.[ ČeskéHry.cz ].
Jai - programovaci jazyk pro hry

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Radis



Založen: 29. 03. 2014
Příspěvky: 235

PříspěvekZaslal: 14. duben 2016, 09:22:37    Předmět: Jai - programovaci jazyk pro hry Odpovědět s citátem

Jai je nove vznikajici programovaci jazyk pro vyvoj her. Jeho autorem je Jonathan Blow (znamy hlavne jako autor hry Braid).

Jai sice zatim nema verejny compiler, takze si ho nemuzete vyzkouset. Ale stejne stoji za to si o tomhle jazyku neco zjistit, protoze ma spoustu hodne zajimavych features, ktere neuvidite v zadnem jinem jazyku.

Nejvetsi zdroj informaci o Jai je youtube kanalu Blowa:
https://www.youtube.com/user/jblow888

A tady je zakladni popis jazyka:
https://github.com/BSVino/JaiPrimer/blob/master/JaiPrimer.md
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
goddard



Založen: 06. 11. 2007
Příspěvky: 175
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: 14. duben 2016, 09:42:47    Předmět: Odpovědět s citátem

citace:
Jai sice zatim nema verejny compiler, takze si ho nemuzete vyzkouset.


Totally Blown off Wink
_________________
http://www.dredwerkz.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
rluks



Založen: 19. 09. 2013
Příspěvky: 27

PříspěvekZaslal: 17. duben 2016, 14:39:21    Předmět: Odpovědět s citátem

OOP is bad
https://www.youtube.com/watch?v=QM1iUe6IofM
_________________
Twitter | Web | LinkedIn
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
pcmaster



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1824

PříspěvekZaslal: 18. duben 2016, 08:40:29    Předmět: Odpovědět s citátem

Citim provokaciu k flame-waru? Very Happy Kazdopadne sa divim, komu tieto furt nove a nove jazyky k comu su...
_________________
Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Radis



Založen: 29. 03. 2014
Příspěvky: 235

PříspěvekZaslal: 18. duben 2016, 09:16:56    Předmět: Odpovědět s citátem

pcmaster: S takovym zpusobem uvazovani bychom porad programovali v assembleru...
Samozrejme, ze porad vznikaji nove jazyky a to proste z toho duvodu, ze stavajici jazyky maji spoustu problemu, ktere je potreba resit. Z posledni doby je uplne nadhernym prikladem Kotlin, ktery velice elegantne umoznuje programovat nad JVM bez vsech tech neprijemnosti, ktere s sebou nese Java. Pokud znas Javu a vyzkousis si Kotlin nebo si o nem aspon neco prectes, tak pochopis, proc ma opravdu vyznam, aby nove jazyky porad jeste vznikaly.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1536
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 18. duben 2016, 13:27:42    Předmět: Odpovědět s citátem

Nedávno jsem viděl na YT video to samé ale mluvené jazyky. Sjednocení všech výhod, zjednodušení bla bla, výsledek klasika N+1. Ale nejvíc kroutím očima, dycky když vidím "je potřeba řešit". Aspoň že ten Kotlík má vlastní IDE, protože udělaj jazyk bez pořádnýho doplňování je ta největší ztráta času.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Radis



Založen: 29. 03. 2014
Příspěvky: 235

PříspěvekZaslal: 18. duben 2016, 14:03:20    Předmět: Odpovědět s citátem

Ach jo... Samozrejme ze neco "je potreba resit", jinak by ty jazyky nevznikaly a stavajici by se nevyvijely. Fakt musime debatovat o tom, proc je tohle odvetvi tak dynamicke, proc treba nejedeme porad na Jave 1.0 a C# 1.0 a proc ted tak hodne frci treba Go, Clojure nebo Rust? Delam uz roky mimo jine i na Java projektech (i kdyz to rozhodne neni muj oblibeny jazyk) s milionovou uzivatelskou zakladnou a muzu ti rict, ze za Kotlin bych pred par lety byl opravdu vdecny a usetril by mi tehdy spoustu casu a penez. Nove jazyky vetsinou resi naprosto prakticke problemy, nejsou to nejake akademicke pokusy odtrzene od reality. A muzou se poucit z chyb existujicich jazyku a delat veci lip.

Jinak Jai asi zadna velka budoucnost asi neceka, ale proste mi prijde zajimave, jakou ma Blow motivaci a jak to cele pojal, a prijde mi, ze herni programatory by tohle zajimat mohlo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TeaTime



Založen: 17. 06. 2011
Příspěvky: 264

PříspěvekZaslal: 18. duben 2016, 17:18:38    Předmět: Odpovědět s citátem

Spousta nových jazyků působí, že jejich autoři nevěnovali dostatek času studiu jiných programovacích jazyků. Prostě si řeknou, že nějaký jazyk, který znají má nějakou chybu a rozhodnou se udělat jazyk co to dělá líp. Málo času ale věnují zjštování toho, proč to ten jazyk vlastně tak má a jak to případně řeší jiné jazyky. Přijde mi, že třeba ty různé jazyky nad JVM mají problém v tom, že protože jsou konkurencí javy, tak jsou logicky krokem vpřed, ale protože jejich autoři většinou znají nejvíce právě javu a snaží se řešit problémy javy, tak se nepoučí u jiných jayků mimo jvm, jak se tyhle problémy řeší.

Konkrétně k Jai: líbí se mi, že se jedná o nový programovací jazyk, který je skutečně něčím originální. Naprostě většina nových programovacích jazyků jsou zcela dynamicky typované jazyky, co se snaží propojit plně funkcioinální přístup s oop a už to začíná být nuda. Jai asi moc neprorazí, ale mohlo by být zajímavé vyzkoušet ho aby člověk viděl, jak funguje to explicitní compile-time volání funkcí. Není to lisp, takže to logicky nepůjde použít pro nějaké metaprogramování, ale takhle expresivní compile-time předzpracování dat by mohla být zajímavá novinka.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1526
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 19. duben 2016, 08:13:53    Předmět: Odpovědět s citátem

Jo, mě se to taky celkem líblo. Třeba se to rozjede a jednou to někdo zaintegruje do Unreal Enginu, nebo (nedej Bože) do Unity :-).

Co se týče compile-time...znáte někdo C++? :-) Ne..to byl vtip :-)
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Radis



Založen: 29. 03. 2014
Příspěvky: 235

PříspěvekZaslal: 19. duben 2016, 09:03:00    Předmět: Odpovědět s citátem

]semo[ Nechapu proc tolik ironie. Templaty a compile-time execution v Jai je krapet rozdil, ale to by sis to proste musel precist nebo se podivat na videa.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
]semo[



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 1526
Bydliště: Telč

PříspěvekZaslal: 19. duben 2016, 09:12:04    Předmět: Odpovědět s citátem

Ne, tolik ironie tam fakt nebylo. O Jai jsem si přečet a díky, žes to sem hodil. Jen jsem si povzdechl, že compile-time v C++ je celkem opomíjený prvek, který je ale přitom hodně mocný. Nějaký kód dneska taky můžeš nechat vyhodnotit v compile-time (constexpr). To nikdo mezi těma všema Javama nezmínil. Ale máš recht, že to je trochu něco jinýho, než compile-time excecution v Jai.
_________________
Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna