Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Biolit
Založen: 05. 12. 2007 Příspěvky: 4
|
Zaslal: 5. prosinec 2007, 21:25:39 Předmět: vhodny engin pro arch. vizualizace |
|
|
Zdravim vsechny,
venuju se uz nejakej patek arch vizualizacim a obcas se klienti ptaji na pruchod vizualizovanym interierem. Zkousel jsem hledat vhodny engin na netu, prosel tuhle databazi http://www.devmaster.net/engines/ , zkousel ruzny alternativy jako blender, torque a dalsi, ale nezadarilo se. Zajimalo by mne, jestli je nejaky engin pro takove ucely a ktery zvladne ovladat clovek naprosto bez znalosti programovani.
Prochazeni interierem neni hlavni naplni me prace, proto by nemel byt drahy, z duvodu jeho financni navratnosti.
Budu vdecny za kazdy typ nebo konstruktivni nazor. |
|
Návrat nahoru |
|
|
rezna
Založen: 27. 07. 2007 Příspěvky: 2156
|
Zaslal: 5. prosinec 2007, 21:50:44 Předmět: |
|
|
co si pamatuju nektere CADy umely tento pruchod generovat.
u her a engine na ktere ses dival je dost problem ze architektonickou slozitost jim bude delat dost velky problem realne zobrazit - u her se pouziva misto high-poly architektonicke presnosti low-poly modelovani a vzhled se dodelava post-processingem jako je blednovani textur a ruzne hratky v pixel/vertex shaderech kterymi docilis napriklad plasticnosti, kterou ty ale musis rucne vymodelovat.
proto si nejsem jisty ze herni engin je to prave co hledas. |
|
Návrat nahoru |
|
|
powermac
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 314 Bydliště: Brno
|
Zaslal: 6. prosinec 2007, 09:26:44 Předmět: |
|
|
Dá se to řešit herním enginem (např. HL2). Na tyhle účely jsou nástroje přímo na míru pro architekty. Zkus pohledat, ale nečekej zázraky. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Biolit
Založen: 05. 12. 2007 Příspěvky: 4
|
Zaslal: 6. prosinec 2007, 19:45:07 Předmět: |
|
|
powermac napsal: |
Dá se to řešit herním enginem (např. HL2). Na tyhle účely jsou nástroje přímo na míru pro architekty. Zkus pohledat, ale nečekej zázraky. |
Prave ze hledam uz asi druhym rokem. Zkousim vzdycky neco najit, pak to bez uspechu pustim k ledu a po nekolika mesicich se k tomu zase vracim, jestli se neco nezmenilo. Takovej pomerne solidni engin pro tyhle potreby jsem nasel tady http://www.digitalarts.dk/products/visuall , ale licence se kupuje na rok a je dost mastna. Doufal jsem, ze o necem podobnym budete vedet. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ash
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 13 Bydliště: Bratislava
|
Zaslal: 7. prosinec 2007, 09:46:28 Předmět: |
|
|
Biolit,
v čom bol problém s Blenderom? Pokiaľ doňho nejako dostaneš 3d data tvojej architektúry, tak stačí použiť template pre walkthrough a všetko funguje... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Biolit
Založen: 05. 12. 2007 Příspěvky: 4
|
Zaslal: 9. prosinec 2007, 19:49:38 Předmět: |
|
|
Ash napsal: |
Biolit,
v čom bol problém s Blenderom? Pokiaľ doňho nejako dostaneš 3d data tvojej architektúry, tak stačí použiť template pre walkthrough a všetko funguje... |
asi pred rokem co sem ho zkousel, tak se mi tam povedlo hodit interier. S pomoci nejakyho tutoru se mi to podarilo i rozpohybovat. Problem byl v tom, ze se mi to nepodarilo otexturovat. To sem delal taky podle navodu, ale textury ve scene proste nebyly. Od ty doby sem to nezkousel. |
|
Návrat nahoru |
|
|
frca
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1558
|
Zaslal: 9. prosinec 2007, 21:28:41 Předmět: |
|
|
Určitě stojí za to to zkusit znova, protože od té doby už bylo dost nových verzí. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ash
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 13 Bydliště: Bratislava
|
Zaslal: 9. prosinec 2007, 22:07:45 Předmět: |
|
|
Biolit,
takéto špecifické veci sa dajú riešiť skriptom ušitým na mieru - blenderovská komunita je aktívna aj v našich krajinách, vedeli by ti pomôcť... |
|
Návrat nahoru |
|
|
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 9. prosinec 2007, 22:11:35 Předmět: |
|
|
Ash napsal: |
Biolit,
v čom bol problém s Blenderom? Pokiaľ doňho nejako dostaneš 3d data tvojej architektúry, tak stačí použiť template pre walkthrough a všetko funguje... |
Problem Biolit presne popisal a to je presne dovod, preco tie aplikacie pytaju tolke prachy za licenciu. Je to skratka iny obor, takze treba bud mat iny skillset (co stoji cas, a teda kopec prachov) alebo len kopec prachov. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ash
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 13 Bydliště: Bratislava
|
Zaslal: 10. prosinec 2007, 09:37:35 Předmět: |
|
|
VladR napsal: |
Ash napsal: |
Biolit,
v čom bol problém s Blenderom? Pokiaľ doňho nejako dostaneš 3d data tvojej architektúry, tak stačí použiť template pre walkthrough a všetko funguje... |
Problem Biolit presne popisal a to je presne dovod, preco tie aplikacie pytaju tolke prachy za licenciu. Je to skratka iny obor, takze treba bud mat iny skillset (co stoji cas, a teda kopec prachov) alebo len kopec prachov. |
?? Biolit napísal, že prakticky všetko sa mu v Blenderi podarilo urobiť, okrem textúr. Ak by sa spýtal v blenderovskej komunite na tento problém, mohol ho mať pravdepodobne vyriešený za pár dní, a pravdepodobne bez nutnosti finančnej investície. Ak by za riešenie ponúkol finančnú odmenu, tak by to mal za pár dní vyriešené určite. A tá odmena by určite netvorila vyššiu čiastku ako pár percent z ceny ročnej licencie toho tutti-frutti enginu.
Takže tvoje porovnanie je dosť scestné. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Biolit
Založen: 05. 12. 2007 Příspěvky: 4
|
Zaslal: 31. prosinec 2007, 11:58:35 Předmět: |
|
|
Dokopal jsem se znovu k vyzkouseni blendru a uspech se z vetsi miry dostavil. Zbyva to jen dopilovat. Takze diky vsem. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|