Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
jamos
Založen: 12. 10. 2015 Příspěvky: 5
|
Zaslal: 12. říjen 2015, 11:55:52 Předmět: Afraid (2D top-down/logická) |
|
|
Afraid
Čau, rád bych vám ukázal projekt, na kterém jsem pracoval uplynulý měsíc. Jde o 2D hru viděnou shora, celá se odehrává ve tmě a cílem hráče je sbírat světlice, které zajistí světlo. Každá světlice ale vydrží jen 30 sekund, takže si musíte pohnout a do té doby najít další, jinak umíráte a level můžete začít znovu. Samozřejmě celý postup není jen o sběru a hledání světla, ale taky o nalézání klíčů, otevírání dvěří nebo případně o odstřelování zátaras s pomocí výbušnin. Do hry jsem zapracoval i něco na způsob příběhu, a to prostřednictvím krátkých animací a textu.
Víc asi nemá smysl dodávat, mrkněte se sami. Hra je kompletně free a můžete si ji stáhnout nebo zahrát přímo v prohlížeči.
Budu rád za jakékoliv názory či připomínky!
Tady moje walkthrough: https://www.youtube.com/watch?v=yvLHN-Yadac
Link na samotnou hru: http://gamejolt.com/games/afraid/95840
Ještě k vývoji: hry jsem začal dělat asi dva měsíce nazpět, předtím jsem se dostal jen max k nějakým prototypům. Nevěděl jsem co přesně chci, takže nakonec jsem se rozhodl jet podle témat, které se objevují na onegameamonth.com a snažím se, aby samotný vývoj nezabral víc než měsíc. Mým cílem je udělat pár her do portfolia, které pak použiju při hledání práce.
|
|
Návrat nahoru |
|
|
abuki
Založen: 31. 07. 2012 Příspěvky: 507 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 12. říjen 2015, 14:40:44 Předmět: |
|
|
Čau,
hrál jsem jen chvíli, protože mě to moc nechytlo.
- Na začátku jsem se málem podělal jako ten stroboskop je fakt šílenej, bolely mě z toho oči. Nejdřív sem si myslel, že to snad je chyba..
- Daj se nějak ty výbušniny tahat? Když si jí natlačim ke zdi nebo do rohu tak jsem v loji a nezbývá mi než čekat než mi vyprší čas. A to mě právě odradilo od dalšího hraní. _________________ Twitter @abukac
www.amanita-design.net
www.circusatos.com |
|
Návrat nahoru |
|
|
DespeRadoX
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 520
|
Zaslal: 12. říjen 2015, 14:44:43 Předmět: |
|
|
to blikanie v dialogoch je na co dobre? nasrat ludi? tak v tom pripade sa ti to podarilo. _________________ http://www.touchgames.eu/
http://playito.com
TW: @Despo100
Space Merchants Online ...zruseny, pracujem na mobilnej verzii space merchantu |
|
Návrat nahoru |
|
|
jamos
Založen: 12. 10. 2015 Příspěvky: 5
|
Zaslal: 12. říjen 2015, 16:25:41 Předmět: |
|
|
Flashing screen na začátku je part of experience... ale z těch málo názorů co jsem na hru dostal se to moc lidem nelíbí ... alespoň jsem dodatečně dodal do menu tlačítko, které to blikání vypne.
Jinak tahat zpátky ty dynamity nejdou, možnost jenom tlačit je taky jedna z mechanik |
|
Návrat nahoru |
|
|
pcmaster
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1824
|
Zaslal: 12. říjen 2015, 17:14:26 Předmět: |
|
|
To blikanie chapem, ale chcelo by ho nejak stylizovat, zjemnit, takto je to fakt hnusne Inak pekne, ako ukazka do portfolia vyborne. _________________ Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est. |
|
Návrat nahoru |
|
|
abuki
Založen: 31. 07. 2012 Příspěvky: 507 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 12. říjen 2015, 18:23:47 Předmět: |
|
|
Chápu teda, že když si to omylem zatlačim do rohu nebo stačí ke zdi (což jsem nemohl nijak vědět), tak mám čekat až mi doběhne čas a jít celou pasáž znovu? Ani není možnost to čekání přeskočit?
Nutíš hráče něco zkoušet pokus/omyl, je za to docela tvrdej trest a není jasný kde jsem udělal chybu. To mi přijde jako ukázkově špatně navržená mechanika. _________________ Twitter @abukac
www.amanita-design.net
www.circusatos.com |
|
Návrat nahoru |
|
|
jamos
Založen: 12. 10. 2015 Příspěvky: 5
|
Zaslal: 12. říjen 2015, 19:15:39 Předmět: |
|
|
abuki napsal: |
Chápu teda, že když si to omylem zatlačim do rohu nebo stačí ke zdi (což jsem nemohl nijak vědět), tak mám čekat až mi doběhne čas a jít celou pasáž znovu? Ani není možnost to čekání přeskočit?
Nutíš hráče něco zkoušet pokus/omyl, je za to docela tvrdej trest a není jasný kde jsem udělal chybu. To mi přijde jako ukázkově špatně navržená mechanika. |
Přesně jak říkáš, pokud dynamit přirazíš ke zdi/do rohu, musíš level opakovat. Přeskočit čekání samozřejmě jde - v menu je možnost restart level.
Celkový gameplay byl právě navržen tak, že musíš obětovat pár kol jenom na to, abys obhlídnul level a případně udělal pár chyb, ze kterých se poučíš. Tj. s metodou pokus/omyl se počítá, ale k dokončení levelu vždycky vede jen jedna cesta a pokud je někde nějaká nachytávka, je to skoro vždy jedna ze dvou možných cest - tj. víš, že druhá cesta je už ok.
Ale přiznám se, že takhle to bylo zamýšleno z mého pohledu a hráči na to mohou a budou reagovat jinak... Ale zas na druhou stranu, vůbec mě nenapadlo dávat někomu vědět, že dynamity můžeš jenom tlačit a že pokud je dotlačíš ke zdi, je to problém. Tak nějak čekám, že to člověku přirozeně dojde |
|
Návrat nahoru |
|
|
Dlaha
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 598 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 12. říjen 2015, 19:28:50 Předmět: |
|
|
S tím tlačením to nemá jak člověku z prvu dojít. Protože když něco umím tlačit, tak to zpravidla můžu i táhnout. Tohle bude většina hráčů předpokládat z vlastní zkušenosti (pokud někdy něco stěhovali, nebo hráli jinou hru než Sokoban). Pak se akorát člověk vzteká proč to nejde a frustruje ho to (a říká si, že to přece nějak jít musí jít).
Pokud by teda hlavní protagonista nebyl člověk, ale třeba nějaký robot, který nemá zpátečku, tak možná se s tím hráč smíří snáž
Nicméně dobrá práce. Onegameamonth.com jsem neznal, jednou to snad taky vyzkouším. _________________ Other Inside
Greenlitnuto! |
|
Návrat nahoru |
|
|
Danar
Založen: 04. 07. 2009 Příspěvky: 15
|
Zaslal: 13. říjen 2015, 08:40:45 Předmět: |
|
|
Ahoj, zajímavý nápad, dovolím si pár (snad konstruktivních) poznámek, co mě vadilo, nebo nesedělo:
1) Jak už bylo řečeno, stroboskop v intru je šílený a to nejsem epileptik. Snažil jsem se, ale nevydržel jsem na to koukat, tudíž jsem přeskákal intro.
2) Také již zmíněno - nálože nejdou tahat od zdi. Naštěstí zafungují i o kousek vedle, nemusí být přímo u kamenů.
3) Strkání do dynamitů mi nesedělo, hlavně, když jsem kolem něj chtěl jen projít, musel jsem mít odstup. To je ale můj subjektivní pocit.
4) V prvním levelu se pokaždé zobrazují vysvětlení, co s danou věcí dělat. Potřetí už jsem to odklikával otráveně.
5) Možná by se mi u takové hry líbil pohyb po čtvercích namísto plynulého.
Držím palce do dalšího vývoje.
PS: S výše uvedeným mě lze poslat do háje |
|
Návrat nahoru |
|
|
jamos
Založen: 12. 10. 2015 Příspěvky: 5
|
Zaslal: 13. říjen 2015, 19:33:50 Předmět: |
|
|
Do háje nikoho posílat nebudu. Jsem rád, že si to vůbec někdo zahrál a poskytl feedback ... Díky moc všem za reakce! |
|
Návrat nahoru |
|
|
|