Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
frca
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1558
|
|
Návrat nahoru |
|
|
VODA
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 10. leden 2015, 00:20:46 Předmět: |
|
|
Nahrál jsem nové video z vývoje Sollertie.
Mnoho z vás určitě řekne, že to už jste viděli v GeneCraftu. V podstatě ano, ale mapa byla založená na heightmapě, kdežto teď je to obecná scéna vymodelovaná v GMaxu (ve videu TestingGround).
Dále jsem přepracoval systém jednotek, vše, co může jednotka vykonávat je schopnost, i třeba obyčejný pohyb nebo zastavení se.
Konečně celý systém hry působí jako lego...
No a určitě jste si všimli, že jsem z Diablovitého ovládání přešel na strategické ovládání. Má to pochopitelně svůj význam. Sollertie měla být vždy o přemýšlení a vymýšlení strategie a ne o rychlých soubojích jako v Diablu.
Ještě mi toho samozřejmě chybí naprogramovat hodně, nehledě na to, kolik grafiky budu muset následně udělat... nicméně jsem s postupem vývoje konečně spokojený.
Držte palce a můžete se zase brzy těšit na nějaké nové informace o hře. _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Spytihněv
Založen: 05. 04. 2011 Příspěvky: 547 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 10. leden 2015, 08:03:11 Předmět: |
|
|
Takže letos bude vývoj Sollertie ve znamení RTS? Chtělo by to víc infa... |
|
Návrat nahoru |
|
|
VODA
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 10. leden 2015, 11:03:17 Předmět: |
|
|
Víceméně.
Hráč by povětšinu herního času měl ovládat pouze Zoju, ale sem tam se na nějakou omezenou dobu k Zoje někdo připojí.
Zoja nebude mít žádný implicitní útok, pouze bude disponovat řadou schopností (nebudu odhalovat které a jak k nim přišla). Některé další hratelné postavy budou mít schopnosti jiné a popř. budou schopni nějakého útoku.
Uvedu příklad... Zoja přijde do oblasti, kde bude člověk, který např. něco ztratil a Zoja se nabídne, že mu pomůže ztracenou věc získat zpět. Hráč bude moci na nějakou omezenou dobu ovládat oba dva, než úkol splní... atp.
Co se týče implementace, potřebuji teď dořešit systém schopností, udělování zranění, efekty (něco jako kletby a bonusy z Warcraftu), dodělat abstraktní entitu, aby se dali tvořit kromě hráčových a nepřátelských jednotek také neutrální nepřátelské jednotky, zpřátelené jednotky a critteři (různí tvorové, co se jen tak plácají po mapě)... pak také zničitelné objekty, interaktory, kontejnery a další... musím opravit dynamický pathfinding, vyřešit optimalizaci v navigaci, kdy testuji, že jsem někde na hraně (zatím to je dost pomalé - v Genecraftu jsem to měl předpočítané v mapě, ale ta byla založená na čtvercích, kdežto levely v Sollertii jsou obecnější.
Flow hry mám už vyřešené, snadno lze přecházet mezi levely, dokonce hlavní menu je samostatný level, stejně jako různé loadery...
Ještě nevím, jak budu řešit ukládání hry...
Grafiku budu řešit průběžně, v podstatě budu řešit jen renderery a animované modely, grafiku levelů pak budu dělat kompletně v GMaxu.
Klidně se mě ještě ptejte na další věci, pokud budu znát odpověď (a pokud budu chtít spoilerovat), rád odpovím. _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Spytihněv
Založen: 05. 04. 2011 Příspěvky: 547 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 10. leden 2015, 11:44:28 Předmět: |
|
|
Dost se mi ta představa líbí, nejvíc ze všech dosavadních návrhů. Klidně bych nechal i tu GeneCraftí mapu (heightmapové ostrovy a na nich stromy, skály, baráky), modelovat unikátní levely ručně je halda práce navíc. |
|
Návrat nahoru |
|
|
VODA
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 10. leden 2015, 12:33:41 Předmět: |
|
|
Spytihněv napsal: |
modelovat unikátní levely ručně je halda práce navíc. |
Tak vzhledem k tomu, že mám se Sollertií komerční záměry, chtěl bych aby vše bylo pokud možno dokonalé. A ručně modelované levely, do kterých byl vložen nějaký cit, vypadají mnohem lépe. Ale samozřejmě záleží na grafikovi (v tomto případě opět na mně ). _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 10. leden 2015, 16:48:39 Předmět: |
|
|
No zrovna komerční hry jsou hlavně o efekt ku práce. Naopak to "dokonalé" je typické pro ty indie. Za mě bych radši, aby to pro tebe bylo co nejmíň práce (a byla větší šance, že hru doděláš). Spoustu zlepšení si nech třeba n pokračování (s vydělaných peněz si třeba zaplatíš pomocníka). |
|
Návrat nahoru |
|
|
]semo[
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 12. leden 2015, 10:41:06 Předmět: |
|
|
Může mít komerční záměry, ale třeba ne na prvním místě. To první místo bude u VODY předpokládám záliba ve vývoji her a herních technologií. Když takovýto člověk přizpůsobí projekt komerčnímu záměru, přestane to být zábava. A když to přestane být zábava, vznikne blbá hra, která nebude bavit ani autora. Krom toho, VODA tímto stylem vývoje získá hodně zkušeností, které dávají komerčně snad největší smysl z toho všeho.
Ladis: tvůj pohled jinak samozřejmě chápu, ale pravděpodobně není vhodný pro všechny. Taky jsem zkoušel zjednodušit si práci (Unity, atd). Ale to mě nebavilo a výsledky podle toho vypadají. Nechci mluvit za VODU, ale myslím že to má ložené podobně. Naproti tomu, jsou tu na fóru kvalitní vývojáři, kteří pracují jiným způsobem - dělají hlavně hru, protože to je to, co je baví nejvíc.
No. Omlouvám se za dlouhý offtopic, ale nějak jsem si tim v posledních letech prošel a mám už na to hotový názor. Postupně se radši vracím ke svýmu způsobu práce (velmi podobnýmu VODOvi), ale jakožto součást týmů, kde se moje práce užije. _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 12. leden 2015, 11:13:04 Předmět: |
|
|
Jo já to samozřejmě chápu. Jen jsem chtěl navrhnout rozdělit si to na první verzi a "dvojku".
]semo[ napsal: |
Když takovýto člověk přizpůsobí projekt komerčnímu záměru, přestane to být zábava. A když to přestane být zábava, vznikne blbá hra, která nebude bavit ani autora. |
Z tohohle důvodu už dávno nemám zájem mít hry jako primární zdroj obživy.
EDIT: O offtopic se neboj, musíme Vodovi pomoct ke stovce . |
|
Návrat nahoru |
|
|
VODA
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 12. leden 2015, 19:42:12 Předmět: |
|
|
Vždyť já také nemám jako cíl tvořit hry jako zdroj obživy. Teď jsem začal pracovat v jedné firmě jako softwarový inženýr a dělám plug-iny do Eclipsu. A jsem nadmíru spokojený. Je to trochu něco jiného, než hry, ale zároveň v tom vidím spoustu krásných a užitečných věcí. A to je nyní můj zdroj obživy.
Hry jsou pro mě hlavně zábava. I když mám se Sollertii komerční zájem, neznamená to, že je to důvod, proč hru dělám. To vůbec ne. Hry mě vždy bavili. Nechci aby se říkalo, že "VODA dělá spoustu nezábavných a komerčně neúspěšných her"... chci aby si lidé říkali... "jo to je ten VODA, který vytrval a jeho hry, které se dají pořídit za hubičku, patří mezi jedny z mála, které mají opravdovou vnitřní hodnotu. Něco lidem přináší. Třeba radost nebo nějaký zážitek, hezkou myšlenku... a co, že z toho nebudu mít ani korunu. _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Spytihněv
Založen: 05. 04. 2011 Příspěvky: 547 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 18. leden 2015, 11:24:37 Předmět: |
|
|
VODA napsal: |
Vždyť já také nemám jako cíl tvořit hry jako zdroj obživy. Teď jsem začal pracovat v jedné firmě jako softwarový inženýr |
Coto?
VODA napsal: |
jsem tomu zasvětil více jak polovinu svého života... pokud mi kariéra herního vývojáře nevyjde, tak se vykašlu na počítače, odstěhuji se někam na ovčí farmu a budu se starat pouze o ty ovce (a děvčata). |
VODA napsal: |
Začínám uvažovat nad tím, že bych se raději v budoucnu, více než programováním, živil tvorbou textur (lépe řečeno grafikou). |
VODA napsal: |
A jak tu padlo, mám gamedev úchylku a vývojem her se chci jednou živit... |
|
|
Návrat nahoru |
|
|
VODA
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 18. leden 2015, 13:44:20 Předmět: |
|
|
No...
Také jsem se nad tím pousmál, ale když člověk začne plánovat se svou milou společnou budoucnost, tak na vývoj her, jako zdroj obživy, spoléhat prostě nemůže. Raději si nechám vývoj her jako koníček, popř. vedlejší zdroj příjmu (pokud mi z toho někdy něco kápne).
Navíc, ve firmě, kde dělám teď, mě to vážně moc baví. A zkušenosti z vývoje her se mi tu kupodivu velice hodí, i když to s hrami vůbec nesouvisí. _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
|
dzejkob
Založen: 17. 08. 2013 Příspěvky: 130
|
Zaslal: 18. leden 2015, 14:10:26 Předmět: |
|
|
Na ženy a "plánování společné budoucnosti" doporučuju si dát docela pozor. "Hrejte si" dokud můžete. Pak už to moc nepůjde. |
|
Návrat nahoru |
|
|
VODA
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 19. leden 2015, 23:18:19 Předmět: |
|
|
I když teď nemám příliš volna kvůli škole a práci, sednul jsem si dneska k Sollertii. Hrál jsem si s rendererama (na nějakou herní logiku už dneska nemám hlavu).
Není to nic, co byste neviděli v GeneCraftu, ale teď vše funguje na obecných scénách z maxka...
Kromě defaultního rendereru a projekčního (promítání stínů a výběru) rendereru, jsem přidal ještě vodní (někdy v budoucnu budu upravovat pak ještě barvičky) a aby se mi vykreslovaly entity ve správném pořadí, přidal jsem ještě externí renderable objekt (je to v podstatě renderer pro externí grafiku, která není součástí scény z maxka a vlastně jen ve správný čas volá metodu draw správce entit).
Až zas budu mít čas, rád bych opět zahýbal s nějakou logikou hry. Třeba zítra po zkoušce.
No a někdy v dohledné době bych rád vymodeloval a naanimoval Zoju podle konceptu, aby bylo na co koukat.
Držte pěsti! _________________ Opravdovost se pojí s trýzní...
Naposledy upravil VODA dne 24. březen 2015, 11:19:27, celkově upraveno 1 krát |
|
Návrat nahoru |
|
|
frca
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1558
|
Zaslal: 19. leden 2015, 23:55:12 Předmět: |
|
|
Držíme. Sice nevím, o čem to píšeš (na nějakou logiku už dneska nemám hlavu ), ale je to zajímavé. _________________ www.FRANTICWARE.com |
|
Návrat nahoru |
|
|
|