Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
abuki
Založen: 31. 07. 2012 Příspěvky: 507 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 4. duben 2015, 20:02:57 Předmět: Hejaaa (pracovní název) |
|
|
Ahoj,
nejradši bych v tak rané fázi o projektu vůbec nepsal, ale trošku jsme se zasekli, tak třeba nás tady někdo inspiruje co s tím dál.
Měla by to být nakonec příběhová adventura, kde hráč chodí po vysokých horách a potkává se tam s lidmi a událostmi pro hory typickými - pasení dobytka, těžba dřeva, nepřízeň počasí. Příběh by měl být založen na obecných reáliích. Odehrává se v neurčité době, něco jako konec 19. stol. (i když i dnes by se mohl odehrát, leč více na východ od čr).
Zaprvé řešíme výtvarno. Níže je vidět aktuální screenshot a pak nějaký pokus jak pracovat s barevností. Ale mě se to pořád nějak nezdá.
Naopak mi přijde docela fajn, jak jsme vyřešili volný pohyb v prostoru - pujde se přesunout i na zadní plány, viz náhled:
https://www.youtube.com/watch?v=16yCVjY6btk
Zadruhé řešíme dialogy. Chtěl bych, aby hráč mohl potkávat postavy a bavit se s nima (nebo jinak interagovat). Jenže se mi úplně nechce dělat kvanta textu (protože to je nuda to číst a opruz to překládat a dabovat) nebo naopak všecko vysvětlovat animací. Nevíte někdo o hrách (nebo klidně filmech, knihách), které dokázali vyprávět relativně složité příběhy (situace) minimalistickou formu, která není produkčně složitá? Rád bych se nechal inspirovat. Jsme ochotni i hodně experimentovat.
Jde mi o to, že na hru budeme zas tak tři a když by se nám povedlo vymyslet ten způsob komunikace produkčně nenáročný, tak by mohla být i poměrně rozsáhlá.
_________________ Twitter @abukac
www.amanita-design.net
www.circusatos.com |
|
Návrat nahoru |
|
|
abuki
Založen: 31. 07. 2012 Příspěvky: 507 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 4. duben 2015, 20:12:57 Předmět: |
|
|
Někoho by ještě mohla zajímat geneze nápadu.
Původně jsme chtěli dělat strategii, kde bude hráč pást ovce. Jakože bude nějak ovládat to stádo, uvidí to shora a pujde o to aby ovce byly dostatečně najedené, nakrmené a chráněné. (a vymysleli jsme to teda úplně nezávisle už dávno bez souvisloti se hrou So Shepherd )
No ale zdálo se nám, že jako strategie to je slabý a že máme problém s animacema, aby realisticky chodili nahoru a dolu atp. že to prostě nevypadá dobře. Takže jsme se bavili pořád o tom, že teda by to pasení nebylo to hlavní, že by tam byl i příběh a nějaký další prvky. Po různých experimentech s pohledem kamery jsme nakonec dospěli k bočnímu pohledu. No a ten boční pohled nám zas řekl, že tam to pasení ovcí vlastně není moc zábavný (vyzkoušeno) a že by se k tomu nejvíce hodila příběhová hra, kde může být pasení ovcí jedna ze součástí hry. To je teda zatím poslední varianta.
Možná to zní trochu chaoticky, ale mám docela dobrou představu, jak by hra měla pocitově vypadat, jen jsme ještě nepřišli na to, jak to zhmotnit
Tady jeden screenshot ještě z jiného pohledu, který jsme zvažovali dříve:
PS: Hravouku dělám s jinou grafičkou, takže je čas dělat paralelně oboje, zas tak moc programování v tom není. Navíc tohle je fakt ve fázi raného konceptu. _________________ Twitter @abukac
www.amanita-design.net
www.circusatos.com |
|
Návrat nahoru |
|
|
Spytihněv
Založen: 05. 04. 2011 Příspěvky: 547 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 5. duben 2015, 17:18:15 Předmět: |
|
|
Rozhodně podpora, beskydských her je málo, natož her přímo ze Soláně (vlastně krom Archamonu žádnou nezmám). Situoval bych to blíže současnosti, v 19. století ještě nebyla socha Radegasta a byla by škoda ji tam nemít.
Horní obrázek s vyblitýma barvama se mi líbí nejvíc a pohyb krajinou je skvělý.
Dialogy, texty a kecy taky nemam rád, stačí ukázat bublinu s obrázkem a k tomu zvuk "blabla" - teď se hodně mluví o Valiant Hearts, což je příběh z první světové prakticky bez mluvení. |
|
Návrat nahoru |
|
|
abuki
Založen: 31. 07. 2012 Příspěvky: 507 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 5. duben 2015, 19:02:17 Předmět: |
|
|
Sakra Valiant hearts jsem hral a prislo mi to uplne super. Vubec nechapu proc me to nenapadlo jako zdroj inspirace. Dik za pripomenuti! _________________ Twitter @abukac
www.amanita-design.net
www.circusatos.com |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mem
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 5. duben 2015, 20:30:35 Předmět: |
|
|
Jo ta stylizace nahoře se mi zdá taky nejlepší.
Přechod mezi vrstvami je taky fajn (jen v téhle ukázce jsem myslel, že jsem na tripu, že ten pes byl v každé vrstvě... ale v reálu to asi nebude? )
A co se týče inspirace ohledně storytellingu bez mluvení, Pingu. |
|
Návrat nahoru |
|
|
abuki
Založen: 31. 07. 2012 Příspěvky: 507 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 6. duben 2015, 21:19:33 Předmět: |
|
|
Díky.
Pingua jsem z děství už úplně zapomněl. Je to celkem sranda. Ale tam je to vyprávěný docela složitejma animacema, což je taky produkčně složitý.
Doplňující otázka - ta stylizace nahoře se vám zdá nejlepší - to znamená, že vám to přijde dobrý nebo dobrý relativně k těm ostatnám screenshotům? Abych znal absolutní hodnotu
Jinak mě napad systém, jak by to mohlo jít odvyprávět. Asi si to odprototypujeme na nějakém minipříběhu.
Každá postava by měla nějaký svůj stav (psychický, fyzický, vztah k hráčovi..), který by se měnil v závisloti na činech hráče a byl by vyjádřen nějakou kombinací piktogramu plus třeba jednoho slova. Předpokládám, že jedno slovo není žádný velký čtení a ani problém lokalizovat.
No a pak už by spolu postavy mluvili bublinama jako ve Valiant hearts. Akorát bychom asi zkusili hráče naučit, že je více druhů bublin. Ve VH je v podstatě každá bublina rozkaz/přání/úkol. My bychom k tomu přidali bubliny jen informativní, křičící atp.
Dalo by se udělat, že tam budou i bublinové dialogy (tzn. možnost volit témata hovoru). Dám příklad. Mám NPC, která mi ukáže hranatou bublinu a v ní obrázek, že hledá syna (postava má stav, že řeší ztrátu blízkého člověka a bude brečet, k tomu se ukáže v hranaté bublině přeškrtnutej kluk nebo něco podobnýho). Já si jako hráč řeknu, že jí pomůžu a pujdu se teda ptát dalších lidí, zda o tom něco neví. Přijdu k jiné NPC a objeví se mi u ní nová možnost zeptat se na ztraceného syna. Ptám se tím samým piktogramem (přeškrtnutý kluk), který už znám a mám spojený s tímto questem. Od NPC pak dostanu žádnou odpověď (neví) nebo mi ukáže směr, místo na mapě, cokoli bude ve hře možné. _________________ Twitter @abukac
www.amanita-design.net
www.circusatos.com |
|
Návrat nahoru |
|
|
DespeRadoX
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 520
|
Zaslal: 7. duben 2015, 11:18:34 Předmět: |
|
|
len ci nebude tolko stavov (placuca npc napr) narocnejsie na vyrobu nez lokalizovat dialogy.
ad video ukazka, velmi pekne, moc sa mi ten pohyb paci a tiez som za stylizaciu ako je na prvom obrazku. _________________ http://www.touchgames.eu/
http://playito.com
TW: @Despo100
Space Merchants Online ...zruseny, pracujem na mobilnej verzii space merchantu |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mem
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 7. duben 2015, 11:32:29 Předmět: |
|
|
abuki: Ta první stylizace působí dobře i absolutně, ne jen v porovnání. Mně to připomíná ilustrace z dětské knížky, kdy díky té menší saturaci, mlžnému oparu vzadu atd. to má takový snový nádech a velký prostor pro fantazii, která z toho umí dotvořit reálné prostředí. Ty druhé saturované pokusy už jsou přísnější na ztvárnění a působí víc arkádově, schematicky. |
|
Návrat nahoru |
|
|
]semo[
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 7. duben 2015, 12:56:47 Předmět: |
|
|
Mě ten první screenshot naopak připadá ušmudlaný. Nic proti mlžnému oparu, ale určité detaily to (v mých očích) kazí. Například přechod boudy a trávy, nebo ty světle šedý místa na zemi i světle šedý "glow" okolo některých věcí.
Druhý obrázek může připadat někomu tuctovější, ale na pohled je mi příjemnější. _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
|
abuki
Založen: 31. 07. 2012 Příspěvky: 507 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 7. duben 2015, 18:23:40 Předmět: |
|
|
Zkusíme stavy vyjádřit nějak abstraktně, pak by to mělo být určitě jednodušší než desítky/stovky stran textu.
Ono i pro hráče by mělo být příjemnější, že se nebude muset prokousávat hromadami textu.
Uvidíme, chce to vyzkoušet jak to bude fungovat. _________________ Twitter @abukac
www.amanita-design.net
www.circusatos.com |
|
Návrat nahoru |
|
|
abuki
Založen: 31. 07. 2012 Příspěvky: 507 Bydliště: Praha
|
|
Návrat nahoru |
|
|
DespeRadoX
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 520
|
Zaslal: 4. květen 2015, 19:37:27 Předmět: |
|
|
tie rozostrene pozadia sa mi nepacia, skor by som ich nechal ostre a vzdialenost by som upravil len "zosvetlenim"...ked uz to chces robit stylovo pozri si obrazy nejakych krajinkarov a neriad sa rozostrovaciou (dof) filozofiou sucastnych hier...bude to vyzerat lepsie _________________ http://www.touchgames.eu/
http://playito.com
TW: @Despo100
Space Merchants Online ...zruseny, pracujem na mobilnej verzii space merchantu |
|
Návrat nahoru |
|
|
Zpirit
Založen: 21. 02. 2013 Příspěvky: 53 Bydliště: Litvínov
|
Zaslal: 4. květen 2015, 20:58:21 Předmět: |
|
|
Nejde jen o zesvětlení jako spíš zvýšit ten rozdíl jednotlivých vrstev v přechodu z teplých barev do studených.
Na mě jsou ty ovečky moc realistický já mam rád takovy ty bublinkovatý koule:D |
|
Návrat nahoru |
|
|
abuki
Založen: 31. 07. 2012 Příspěvky: 507 Bydliště: Praha
|
|
Návrat nahoru |
|
|
abuki
Založen: 31. 07. 2012 Příspěvky: 507 Bydliště: Praha
|
|
Návrat nahoru |
|
|
|