Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
martin.ahoj
Založen: 27. 05. 2013 Příspěvky: 4
|
Zaslal: 4. září 2013, 18:33:55 Předmět: |
|
|
Na kazdem diskusnim foru se najde alespon jeden Tomas Cupr nebo Phil Fish.
Kazdy vi, ze ma chtit slyset kritiku, ale skoro nikdo ji ve skutecnosti slyset nechce. A VODA je toho hezky priklad.
Pokud nechci vedet co si o me kdo mysli, tak pisu jenom na svuj blog a vsechny negativni reakce cenzuruju (ty pozitivni jsou samozrejme povolene), aby slo videt, ze mam ve vsem naprostou pravdu. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VODA

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 4. září 2013, 19:25:19 Předmět: |
|
|
Hunter napsal: |
A Spytinhněva si moc neber do huby. Ten napsal 5x míň textu a má 5x víc hry, než ty - proč myslíš, že by pak vaše thready měly vypadat stejně? |
Spytihněva jsem naopak chválil, je vidět, že to co píšu vůbec nečtete.
Máte na konstruktivní kritiku asi jiný názor než já. Když kritizuji někoho já, tak se snažím abych se ho nijak nedotkl, protože vím, že do toho co dělá, vložil nějaké úsilí a nechci, aby ho moje řeči demotivovaly. A pokusím se vždy vymyslet něco, co by mu pomohlo.
Pár z vás hodnotí stejným dílem, tak jako já. Ale je vás tu hodně, kteří kecáte o věcech o kterých se jen domnívate, že tak jsou. Kdybyste se nejprve zeptali, jak to vlastně je a pak kritizovali. Děláte to úplně obráceně a hlavně pořád dokola. Jak zatvrzelí puberťáci.
Já se do větší hry pustil, jde to pomalu, ale jde, tak nepotřebuji neustále poslouchat, jak je to zbytečné a co já vím. Stačí, že mi to říkají doma. Od kolegů vývojářu bych raději slyšel něco, co mě povzbudí.
Hunter napsal: |
Předpokládám, že si myslíš, že máš tak polovinu. |
To jsou ty vaše předpoklady. Nemám polovinu, nemám ani čtvrtku. Možná ani desetinu. Pokud vím, psal jsem tu, že jsem v lednu restartoval projekt a vrátil se k původnímu návrhu ze začátků threadu. Taky si jistě vzpomínáte, že jsem tu psal, že pracuji na Sollertii intenzivně teprv 3 měsíce (rozchod, stěhování na kolej, finanční krize, ...). Což vychází, že opravdový restart začal reálně někdy v červnu. Tak kolik toho asi mohu mít? A vzhledem k tomu, že na tom dělám sám a věnuji se střídavě programování, designu, grafice, příběhu a dálším...co byste jako čekali? Informuji vás o každé blbosti, abyste věděli, že se opravdu snažím tu ztrátu 2 let dohnat...
To co jsem demonstroval na Perrym byla hodně přehnaná a hlavně ukázková kritika, jak se to dělat nemá... nechtěl jsem nikoho urazit a ani nikomu nic vyčítat, protože sám vím, jak je to náročné...
Ale proč se tady vůbec o něco snažím...stejně mě zase zazdíte... _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Spytihněv

Založen: 05. 04. 2011 Příspěvky: 547 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 4. září 2013, 19:25:50 Předmět: |
|
|
Hunter napsal: |
A Spytinhněva si moc neber do huby. Ten napsal 5x míň textu |
Na co tohle reaguje vlastně?
Hunter napsal: |
a má 5x víc hry |
Já nic nemám, jsem nevinen hlhlblé |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Hunter

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 544
|
Zaslal: 4. září 2013, 19:32:25 Předmět: |
|
|
VODA napsal: |
Pokud vím, psal jsem tu, že jsem v lednu restartoval projekt a vrátil se k původnímu návrhu ze začátků threadu. Taky si jistě vzpomínáte, že jsem tu psal, že pracuji na Sollertii intenzivně teprv 3 měsíce (rozchod, stěhování na kolej, finanční krize, ...). Což vychází, že opravdový restart začal reálně někdy v červnu. |
Tak tohle mi nedá:
RIMMER napsal: |
Teď stop! 6:47, to není zlý čásek na kilásek. Škoda že jsem běžel jen 300 metrů. Ale zase jsem se zdržel s Listerem, to znamená o čtyři minuty míň, a taky jsem si vydech, abych nevypadal tak vyplivaně, až kolem něho poběžím, tak to taky odečtu a je to světový rekord! Výborně, Rimmsy, skvělá fyzička! |
_________________ Sharing is caring. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VODA

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 4. září 2013, 19:49:38 Předmět: |
|
|
Nevím, co tím chceš naznačit... _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Hunter

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 544
|
Zaslal: 4. září 2013, 19:53:41 Předmět: |
|
|
Že používáš Rimmerovskou argumentaci  _________________ Sharing is caring. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VODA

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 4. září 2013, 19:55:47 Předmět: |
|
|
Nevšiml jsem si, tak mě pouč...
EDIT: Pro ty koho to ještě zajímá, udělal jsem dneska dynamické blokátory cesty...což byl další větší bod v TODO listu... _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Daclable
Založen: 11. 03. 2013 Příspěvky: 8
|
Zaslal: 4. září 2013, 19:57:29 Předmět: |
|
|
@Hunter - nemyslím si že VODA má pocit že by programoval pomaly/dlho/whatever. Vôbec nemám z jeho príspevku pocit, že by sa ospravedlňoval.
@VODA - Super! Len tak ďalej, informuj nás o postupe. Koho to nezaujíma, nemusí to čítať. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Vionsoft.Ondrash

Založen: 23. 08. 2007 Příspěvky: 261 Bydliště: Beskydy a Archamonský svět
|
Zaslal: 4. září 2013, 20:06:14 Předmět: |
|
|
je to tady zase brutal OT, ale někde se ty emoce ventilovat musí
Spytihněv je sympatický tím jak je skromný: pořád ... nic ... nemá .. ale stejně občas vyleze se slušným šrapnelem ... a určitě tam nějaká hra na pozadí bude
a co se VODY týče: taky mě poslední dobou irituje, jak pořád kreslíš dokola nové a nové hlavní hrdinky a jak to vypadá, že ze hry je tak možná engine (což není kritika: považuju tě za výborného engine-vývojáře) ... ale asi to bude tím, že přesně tyhle chyby jsem dělal u svého projektu taky (a asi dělám stále, ale už to není tak markantní) a docela bych si za to nafackoval
ale abych ti zvedl morálku: na svém projektu dělám přes 6 let, po prvních třech jsem zjistil že je to nesmysl, takže byl kompletní restart projektu a za rok-dva jsem hru udělal znovu... poslední rok dělám těch posledních kritických 10%. Jo, a nedělám modely, animace, ani hudbu, jenom programuju (je mi jasné, že úroveň grafiky a designu celkově je na nižší úrovni, než mnoho zde prezentovaných projektů, ale to necítím - v mém případě - jako nejpodstatnější)...
Takže jestli jsi dělal letos restart - pak nevidím problém s délkou vývoje, asi jde spíše o ten pocit, že už to vypadá, že se něco rýsuje a najednou zase změna a zase od začátku a jinak.
O domácích, finančních a rodinných krizích tady psát nebudu - ty byly, jsou a kurva budou ! _________________ vionsoft.ondrash http://www.archamon.cz |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Mem

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 4. září 2013, 21:16:01 Předmět: |
|
|
VODA napsal: |
Nepotřebuji obdiv, já si tu nesnažím namastit ego, jako někteří... |
Můžeš být konkrétní? Asi skutečně čteme každý jiné fórum, nebo bys možná (můj názor) mohl zkusit vnímat jinak, co čteš. Ale taky je možné, že jsem něco konkrétního přehlédl, přeci jen je tohle vlákno hodně aktivní
VODA napsal: |
Hunter napsal: |
A Spytinhněva si moc neber do huby. Ten napsal 5x míň textu a má 5x víc hry, než ty - proč myslíš, že by pak vaše thready měly vypadat stejně? |
Spytihněva jsem naopak chválil, je vidět, že to co píšu vůbec nečtete. |
Vždyť Hunter to četl a v tom co napsal to podle mě nijak nerozporuje. Příklad - běžně programuju v C++, ale neznám ho detailně ani rutinně. Někdo by mi na fóru kritizoval kód a já bych napsal, že snad mám co nabídnout mladším vývojářům a velmi obdivuji Carmacka. Na to je naprosto očekávaná reakce, ať si Carmacka neberu do huby, protože to je opravdu jiná liga proti tomu, co předvádím já, a spíš bych se měl soustředit na sebe. Už chápeš? Z toho Hunterova postu sis ale podle mě měl hlavně odnést to klíčové, co už tu zaznělo i od jiných (despo a další, kteří mimochodem spoustu her dovedli do zdárného komerčního konce, nebo vyhráli soutěže apod.) - ty vyprodukuješ 10x víc textu než co se na hře skutečně udělá a pak při projevení zájmu o "detaily" máš tendenci hrozně obhajovat svůj postup a jakoukoliv kritiku odmítnout. Kašli na to dohadování, věnuj opravdu čas hře. O nových věcech si každý rád přečte, ale nemůžeš čekat sdílení nekritického nadšení u projektu, jehož konec je podle všeho v nedohlednu a spíš se odsouvá stále dál |
|
Návrat nahoru |
|
 |
VODA

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 4. září 2013, 22:18:38 Předmět: |
|
|
To teda máte asi nějaký pokřivený pohled na výraz: "Brát si někoho do huby". Já to chápu tak, že bych si neměl nikoho brát do huby, tedy, neměl bych ho kritizovat, jelikož mu nesahám ani po pás. Ale já Spytihněva nekritizoval, naopak jsem psal, že si ho nesmírně vážím, protože o proti mně opravdu hodně dělá a o to míň píše...
Uznávám, že toho hodně napíšu. Ale také toho hodně udělám, ale momentálně dělám věci, které zase tolik vidět nejsou. Tak v mezičase píši o věcech, které vám napsat mohu.
Budu se tedy snažit sem nepsat o každé nové věci, kterou udělám. _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Vionsoft.Ondrash

Založen: 23. 08. 2007 Příspěvky: 261 Bydliště: Beskydy a Archamonský svět
|
Zaslal: 4. září 2013, 22:41:16 Předmět: |
|
|
VODA chválí a obdivuje Spytihněva. Jednoznačně to z textu vyplývá - teoretické konstrukce ohledně Carmacka mi připadají trochu dost mimo tento případ.. _________________ vionsoft.ondrash http://www.archamon.cz |
|
Návrat nahoru |
|
 |
mar
Založen: 16. 06. 2012 Příspěvky: 610
|
Zaslal: 4. září 2013, 23:24:28 Předmět: |
|
|
Jo Carmack je skvělý Nicméně málokdo ví, že fyzikální engine do Dooma 3 psal Mr. Elusive... |
|
Návrat nahoru |
|
 |
1Pupik1989
Založen: 06. 02. 2013 Příspěvky: 58
|
Zaslal: 5. září 2013, 00:21:33 Předmět: |
|
|
Nemá to každý, ale já prostě jsem taky rád, když se mlžu podělit o nějaký pokrok v hře/enginu. Jsem i rád, když tam dostanu pitomá světla atd.
I tady jsem se na fóru naštval (někdo už to smazal). Tvrdili mi že vyvíjet engine je blbost. Jenže si neuvědomili, že nebýt enginů, tak tu polovina udělá (s prominutím) hovno, protože základy prostě neznají. Vědí, že matice je MVP, ale proč? Je to tečka v mlze. Nicméně už kecám vedle.
Vodo, udělej si týdenní plány. Nic nepřeháněj, zbytečně se nedři, ono se to nezblázní. Naplánuj si do toho přestávky (i dovolenou). Vývoj si třeba rozvrhni na další 4 roky. Hra co vyjde nemůže být nikdy stará. I kdyby to mělo grafiku Might & Magic VI, tak mi to bude šumák, já preferuji příběh a hlavní dějovou linku. Další věc co jsem chtěl celou dou napsat. Vezmi si příklad ze Skyrimu co se týče dějových linek. A to konkrétně, aby si hlavní dějovou linii nepreferoval nad ostatními. V podstatě to ale děláš, takže to byla jen připomínka.
Nicméně pro zbytek. To že vytvoříte hru/engine neznamená vůbec nic. Já mám 3 hry venku a nic mě to teda nepomohlo. Jak radíte udělat na začátku piškvorky, tak ty taky mám. Dokonce jsou 3D a hrají se ve třech rozměrech. Co mi to pomohlo? Nepomohlo mi to vůbec. Kdybych se pustil rovnou do hry, tak už to mám nejspíš skoro hotové. Nakonec jsem skončil u enginu, který už mám prakticky dodělaný. Je modulární a může si tam člověk nacpat co chce. Dodělal jsem to i přesto, že se mě tu jeden člověk (které nejspíš budu do smrti nenávidět, ale přesto mu i děkovat) snažil odradit.
Z toho si Vodo ber příklad. Každá kritika je dobrá a nikdy tě žádná nesmí naštvat, i když ti napíší, že tvoje hra bude na hovno a vývoj směřuje do černé zadní díry. Ty to musíš brát z té strany, že hru prostě musíš dodělat, aby si je naštval, že neměli pravdu. Ve finále se tomu říká pocit a chuť vítězství a chutná opravdu sladce.  |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Mem

Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 5. září 2013, 07:24:39 Předmět: |
|
|
Vionsoft.Ondrash napsal: |
VODA chválí a obdivuje Spytihněva. Jednoznačně to z textu vyplývá |
A on to někdo rozporuje? Ani já a snad ani Hunter (ale třeba jsem ho přechválil ) Pokud si můj příklad s Carmackem přečteš pořádně, tak to pochopíš (tvými slovy, "jednoznačně to z textu vyplývá" ) |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|