prve sa da lahko porovnat (bud na to silu mas alebo nie), na to druhe este nikto nevymyslel nic poriadne dodnes.
V zivote by som si netrufol povedat, ze som najlepsi koder. Aj na C++ Interviews bezne tvrdim, a za tym si stojim, ze C++ ovladam tak na 6/10.
Ocividne mi to ale staci na to, aby som prechadzal 4 kolami technical interviews vo world-class firmach typu Amazon, Nokia, Bloomberg, CNBC, Trading devs a dostaval pozvanky na IW aj od takeho Googlu (ktore ale ignorujem, kedze do googlu sa mi nechce)....
Takze tu si sa fest sekol pri trolovani ... |
|
Návrat nahoru |
|
|
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 16. červenec 2013, 05:13:55 Předmět: |
|
|
Vionsoft.Ondrash napsal: |
... nebo to není ten, kdož na střední/základce robil programy ve strojovém (hexa) kódu jen tak z hlavy ? |
Hej, som to ja a dodnes tvrdim, ze to bol jeden z najlepsich vykonov, ktore som kedy pri kodeni podal. 3D engine/hry su o vytrvalosti v kodeni a dlhorocnej motivacii.
Na kodenie editoru/compileru assembleru v hexa (z hlavy, bez referencie) som musel udrzat si brutalnu koncentraciu, ktoru mi dodnes netrebalo na nic ine pri kodeni.
Presne to iste som povedal aj pred 3 mesiacmi na Interview, ked dostanem klasicku otazku - co povazujete za svoj najlepsi kodersky vykon a kazdy hned na opacnej strane pusti tip, ze "3D engine/games, right ?", co stale negujem.
Ja stale tvrdim a budem do konca zivota tvrdit, ze drzat denne v hlave hexa tabulku vsetkych ASM instrukcii vo vstkych kombinaciach operandov a pocas kodenia si drzat v hlave offsety cca 20 navesti, plus hexa adresy dalsich asi 30 premennych (s bit offsetmi), ktore sa ale kazdy den menia, kedze moj editor sa mohol dynamicky presunut na ktorukolvek adresu v RAMke je poriadny vykon v porovnani s beznymi aplikaciami, kde clovek toho naspamat vela vediet nemusi, kedze java/C++-style kod sa da lahko citat, debugovat, resp. existuje dokumentacia....
EDIT : Kod mal cca 35 KB - cize zhruba 15000 riadkov typu:
3D 1A
8F 10
0A
3C 1F
1B
1B
Tych 15000 "riadkov" (ak sa to tak vobec da este nazvat) som drzal cely cas v hlave a ku konci, ked som sa v hexa skille upgradol, som uz vobec nemusel v hlave prepinat medzi tabulkami instrukcii a hexa kodom - proste som v hexa kode premyslal.
Bohuzial, nikdy sa nedozviem, aky by bol dalsi level v hexa kodeni, keby som sa neskor upgradol, kedze to bolo pocas prazdnin pred strednou skolou a matematicky gympel bol fest narocny na biflenie biologie/dejepisu, takze hexa skill som uz dalsiu sancu upgradnut nedostal.
A SW raycaster v style Wolfensteina som uz pisal v regulernom ASM, kedze na 286-ke v skole uz bolo RAMky dost aj na komentare, nieze samotne instrukcie...
Vionsoft.Ondrash napsal: |
jinak jak už jsem řekl: fyzická práce jednoznačně ano, ale thorovo kladivo 15-20 kg a 8 hodin ... to mi už zavání přeháněním |
Zniet ti to moze. Ale z domu PRESNE viem, kolko vazi 10kg kladivo, kedze som nim vela krat rozbijal drevene pne (s kovovym klinom) na mensie kusy.
Toto kladivo bolo CITELNE tazsie. Myslis, ze pod pojmom CITELNE sa da chapat 10-15% ? Vacsina ludi by nesuhlasila. Preto moj odhad 15-20 kg.
Ad 8 hodin : Skusil si si niekedy krompacom 8 hodin v kuse kopat ? Tiez je to fyzicky narocne jak svina.
To kladivo je samozrejme narocnejsia praca, ale nie o viac nez 30-50% - hlavne ked chytis rytmus a zacnes vyuzit kineticku energiu rozumne.
Samozrejme, ak merias nejakych smiesnych 170-180 cm a vazis 70-80 kg, tak to prirodzene nerozchodis
Jediny rozumny - prakticky vyskusatelny aj doma - benchmark, ktory ma teraz v rychlosti napada je, ze ak dokazes v klude 10 krat s oboma rukami dvihnut plne velke vedro vody (v kazdej ruke jedno) tak, ze ruky mas predpazene (neohybas ich, to by bolo too simple), tak s tym kladivom nebudes mat problem.
Priklad s vedrom pouzivam, lebo pri polievani zahrady za detstva, ak clovek sa nechcel nachodit kilometre, musel to zvladnut s plnym vedrom (cca 25 kg, ak si dobre spominam - ale urcite viac nez 15, pretoze 10 PET flias to vedro nezaplnilo ani omylom- to jedno si spominam) a presne si spominam, ze ked som konecne zvladol tych 10 opakovani s vedrom, tak to 10kg kladivo zrazu bolo lahke ako pierko aj v 1 ruke....
Dnes uz samozrejme taku silu nemam, a ani ju pri kodeni nepotrebujem.... |
|
Návrat nahoru |
|
|
goddard
Založen: 06. 11. 2007 Příspěvky: 175 Bydliště: Brno
|
Zaslal: 16. červenec 2013, 11:30:07 Předmět: |
|
|
to feed the trolls or not to feed the trolls, that's the question _________________ http://www.dredwerkz.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
|