Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
PetrCaro
Založen: 10. 03. 2016 Příspěvky: 2 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 10. březen 2016, 20:55:37 Předmět: 3 možnosti rozložení prostředí - kterou zvolit??? |
|
|
Zdravím,
měl bych otázku na někoho, kdo již má nějaké zkušenosti s tvorbou her, která se týká rozložení "herního" prostředí.
Co chci vytvořit:
Intuitivní interaktivní prohlížeč obrázkových příběhů pro mobilní zařízení. Představme si příběh vyprávěný např. 60ti obrázky - nejedná se tedy o nic krátkého. Na obrázcích se bude vynořovat text postav. Obrázky budou interaktivní, např. dotknu se prstem krávy a ona zabučí. Obrázky mohou mít na pozadí jednoduchou animaci, např. pohybující se mráčky na obloze. Swipe-ováním prstem vlevo/vpravo se bude čtenář posouvat v příběhu/vracet se. Hra/kamera 2D.
Otázka:
Jaké rozložení prostředí v enginu (Unity 3D) zvolit?
Jsou zde 3 možnosti (pokud vím):
1. 60 obrázků bude řazeno za sebou ve frontě v jedné lajně přímo před kamerou. Swipnutím se obrázek v popředí odsune stranou. Kamera se nehýbe. Obrázky se hýbou.
2. 60 obrázků bude řazeno těsně vedle sebe zleva doprava. Všechny obrázky budou funkcí parent spojeny s lištou, která se bude posouvat swipováním vůči kaměře. Kamera se nehýbe. Obrázky (jeden velký obrázek) se hýbe.
3. 60 obrázků bude řazeno těsně vedle sebe zleva doprava. Kamera se bude posouvat swipováním mezi jednotlivými snímky Kamera se hýbe. Obrázky se hýbou.
Mě z toho logicky vychází varianta č.3, protože na každý snímek se bude vázat zobrazení textu, animace, interakce s obrázky a předměty (tak s nimi radši nahýbat), prostě jen dát kameře resp. objektu empty skript na pohybování se v závislosti na pohybu prstem a hotovo. Co myslíte vy?
Předem děkuji za jakékoliv rady
Petr |
|
Návrat nahoru |
|
 |
]semo[

Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 10. březen 2016, 22:32:16 Předmět: |
|
|
Myslím si, že to je celkem jedno. Efekty a bubliny budou pravděpodobně stejně nějakým způsobem přidruženy ke konkrétnímu obrázku, takže se klidně mohou pohybovat i s ním. Nebo nemusí. Jak to uděláš, takový to bude.
Zaměřil bych se spíš na postupný načítání obrázků podle polohy, aby čtenář nemusel čekat na začátku na všech 60 v plným rozlišení. _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
 |
Ladis

Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1537 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 11. březen 2016, 00:54:20 Předmět: |
|
|
Ano, nejen otravné čekání, ale taky na lowend zařízeních ti může dojít dostupná RAMka pro aplikaci. Jinak pokud jde obecně o engine s obrázky a bublinami, tak ty již existují (možná umí i tu tvou prolínačku skrolováním). |
|
Návrat nahoru |
|
 |
abuki

Založen: 31. 07. 2012 Příspěvky: 507 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 11. březen 2016, 14:16:21 Předmět: |
|
|
Přesně. Z hlediska výkonu to jsou všechny varianty totožné. Já bych si asi zvolil tu třetí, přijde mi to takové klasičtější, že je scéna statická a hejbe se kamera.
Jinak je určitě důležité, aby se to všechno načítalo postupně.
Takže buď rozdělit do scén nebo do prefabů, které se budou načítat podle toho kde je kamera. Ty scény jsou praktičtější, protože mohou obsahovat prefaby. Vnořené prefaby Unity zatím bohužel neumí. _________________ Twitter @abukac
www.amanita-design.net
www.circusatos.com |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|