Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
PrdlajsPrdlajson
Založen: 07. 05. 2017 Příspěvky: 2
|
Zaslal: 7. květen 2017, 20:22:40 Předmět: Dotaz. |
|
|
Nejsem programátor, jsem hráč. Mám koncept herního příběhu mysteriozní
sci - fi, ideové jádro herní story, charakter světa kde se to odehrává a je to celkem originální svébytná záležitost.
Investiční zázemí nemám, je to spíš výzva těm, kdo hry vytvářejí a měli by zájem to profesionálně rozjet.
Pro začátek základní otázka - když to vypustím "do éteru" a někoho to zaujme a bude to chtít rozvíjet po svém - nezávisle na autorských právech zdroje, (prostě by to čmajznul) tak jak funguje ochrana autorských práv? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 7. květen 2017, 23:20:02 Předmět: |
|
|
Dneska už je taková doba, že v tom přehršli skvělých nápadů je člověk rád, když je realizován právě ten jeho. I za tu cenu, že z toho nemá žádný kačky ani jméno v credits. Pro srovnání co vím, tak u filmových scénářů se běžně zveřejňujou a z nich si pak studia vybíraj. Pro autorskou ochranu stačí napsat, že jsi autorem ("copyright") a musí to jít dohledat. Příklad, dáš to sem na fórum nebo třeba public Google dokument, a až se s někým budeš chtít soudit, tak tvůj datum musí být starší něž jejich. |
|
Návrat nahoru |
|
|
OndraSej
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 767 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Zaslal: 8. květen 2017, 08:39:45 Předmět: |
|
|
Důležité upozornění: nejsem právník a až tak moc tomu nerozumím
S copyrightem to není tak jednoduché, protože jeho cílem je chránit konkrétní autorské dílo, tj. něco objektivně vnímatelného (viz Wikipedia). Naopak nechrání ideu díla; v programátorském světě to znamená, že copyright chrání konkrétní kód, který napíšeš, ale nechrání algoritmus který používáš, i kdybys byl první, kdo ho použil.
V případě design dokumentu a scénáře to je složitější a spory nakonec rozhodne soud. Výsledek bude záviset na tom, jak moc rozpracovaný tvůj dokument je, a jak přesně se ho autoři drželi. Pokud půjde o tisícistránkový dokument popisující všechny aspekty hry včetně koncept artu a hra bude přesě podle daného dokumentu, bude situace podstatně jiná než když budeš mít desetistránkový dokument říkající, že jde o tragickou love story ve steampunkovém světě kde žijí světlušky.
Jinak kromě copyrightu jsou i další způsoby ochrany, třeba patent, ochranné známky a průmyslové vzory, které můžou být v některých případech vhodnější. Taky nemusí být od věci k dokumentu přiložit licenci, která říká, co s ním uživatelé můžou dělat (a pokud ti na tom opravdu záleží, napsat tu licenci s právníkem).
Ale jak psal Ladis - pokud nepůjde o kompletně zpracovaný design dokument na skvělou hru (a pokud nemáš za sebou několik skvělých her), budeš mít problém vůbec někoho přesvědčit, aby si ten tvůj koncept přečetl. _________________ http://trionteam.net |
|
Návrat nahoru |
|
|
Dlaha
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 598 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 8. květen 2017, 08:47:41 Předmět: |
|
|
Většinou ten, kdo má prostředky k tomu něco tvořit (umí programovat, kreslit, oboje, ...), ten nemá nouzi o nápady. Samotný nápad na papíře je v podstatě bezcenný. Nejlepší postup by byl asi něco málo se naučit z vývoje a zprototypovat si to. Pak je větší šance někoho zaujmout.
Já mám třeba mysteriózní sci-fi moc rád, ale zároveň mám plný šuplík nápadů na budoucí hry. Některé už i s vykopnutými herními mechanikami. A mám i jednu mysteriózní sci-fi záležitost zhruba ve stejné fázi návrhu jako ty
Nicméně pokud to někde zveřejníš, tak alespoň já si to rád přečtu. _________________ Other Inside
Greenlitnuto! |
|
Návrat nahoru |
|
|
PrdlajsPrdlajson
Založen: 07. 05. 2017 Příspěvky: 2
|
Zaslal: 8. květen 2017, 14:02:57 Předmět: |
|
|
Díky za odpovědi, asi to udělám tak, že to postnu tady do diskuse a dál se uvidí. Pokud to někoho zaujme tak se vyjádří a třeba se to nějak rozjede. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|