Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
tomasn
Založen: 22. 04. 2017 Příspěvky: 13
|
Zaslal: 2. květen 2017, 15:41:02 Předmět: |
|
|
McMagic napsal: |
tomasn napsal: |
McMagic: Spíš by mě zajímalo, co by tu bylo dobré změnit než to, že to a to nemá smysl. To je přínos 0. |
Je to přínos 0, ale je po několikaleté zkušenosti kolem vývoje webu a intranet aplikací (a taky profesní deformace;) ).
Hlavně to neber nijak osobně!
Přes 15 let řeším weby a vše kolem dokola. Máme na to firmu, kde jsem byl aktivní od založení až po řešení zaměstnanců atd. V současné době jsem už jen společník na pozadí co se tu a tam ukáže - už mě to nebavilo ty weby.
A dokud někdo neukáže že to myslí vážně, tak to ignoruji - měli jsme spoustu zaměstnanců i externích co prostě plní elánu a nadšení začali něco řešit (hlavně jen teoreticky), ale skutek utek. Jakmile došlo na praxi a reálné řešení, tak se ukázalo jak to opravdu je, nebo to prostě nedotáhli do konce apod.
Tj. nadšení je super i nápady, ale je nutné to realizovat a řešit aktivně (diskuze na fóru jsou jen plácání do internetové vody;) ) - kontaktoval jsi už Pavla (Flashe), zajímal se o nastavení hostingu - zdali utáhne to a to php, sql aby se dali vyfiltrovat možné frameworky na fórům apod. ? Na jednu stranu je to brzo, ale na druhou to ukáže cestu a smýšlení.
Neber to opravdu osobně prosím!
-----------------------------------------
Ale OK k věci.
Co by se tu mělo změnit je obsluha komentářů - lepší wysiwyg editor, který umožňuje uložení obrázků či příloh přímo na server (ideálně omezit na pár giga na člena - ať se nezahltí prostor (pokud je citelně omezen). Dále možnost vložit link na yt, viemo a přehrát přímo zde.
Tj. jen uživatelské lepší rozhraní - ostatní je dle mne v pohodě - protože lepší věci by přinesl upgrade frameworku sám o sobě - viz níže.
Upgrade by stejně proběhl jen na úrovni aktualizace frameworku pro phpBB či přesunu na jiný hotový framework. Následně by došlo ke hlasování o templatu - pak to vše naklikat (dva dny max práce to vše doladit - ale týdny dohadovaní tady mezi členy co jo a co ne:) ). |
Sry, toto taky neber osobně. Podle mě je tvůj přístup špatný. Navážíš se do onoho nadšení a přitom lobuješ za to se na to vykašlat. Nevím jaké máš zkušenosti s vývojem webu konkrétně. Ty mi tedy radíš ignorovat jakoukoliv diskusi a rychle přihrnout nějaký návrh? Promiň, ale na tyto slepé uličky budování webu už jsem starý a zaměstnaný. Já jsem zvyklý právě diskusi věnovat co možná nejvíce prostoru, protože bez přemýšlení o produktu z toho (z mé zkušenosti) vyleze vždy s velkou pravděpodobností kravina.
Věřím, že i při vývoji tvojí hry jsi věnoval dostatek prostoru pro vytvoření konceptu a tomu, jak chceš, aby se hra hrála, jak vypadala, jak působila atd. Stejně tak já věnuju pozornost tomu, jak tomu webu pomoct a po pravdě, nejsem sice zatím odrazený, ale doufal jsem, že nápady jak zlepšit tuto archaickou věc přijdou jak ode mě, tak hlavně od uživatelů, protože tam ty potřeby vznikají. Zatím to vypadá, že toto umírající fórum je vlastně téměř dokonalý projekt - což z mnoha hledisek prostě není. Nicméně děkuju alespoň za podněty "pod čarou". Lepší práci s komentáři jsem už zmiňoval taky, protože aktuální stav je už dost přežitý. Nicméně nesdílím ani náhodou názor, že vše ostatní je tady v pohodě.
K tvému dotazu, jestli jsem věnoval čas hledání vhodného frameworku...ne, nehledal, ani vteřinu. Je to z toho důvodu, že nejsem programátor a frameworkům nerozumím. Jsem designer a mojí odpovědností je, aby tu pro cílovou komunitu byl odpovídající obsah a funkce v dobře použitelném "fóru" a mělo to za následek vyšší aktivitu a tvorbu obsahu ze strany komunity. Tedy design. Samozřejmě bych rád kecal i do výběru frameworku, pokud by měl mít vliv na to, co s komunitou navrhnu. A jestli si někdo myslel, že budu řešit php nebo že snad zamýšlím řešit redesign sám, tak to je na velkém omylu To ale asi každému dojde, že to tady nemíním zvládnout všechno vlastními silami. Pokud ne, tak zde je seznam toho, čím můžu přispět:
1) na základě velmi dlouhé (ano, dlouhé) a podnětné diskuse vymyslíme, jak je možné toto fórum posunout dál, přispěju s vlastními nápady, které můžeme konzultovat
2) sepíšu zásadní problémy webu z uživatelského hlediska a navrhnu, jak je napravit
3) vytvořím wireframe nebo klikatelný prototyp nového webu na základě bodů 1 a 2
4) vymyslím modernější grafiku, jednoduchou, protože kvůli grafice sem nechodíte, že?
5) pomůžu s vytvořením identity, která se může hodit a stávající, řekl bych, moc nefunguje
Nic jiného neumím a nemíním se to kvůli ceske-hry.cz učit (např. práci s php frameworky, copywritting, marketing atd.). _________________ Web/Mobile designer, UX designer, 2D animator
www.tomasnosek.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
McMagic
Založen: 06. 08. 2012 Příspěvky: 615
|
Zaslal: 2. květen 2017, 16:05:33 Předmět: |
|
|
V pohodě
Tady jde spíše o celkový přístup a opravdu deformaci z povolání. Denně člověk pořád slyší tunu připomínek na nějaké nápady co jak udělat a vylepšit. Ale vždy to jsou jen řeči (bez toho aby člověk viděl do pozadí dané věci apod.) - proto je člověk zdeformován tím, že požaduje nějaký výsledek či viditelnou snahu. Pokud se nejedná o feedback od zákazníků (k němu se přistupuje vždy jinak). Pokud jde ale o profesní, je nutné se nějak představit aby to nebylo jen plácaní do vody. Ale to jsou jen moje vrtochy - ty ignoruj;)
A za to že jsem nabyl dojmu, že to chceš celé upravit sám od a do z včetně implementace se omlouvám (asi ztraceno v "překladu").
Ale pokud by jsi si nevzal na starost i implementaci těch změn, tak moc nevěřím že se to někam pohne - lidi tady mají spoustu práce na svých herních projektech.
Jsem malá ryba tady něco rozhodovat, to musí vedení nahoře.
Tak snad se to někam posune. _________________
http://www.mcmagic-productions.com/ |
|
Návrat nahoru |
|
|
tomasn
Založen: 22. 04. 2017 Příspěvky: 13
|
Zaslal: 3. květen 2017, 09:49:24 Předmět: |
|
|
McMagic napsal: |
V pohodě
Tady jde spíše o celkový přístup a opravdu deformaci z povolání. Denně člověk pořád slyší tunu připomínek na nějaké nápady co jak udělat a vylepšit. Ale vždy to jsou jen řeči (bez toho aby člověk viděl do pozadí dané věci apod.) - proto je člověk zdeformován tím, že požaduje nějaký výsledek či viditelnou snahu. Pokud se nejedná o feedback od zákazníků (k němu se přistupuje vždy jinak). Pokud jde ale o profesní, je nutné se nějak představit aby to nebylo jen plácaní do vody. Ale to jsou jen moje vrtochy - ty ignoruj;)
A za to že jsem nabyl dojmu, že to chceš celé upravit sám od a do z včetně implementace se omlouvám (asi ztraceno v "překladu").
Ale pokud by jsi si nevzal na starost i implementaci těch změn, tak moc nevěřím že se to někam pohne - lidi tady mají spoustu práce na svých herních projektech.
Jsem malá ryba tady něco rozhodovat, to musí vedení nahoře.
Tak snad se to někam posune. |
Já to chápu, že tu není čas. Sám na to moc čas nemám (práce a 2 děti), max sem tam po večerech, což je ok pro to, co je tu z mojí strany možné udělat a vzhledem k tomu, že to nespěchá. Ale opravdu to není projekt pro jednoho člověka Pokud by tu byla vůle ke změně, připravím avizovaný design ve formě prototypu a po otestování případně i grafiku. To bude první krok pro redesign. Potom už bude na někom jiném, aby našel člověka, co to implementuje. Víc udělat nemůžu a i tak to všechno může vzít klidně pár týdnů v závislosti na volném čase. _________________ Web/Mobile designer, UX designer, 2D animator
www.tomasnosek.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
]semo[
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 3. květen 2017, 12:16:29 Předmět: |
|
|
tomasn:
už potřetí píšu, že bych třeba už něco konstruktivního klidně prodiskutoval. Ale nejspíš sis mě zařadil do nějakého blacklistu, když jsem hned ze začátku neskákal nadšením (?).
Dovolím si shrnout tuto diskuzi sám :-)
1) Komunita na C-H je složená z lidí, kteří opravdu něco dělají a často jsou mezi nimi i C++ hardcoráři a podobně. Máme tu lidi, co prošli AAA herníma firmama i lidi, kteří se po večerech učí Unity. Občasné hejty a flamewary jsou jen folklor. Ale kdo neprojeví snahu něco vymyslet nebo vytvořit sám, ten tu dostává na prdel (a tudíž netřeba takové lidi lákat).
2) Oblíbená kategorie je zde "development blog".
3) Vzledem k 1 a 2, delší příspěvky a diskuze povětšinou nikomu nevadí.
4) Možná by se občas sehnal content na nějaký tutoriál, článek nebo kus kódu s popisem. Ale asi fakt jen občas.
Jaký bys měl tedy konkrétní nápady, aby nějaký ten (řekněme odbornější) duch C-H nezmizel, ale bylo to moderní a otevřené novým vývojářům? _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
|
tomasn
Založen: 22. 04. 2017 Příspěvky: 13
|
Zaslal: 3. květen 2017, 16:49:44 Předmět: |
|
|
]semo[ napsal: |
tomasn:
už potřetí píšu, že bych třeba už něco konstruktivního klidně prodiskutoval. Ale nejspíš sis mě zařadil do nějakého blacklistu, když jsem hned ze začátku neskákal nadšením (?).
Dovolím si shrnout tuto diskuzi sám
1) Komunita na C-H je složená z lidí, kteří opravdu něco dělají a často jsou mezi nimi i C++ hardcoráři a podobně. Máme tu lidi, co prošli AAA herníma firmama i lidi, kteří se po večerech učí Unity. Občasné hejty a flamewary jsou jen folklor. Ale kdo neprojeví snahu něco vymyslet nebo vytvořit sám, ten tu dostává na prdel (a tudíž netřeba takové lidi lákat).
2) Oblíbená kategorie je zde "development blog".
3) Vzledem k 1 a 2, delší příspěvky a diskuze povětšinou nikomu nevadí.
4) Možná by se občas sehnal content na nějaký tutoriál, článek nebo kus kódu s popisem. Ale asi fakt jen občas.
Jaký bys měl tedy konkrétní nápady, aby nějaký ten (řekněme odbornější) duch C-H nezmizel, ale bylo to moderní a otevřené novým vývojářům? |
Jestli jsem ti na něco neodpověděl, sry. Určitě jsem všechno od tebe četl a vím, že v tvých příspěvcích byly zajímavé podněty. Jestli to vypadá, že někoho ignoruju, tak je to spíš tím, že sem občas kouknu, odpovím na jednu z posledních odpovědí a na některé asi zapomenu. Projdu si ještě jednou všechny příspěvky a web a sepíšu nějaký první návrh menších změn. Ty koncepční jsem už psal v předešlých příspěvcích a nevím co z toho je použitelné/chtěné.
Jen se bojím, že to, co tu navrhneme, stejně pak nebude mít chuť nikdo implementovat Vedete Google Analytics? _________________ Web/Mobile designer, UX designer, 2D animator
www.tomasnosek.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
]semo[
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 4. květen 2017, 08:46:17 Předmět: |
|
|
Z toho, co jsi psal, nebo co tu padlo, mě osobně zaujalo:
homepage s nějakým contentem: videa z GDS, novinky, články...ale třeba i nějaký assety, co by někdo chtěl nasdílet (?)
novější systém na fórum, který např. umí vkládat obrázky přímo na C-H, zvýrazňování syntaxe, embedovat videa, označovat dobré odpovědi a podobně
bohatší uživatelský profily
S tou inzercí pomocí profilů to moc růžově nevidím - nebo alespoň ne jako jediný způsob poptávky. Často jsou tu totiž vidět inzeráty, kde se uživatel zaregistruje, vloží inzerát a více nediskutuje. Mimochodem, na jeden jsem před časem odpověděl a dostal se tak k zajímavému projektu trenažeru obsluhy silničních tunelů v Unity :-)...a získal práci asi na rok.
Teď je otázka, kdo by to celé dokázal spravovat? Ideálně, aby to bylo převážně v rukou uživatelů, protože administrátorů asi moc nebude. Napadlo mě, že na homepage by mohly být řekněme nějaké kategorie, do kterých by se publikovalo z uživatelských profilů. Každá taková kategorie by měla určitý level důležitosti, který by ovlivňoval schvalovací proces zobrazení obsahu v dané kategorii. Příklad: budu chtít publikovat nějaký článek do nějaký důežitý kategorie na HP: nahraju ho přes uživatelský profil, objeví se ve veřejné "čekárně". Článek může schválit admin, nebo třeba společné hlasování několika uživatelů s určitým počtem příspěvků (nebo jiných aktivit). Možná je to blbost, nevím :-). _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
|
JC
Založen: 06. 10. 2007 Příspěvky: 137
|
Zaslal: 4. květen 2017, 21:22:50 Předmět: |
|
|
Netuším jaké jsou ambice těch co ČH vlastní. Ffakt je, že současná PhpBB homepage to dost zabíjí jak vzhledem tak i obsahem a to je škoda. Mimo jiné by měla lákat lidi do fóra.
Co nechápu je, že dáváte videa z GDS webu Games.cz místo toho, abyste je měli zde. Přitom jsou na Youtube a tady o tom není ani zmínka.
Jestli bych si něco rád přečetl tak tutoriály od profesionálů, lidí z Warhorse, Amanity, Bohemky. Dan Vávra si stěžuje, že tu nejsou kvalitní lidi, takže by to dělali i pro sebe. To by asi nebyl špatný bonus pro ČH. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Spytihněv
Založen: 05. 04. 2011 Příspěvky: 547 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 5. květen 2017, 08:38:37 Předmět: |
|
|
]semo[ napsal: |
hlavní menu schované za třema vodorovnýma čárkama |
tomu se odborně říká hamburger |
|
Návrat nahoru |
|
|
tomasn
Založen: 22. 04. 2017 Příspěvky: 13
|
Zaslal: 6. květen 2017, 01:50:05 Předmět: |
|
|
Spytihněv napsal: |
]semo[ napsal: |
hlavní menu schované za třema vodorovnýma čárkama |
tomu se odborně říká hamburger |
Na telefonu se tomu nevyhneme. Někdy to jde, někdy ne. _________________ Web/Mobile designer, UX designer, 2D animator
www.tomasnosek.cz |
|
Návrat nahoru |
|
|
zapytchu
Založen: 08. 08. 2007 Příspěvky: 352 Bydliště: čechy i chacharov
|
Zaslal: 2. říjen 2017, 21:44:11 Předmět: |
|
|
Nic neměňte. c-h.cz je diskuzní platforma, ne content placement sajta.
Protiargumenty:
"homepage s nějakým contentem" - contentem c-h jsou diskuze, ne pitomé články/videa/tweety
"novější systém na fórum" - chyběj někomu upvotes/downvotes? Mě ne.
"profily" - ze zkušenosti sem stejně nelezou lidi, co aktivně hledají práci.
Navíc všechno tady zmiňované je custom development, kterej skončí pravděpodobně jenom odlivem uživatelů.
Sorry, že vám kazím nadšení, ale jako sr analytik/konzultant/pm mě tyhle "naivní" představy děsí. Většinou s nimi totiž přichází lidi, co mají čas - a takoví lidi většinou nemají skill s dotažením takového velkého projektu do konce.
Mluvíte o funkčnosti, ale nějak jsem tu nepostřehl důvod pro změny, kromě těch, že "by to chtělo". |
|
Návrat nahoru |
|
|
]semo[
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 3. říjen 2017, 07:25:25 Předmět: |
|
|
Klid, ono už to vyšumělo :-) _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
|
Reniezs
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 273
|
Zaslal: 4. říjen 2017, 23:31:27 Předmět: |
|
|
Taky by mě to zajímalo.. Bylo by pro případné zájemce fajn, kdyby se jim dal nějaký informační nástin, co by jsme si zde přáli.. aby mohli něco zkusit.. popř. co si zdejší OS přeje. _________________ https://szeiner.com - Nezávislé vývojářské studio SZEINER s.r.o. |
|
Návrat nahoru |
|
|
micky
Založen: 28. 02. 2008 Příspěvky: 348 Bydliště: Plzeň, Praha
|
|
Návrat nahoru |
|
|
maretik
Založen: 07. 10. 2013 Příspěvky: 21
|
Zaslal: 10. říjen 2017, 20:49:37 Předmět: |
|
|
Já se weby živím a udělat funkční web na kterém je denně několik asi stovek lidí není zrovna sranda. Pokud chcete použít nějaké hotové řešení, tak se musí najít člověk, který ho dokáže "ohnout" dle potřeb zákazníka. Web se musí před redesignem vyhodnotit, zda plní to ca má. Pokud ne, je na místě redesign. Ale také musíte myslet na zpětné odkazy, kterých je na internetu strašně moc. Osobně bych viděl raději web, který bude nově příchozí postupně učit programovat hry, nebo jim dá obsah na naučení. Já osobně nevím, co obnáší tvorba her a nemohu se pořádně dopátrat. |
|
Návrat nahoru |
|
|
]semo[
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 11. říjen 2017, 08:44:51 Předmět: |
|
|
maretik napsal: |
Osobně bych viděl raději web, který bude nově příchozí postupně učit programovat hry, nebo jim dá obsah na naučení. Já osobně nevím, co obnáší tvorba her a nemohu se pořádně dopátrat. |
Třeba u mě znamenal herní vývoj takový nadšení, že jsem se vykašlal na ostatní věci (jako např. škola) a věnoval se převážně programování. Byla to doba nejistoty, tápání, nedokončených projektů, ale i dílčích úspěchů. To bylo tak před 12ti lety, kdy těch webů bylo asi ještě míň. Nicméně zadařilo se, hry jsem dělal donedávna, kdy jsem přesedlal na simulátory, který mě baví asi ještě víc.
Pointa je v tom, že většina herních vývojářů, který znám, vložili do her velký kus sebe. Něco tomu obětovali, stálo je to nějakou práci (nikoliv nezábavnou) a v mnoha případech dali přednost finanční nejistotě v podobě herního vývoje, před jinou, dobře placenou prací. A postupně se vypracovali na odborníky. Teď když koukám na ty lamky kolem Unity, tak bych zaplakal - a je mi jich i trochu líto, protože přicházejí o určitou opravdovost a nemají potřebu proniknout do hloubky. V podstatě může dělat hry i lepší sekretářka. Nechci se nikoho dotknout, je spousta světlých výjimek, nepopírám!. Nelíbí se mi zkrátka ten hipsterský přístup "Dneska budu herním vývojářem, zítra fotografem, pozítří poletím do Ameriky (mamka zaplatí), popozítří ...já nevím-co-ještě..hlavně si to ale vyvěsím na fejs! Ať žije večírek!" :-).
Dělat další web, který vodí lamky za ručičku, tomu bych palec nahoru nezved :-). _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
|
|