Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
TeaTime
Založen: 17. 06. 2011 Příspěvky: 264
|
Zaslal: 14. leden 2015, 20:35:27 Předmět: Serverová část highscore u mobilní hry |
|
|
Ahoj,
dělám menší mobilní hru (primárně pro Android) a docela rád bych implementoval globální highscore (jakože se nahrává na net). V první řadě bych se rád zeptal na rady ohledně serveru - tedy jeho hostování. Ještě nevím, jestli budu mít pro server webové stránky, ale asi bych mohl to highscore hostovat tam. Ale nevím, jestli třeba stránky pak nezruším - a to bych asi chtěl, aby highscore fungovalo dál.
Takže bych vlastně potřeboval, aby to bylo co nejlevnější a co 'nejspolehlivější' - to znamená, že bych rád, aby to dlouhodobě běželo 'na jednom místě' (abych nemusel hru pořád updatovat - co když si někdo update nestáhne?). Nároky na výkon samotného hostingu asi nebudou tak velké - jakékoliv jednodužší scriptování by mělo postačit. Ledaže bych se rozhodl pro nějaký sofistikovanější přístup pro obranu proti cheatování.
Takže by mě taky zajímalo, jak hodně je potřeba zamezit posílání podvženého skóre na server. Je to dost malá hra, ale nevím.
Díky |
|
Návrat nahoru |
|
|
Crusty
Založen: 28. 08. 2007 Příspěvky: 120 Bydliště: Praha
|
|
Návrat nahoru |
|
|
TeaTime
Založen: 17. 06. 2011 Příspěvky: 264
|
Zaslal: 14. leden 2015, 21:36:30 Předmět: |
|
|
No nelíbí se mi, že to vyžaduje přihlášení do google účtu - nebyl by tam k ničemu než jen k tomu highscore. Ale zase na druhou stranu tam bude asi docela vyřešena bezpečnost (proti cheatování skóre). Počtu o tom něco a zvážím to. |
|
Návrat nahoru |
|
|
abuki
Založen: 31. 07. 2012 Příspěvky: 507 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 15. leden 2015, 09:04:57 Předmět: |
|
|
Zas u těch google play services máš i nějaký základní sociální funkce.
Highscore můžeš ukládat lokálně v aplikaci a dát tam tlačítko na přihlášení do googlu. V tu chvíli můžeš donahrát lokální highscore a od té doby automaticky nahrávat vše na server. _________________ Twitter @abukac
www.amanita-design.net
www.circusatos.com |
|
Návrat nahoru |
|
|
Spytihněv
Založen: 05. 04. 2011 Příspěvky: 547 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 15. leden 2015, 09:29:30 Předmět: |
|
|
Já bych bral svoje řešení než nějaký google play... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Dlaha
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 598 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 15. leden 2015, 09:58:50 Předmět: |
|
|
Jde vůbec Android používat bez Google účtu? _________________ Other Inside
Greenlitnuto! |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mem
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 15. leden 2015, 10:55:49 Předmět: |
|
|
Jo, samotné zařízení jde, to není jak iPhone, který se bez zadání Apple ID podle všeho ani nespustí. Stahování z Google Play ale už asi GAccount vyžaduje vždy.
Jinak k tématu, s hackováním score jsme se setkávali opakovaně (používáme vlastní řešení, db a php skript na našem serveru), přestože volání samozřejmě hashujeme. Je potřeba si pohlídat i ukládání v local storage. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 15. leden 2015, 12:02:22 Předmět: |
|
|
Jasně, stahovat z Google Play vyžaduje účet, ale to všechny obchody. Na Androidu si ale narozdíl od ostatních mobilních OS můžeš dát i cizí obchody. |
|
Návrat nahoru |
|
|
TeaTime
Založen: 17. 06. 2011 Příspěvky: 264
|
Zaslal: 15. leden 2015, 12:17:06 Předmět: |
|
|
Škoda, že u toho Google Games Service nejde při uploadování skóre ověřovat replay. Ale je fakt, že když to píšu v C++, tak by hackování mohlo být těžší, než u většiny her - někde jsem četl, že skóre ne google games services se hackuje tak, že se ručně přepisují proměnné při běhu hry. Takže bezpečnost by asi byla pořešena. Pak už mi tam vadí akorát ta nutnost loginu, ale to asi překousnu.
Jako druhou možnost vidím vlastní řešení včetně odesílání replaye na server, kde se ověří skóre. Ale to by bylo mnohem víc práce + nutnost starat se o server hosting. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Radis
Založen: 29. 03. 2014 Příspěvky: 235
|
Zaslal: 15. leden 2015, 13:43:20 Předmět: |
|
|
Ja osobne bych urcite pouzil existujici reseni - nemusis resit hosting a nemusis nic programovat, proste najdi nejake reseni, ktere se pouziva ve velkych hrach a vyuzij ho. Ja v par malych zakazkach pouzival treba SwarmConnect a bylo to OK. Google je v pohode, ale ne kdyz chces hru vydat treba na Slideme nebo Amazonu.
Behem pulhodinky to budes mit naimplementovane a bez problemu. Kdyz si to budes chtit programovat sam, tak musis resit spoustu veci (registrace, prihlasovani, UI, fungovani v offline modu / lokalni ukladani skore, server-side... No nechtelo by se mi do toho...)
Uzivatele jsou taky uz zvykli na jiste standardy. Tabulka high score je fajn, ale co treba achievements, sdieleni skore s prateli atd.?
Nicmene kdyz si budes delat vlastni reseni a programujes v C++, tak security res proste tak, ze si v kodu nejakou divokou posloupnosti prikazu (aby to nebyla primo konstanta v programu) vygenerujes salt, ktery pak pouzijes na serveru pro kontrolu integrity. Jinak bych nic neresil, opravdu pochybuju, ze nekdo bude delat reverse-engineering ARM kodu, aby tento salt zjistil. Kor u nejake male hry (pokud by se hra stala casem popularni, tak bych teprve resil co dal - replaye, kontrola "nemoznosti" skore atd.) |
|
Návrat nahoru |
|
|
TeaTime
Založen: 17. 06. 2011 Příspěvky: 264
|
Zaslal: 15. leden 2015, 13:57:25 Předmět: |
|
|
Radis: Jak si představuješ zkombinování 'hotového řešení' a 'kontrolu hashe na serveru'? Přijde mi, že Google Game Services neumožňuje moc modifikací serverové části (abych tam implementoval nějakou kontrolu hashe). Ten SwarmConnect to umožňuje? Taky by mě zajímalo, co ten SwarmConnect stojí (nebo jak si vydělávaj, jestli to je zadarmo). Jako asi bych to na jejich stránkách někde našel, ale mají takovou klasickou PR stránku - hodně keců o tom, jak je to easy a málo informací o tom, co to vlastně dělá . |
|
Návrat nahoru |
|
|
Radis
Založen: 29. 03. 2014 Příspěvky: 235
|
Zaslal: 15. leden 2015, 14:07:14 Předmět: |
|
|
Kombinaci si nepredstavuji nijak, proto ta veta zacinala "Kdyz si budes delat vlastni reseni". U hotoveho reseni bych spolehal na jejich implementaci security, kterou samozrejme pod kontrolou nemas
Kdyz jsem to pouzival, tak leaderboards byly urcite zdarma. SwarmConnect IMHO vydelava hlavne na procentech z in-app plateb a mozna i z reklam (myslim, ze nekde u leaderboardu je nenapadna reklama typu "Vyzkousejte dalsi hry") |
|
Návrat nahoru |
|
|
Radis
Založen: 29. 03. 2014 Příspěvky: 235
|
Zaslal: 4. únor 2015, 10:16:26 Předmět: |
|
|
TeaTime: Vcera jsem v aktualnim projektu zacal pouzivat jako backend Parse.com a zatim mi to prijde jako perfektni reseni.
Super je, ze Parse.com ti umoznuje programovat i server-side (v javascriptu), takze si muzes udelat vlastni kontrolu validity skore. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|