.[ ČeskéHry.cz ].
Moj 3D engine
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Inkubátor
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Peto



Založen: 01. 08. 2007
Příspěvky: 206
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: 7. srpen 2014, 14:00:42    Předmět: Moj 3D engine Odpovědět s citátem

Aby som podporil "diskusiu" vlastny engine alebo nie Smile, rozhodol som sa ze natocim kratke video z mojho enginu resp. editoru na ktorom teraz pracujem. Je to kompletne custom built, uz moj 4. engine v poradi. Nikdy nerobim na jednom engine dlhsie ako niekolko rokov a potom ho kompletne prepisem od piky, samozrejme iste copy paste sa najdu ale tak 75% veci som prerobil resp pridal a pod.

Uz na tom pracujem 2 roky, ale samotny zaklad enginu a editoru (vacsinu co vidite vo videu) som mal po asi 3/4 roku (half time prace - robil som to popri half time jobu), posledny cas sa venujem skor hre, sem tam sa v engine nieco vylepsi..

Co sa tyka enginu v kratkosti, bezi na DX9 Sad, ale zacal som uz port na DX11 ale nemam hotovy. Je sice iba na windows, ale snazil som sa ho robit tak aby buduce porty na DX11/OGL a pod boli co najjednoduchsie, cize vsetko z DX9 je zapuzdrene, a teoreticky by malo stacit prekopat zopar CPP suborov a shadery a port by mal byt hotovy. Nerobil som DX11 pretoze som v tom este nebol dostatocne zbehly, a chcel som vidiet rychlo vysledky.. co uz Smile

Ma to celkom dobre optimalizacie dufam Smile vie to zvladat velke tereny, vela stromov a budov (neverim ze Unity to ma lepsie Smile ) Plus snazil som sa riesit aj tiene aby boli aj z blizka aj zdialky, zblizka su cascaded shadows, z dialky lightmapa, ktora sa este z vacsej dialky zmeni na color mapu kde su nakreslene stromy, budovy na par pixelov. Tiez stromy maju specialny rendering, osvetlenie sa vyratava z lightmapy, z osvetlenia terenu pod stromov, lodko sa plynulo meni z billboardu na 3D model.

Vsetko bezi na quadtree optimalizacii, engine je pisany aby v maximalnej miere bolo mozne pridat cokolvek, napr quadtree optimalizacia sa da vyuzivat aj z hry, do kazdej nody sa cez interface da pristupovat, zapisat co obsahuje.. a pri renderingu sa pozriet co dana obsahuje a vyrenderovat to, robit s tym kolizie a pod.

Nevravim ze to je nejaka turbo super kvalita ale tak dufam ze sa na to da pozerat. Pracoval som na tom sam. Podstatne je ze to cele poznam a dokazem pridat cokolvek velmi rychlo, tiez cokolvek opravit. Spominane video je tu:

https://www.youtube.com/watch?v=IWFy7hSP06Y

trochu zly capturing, takze to ide o trochu rychlejsie ako v skutocnosti (asi 20-30%), tiez framerate nieje idealny kvoli capturingu. Inak mi tie sceny bezia asi na 40-50FPS ale mam dost stary PC, ani kartu nemam high end (AMD Athlon II 3 x 2.9 GHZ, GTX650, 4GB RAM)

kedze video nieje tocene na najvyssich detailoch zopar obrazkov:

http://3division.net/engine1.jpg
http://3division.net/engine2.jpg
http://3division.net/engine3.jpg
http://3division.net/engine4.jpg

Pripadne otazky vam rad zodpoviem! Kritiku vypocujem. Flamewar podporim! Smile Dufam ze coskoro pridam aj thready samotnych projektov Wink
_________________
Code or die!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1536
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 7. srpen 2014, 14:11:29    Předmět: Odpovědět s citátem

Fakt krása, na tohle samozřejmě nemá nějaké Unity šanci. Akorát teď přijde na řadu velký problém: jakou hru na tom udělat, aby ho využila (jinak ten engine byl zbytečná práce). Něco jako GTA? Vietkong? Nějakej simulátor (auta, letadla, lodě, všechno dohromady, ...)? Strategie? ...
_________________
Award-winning game developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mar



Založen: 16. 06. 2012
Příspěvky: 608

PříspěvekZaslal: 7. srpen 2014, 14:28:04    Předmět: Re: Moj 3D engine Odpovědět s citátem

Vypadá to fantasticky, fakt čumím Smile A necelé 3 roky při half-time práci mi přijde taky obdivuhodné. Respekt.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Dlaha



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 598
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 7. srpen 2014, 14:31:27    Předmět: Odpovědět s citátem

Wow, vážně super, dobrá práce. Co na tom stavíš? Nějakou RTS?
_________________
Other Inside
Greenlitnuto!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Peto



Založen: 01. 08. 2007
Příspěvky: 206
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: 7. srpen 2014, 14:38:37    Předmět: Odpovědět s citátem

Diky! Smile

Dlaha/Ladis: neboj zaklad hry uz je v podstate hotovy Wink.. robim zatial na tom nejake letecke veci, ale potom neskor by som chcel ist urcite do nejakej RTS ale to je hudba dalekej buducnosti.. este sa mi nestalo zeby som engine robil nadarmo Wink

mar: iba 2 roky!.. 0,75 roku iba engine half time, 0,25 roku engine & hra half time, 1 rok hra & engine fulltime Smile ale ten posledny rok skor hra
_________________
Code or die!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hunter



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 544

PříspěvekZaslal: 7. srpen 2014, 14:49:20    Předmět: Odpovědět s citátem

Vypadá to skvěle. Samozřejmě, mělo by, jsi profesionál Smile

Jedinou výtku bych měl k té řece - ono se to nechová (ani nevypadá) jako řeka, spíš jako bys vyřízl kus moře ... ale to je přepokládám editovatelné.
_________________
Sharing is caring.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mar



Založen: 16. 06. 2012
Příspěvky: 608

PříspěvekZaslal: 7. srpen 2014, 14:53:11    Předmět: Odpovědět s citátem

Peto napsal:
mar: iba 2 roky!.. 0,75 roku iba engine half time, 0,25 roku engine & hra half time, 1 rok hra & engine fulltime Smile ale ten posledny rok skor hra

Neskutečné Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
quas4



Založen: 18. 10. 2007
Příspěvky: 199

PříspěvekZaslal: 7. srpen 2014, 15:04:39    Předmět: Odpovědět s citátem

explozim obzvlast blizko terenu by mohly dost pomoct "soft particles"
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Peto



Založen: 01. 08. 2007
Příspěvky: 206
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: 7. srpen 2014, 15:28:13    Předmět: Odpovědět s citátem

Hunter> pravda!.. mam sice aj tecuce rieky, ale je to len taky fake (je to specialna cesta), nema to take moznosti ako tato "rieka". Pri tomto oceano rieke sa smer pohybu sa da nastavit, ale je to prd platne ked sa rieka klukati.. ale ked si clovek poletuje, nevsimnes si to nejak si este nikto nestazoval.. takze zatial som v pohode Smile

quas4> aj to je pravda! Smile mám ich support ( http://3division.net/engine5.jpg )ale nezapinal som ich kvoli frameratu, tie partikle dost zeru pod frapsom uz aj bez toho Smile
_________________
Code or die!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Mem



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1959
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 7. srpen 2014, 16:32:07    Předmět: Odpovědět s citátem

Parádní, hlavně to měřítko a množství detailů. To mi vždycky v leteckých simulátorech chybělo (ale taky už jsem dlouho žádné nehrál, naposledy snad MS Flight, IL2 a X-Plane, třeba už se to zlepšilo Smile. A vlastně ještě Condor, ten by si takovéhle kochání krajinou taky zasloužil).

Bude možná integrace s Oculus Rift SDK, nebo to zatím neuvažuješ? Už teď ty pohledy na zem skrz mraky působí impozantně, s riftovým měřítkem vidět skutečně půlkilometrový prostor dolů, to musí být zážitek...

Jediné co vizuálně fakt bije do očí je ta řeka, nejvíc teda ten přechod se zemí.

(Ladis: "na tohle samozřejmě nemá nějaké Unity šanci" - obstojné 3D prostředí uděláš, volumetrické mraky taky, problém by byl samozřejmě to měřítko a vychytávky)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
McMagic



Založen: 06. 08. 2012
Příspěvky: 615

PříspěvekZaslal: 7. srpen 2014, 16:50:13    Předmět: Odpovědět s citátem

Vypadá to hodně dobře - teď co na tom postavit a jak to zvládne další věci.

Ale ten základ je hodně super!
_________________


http://www.mcmagic-productions.com/
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
perry



Založen: 28. 07. 2009
Příspěvky: 879

PříspěvekZaslal: 7. srpen 2014, 17:13:02    Předmět: Odpovědět s citátem

Wow... vážně super. Gratuluju.

a) V čem je to psané ?
b) V čem je dělané to GUI k tomu. Přímo v enginu, nebo je to napsané např. v Qt a render běží v nějakém okně ?
_________________
Perry.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Peto



Založen: 01. 08. 2007
Příspěvky: 206
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: 7. srpen 2014, 17:24:18    Předmět: Odpovědět s citátem

mem> ono tie mraky su v podstate billboardy len pekne nashadowane Smile, oculus by som tam urcite rad dal.. ale zatial ho este nemam, ale raz si ho zaobstaram!

perry> C++ DX9, GUI je vlastne... normalne cez DirectX resp engine Smile ked si vsimnes blizsie vidno nejake chyby na ktore som sa vys*** a neopravil ich Smile ale do buducnosti by to chcelo opravit..
_________________
Code or die!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
perry



Založen: 28. 07. 2009
Příspěvky: 879

PříspěvekZaslal: 7. srpen 2014, 17:30:19    Předmět: Odpovědět s citátem

Chyb jsem si ani nevšimnul Smile

Ještě jeden dotaz Smile Má to nějaké skriptování?
_________________
Perry.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Peto



Založen: 01. 08. 2007
Příspěvky: 206
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: 7. srpen 2014, 17:51:18    Předmět: Odpovědět s citátem

perry> ano aj nie Smile... script mam ale povazujem ho za sucast hry nie enginu, je to mission script taky primitivny skriptik na riadenie misie.. Ked mas plnu kontrolu nad vsetkym v C++ co by som skriptoval Smile.... este nieco mam na materialy/osvetlenie ale to je skor len configurator na manazment hodnot..
_________________
Code or die!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Inkubátor Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna