Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Je VR buducnost alebo opat krok vedla? |
Do 5 rokov bude velmi rozsirene a oblubene |
|
50% |
[ 11 ] |
Najskor do 10 rokov |
|
13% |
[ 3 ] |
Je to krok vedla ako 3D-TV, nikdy sa to poriadne neujme |
|
36% |
[ 8 ] |
|
Celkem hlasů : 22 |
|
Autor |
Zpráva |
Peto
Založen: 01. 08. 2007 Příspěvky: 206 Bydliště: Košice
|
Zaslal: 7. září 2016, 12:34:50 Předmět: Virtual Reality - Nazor |
|
|
Zdravim,
Taky trosku topic na hadku sorry .. zaujimalo by ma aky je vas nazor na VR, co myslite je to buducnost, alebo v najblizsej dobe povedzme 5-10 rokov sa to neujme a budeme si musiet pockat dalsie desatrocie(a) na lepsiu implementaciu alebo ovela nizsiu cenu? _________________ Code or die!
|
|
Návrat nahoru |
|
|
pcmaster
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1824
|
Zaslal: 7. září 2016, 15:57:14 Předmět: |
|
|
Je pravda, ze 1/2 populacie je z toho furt fyzicky zle (zavrate, atd)? Ak ano, tak -> kos _________________ Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est. |
|
Návrat nahoru |
|
|
perry
Založen: 28. 07. 2009 Příspěvky: 879
|
Zaslal: 7. září 2016, 17:06:15 Předmět: |
|
|
Já to vidím na podobny hype jako Kinect.. až to vyjde, bude to všude... a pak po tom neštěkne ani pes
Jako jo, určité použití to nekdě má a mít bude, ale jako masová zábava to moc nevidím. Spíš fandím aby Microsoft dotáhl Hololens. _________________ Perry.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
DespeRadoX
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 520
|
Zaslal: 8. září 2016, 00:57:56 Předmět: |
|
|
zabudnite na to ze to je len docasna zalezitost.
Snahu o stereoskopicke videnie tu mame uz 180 rokov
Sucasna technologia nie su zidne anaglyficke okuliare ktore v podstate boli podporovane v nvidia driveroch od pociatku, dnes su to spickove technologie a verte tomu ze ked sa do toho pustili ty najsilnejsi hraci na trhu tak to maju velmi dobre spocitane.
Takze podla mojho nazoru treba naskocit na rozbehnuty vlak pokial nejde moc rychlo.
VR je v plienkach, dnesnemu ovladaniu sa raz budeme smiat ako ovladaniu dune 2.
Je super ze mozme byt pri zrode niecoho co uplne zmeni sposob hrania a dokonca sa k tomu mozme sami pricinit.
Aby som to nejak ukoncil...ten kto si mysli dnesna ze VR je zas len slepa cesta je totalny ignorant. _________________ http://www.touchgames.eu/
http://playito.com
TW: @Despo100
Space Merchants Online ...zruseny, pracujem na mobilnej verzii space merchantu |
|
Návrat nahoru |
|
|
Peto
Založen: 01. 08. 2007 Příspěvky: 206 Bydliště: Košice
|
Zaslal: 8. září 2016, 06:41:51 Předmět: |
|
|
DespeRadoX>Hehe pekne si to zhrnul..
Inak aby som povedal za seba.. mam podobny nazor... ja si myslim ze VRka z dlhodobeho hladiska preberu husle konzol.. ano stale bude PC... mozno nejaka ta konzolka ale buduca generacia "hernych konzol" bude nie o samotnych konzolach ale o VRkach..
Napad na tuto temu mi vnukol jeden moj partner/kolega, ktory sa ma vsemozne snazi presvedcit ze VR nema buducnost.. naposledy argumentoval statistikov ze len 0,2% steam userov ma HTC Vive a 0,1% Oculus. Kazdopadne 0,2% userov su stale desiatky tisic hracov.. a to je VR v predaji len par mesiacov... tiez ked mi kamarat ukazal platformu(okuliare), co kupil za 10 eur na svoj iPhone, myslim ze tam je hodne ale skutocne naozaj velmi velky priestor na znizovanie ceny... ano treba nadupanu masinu.. ale ako povedal moj kamarat.. konecne nieco co nebude spomalovat vyvoj HW (ako konzoly to robia pekne dlho ) ale nieco co vyvoj noveho vykonejsieho HW podpori... _________________ Code or die!
|
|
Návrat nahoru |
|
|
goddard
Založen: 06. 11. 2007 Příspěvky: 175 Bydliště: Brno
|
Zaslal: 8. září 2016, 08:21:12 Předmět: |
|
|
budoucnost to ma
problem s nevolnosti se resi, myslim.
jinak ve spojeni s kinectem a haptickou vestou to musi byt mega herni zazitek _________________ http://www.dredwerkz.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
abuki
Založen: 31. 07. 2012 Příspěvky: 507 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 8. září 2016, 08:33:26 Předmět: |
|
|
Že z toho je někomu zle není úplně chyba lidí ani technologie, jako spíš designu těch aplikací. Prostě když to dělá motion sickness, tak je z toho většině lidí blbě. Je jistá skupina lidí, co jim to nevadí a lítaj v tom v autech a choděj s gamepadem. Ale mě to přijde jako trochu kravina. Řeší to pohyb pomocí teleportace a akorát to prostě znamená tu hru designovat od začátku pro VR.
Jinak určitě tu je hype, ale zároveň v tý technologii rozhodně je budoucnost. Je možný, že se najde víc ve vzdělávání, hrách, reklamě nebo že na to budou speciální herny. Nejsem si třeba jistej, že bude běžný na tom hrát doma. Ale nějakým způsobem to tu už rozhodně zůstane s námi, jde jen o to jak se to vyvine. _________________ Twitter @abukac
www.amanita-design.net
www.circusatos.com |
|
Návrat nahoru |
|
|
Flash
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1379 Bydliště: Nigga Land
|
Zaslal: 8. září 2016, 09:17:00 Předmět: |
|
|
Jak to zacalo KS kampani Oculu a po vyzkouseni DK1 sem byl dost skeptik. Ale pred par mesici jsem vyzkousel vsechno od VIVE, pres GearVR po PS VR a hodne me to nadchlo.
Ty pocity nevolnosti byly u prvnich prototypu, u Vive a posledni Rift je to uz dost vylepsene a pokud je v tom nekomu blbe, tak jak pise Abuki, je to spis blbe udelanym softem.
Taky si myslim, ze VR tu zustane a bude rust, nez ze by to zmizelo jak treba 3D TV.
Hololens jsem zkousel. Zatim nic moc. Urcite je tam ale potencial. Muj pocit je, ze tenhle gadget bude vic tlacen do profesni a uzitny sfery - ruzny sklady, tovarny a tak a hry zas tolik ne. Zatimco VR se aktualne toci ciste jen kolem zabavy - hry, filmy.... |
|
Návrat nahoru |
|
|
perry
Založen: 28. 07. 2009 Příspěvky: 879
|
Zaslal: 8. září 2016, 10:55:53 Předmět: |
|
|
Určitě to nezmizí jako 3D TV.. spíš si myslím, že až opadne hype, že to tak nějak prostě "bude" a nic víc.
Co jsem zkoušel, tak to vypadá celkem dobře, ale problém je pro mě rozlišení... je pořád moc malé a vidím rastr displeje, což mě osobně dost ruší.
Další věc je, co jsem zatím nikde něviděl, jestli to bude nějak ničit oči při častém používání. Přeci jenom je to displej narvaný pár cm před oko. Všude se řeší motion sickness, ale tohle nikde. _________________ Perry.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
RS
Založen: 21. 02. 2012 Příspěvky: 551
|
Zaslal: 8. září 2016, 14:40:43 Předmět: |
|
|
Podľa mna to budúcnosť má. Minimálne v určitých špeciálnych odvetviach _________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Paranoik
Založen: 20. 06. 2010 Příspěvky: 93 Bydliště: Brno
|
Zaslal: 9. září 2016, 06:38:47 Předmět: |
|
|
Jenže aspektem taky je, že VR tu není dva roky .. ale dvacet. Za tu dobu se pořád vyvíjí, ale pořád tu chybí právě ta killer app, která by vyřadila ostatní technologie. Jako se kdysi propagovaly hologramy, virtuální místnosti, dneska je to tak jak známe. Za pár let si třeba budem moct vrazit kolík do mozku a chcát hadičkou.
Takže .. má to cenu? Jak na co. Zaměřit se vývojem her pouze na VR bude teď asi ekonomická sebevražda, nicméně můžou to být dveře k něčemu zajímavějšímu v budoucnosti. A zkušenosti jsou dneska to nejhodnotnější. |
|
Návrat nahoru |
|
|
]semo[
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 9. září 2016, 08:43:28 Předmět: |
|
|
Někdy je ten pocit nevolnosti namístě :-) Kolega mi dal brejle a udělal sem s L159kou výkrut a pocit nevolnosti se dostavil. Což bych ve skutečný mašině očekával. Jinak co se týče budoucnosti nevím. Současnost je prý (podle toho kolegy) taková, že každý ty brejle mají svoje mouchy - i drahý profi řešení. Jedny mají malý rozlišení, druhý zase zornej úhel, třetí dělají barevný duchy. Ale jinak to asi celkem funguje a použitelný to je i v tý profi úrovni, i ve hrách. _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mem
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 10. září 2016, 19:56:49 Předmět: |
|
|
Paranoik napsal: |
Za tu dobu se pořád vyvíjí, ale pořád tu chybí právě ta killer app, která by vyřadila ostatní technologie. |
Ani ne. Od té doby, co mám Oculus Rift CV1 (něco přes měsíc) už jsem Elite: Dangerous nikdy nepustil ve 2D, pro simulátory je to jasná volba, i Eurotruck simulator v tom působí parádně.
Stejně tak na žádný film jsem se už nedíval jinde, než v Oculus Cinema, nebo alternativním sw (Big screen beta, Virtual desktop).
U filmů pro dospělé je pocit vnoření a intimity taky super, ale na druhou stranu u takto blízké fotorealistické grafiky je nejvíc znát, že rozlišení je teprve na hranici použitelnosti.
Přitom ale pro nový typ zážitků jako je cestování na vzdálená místa pomocí scén zpracovaných fotogrammetrií už to takhle stačí i teď, je to super fyzicky se procházet v cele vězení Alcatraz, koukat z ochozu věže na hradě ve Francii, prozkoumávat starý hřbitov ve Velké Británii nebo běhat kolem Pathfinderu na Marsu...
Vive a Rift na 90 Hz už myslím budou dělat špatně jen minimu lidí, já jsem si třeba musel den dva zvyknout i na otáčení, ale potom už v pohodě (a dětem to nedělalo problém od začátku). Jediný zatím nevyřešený problém je pohyb ve hře zejména do stran, ale i dopředu dozadu, když přitom člověk sedí nehybně. Tam ten nesoulad informací mezi očima a vnitřním uchem nevolnost způsobuje. Proto má taky oficiální Minecraft pro Windows 10 ve VR verzi jako výchozí mód velkou dřevěnou televizi, a režim vnoření se musí aktivovat. A pak mají tunu přepínátek v options zaměřených na VR, jak (ne)vyhlazovat pohyb, jestli krokovat otáčení, doprovázet ho nějakým zvukem apod. Já osobně jsem všechny tyhle věci vypnul, pohyb dopředu a dozadu mi sedí jako v originálním Minecraftu, prudký let nahoru a dolů (creative) je taky v pohodě díky tomu, že je to tak rychlé. A otáčení je zcela přirozené.
Další hry ten pohyb řeší obvykle teleportací, klouzavou kamerou, doplněním nějakého blízkého GUI jako je ten cockpit u simulátorů apod. Ale např. id Software pro poslední Doom zkusil udělat VR level s celkem inovativním nápadem, kdy se místo instantní teleportace používá superrychlý pohyb, při kterém je možné také kolem sebe střílet, a prý to působí dost dobře. Takže tohle by taky mohla být cesta. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Danar
Založen: 04. 07. 2009 Příspěvky: 15
|
Zaslal: 12. září 2016, 19:30:08 Předmět: |
|
|
Sice jsem to nezkoušel, ale podle mě to budoucnost má celkem slibnou.
Co se týče motion sickness, tak bych to neviděl úplně tragicky. Nezažil jsem to na vlastní kůži, ale představuji si to jako kinetózu naruby, kdy oči tvrdí, že je klid, ale vnitřní ucho detekuje pohyb, jen tady je to naopak. A na kinetózu se dá zvyknout. Kdo jezdí na loď na moře, tak ví, že mu může být první den-dva-tři špatně, ale pak si tělo většinou zvykne a je v pohodě. V tomhle případě se ten pocit dá doma dávkovat a "užívat" průběžně, tak by mohlo dojít k trvalejšímu přizpůsobení... |
|
Návrat nahoru |
|
|
sHTiF
Založen: 02. 08. 2007 Příspěvky: 30
|
Zaslal: 19. září 2016, 14:03:39 Předmět: |
|
|
VR tu je a uz nikam nepojde, robim na vsetkych moznych VR headsetoch/platformach Oculus, Vive, GearVR, Daydream... a musim povedat ze sa to posuva hodne dopredu.
Desktopove VR su dnes dost spatna volba ekonomicky kvoli velmi malemu poctu uzivatelov ale zas na druhu stranu pouzivame ho na vyvoj aj ked ho cielovym produktom nepodporujeme, momentalne je ekonomicky potencial jednoznacne v rezii GearVR a uvidime ako sa to vyvinie.
Na druhu stranu s Oculusom robim uz takmer 3 roky z toho od zaciatku tohto roka uz z Rift CV1 verziou a nadsenie opadalo, tak ako som hraval Elite este na DK2 dlhe hodiny tak dnes uz to ani nezapnem a radsej hravam normalne na monitore. Teraz v poslednom case hram veci len s Oculus Touch, takze strielacky a dema vacsinou kedze Oculus Touch stale nieje pristupny sirokej verejnosti, a urcite to ma potencial a pride mi to lepsie ako Vive kontrollery.
Najvacsim problemom je momentalne portabilita, HW narocnost a rozlisenie. Hlavne to posledne dost obmedzuje rozmach aplikacii kde to znacne poznat (texty) narozdiel od hier kde to az tak nevnimate. HW narocnost zozerie cas v priebehu 1-2 rokov uz to bude mozne rozbehnut aj na onboard kartach urcite. Portabilita sa tiez riesi takze uvidime.
A este k tomu ze niekomu byva zle, je to pravda dokonca su ludia ktorym je zle aj ked v tom len stoja a nehybu sa takze to nieje len o HW ci SW proste niekto je nato nachylny, avsak tychto ludi je mizive percento a ostatnych poriesis ako uz bolo povedane spravne navrhnutou hrou a mechanikami. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|