.[ ČeskéHry.cz ].
ideální FOV
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
mar



Založen: 16. 06. 2012
Příspěvky: 608

PříspěvekZaslal: 20. prosinec 2015, 08:13:15    Předmět: ideální FOV Odpovědět s citátem

Jednoduchá otázka, jak řešíte FOV pro různé poměry stran?

Donedávna jsem používal fixní 90 horizontálně, což pro poměry stran jako 16:9 nebo 16:10 není dobré.

Napadlo mě spočítat
kód:

hfov = 2.0*atan_deg(aspect*3.0/4.0)

kde aspect je šířka/výška, tedy vyjde 90 pro 4:3
Vypadá to celkem ok, ale jistý si nejsem.

Jakékoliv nápady/připomínky uvítám.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Radis



Založen: 29. 03. 2014
Příspěvky: 235

PříspěvekZaslal: 20. prosinec 2015, 10:43:40    Předmět: Odpovědět s citátem

Urci si fixni vertikalni fov a horizontalni dopocitej:
kód:

hfov = 2*atan_deg(tan_deg(vfov/2)*(width/height))
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1536
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 20. prosinec 2015, 12:44:18    Předmět: Odpovědět s citátem

Ani fixní vertikální, to by u 5:4 viděl míň než u 4:3 a u 16:10 míň než u 16:9 (5:4 a 16:10 mají více prostoru na výšku, tedy větší vertikální úhel, než odpovídající normální rozlišení - 4:3 a 16:9). Akorát nevím, jaké úhly pro 3:2 (Chromebook Pixel a nějaké staré Powerbooky). 2,33:1 není problém - je jako 4:3 a 16:9, tj. pevný vertikální úhel.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Radis



Založen: 29. 03. 2014
Příspěvky: 235

PříspěvekZaslal: 20. prosinec 2015, 13:18:33    Předmět: Odpovědět s citátem

No v kazdem pripade budes v nejakych aspect ratiech videt min a v nejakych vic, pokud nechces pouzivat letterboxy nebo roztahovat obraz Smile Ale proste imho fov se nepocita, ten urcis natvrdo (a vetsinou je fixni prave ten vertikalni). Samozrejme hracum muzes nabidnout moznost fov upravit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mar



Založen: 16. 06. 2012
Příspěvky: 608

PříspěvekZaslal: 20. prosinec 2015, 16:55:58    Předmět: Odpovědět s citátem

Fixní FOV není dobrý nápad, při divokých poměrech dostaneš moc velký hfov a pak začne near plane ořezávat víc, než bys chtěl.
Má samozřejmě spoustu dalších negativních vlivů (kromě toho, že to nevypadá dobře).

Přidávám tedy ještě výpočet pro ty, kdo počítají projekční matici pomocí vfovu:
kód:

vfov = 2.0*atan_deg(aspect*3.0/4.0)/aspect

(tedy spočítaný "ideální" hfov/aspect)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Radis



Založen: 29. 03. 2014
Příspěvky: 235

PříspěvekZaslal: 20. prosinec 2015, 17:26:37    Předmět: Odpovědět s citátem

Takze AAA hry to delaji spatne? Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mar



Založen: 16. 06. 2012
Příspěvky: 608

PříspěvekZaslal: 20. prosinec 2015, 19:44:21    Předmět: Odpovědět s citátem

Hmm, vypadá to, že máš pravdu.
Měl jsem chybu v počítání projekční matice pro hfov, takže to co jsem napsal, odpovídá fixnímu vfovu.

Tedy opraveno:
kód:

hfov = 2.0*atan_deg(aspect*3.0/(4.0*zoom))
vfov = 2.0*atan_deg(3.0/(4.0*zoom))

kde zoom 2.0 je 2x zoom in;
"ideální" vfov je tedy fixních 73.7397919 stupňů pro 1x zoom
Díky za pomoc.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1536
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 20. prosinec 2015, 22:27:14    Předmět: Odpovědět s citátem

Radis napsal:
No v kazdem pripade budes v nejakych aspect ratiech videt min a v nejakych vic...

Radis napsal:
Takze AAA hry to delaji spatne? Smile

Ne, právě AAA hry to dělaj správně (ještě jsem neviděl takovou, kde bych neviděl na šířku stejně a na výšku víc pro 16:10 a 5:4 oproti 16:9 a 4:3). Je stále ještě dost lidí, co se počítačema živí, takže si kupují monitor s důrazem na výšku (na práci) než na šířku (multimédia). Předpokládám, že v profi herních studiích nikdo nemá levnou úzkou nudli 16:9 (cena displeje se odvíjí od menšího rozměru). Vlastně když se bavíme o indie hrách, tak spousta jich je s podporou iOS a Mac, což reálně znamená, že maj Mac počítače nebo notebooky (páč na Macu udělá i build pro Windows a Android, ale naopak jednoduše ne). A tam je 16:10 vše kromě nejmenšího Air 11.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Radis



Založen: 29. 03. 2014
Příspěvky: 235

PříspěvekZaslal: 20. prosinec 2015, 23:59:45    Předmět: Odpovědět s citátem

Takze posledni hra, kterou jsi mel v zivote moznost videt, byl Quake? Smile
Mrkni na CS:GO, Far Cry, Battlefield, Fallout, GTA nebo jakoukoli jinou moderni hru.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1558

PříspěvekZaslal: 21. prosinec 2015, 00:05:41    Předmět: Odpovědět s citátem

Dělej všechno v 16:9 a dej tam černé pruhy, pokud jsou potřeba. Proč to komplikovat?
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1536
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 21. prosinec 2015, 02:41:59    Předmět: Odpovědět s citátem

Myslím, že je furt pracnější kreslit 2 černé obdélníky než správně spočítat FOV.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezna



Založen: 27. 07. 2007
Příspěvky: 2156

PříspěvekZaslal: 21. prosinec 2015, 08:56:24    Předmět: Odpovědět s citátem

frca napsal:
Dělej všechno v 16:9 a dej tam černé pruhy, pokud jsou potřeba. Proč to komplikovat?


jj to je super napad hlavne pro lidi co si pripoji 3 monitory a chteji si na nich zahrat - jeste ze v Euro Truck Simulator na toto mysleli a neni problem si zahrat s vyhledem z cele kabiny (oproti vyhledu z pulky pri jednom monitoru)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Radis



Založen: 29. 03. 2014
Příspěvky: 235

PříspěvekZaslal: 21. prosinec 2015, 09:39:48    Předmět: Odpovědět s citátem

mar: Ok. Ale co jsi tim vlastne spocital? To jako ted v kazde hre nastavis vertikalni FOV na 73.7397919 nezavisle na typu hry a na tom, z jake vzdalenosti se na obraz budes divat (konzole/PC)? Nebo co se s timhle cislem da delat? Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mem



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1959
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 21. prosinec 2015, 09:42:31    Předmět: Odpovědět s citátem

Hlavně není od věci umožnit to hráčům nastavit, a to nemluvím o vícemonitorových setupech ani obskurních poměrech stran, ale stačí i fyzicky větší obrazovka s běžným poměrem (např. 30" 2560x1600). Např. Wolfenstein: New order jsem si tak posunul z výchozích 85 (?) na 100 stupňů.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Radis



Založen: 29. 03. 2014
Příspěvky: 235

PříspěvekZaslal: 21. prosinec 2015, 09:51:02    Předmět: Odpovědět s citátem

Jojo, na FOV slider uz jsou dneska hraci zvykli. A kdyz nekde neni, tak delaji problemy - v posledni dobe viz treba Overwatch Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna