Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
weiner
Založen: 17. 07. 2017 Příspěvky: 3
|
Zaslal: 17. červenec 2017, 19:31:10 Předmět: Zasekl jsem se. Scifi GTA |
|
|
Zdravím. Nějaký ten týden pracuji na konceptu hry ve stylu GTA, ale scifi. Mám rozpracovaný příběh, trochu málo herní mechaniky, ale nevím jak pokračovat a hlavně mi docházejí nápady. Chci se tedy zde zeptat, zda by někdo neměl nějaký nápad, třeba i na příběh a nepodělil se. Hra je tak trochu i "open world". Prostě styl Grand Theft Auto.
Něco málo k příběhu. Dva hlavní protagonisté, oba hratelní, se setkají a spojí se na cestě vesmírem. S nimi je ještě jedna důležitá postava v příběhu. Herní mechaniky jsou dost podobné GTA, takže kupování nemovitostí (hangár, obchody, doly), krádeže, vesmírné gangy, systém reputace. Hra by neměla mít v podstatě žádné rpg prvky, ale třeba by se dalo něco zakomponovat. Další věc je samozřejmě úprava lodi a menší bitvy ve vesmíru.
Vůbec nemám nic k sběratelským předmětům, co by hráči mohli dělat, vzhledem k tomu, že je to otevřený svět. Chtělo by to nějaké vedlejší aktivity apod. Vytváření misí je taky dost těžká věc.
Momentálně pracuji na vesmíru, abych na tom mohl navrhnout jak se hráč bude pohybovat a jak do toho zakomponovat veškeré prvky.
Game design mě celkem baví, protože často vidím, co by se dalo udělat líp, ale občas se prostě zaseknu a nevím jak dál. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Dlaha
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 598 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 18. červenec 2017, 06:27:11 Předmět: |
|
|
Vyraž někam ven na hodinu na procházku a pročisti si hlavu (bez mobilu, bez civilizace). Čti, dívej se na filmy, analyzuj a čerpej inspiraci. Pořádně spi a zkus si zapamatovat sny.
Takhle chodí nápady ke mně. _________________ Other Inside
Greenlitnuto! |
|
Návrat nahoru |
|
|
JC
Založen: 06. 10. 2007 Příspěvky: 137
|
Zaslal: 18. červenec 2017, 17:03:53 Předmět: |
|
|
A nebo to občas s někým, kdo má alespoň nějakou tvůrčí vizi, prober. Pokud v okolí nikdo není stačí projít gamedev fóra nebo Reddit a najít člověka, který dělá podobnou věc a psát si s ním.
Sice se časem ti lidé odmlčí, takže je nutné hledat znovu, ale za tu zkoušku to stojí, většinou všichni řeší stejné problémy. |
|
Návrat nahoru |
|
|
weiner
Založen: 17. 07. 2017 Příspěvky: 3
|
Zaslal: 18. červenec 2017, 21:28:26 Předmět: |
|
|
Dlaha: Určitě zkusím, teď toto ale nestihám
JC: Nenašel jsem moc lidí s podobným projektem, ale pokusím se o to. Určitě dobrý nápad, ale lidé nejsou moc sdílní. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Diskobolos
Založen: 14. 03. 2017 Příspěvky: 63 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 18. červenec 2017, 21:33:54 Předmět: |
|
|
Mně hrozně pomohla knížka Art of Game Design.
V prvních kapitolách ti poradí, jak najít něco, čemu říká Theme.
V podstatě jde o jednoduše sdělitelnou myšlenku, co má ve hře být. Téma musí rezonovat s cílovým publikem.
Téma se pak snažíš procpat do všeho - příběhu, grafiky, mechaniky, atp.
Téma pak použiješ na to, abys posoudil, jestli do hry něco zapadá nebo ne.
Jako příklad v knížce uvádí, že měli udělat hru s pirátskou tématikou. Po dlouhém hledání nakonec zjistili, že to správné téma pro ně je "být pirátem" - nechat hráče pocítit ten prožitek.
Já si to párkrát vyzkoušel a se správným tématem máš směr a roste motivace na hře dělat. |
|
Návrat nahoru |
|
|
fansi
Založen: 21. 06. 2015 Příspěvky: 2
|
Zaslal: 19. červenec 2017, 12:58:09 Předmět: |
|
|
Máš ode mně pm. |
|
Návrat nahoru |
|
|
weiner
Založen: 17. 07. 2017 Příspěvky: 3
|
Zaslal: 19. červenec 2017, 20:56:02 Předmět: |
|
|
Diskobolos: Předpokládám, že knížku nikdo nepřeložil
Anglicky umím a zvládnu i seriál s aj titulky, ale většinou toho moc nepochytím a už vůbec mi to nezůstane v hlavě, takže díky za tu myšlenku. |
|
Návrat nahoru |
|
|
nou
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1047
|
Zaslal: 22. červenec 2017, 06:24:24 Předmět: |
|
|
Tak na anglictinu treba len jednu vec a to cvicit a pouzivat ju. _________________ Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|