Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
frca
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1558
|
Zaslal: 6. srpen 2014, 10:05:59 Předmět: Minimální abstrakce nad OpenGL 3 |
|
|
Zdravím,
trochu pod vlivem jiného aktivního vlákna mám dotaz: Neznáte nějakou knihovnu, která odabstrahuje DirectX (verze 10) a OpenGL (verze 3 core), ale je maximálně lightweight (tzn. ne jako Ogre)? O něco takového jsem se pokoušel, ale už mě to přestává bavit... Přece jenom těch stavů je tam nějak moc a už to někdo musel řešit. A někdo to určitě vyřešil líp než třeba Valve, kde psali engine přímo v DirectX a pak kvůli linuxu museli dopsat DirectX rozhraní nad OpenGL
A můžete zkusit i hodit nějaký skutečný engine (ne jenom wrapper), ale měl by být maximálně lightweight. Podmínkou je OpenGL 3 core (kvůli multiplatformnosti, např. OS X GL 3 compatibility nepodporuje a nebude podporovat). Kritéria jsou C++, open source, staticky linkovatelný (BSD-like licence). Ideálně něco, v čem tvoříte _________________ www.FRANTICWARE.com |
|
Návrat nahoru |
|
|
mar
Založen: 16. 06. 2012 Příspěvky: 608
|
Zaslal: 6. srpen 2014, 10:13:37 Předmět: Re: Minimální abstrakce nad OpenGL 3 |
|
|
Nevím, co se týká OGL3, je prý celkem dobré OGLPlus, jak moc to je lightweight nebo jaké to má další závislosti netuším. |
|
Návrat nahoru |
|
|
frca
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1558
|
Zaslal: 6. srpen 2014, 10:24:17 Předmět: |
|
|
Jo, na to jsem už kdysi narazil. Díky za připomenutí! _________________ www.FRANTICWARE.com |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 6. srpen 2014, 12:04:04 Předmět: |
|
|
Já s wrappery nemám problém. Můžeš dělat v OpenGL/OpenGL ES a na Windows, kde jsou OpenGL ovladače zvláště na integrovaných grafikách slabší, použít Angle. Microsoft dokonce vytvořil upravenou verzi Angle pro WinPhone a WinRT, abys moh portovat svoje OpenGL ES hry i tam. Pamatuju, když jsem psal Ljágušku tak, aby využívala jen funkce OpenGL->S3 Metal wrapperu, aby sis ji v poho zahrál i na S3 Virge 2 MB (wrapper byl přibalen ke hře, stejně jako v dávných dobách sis v autorun Quake 3 klikl na instalaci wrapperu OpenGL->3Dfx, protože Carmack se už nepsal s 3Dfx rendererem narozdíl od Q2). _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
quas4
Založen: 18. 10. 2007 Příspěvky: 199
|
|
Návrat nahoru |
|
|
frca
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1558
|
Zaslal: 6. srpen 2014, 16:18:46 Předmět: |
|
|
To vypadá fakt dobře, musím vyzkoušet. _________________ www.FRANTICWARE.com |
|
Návrat nahoru |
|
|
|