.[ ČeskéHry.cz ].
owl-bt : behavior tree editor

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> AI
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
cepnox



Založen: 12. 05. 2017
Příspěvky: 6

PříspěvekZaslal: 12. květen 2017, 19:50:30    Předmět: owl-bt : behavior tree editor Odpovědět s citátem

Ahojte,
chcel by som Vam predstavit editor behavioralnych stromov (behavior trees - BT), ktory sme vytvorili pre nasu hru Tendril: Echo Received a vydali ho ako OpenSource. Najst ho mozete tu, resp. jeho zdrojaky tu.

Vo velkej miere je inspirovany stromami v Unreal engine, ktory oproti klasickym BT vyuziva okrem uzlov aj servisy a dekoratory. To robi stromy mensie a defakto prehladnejsie.


Napriklad s nasledujucim stromom:



Definujeme, ze sa ma NPC pohybovat medzi bodmi na jeho ceste. Na kazdom bode ma pockat 2-2.5 sec. Ak spozoruje hraca, pocka chvilocku a potom zacne panikarit.


Vo vysledku to vyzera takto:



Trocha zakladnej teorie Smile :


-Uzol - predstavuje jednu ulohu, ktora sa moze vykonat ihned, alebo pocas viacerych krokov.
-Dekorator - prvok uzlu, ktory definuje vstupnu podmienku a zaroven modifikuje vystupnu hodnotu uzlu. Dekorator je mozne oznacit ako periodicky, co znamena, ze sa vyhodnocuje jeho podmienka v kazdom kroku, ak je jeho uzol v aktualnej ceste. Takto sa da napriklad spravit prerusenie aktualnej cinnsoti, ak vznikne nadradena situacia.
-Servis - prvok uzlu, ktory vykonava specificku cinnost v pravidelnych intervaloch, ak je jeho uzol na aktualnej ceste

Vlastnosti owl-bt:

-Automaticke rozmiestnovanie uzlov - Aby sa dosiahlo max sustredenie na obsah, owl-bt rozmiestnuje uzly automaticky.

-Ovladanie klavesnicou - Skoro cely strom je mozne vytvorit a upravovat cisto prostrednictvom klavesnice. owl-bt obsahuje paletu prikazov, podobne ako Sumblime Text. Staci stlacit - ctrl+shift+p



- Automaticky refresh projektu - Kazda zmena projektoveho suboru je automaticky rozpoznana a vsetky beziace editory sa ihned zaktualizuju.



- Undo/redo - owl-bt podporuje undo/redo vsetkych akcii

- Json format - stromy aj projekt su ulozene ako jednoduche JSON subory, takze je jednoduche ich pouzit hocikde.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
nem0



Založen: 23. 03. 2009
Příspěvky: 31

PříspěvekZaslal: 14. květen 2017, 00:06:24    Předmět: Odpovědět s citátem

Odskusane, vyzera to dobre. Keby k tomu bol runtime a debugger, hned by som to pouzil.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
cepnox



Založen: 12. 05. 2017
Příspěvky: 6

PříspěvekZaslal: 15. květen 2017, 19:44:16    Předmět: Odpovědět s citátem

nem0 napsal:
Odskusane, vyzera to dobre. Keby k tomu bol runtime a debugger, hned by som to pouzil.


Vdaka. Hadam sa niekedy dostaneme aj k tomu, aby sme vynali runtime z nasho engine a vydali ho tiez ako OpenSource.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> AI Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna