Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
sacmoo
Založen: 18. 11. 2014 Příspěvky: 69
|
Zaslal: 4. leden 2015, 16:28:58 Předmět: Unity - optimalizacia na rozne zariadenia |
|
|
Nevedel by mi niekto poradit ako mam dosiahnut toho, aby mi hra ktoru robim nesekala na niektorych zariadeniach(nemyslim tie najslabsie,ale priemer) ? mam samsung tabpro 8.4 a na nom mi hra bezi dobre, bez sekania, ale ked hru nainstalujem na Samsung Note 2, tak mi uz dost seka a pritom to nie je slaby telefon. Unity pri nainstalovani ma ukazkovy projekt (angry bots) a ten mi na note 2 vobec neseka a pritom je tam strasne vela efektov(dazd, vybuchy, monitory,...)a v mojej hre nemam ziadne efekty iba auto a prostredie( iba stromy a kopce)co by som mal spravit, aby to bezalo plynule ? za rady vopred dakujem. |
|
Návrat nahoru |
|
|
N0081K
Založen: 24. 07. 2014 Příspěvky: 14
|
Zaslal: 4. leden 2015, 16:40:27 Předmět: |
|
|
První na co bych se zaměřil je počet polygonů těch objektů. Dále když jsem si s Unity3D hrál, tak jsem měl vytvořen gameobject Dekorace, který obsahoval nepotřebné objekty (takovy ty dekorace, který tam jsou, ať to vypadá hezky, ale ktery neovlivňujou hratelnost) a šel v menu přes checkbox vypnout. |
|
Návrat nahoru |
|
|
sacmoo
Založen: 18. 11. 2014 Příspěvky: 69
|
Zaslal: 4. leden 2015, 16:52:34 Předmět: |
|
|
no len ja tam po grafickej stranke moc nemam co optimalizovat,pretoze v hre mam len jedno auto a prostredie je robene cez ten nastroj teren a pridane su tam len do toho stromy a par kvetin, ktore som si stiahol. Nemenia sa niekde v prostredi nastavenia? Lebo co som skusal tam nastavovat anti-aliasing a ine ,tak som nemal pocit ,ze by to zmenilo plynulost hry. ale v hre angry bots je mnozstvo svetiel a ineho a hra mi bezi plynule. takze problem bude v niecom inom. aj som pozeral skript v tej hre, co meni grafiku v zavislosti od zariadenia, ale nemyslim si, ze to je hlavny dovod preco, to ide plynulo na vacsine zariadeni, lebo som zmenil ten skript(pre android tam boli nastavene low detaily) a nastavil som pre android high nastavenia a aj tak mi to islo plynule na note 2. |
|
Návrat nahoru |
|
|
DespeRadoX
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 520
|
|
Návrat nahoru |
|
|
sacmoo
Založen: 18. 11. 2014 Příspěvky: 69
|
Zaslal: 5. leden 2015, 19:49:22 Předmět: |
|
|
Moze to byt aj sposobene ze som tam mal hory, co mali nerovnomerny povrch? |
|
Návrat nahoru |
|
|
]semo[
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 5. leden 2015, 22:27:34 Předmět: |
|
|
Ukaž screenshoty. Třeba z toho bude hned něco vidět. Dost často je problém s fillratem - tzn: náročené materiály, překreslování průhledných placek přes sebe (to by mohly být ty stromy a kytky), světla, atd. Naopak, počet polygonů je dnes většinou druhotný problém. Ale záleží... .
Jinak, optimalizace grafiky je dost velký téma. Pokud grafik/level designer neumí správně využít to, co mu engine nabízí, nepomůže mu ani ten nejnabušenější engine. Viděl jsem jak šikovný grafik vytřískal skoro dvojnásob výkonu na špatně poskládaných scénách tím, že je přesvětlil (nebudu popisovat jak, je to delší povídání), občas někde něco nahradil fejkem, atd. Ve výsledku to vypadalo stejně, ale už se to nesekalo. Ušetřený výkon mohl použít na další efekty.
Co tim chci říct: to, že jsi použil tooly v Unity, neznamená, že neni potřeba zamyslet se nad nastavením a trochu experimentovat. Naštěstí je to pořád o lidech. Ale nechci, aby to znělo, že myslím, že namyslíš :-). _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
|
sacmoo
Založen: 18. 11. 2014 Příspěvky: 69
|
Zaslal: 6. leden 2015, 19:03:06 Předmět: |
|
|
Tu je screenshot. hadam to nieco pomoze. To prostredie je len cvicne, som ho naklikal zachvilu, chcel som len vediet ako to bude vyzerat na telefone. v pravom hornom rohu je fps
uz hadam zobrazuje ten obrazok. ale este hodinu dozadu tam bol
Naposledy upravil sacmoo dne 6. leden 2015, 21:14:09, celkově upraveno 1 krát |
|
Návrat nahoru |
|
|
DespeRadoX
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 520
|
Zaslal: 6. leden 2015, 20:32:35 Předmět: |
|
|
Ten screenshot je zle vidiet...u mna napriklad az tak ze vobec _________________ http://www.touchgames.eu/
http://playito.com
TW: @Despo100
Space Merchants Online ...zruseny, pracujem na mobilnej verzii space merchantu |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mem
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 6. leden 2015, 20:58:40 Předmět: |
|
|
Vidět je, je to jeden průhledný pixel ... nejspíš nedovolené použití obsahu na jiném webu (můj tip) nebo vyčerpání trafficu |
|
Návrat nahoru |
|
|
]semo[
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 7. leden 2015, 09:47:01 Předmět: |
|
|
No. Nic evidentně špatně na tom screenu nevidím, kromě toho, že mi ty stromy připadají zbytečně moc detailní.
Pak je nejsnadnější metoda postupně vypínat různý věci a dívat se, co je největší brzda. Nejprve bývá dobré určit, zda tě brzdí pixelové, nebo geometrické operace. Dělá se to proto, že tyto dva druhy operací běží na GPU do jisté míry paralelně a tak se třeba může stát, že snižuješ počet trojúhelníků, ale FPS je furt stejné, protože tě brzdí náročný shader, nebo blending.
Jednoduchým pokusem zjistíš, co tě brzdí:
- Nahradíš materiály nějakým triviálním (třeba konstantní barva bez světel, stínů a textur). Zároveň odjeď kamerou daleko tak, aby objekty zabíraly na screenu třeba jen pár pixelů, přičemž jsou stále v pohledu (pokud máš ale hodně velký terén, tak se spokoj jen s tou změnou materiálu).
- Pokud FPS rapidně nestoupne, tak tě brzdí pravděpodobně moc trojúhelníků (a)nebo drawcallů (~objektů).
- Dál pak můžeš vypínat různý objekty (začal bych autem a stromama). Takto zjistíš i bez grafickýho debbugeru, co je největší brzda a tu potom můžeš optimalizovat. Třeba tak, že zjednodušíš materiál, nebo dáš úroveň detailu modelu.
Samozřejmě předpokládám, že CPU skoro nevytěžuješ. I tam může být brzda. _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
|
DespeRadoX
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 520
|
Zaslal: 7. leden 2015, 10:32:16 Předmět: |
|
|
Zapni si v pravom hornom rohu stats s toho sa dozvieme viac.
_________________ http://www.touchgames.eu/
http://playito.com
TW: @Despo100
Space Merchants Online ...zruseny, pracujem na mobilnej verzii space merchantu |
|
Návrat nahoru |
|
|
sacmoo
Založen: 18. 11. 2014 Příspěvky: 69
|
Zaslal: 7. leden 2015, 11:55:44 Předmět: |
|
|
nechapem preco tam ukazuje 82.4 fps, ked mne na telefone max 30fps aj to len na skok vacsinou tam mam okolo 15 fps.
|
|
Návrat nahoru |
|
|
DespeRadoX
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 520
|
Zaslal: 7. leden 2015, 12:21:53 Předmět: |
|
|
mas tam dost drawcalls pri nulovom batchingu, na statickych objektoch (napr strom) si zaskrtni Static. Je fakt ze to fps mas uplne v prdeli ten projekt by som musel vidiet aby som zistil co tam je zle , svetlo mas len jedno? _________________ http://www.touchgames.eu/
http://playito.com
TW: @Despo100
Space Merchants Online ...zruseny, pracujem na mobilnej verzii space merchantu |
|
Návrat nahoru |
|
|
sacmoo
Založen: 18. 11. 2014 Příspěvky: 69
|
Zaslal: 7. leden 2015, 12:52:49 Předmět: |
|
|
Hej svetlo mam len jedno,ani predmety nevrhaju tiene. ked som vymazal cele prostredie, tak fps na telefone sa drzalo okolo 54 fps. nie je to aj tak malo fps nato, ze som vymazal cele prostredie? a zaskrtnutie static na stromoch mi zvysi fps? |
|
Návrat nahoru |
|
|
sacmoo
Založen: 18. 11. 2014 Příspěvky: 69
|
Zaslal: 7. leden 2015, 13:04:11 Předmět: |
|
|
Hej svetlo mam len jedno,ani predmety nevrhaju tiene. ked som vymazal cele prostredie, tak fps na telefone sa drzalo okolo 54 fps. nie je to aj tak malo fps nato, ze som vymazal cele prostredie? a zaskrtnutie static na stromoch mi zvysi fps? |
|
Návrat nahoru |
|
|
|