Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
]semo[
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 4. červen 2014, 15:24:30 Předmět: Furious Pedalling Game EDIT |
|
|
Pro EmbrioCG skriptuju takovou menší hříčku na iOS. Hlavní cíl projektu je vyzkoušet si vývoj a distribuci na mobilní platformy. Protože se nám projekt nějak táhne a nezdá se příliš zábavný, rádi bychom se zeptali, jestli na to někdo z místních vývojářů má nějaký názor, co by doporučil a tak dál.
Gameplay:
Ve hře bude hráč ovládat borce na kole, který projíždí vysokou rychlostí městem a vyhýbá se překážkám - hlavně autům na čtyř proudové silnici. Krom toho bude možné ničit některé předměty touchem, sbírat bonusy atd. Nicméně, boduje se hlavně ujetá vzdálenost, všechny ostatní herní mechaniky jsme vyhodili, nebo upozadili. Plánujeme přidat i nějaké komixové bubliny.
Provedení:
Město je generované, grafika stylizovaná, obarvená pouze vertex colorem, animace jsou záměrně pouze několika-framové bez interpolace. Skriptujeme to v Unity. Ve městě jezdí auta, chodí chodci a občas projede závod longboardistů.
EDIT: aktuální web player build
nové screenshoty:
_________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Naposledy upravil ]semo[ dne 12. červen 2014, 20:51:17, celkově upraveno 1 krát |
|
Návrat nahoru |
|
|
abuki
Založen: 31. 07. 2012 Příspěvky: 507 Bydliště: Praha
|
|
Návrat nahoru |
|
|
]semo[
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 4. červen 2014, 18:32:03 Předmět: |
|
|
Mám, ale starou verzi, jen dvouproudovou silnici...musím pak v práci vybuildovat novou. _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
|
]semo[
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 5. červen 2014, 09:11:23 Předmět: |
|
|
Tak tady je aktuální web-player verze: http://www.showcase3d.cz/semo/fpg4/Build.html . Ovládá se kliknutím a tažením myší nahoru a dolu (což simuluje dotykový ovládání). Kromě toho tam je ještě rozbíjení oken pěstí (A, D) a skrčení a skákání na mezerníku. Ale to plánujeme vyhodit.
Kdyby někoho napadlo něco zábavnýho, budem rádi. _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
|
Flash
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1379 Bydliště: Nigga Land
|
Zaslal: 5. červen 2014, 13:12:00 Předmět: |
|
|
Grafika namisto toho, ze by na me pusobila stylizovane, na me pusobi totalne amatersky. Hlavne vozovy park a vsechny objekty kolem silnice - stromy, stanek. Hlavni postavicka je ok, hlavne teda v pohybu to vypada docela dobre a nasledne vicero animaci po narazu uz ukazuje, ze to amaterske neni. Budovy jsou jeste taky docela dobre. Nicmene proste na tech screenech to vypada spatne a lidi se hodne ridi screeny. A nejenom lidi/bezni hraci, ridi se tim firmy co ti muzou dat promo, ridi se tim recenzenti, proste je to dost klicove.
Mozna si rikate "ale dyt to vypada celkem ok". Celkem ok, je na uplne stejne urovni jako uplne nahovno. Vicemene. Musi to vypadat "jaw dropping" nebo alespon "super", jinak to na tech pomatenejch preplnenejch mobilech nezaujme.
No a ted ten gameplay Predne na tom demu se neda prakticky nic moc "gameplayove" hodnotit. Skakani/krceni chcete vyhodit - ostatne tam nema ted vubec zadny smysl neb auto se preskocit neda (nepovedlo se mi) a podjet ve skrceni taky nic nejde (takovou prekazku jsem nenasel).
Buseni kolem sebe do stran jsem nepochopil k cemu by mi bylo, krom vizualniho deni (rozbita okna, snad i nekoho jsem srazil, jestli se mi to nezdalo). Taky je dulezity si rict, ze mys a klavesy je jedna vec, ale cilove zarizeni je dotykovy displej a jak to tam chcete namapovat - virtualni tlacitka pro mlaceni pesti pres screen? tri - vlevo, vpravo a pred sebe a do toho teda tahani pristem po displeji? spatny.
No a to samotne jezdeni je o nicem, obzvlast kdyz tam chybi jakakoli challenge.
Je mi jasny, ze je to zaklad a ze cil je to posunout do alespon trochu zabavne formy tema bonusama, plus asi nejake zrychlovani, aby rostla obtiznost. I tak si myslim, ze je to malo a zustane to nudny. A hlavne uz to tam melo byt, aby se dalo aspon tohle hodnotit
Tolik asi ke kritice a ted teda neco konstruktivniho bych mel napsat, ze? Pominu variantu vzit ten koncept a hodit do kose - i kdyz neni vylouceno ze k tomu dospejete - endless running her je tuna a v tomhle zanru uz proste kralove jsou a lidi to tak nejak berou (Jetpack joyride, Monster Dash, tuna dalsich....)
Zameril bych se jen na tu jizdu, vsechno ostatni vyhodit a v ramci te jizdy jak ji ovladat. To, ze to budou tahy po displeji je jasny. Ale ted tahnu a proste to tam jede - okamzite, neni v tom zadna vyzva, nic. Zkusil bych si s tim vyhrat, treba ze tazenim kreslim vzdusny viri, ktere nejak s tim cyklistu cloumaji. Nebo jsou tam za auty "slip streamy" ve ktery se musi hrac drzet a efektivne mezi nimi prejizdet, aby nabiral rychlost a kdyz vyjede blbe, tak se zbrdzuje, pak je samozrejme nutny vymyslet kdy hra konci atd. To samozrejme taham ted uplne z fleku. Ale mrknete treba na Chasing Aurora, kde to je teda o litani, ale prave se tam vyuzivaji ruzne vetrne viry - https://www.youtube.com/watch?v=ADB2DmRxM8w (mimochodem tam je videt, ze je to stylizace, potazmo u jejich nasledne iterace tehle hry Secrets of Raetikon. Mimochodem2 i tak ty hry byly ve vysledku fail. Njn je to krutej business ).
Plus samozrejme pak, ze hrac sbira bonusy a tak, to je jasny, aby to bylo dostatecne variabilni, postupne se objevuji nove a to hrace motivuje hrat dal atd.
To je asi vse. Vic nez obvykle jsem kritickej proto, ze to dela Semos a po Aquadelicu nebo Farme by to byl velkej upadek a v uvodu pises, ze je to ve spolupraci s nejakou grafickou firmou z jejichz portfolia mam pocit, ze zvladnou udelat "jaw dropping" vizualni styl a ne tohle. |
|
Návrat nahoru |
|
|
]semo[
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 5. červen 2014, 13:52:25 Předmět: |
|
|
Dík. No, souhasím s tim, co píšeš, ani mi nevadí, jak to píšeš. Jen upozorním, že Farmu už jsem nedělal já :-). Ale chápu, kam tim míříš, tyhle mobilní hry nejsou vůbec moje parketa. V kapse nosívám Sony Ericsson T280i a doufám, že ještě hezky dlouho budu.
Ale k věci: zrychlování tam bude a takovej ten základ s bonusama taky. Ale je to málo. Doufal jsem, že třeba někdo napíše, že tam musí každých půl minuty vyskočit zelená opice velikosti dvou aut...nebo něco podobnýho :-). Potíž je v tom, že borci z EmbrioCG jsou grafici a já programátor low-level technologií. Chybí tomu zkušený designer, což je průser (může se takové slovíčko na č-h použít? :-) ). _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
|
Flash
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1379 Bydliště: Nigga Land
|
Zaslal: 5. červen 2014, 16:03:52 Předmět: |
|
|
opice tam vyskakovat nemusi, ale takovyhle efektni veci muzou resit prave ty sbirane bonusy. Pokud totiz bonusy budou -> kolo jede rychleji/pomaleji, cyklista je nesmrtelny a nenarazi do prekazek, ale projede ni atd., tak to furt zustane v rovine nudy.
Veci jako, ze po sebrani bonusu nejedu na bicyklu, ale obrim epickem cyklodrakovi (co to tak muze byt? ), ktery sleha ohen az vybuchuji kolemjedou auta, tomu dodaji grady.
Kazdopadne to vse se da podle me resit az posleze. Ted bych se zameril na tu zakladni mechaniku a to je jizda na kole a jeji ovladani a snazil se ji udelat tak, aby byla sama o sobe zabavna. Pokud ne varianta s vetrnymi proudy na ceste, nebo tim slip streamem za auty, tak treba ze hrac tahy po displeji neco kresli (nejaka kaligrafie?) a podle toho se kolo nejak chova.
Chce to zkouset a premyslet nad tim. I programatori jsou kreativni lidi (obcas ) a grafici tuplem. Dyt kresleni je super kreativni cinnost, to by v tom bylo, kdyby nedokazali prijit s nejakymi principy, jak by to jezdeni mohlo fungovat. |
|
Návrat nahoru |
|
|
spideboy
Založen: 04. 10. 2012 Příspěvky: 33
|
Zaslal: 5. červen 2014, 17:07:32 Předmět: |
|
|
]semo[ napsal: |
...tyhle mobilní hry nejsou vůbec moje parketa. V kapse nosívám Sony Ericsson T280i a doufám, že ještě hezky dlouho budu.
|
Ahoj,
Jenom drobná odbočka:
Nemůžu se nezeptat na jednu věc. Jestliže teda mobilní hry nehraješ a nemáš vztah k dotykovým zařízením, proč na to vlastně děláš hru?
Myslím si, že pro design hry/aplikace je klíčové rozumět té dané platformě.
Pochopil jsem, že se chceš naučit vývoj pro tyhle zařízení, ale přijde mi to trochu jako kdyby kuchař vařil jídlo, které on sám nejí. Neříkám že to jídlo nemůže být dobré, ale prostě tomu něco chybí.
Ke hře:
Myslím že hra má v sobě potenciál, stylizace se mi líbí, jen jak říkal Pavel, některé části jsou trochu odfláknuté, ty auta a většina stromů by zasloužili trochu víc lásky.
Líbí se mi různorodá interakce s prostředím, že i když hráč nabourá, hra ho odmění občas měnící se zábavnou animací a je větší šance že bude ještě pokračovat. Může to pomoct přežít tu učící se fázi, kdy to většina hráčů vzdá a vypne při neúspěchu. Tohle by jste měli vytěžit, podívej se jak populární jsou fail videa, tom a jerry, natočto ...
Co bude chtít určitě vyřešit líp je ta gameplay ... vyzkoušel jsem to párkrát, ale ani po 5té jsem neměl pocit že se ve hře zlepšuju, buď jsem našel jednu cestu kudy ject, kde jsem se většině překážek dlouho vyhnul bez námahy, nebo jsem se prostě soustavně rosekával. Možná je to tím, že to hraju na pc (i když to si nemyslím), ale ta hra se prostě nedá ovládnout ... je to všechno spíš o náhodě, když se vyhnu, takže nemůžu říct, jak jsem zatracenje borec že jsem se o milimetry vyhnul autu co se vynořilo ze zatáčky.
Taky jak ty auta a překážky padají náhodně, tak je ta hra dost nevyvážená. Budeš muset jít tomu štěsťíčku naproti a trochu tý náhodě pomoct. Aby se nestávalo na začátku že vyrazíš a proti tobě tři auta, pak dlouho nic (po jednom autě) a najednou zas chumel aut. Posílal bych tam náhodně už sestavy těch aut, a postupně ty paterny zesložiťoval.
Pravdou je že endless runnerů je moře, horších či lepších, i tak z toho můžete udělat něco zajímavého. Využil bych toho námětu které máte, aby to nebyl další jeden z mnoha. Každý v těch běhačkách používá hodnocení ve stylu čas, nebo vdálenost kterou hráč urazil v kombinaci s počtem životů ... Je to na prd ... nedává to smysl a k většině her se to vůbec nehodí.
Propojte to téma s tím hodnocením hráče, odměňujte ho za konkrétní věci které se mu povedou, a ještě víc za ty u kterých si řekne, že je ten zatracenje master skilla borec ... např v základu za každou překážku které se vyhne, no a když projede přes chodník a vrátí se z něj živ a zdráv, když projede živý těsně mezi auty, skákání bych nedával pryč ... za přeskočenou překážku bych hodnotil. Za ty bych mu dával 3násobek.
Jako designer bych se snažil hru táhnout směrem tímto směrem než další runner.
Chápu že moje rady by asi pěkně zkomplikovaly celý vývoj, třeba si z toho ale něco odneseš. |
|
Návrat nahoru |
|
|
abuki
Založen: 31. 07. 2012 Příspěvky: 507 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 5. červen 2014, 19:29:54 Předmět: |
|
|
Ahoj,
já bych s tím viděl dvě varianty:
1)
Zaměřit se fakt na to ovládání jak píše Flash a pokusit se teda o nějakou inovaci v tom. Ty vzdušný víry mi přijdou trochu komplikovaný. Napadá mě třeba (ale to je víc pro jízdu na skejtu), že když přijedeš k auto, tak se ho chytí, nechá se vézt a může se od něj odrazit (zrychlit), tak jako jezdí Marty v Návratu do budoucnosti
Ale to by asi znamenalo předělat dost základu..
2)
Udělat to normálně jako kopírku endless runneru a nazdar. Ovládání mi přijde, že je stejný jako u těch klasickej runnerů což mi přijde ok.
Jakože jestli nemáte super ambice, tak se prostě podívejte na tři nejlepší runnery, okopčete fíčury z nich a dejte to do svý grafiky.
Co vím, tak:
- sbíráš penízky do score (čímž tam dáš ten challenge, protože jak budeš kličkovat pro penízky tak si zvyšuješ šanci na smrt)
- máš víc životů - tim se dá taky budovat napětí, jet dýl když ti životy kolísaj blízko nuly je větší vzrůšo než že jedeš a najednou konec, mám ten pocit. Samozřejmě jak udělat že si boural ale nezabil se - tak buď nechat nabourat a vstát nebo přidat animaci, že se vyhne a odečíst nějaký počítadlo vyhejbačů.
- ty bonusy
Mě třeba dost pomáhá, když vim od začátku jaká je celková myšlenka nebo ten zážitek. A tady vlastně nevim co to je, takže mi přijde, že se to vymejšlí trochu hůř, než kdybych věděl - je to příběh týpka co na kole jako malej kluk rozváží noviny, protože si chce vydělat na koláč. - He, což vlastně docela dobrej nápad (googlením třeba: https://itunes.apple.com/ca/app/newsboy/id435074609?mt=8). Jezdil bys okolo baráků a když bys projel dost blízko branky tak by tam zahodil noviny, třeba.
Nebo cokoli jinýho, ale přijde mi dobrý mít takovou jednotící myšlenku, která tomu mám pocit chybí možná nejvíc.
Jinak grafiku bych asi neoznačil za stylizovanou. Nějak extra se mi nelíbí, ale rozhodně mě neuráží a přijde mi v pohodě. _________________ Twitter @abukac
www.amanita-design.net
www.circusatos.com |
|
Návrat nahoru |
|
|
MirekDusin
Založen: 01. 04. 2012 Příspěvky: 62 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 5. červen 2014, 23:38:19 Předmět: |
|
|
citace: |
Pochopil jsem, že se chceš naučit vývoj pro tyhle zařízení, ale přijde mi to trochu jako kdyby kuchař vařil jídlo, které on sám nejí. Neříkám že to jídlo nemůže být dobré, ale prostě tomu něco chybí. |
Tady bych se sema zastal. Ten, kdo má být nejvíc nadšený do hry a jejího vývoje by měl být správně gamedesigner / tvůrce konceptu, a ten motivuje ostatní lidi. V herním průmyslu je naprosto normální, že hry na pozicích programátorů, ale i grafiků dělají lidé, které třeba ani hraní nezajímá a vlastně je to ok. Samozřejmě je potřeba lidí, kteří budou pro hru nadšení, jenže předně při tvorbě konceptu a herních mechanik. Jakmile je koncept hotový, dobrý programátor by ho měl už jen přivést k životu. Chápu, že je tady spousta lidí, kteří jsou vše v jedné osobě, což jim trochu křivý pohled. U nás to konec konců funguje taky tak, že víceméně všichni mluvíme do všeho /teda já nemluvim do programování, protože znam max printf /. _________________ @bluepulsargames
@oooomaaaar |
|
Návrat nahoru |
|
|
]semo[
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 6. červen 2014, 08:54:13 Předmět: |
|
|
OT: Díky Mirku, ale spideboy má asi pravdu. V takhle malým týmu by to měli žrát všichni. Jinak by to muselo bejt nadizajnovaný do posledního puntíku. Pustil jsem se do toho, protože jsem to před časem borcům slíbil a jejich programátor odstoupil. Ale víckrát mobilní hru dělat nechci - teda aspoň takového typu. Je to fakt paradox, protože jako druhý projekt dělám superrealistický simulátor letadel, kde počítám opravdu hafo fyziky a řídím větroně ve fotorealistický grafice. A přijde mi to jednodušší na vývoj (tou zábavností)!
abuki a spideboy: Paráda, dneska s tim zkusím něco udělat a inspiruju se tim, co ste psali. Jsou to přínosné pohledy na věc a velice za ně děkuju. Nebudu to asi víc rozvádět, uvidím, co přinese dnešní den. _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
|
perry
Založen: 28. 07. 2009 Příspěvky: 879
|
Zaslal: 6. červen 2014, 09:19:42 Předmět: |
|
|
OT: Koukal jsem na stránky EmbrioCG a úplně nechápu, proč chtějí / dělají hru. A) Podle jejich portfolia a FB stránky mi přišlo, že dělají fotky a kalendáře B) Mají grafický styl úplně někde jinde, ta grafika v prezentované hře vypadá jak moje pokusy před 10 lety ve Windows Malování (c) Tohle si nikdo nekoupí a zadarmo bych tomu taky šance úplně nedával, konkurence je velká a tady nějak není nic "navíc"
OT 2.0: Jinak ne že bych se chtěl nějak do někoho navážet, ale nikde na webu EmbrioCG jsem nenašel, kdo za tím vlastně stojí. Což mi přijde zvláštní, hlavně u něčeho reprezantativního jako je grafika, kde navíc své služby nabízí a nic neprodávají. Takhle to vypadá, že se za to pomalu stydí _________________ Perry.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
MirekDusin
Založen: 01. 04. 2012 Příspěvky: 62 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 6. červen 2014, 13:09:11 Předmět: |
|
|
perry napsal: |
OT: Koukal jsem na stránky EmbrioCG a úplně nechápu, proč chtějí / dělají hru. A) Podle jejich portfolia a FB stránky mi přišlo, že dělají fotky a kalendáře B) Mají grafický styl úplně někde jinde, ta grafika v prezentované hře vypadá jak moje pokusy před 10 lety ve Windows Malování (c) Tohle si nikdo nekoupí a zadarmo bych tomu taky šance úplně nedával, konkurence je velká a tady nějak není nic "navíc"
|
No nevim, ještě bych nesoudil hru, která očividně není dokončená, protože spousta "eyecandy" může přibýt až ke konci vývoje. A co se týče EmbrioCG, tak to je dlouhá historie, která se líp vypráví někde u piva, než tady na fóru _________________ @bluepulsargames
@oooomaaaar |
|
Návrat nahoru |
|
|
perry
Založen: 28. 07. 2009 Příspěvky: 879
|
Zaslal: 6. červen 2014, 13:11:18 Předmět: |
|
|
Z toho co, psal semo, mi přišlo, že ta grafika je final _________________ Perry.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mem
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 6. červen 2014, 13:13:15 Předmět: |
|
|
abuki napsal: |
Ovládání mi přijde, že je stejný jako u těch klasickej runnerů což mi přijde ok. |
No mně právě ani ne, na mobilech se většinou gestem jen vybírá z několika stop a jinými gesty se provádí další činnosti (skrčení, skoky), takže ovládání je pak jednoduché a hlavně přesné. Tady to má zbytečnou (gameplay to nevyžaduje) volnost a aspoň myší se to ovládá dost nešikovně. Pokud pro to není herní důvod, tak bych nevynalézal kolo a tohle maximálně zjednodušil... |
|
Návrat nahoru |
|
|
|