.[ ČeskéHry.cz ].
vhodny engin pro arch. vizualizace

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Biolit



Založen: 05. 12. 2007
Příspěvky: 4

PříspěvekZaslal: 5. prosinec 2007, 21:25:39    Předmět: vhodny engin pro arch. vizualizace Odpovědět s citátem

Zdravim vsechny,
venuju se uz nejakej patek arch vizualizacim a obcas se klienti ptaji na pruchod vizualizovanym interierem. Zkousel jsem hledat vhodny engin na netu, prosel tuhle databazi http://www.devmaster.net/engines/ , zkousel ruzny alternativy jako blender, torque a dalsi, ale nezadarilo se. Zajimalo by mne, jestli je nejaky engin pro takove ucely a ktery zvladne ovladat clovek naprosto bez znalosti programovani.
Prochazeni interierem neni hlavni naplni me prace, proto by nemel byt drahy, z duvodu jeho financni navratnosti.
Budu vdecny za kazdy typ nebo konstruktivni nazor.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezna



Založen: 27. 07. 2007
Příspěvky: 2156

PříspěvekZaslal: 5. prosinec 2007, 21:50:44    Předmět: Odpovědět s citátem

co si pamatuju nektere CADy umely tento pruchod generovat.

u her a engine na ktere ses dival je dost problem ze architektonickou slozitost jim bude delat dost velky problem realne zobrazit - u her se pouziva misto high-poly architektonicke presnosti low-poly modelovani a vzhled se dodelava post-processingem jako je blednovani textur a ruzne hratky v pixel/vertex shaderech kterymi docilis napriklad plasticnosti, kterou ty ale musis rucne vymodelovat.

proto si nejsem jisty ze herni engin je to prave co hledas.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
powermac



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 314
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: 6. prosinec 2007, 09:26:44    Předmět: Odpovědět s citátem

Dá se to řešit herním enginem (např. HL2). Na tyhle účely jsou nástroje přímo na míru pro architekty. Zkus pohledat, ale nečekej zázraky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Biolit



Založen: 05. 12. 2007
Příspěvky: 4

PříspěvekZaslal: 6. prosinec 2007, 19:45:07    Předmět: Odpovědět s citátem

powermac napsal:
Dá se to řešit herním enginem (např. HL2). Na tyhle účely jsou nástroje přímo na míru pro architekty. Zkus pohledat, ale nečekej zázraky.


Prave ze hledam uz asi druhym rokem. Zkousim vzdycky neco najit, pak to bez uspechu pustim k ledu a po nekolika mesicich se k tomu zase vracim, jestli se neco nezmenilo. Takovej pomerne solidni engin pro tyhle potreby jsem nasel tady http://www.digitalarts.dk/products/visuall , ale licence se kupuje na rok a je dost mastna. Doufal jsem, ze o necem podobnym budete vedet.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ash



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 13
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: 7. prosinec 2007, 09:46:28    Předmět: Odpovědět s citátem

Biolit,

v čom bol problém s Blenderom? Pokiaľ doňho nejako dostaneš 3d data tvojej architektúry, tak stačí použiť template pre walkthrough a všetko funguje...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Biolit



Založen: 05. 12. 2007
Příspěvky: 4

PříspěvekZaslal: 9. prosinec 2007, 19:49:38    Předmět: Odpovědět s citátem

Ash napsal:
Biolit,

v čom bol problém s Blenderom? Pokiaľ doňho nejako dostaneš 3d data tvojej architektúry, tak stačí použiť template pre walkthrough a všetko funguje...


asi pred rokem co sem ho zkousel, tak se mi tam povedlo hodit interier. S pomoci nejakyho tutoru se mi to podarilo i rozpohybovat. Problem byl v tom, ze se mi to nepodarilo otexturovat. To sem delal taky podle navodu, ale textury ve scene proste nebyly. Od ty doby sem to nezkousel.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1558

PříspěvekZaslal: 9. prosinec 2007, 21:28:41    Předmět: Odpovědět s citátem

Určitě stojí za to to zkusit znova, protože od té doby už bylo dost nových verzí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Ash



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 13
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: 9. prosinec 2007, 22:07:45    Předmět: Odpovědět s citátem

Biolit,

takéto špecifické veci sa dajú riešiť skriptom ušitým na mieru - blenderovská komunita je aktívna aj v našich krajinách, vedeli by ti pomôcť...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 9. prosinec 2007, 22:11:35    Předmět: Odpovědět s citátem

Ash napsal:
Biolit,

v čom bol problém s Blenderom? Pokiaľ doňho nejako dostaneš 3d data tvojej architektúry, tak stačí použiť template pre walkthrough a všetko funguje...

Problem Biolit presne popisal a to je presne dovod, preco tie aplikacie pytaju tolke prachy za licenciu. Je to skratka iny obor, takze treba bud mat iny skillset (co stoji cas, a teda kopec prachov) alebo len kopec prachov.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ash



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 13
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: 10. prosinec 2007, 09:37:35    Předmět: Odpovědět s citátem

VladR napsal:
Ash napsal:
Biolit,

v čom bol problém s Blenderom? Pokiaľ doňho nejako dostaneš 3d data tvojej architektúry, tak stačí použiť template pre walkthrough a všetko funguje...

Problem Biolit presne popisal a to je presne dovod, preco tie aplikacie pytaju tolke prachy za licenciu. Je to skratka iny obor, takze treba bud mat iny skillset (co stoji cas, a teda kopec prachov) alebo len kopec prachov.

?? Biolit napísal, že prakticky všetko sa mu v Blenderi podarilo urobiť, okrem textúr. Ak by sa spýtal v blenderovskej komunite na tento problém, mohol ho mať pravdepodobne vyriešený za pár dní, a pravdepodobne bez nutnosti finančnej investície. Ak by za riešenie ponúkol finančnú odmenu, tak by to mal za pár dní vyriešené určite. A tá odmena by určite netvorila vyššiu čiastku ako pár percent z ceny ročnej licencie toho tutti-frutti enginu.

Takže tvoje porovnanie je dosť scestné.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Biolit



Založen: 05. 12. 2007
Příspěvky: 4

PříspěvekZaslal: 31. prosinec 2007, 11:58:35    Předmět: Odpovědět s citátem

Dokopal jsem se znovu k vyzkouseni blendru a uspech se z vetsi miry dostavil. Zbyva to jen dopilovat. Takze diky vsem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna