.[ ČeskéHry.cz ].
Sollertia
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 93, 94, 95 ... 103, 104, 105  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Inkubátor
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1558

PříspěvekZaslal: 17. prosinec 2014, 00:03:03    Předmět: Odpovědět s citátem

Fakt hezké.
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1721
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 10. leden 2015, 00:20:46    Předmět: Odpovědět s citátem

Nahrál jsem nové video z vývoje Sollertie.
Mnoho z vás určitě řekne, že to už jste viděli v GeneCraftu. V podstatě ano, ale mapa byla založená na heightmapě, kdežto teď je to obecná scéna vymodelovaná v GMaxu (ve videu TestingGround).
Dále jsem přepracoval systém jednotek, vše, co může jednotka vykonávat je schopnost, i třeba obyčejný pohyb nebo zastavení se.
Konečně celý systém hry působí jako lego...

No a určitě jste si všimli, že jsem z Diablovitého ovládání přešel na strategické ovládání. Má to pochopitelně svůj význam. Sollertie měla být vždy o přemýšlení a vymýšlení strategie a ne o rychlých soubojích jako v Diablu.

Ještě mi toho samozřejmě chybí naprogramovat hodně, nehledě na to, kolik grafiky budu muset následně udělat... nicméně jsem s postupem vývoje konečně spokojený.

Držte palce a můžete se zase brzy těšit na nějaké nové informace o hře. Smile
_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Spytihněv



Založen: 05. 04. 2011
Příspěvky: 547
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 10. leden 2015, 08:03:11    Předmět: Odpovědět s citátem

Takže letos bude vývoj Sollertie ve znamení RTS? Smile Chtělo by to víc infa...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1721
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 10. leden 2015, 11:03:17    Předmět: Odpovědět s citátem

Víceméně.
Hráč by povětšinu herního času měl ovládat pouze Zoju, ale sem tam se na nějakou omezenou dobu k Zoje někdo připojí.
Zoja nebude mít žádný implicitní útok, pouze bude disponovat řadou schopností (nebudu odhalovat které a jak k nim přišla). Některé další hratelné postavy budou mít schopnosti jiné a popř. budou schopni nějakého útoku.
Uvedu příklad... Zoja přijde do oblasti, kde bude člověk, který např. něco ztratil a Zoja se nabídne, že mu pomůže ztracenou věc získat zpět. Hráč bude moci na nějakou omezenou dobu ovládat oba dva, než úkol splní... atp.

Co se týče implementace, potřebuji teď dořešit systém schopností, udělování zranění, efekty (něco jako kletby a bonusy z Warcraftu), dodělat abstraktní entitu, aby se dali tvořit kromě hráčových a nepřátelských jednotek také neutrální nepřátelské jednotky, zpřátelené jednotky a critteři (různí tvorové, co se jen tak plácají po mapě)... pak také zničitelné objekty, interaktory, kontejnery a další... musím opravit dynamický pathfinding, vyřešit optimalizaci v navigaci, kdy testuji, že jsem někde na hraně (zatím to je dost pomalé - v Genecraftu jsem to měl předpočítané v mapě, ale ta byla založená na čtvercích, kdežto levely v Sollertii jsou obecnější.
Flow hry mám už vyřešené, snadno lze přecházet mezi levely, dokonce hlavní menu je samostatný level, stejně jako různé loadery...
Ještě nevím, jak budu řešit ukládání hry...

Grafiku budu řešit průběžně, v podstatě budu řešit jen renderery a animované modely, grafiku levelů pak budu dělat kompletně v GMaxu.

Klidně se mě ještě ptejte na další věci, pokud budu znát odpověď (a pokud budu chtít spoilerovat), rád odpovím. Smile
_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Spytihněv



Založen: 05. 04. 2011
Příspěvky: 547
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 10. leden 2015, 11:44:28    Předmět: Odpovědět s citátem

Dost se mi ta představa líbí, nejvíc ze všech dosavadních návrhů. Klidně bych nechal i tu GeneCraftí mapu (heightmapové ostrovy a na nich stromy, skály, baráky), modelovat unikátní levely ručně je halda práce navíc.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1721
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 10. leden 2015, 12:33:41    Předmět: Odpovědět s citátem

Spytihněv napsal:
modelovat unikátní levely ručně je halda práce navíc.

Tak vzhledem k tomu, že mám se Sollertií komerční záměry, chtěl bych aby vše bylo pokud možno dokonalé. A ručně modelované levely, do kterých byl vložen nějaký cit, vypadají mnohem lépe. Ale samozřejmě záleží na grafikovi (v tomto případě opět na mně Very Happy ).
_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1536
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 10. leden 2015, 16:48:39    Předmět: Odpovědět s citátem

No zrovna komerční hry jsou hlavně o efekt ku práce. Naopak to "dokonalé" je typické pro ty indie. Za mě bych radši, aby to pro tebe bylo co nejmíň práce (a byla větší šance, že hru doděláš). Spoustu zlepšení si nech třeba n pokračování (s vydělaných peněz si třeba zaplatíš pomocníka).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1526
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 12. leden 2015, 10:41:06    Předmět: Odpovědět s citátem

Může mít komerční záměry, ale třeba ne na prvním místě. To první místo bude u VODY předpokládám záliba ve vývoji her a herních technologií. Když takovýto člověk přizpůsobí projekt komerčnímu záměru, přestane to být zábava. A když to přestane být zábava, vznikne blbá hra, která nebude bavit ani autora. Krom toho, VODA tímto stylem vývoje získá hodně zkušeností, které dávají komerčně snad největší smysl z toho všeho.

Ladis: tvůj pohled jinak samozřejmě chápu, ale pravděpodobně není vhodný pro všechny. Taky jsem zkoušel zjednodušit si práci (Unity, atd). Ale to mě nebavilo a výsledky podle toho vypadají. Nechci mluvit za VODU, ale myslím že to má ložené podobně. Naproti tomu, jsou tu na fóru kvalitní vývojáři, kteří pracují jiným způsobem - dělají hlavně hru, protože to je to, co je baví nejvíc.

No. Omlouvám se za dlouhý offtopic, ale nějak jsem si tim v posledních letech prošel a mám už na to hotový názor. Postupně se radši vracím ke svýmu způsobu práce (velmi podobnýmu VODOvi), ale jakožto součást týmů, kde se moje práce užije.
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1536
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 12. leden 2015, 11:13:04    Předmět: Odpovědět s citátem

Jo já to samozřejmě chápu. Jen jsem chtěl navrhnout rozdělit si to na první verzi a "dvojku".

]semo[ napsal:
Když takovýto člověk přizpůsobí projekt komerčnímu záměru, přestane to být zábava. A když to přestane být zábava, vznikne blbá hra, která nebude bavit ani autora.

Z tohohle důvodu už dávno nemám zájem mít hry jako primární zdroj obživy.

EDIT: O offtopic se neboj, musíme Vodovi pomoct ke stovce Wink.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1721
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 12. leden 2015, 19:42:12    Předmět: Odpovědět s citátem

Vždyť já také nemám jako cíl tvořit hry jako zdroj obživy. Teď jsem začal pracovat v jedné firmě jako softwarový inženýr a dělám plug-iny do Eclipsu. A jsem nadmíru spokojený. Je to trochu něco jiného, než hry, ale zároveň v tom vidím spoustu krásných a užitečných věcí. A to je nyní můj zdroj obživy.
Hry jsou pro mě hlavně zábava. I když mám se Sollertii komerční zájem, neznamená to, že je to důvod, proč hru dělám. To vůbec ne. Hry mě vždy bavili. Nechci aby se říkalo, že "VODA dělá spoustu nezábavných a komerčně neúspěšných her"... chci aby si lidé říkali... "jo to je ten VODA, který vytrval a jeho hry, které se dají pořídit za hubičku, patří mezi jedny z mála, které mají opravdovou vnitřní hodnotu. Něco lidem přináší. Třeba radost nebo nějaký zážitek, hezkou myšlenku... a co, že z toho nebudu mít ani korunu. Wink
_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Spytihněv



Založen: 05. 04. 2011
Příspěvky: 547
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 18. leden 2015, 11:24:37    Předmět: Odpovědět s citátem

VODA napsal:
Vždyť já také nemám jako cíl tvořit hry jako zdroj obživy. Teď jsem začal pracovat v jedné firmě jako softwarový inženýr


Coto? Smile

VODA napsal:
jsem tomu zasvětil více jak polovinu svého života... pokud mi kariéra herního vývojáře nevyjde, tak se vykašlu na počítače, odstěhuji se někam na ovčí farmu a budu se starat pouze o ty ovce (a děvčata).


VODA napsal:
Začínám uvažovat nad tím, že bych se raději v budoucnu, více než programováním, živil tvorbou textur (lépe řečeno grafikou).


VODA napsal:
A jak tu padlo, mám gamedev úchylku a vývojem her se chci jednou živit...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1721
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 18. leden 2015, 13:44:20    Předmět: Odpovědět s citátem

No... Very Happy
Také jsem se nad tím pousmál, ale když člověk začne plánovat se svou milou společnou budoucnost, tak na vývoj her, jako zdroj obživy, spoléhat prostě nemůže. Raději si nechám vývoj her jako koníček, popř. vedlejší zdroj příjmu (pokud mi z toho někdy něco kápne).
Navíc, ve firmě, kde dělám teď, mě to vážně moc baví. A zkušenosti z vývoje her se mi tu kupodivu velice hodí, i když to s hrami vůbec nesouvisí. Wink
_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dzejkob



Založen: 17. 08. 2013
Příspěvky: 130

PříspěvekZaslal: 18. leden 2015, 14:10:26    Předmět: Odpovědět s citátem

Na ženy a "plánování společné budoucnosti" doporučuju si dát docela pozor. "Hrejte si" dokud můžete. Pak už to moc nepůjde.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
VODA



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1721
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: 19. leden 2015, 23:18:19    Předmět: Odpovědět s citátem

I když teď nemám příliš volna kvůli škole a práci, sednul jsem si dneska k Sollertii. Hrál jsem si s rendererama (na nějakou herní logiku už dneska nemám hlavu).
Není to nic, co byste neviděli v GeneCraftu, ale teď vše funguje na obecných scénách z maxka...

Kromě defaultního rendereru a projekčního (promítání stínů a výběru) rendereru, jsem přidal ještě vodní (někdy v budoucnu budu upravovat pak ještě barvičky) a aby se mi vykreslovaly entity ve správném pořadí, přidal jsem ještě externí renderable objekt (je to v podstatě renderer pro externí grafiku, která není součástí scény z maxka a vlastně jen ve správný čas volá metodu draw správce entit).





Až zas budu mít čas, rád bych opět zahýbal s nějakou logikou hry. Třeba zítra po zkoušce. Wink
No a někdy v dohledné době bych rád vymodeloval a naanimoval Zoju podle konceptu, aby bylo na co koukat.

Držte pěsti! Smile
_________________
Opravdovost se pojí s trýzní...


Naposledy upravil VODA dne 24. březen 2015, 11:19:27, celkově upraveno 1 krát
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1558

PříspěvekZaslal: 19. leden 2015, 23:55:12    Předmět: Odpovědět s citátem

Držíme. Sice nevím, o čem to píšeš (na nějakou logiku už dneska nemám hlavu Wink ), ale je to zajímavé.
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Inkubátor Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 93, 94, 95 ... 103, 104, 105  Další
Strana 94 z 105

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna