.[ ČeskéHry.cz ].
Minimální abstrakce nad OpenGL 3

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1558

PříspěvekZaslal: 6. srpen 2014, 10:05:59    Předmět: Minimální abstrakce nad OpenGL 3 Odpovědět s citátem

Zdravím,
trochu pod vlivem jiného aktivního vlákna mám dotaz: Neznáte nějakou knihovnu, která odabstrahuje DirectX (verze 10) a OpenGL (verze 3 core), ale je maximálně lightweight (tzn. ne jako Ogre)? O něco takového jsem se pokoušel, ale už mě to přestává bavit... Přece jenom těch stavů je tam nějak moc Smile a už to někdo musel řešit. A někdo to určitě vyřešil líp než třeba Valve, kde psali engine přímo v DirectX a pak kvůli linuxu museli dopsat DirectX rozhraní nad OpenGL Very Happy

A můžete zkusit i hodit nějaký skutečný engine (ne jenom wrapper), ale měl by být maximálně lightweight. Podmínkou je OpenGL 3 core (kvůli multiplatformnosti, např. OS X GL 3 compatibility nepodporuje a nebude podporovat). Kritéria jsou C++, open source, staticky linkovatelný (BSD-like licence). Ideálně něco, v čem tvoříte Smile
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
mar



Založen: 16. 06. 2012
Příspěvky: 608

PříspěvekZaslal: 6. srpen 2014, 10:13:37    Předmět: Re: Minimální abstrakce nad OpenGL 3 Odpovědět s citátem

Nevím, co se týká OGL3, je prý celkem dobré OGLPlus, jak moc to je lightweight nebo jaké to má další závislosti netuším.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1558

PříspěvekZaslal: 6. srpen 2014, 10:24:17    Předmět: Odpovědět s citátem

Jo, na to jsem už kdysi narazil. Díky za připomenutí!
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1536
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 6. srpen 2014, 12:04:04    Předmět: Odpovědět s citátem

Já s wrappery nemám problém. Můžeš dělat v OpenGL/OpenGL ES a na Windows, kde jsou OpenGL ovladače zvláště na integrovaných grafikách slabší, použít Angle. Microsoft dokonce vytvořil upravenou verzi Angle pro WinPhone a WinRT, abys moh portovat svoje OpenGL ES hry i tam. Pamatuju, když jsem psal Ljágušku tak, aby využívala jen funkce OpenGL->S3 Metal wrapperu, aby sis ji v poho zahrál i na S3 Virge 2 MB Wink (wrapper byl přibalen ke hře, stejně jako v dávných dobách sis v autorun Quake 3 klikl na instalaci wrapperu OpenGL->3Dfx, protože Carmack se už nepsal s 3Dfx rendererem narozdíl od Q2).
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
quas4



Založen: 18. 10. 2007
Příspěvky: 199

PříspěvekZaslal: 6. srpen 2014, 14:25:31    Předmět: Odpovědět s citátem

https://github.com/bkaradzic/bgfx
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1558

PříspěvekZaslal: 6. srpen 2014, 16:18:46    Předmět: Odpovědět s citátem

To vypadá fakt dobře, musím vyzkoušet.
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna