Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
micky
Založen: 28. 02. 2008 Příspěvky: 348 Bydliště: Plzeň, Praha
|
Zaslal: 11. říjen 2017, 11:16:29 Předmět: |
|
|
Tak tohle už mi trochu připomíná jednoho z našich profesorů, který říkal, že oni museli na rozdíl od nás chodit do knihovny a potom napsat program na papír správně na první pokus, protože pak jim to od toho jednoho počítače vrátili, že program skončil chybou. To je prostě klasické nadávání na nové nefér věci. ...a to říkám, i když se živím tou správňáckou variantou, psaním od nuly (a baví mě to). _________________ https://www.bluepulsar.cz/
https://twitter.com/11thDream_Game/ |
|
Návrat nahoru |
|
|
]semo[
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 11. říjen 2017, 12:06:50 Předmět: |
|
|
Bál jsem se, že to takhle vyzní. Ale nejsem si jist, jestli je to uplně ten stejný případ. Pan profesor musel při programování přemýšlet - u papíru. Ty, musíš taky při programování přemýšlet - u pc. Nebo aspoň můžeš, protože to umíš. Ale borci, co jsem o nich psal, při "programování" nepřemýšlí, jen googlí, nebo stahujou z asset storu. Ovšem ne vždy tam je přesně to, co potřebuješ.
Naopak je obdivuhodný, když někdo používá Unity, přičemž umí řešit problémy sám (nevygooglí, vymyslí). To jsou ty světlý výjimky, o kterých jsem psal. Pak držím hubu :-). _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
|
micky
Založen: 28. 02. 2008 Příspěvky: 348 Bydliště: Plzeň, Praha
|
|
Návrat nahoru |
|
|
]semo[
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
|
Návrat nahoru |
|
|
maretik
Založen: 07. 10. 2013 Příspěvky: 21
|
Zaslal: 11. říjen 2017, 15:51:00 Předmět: |
|
|
já když jsem dělal weby první, tak jsem dělal furt to samé. Nakonec jsem zjistil že je lepší nevymýšlet vymyšlené, ale vymyslet nevymyslené . Snad jste se nezamotali . V podstatě se snažím co nejvíce usnadnit práci, aby to bylo co nejrychlejší a co nejlepší kvalitě. Proto třeba místo PHP se učím framework Ruby on Rails / Ruby, kde jsou již hotové balíčky a ty se pak implementuji. V podstatě řeším jen to, co je nestandardní. Unity vnímám já jako lajk, něco jako framework pro práci. Mohu se naučit práci od prvního písmenka, ale to by mě pak brzdilo a než bych se to naučil, byl bych už starec. Stejně v povaze programátora je "zkoumávání". Vše co nějak funguje se snaží naučit. Mám to tak u sebe. Sice nainstaluji nějaký balíček, ale do hloubky ho prozkoumám a zjistím, co by se tak mohlo použít dále a co třeba dělám špatně. Asi je to odlišný přístup než máš ty, ale rozhodně je lepší pro mě. Furt váhám, jestli se mám vydat na průzkum do světa her. Už jako 15letý jsem chtěl něco tvořit. Hry jsou moje láska. Weby jsou ale "větší jistota". Tak nevím. Každopádně vždy dělám to co mě baví. |
|
Návrat nahoru |
|
|
]semo[
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 12. říjen 2017, 08:24:52 Předmět: |
|
|
maretik napsal: |
Mohu se naučit práci od prvního písmenka, ale to by mě pak brzdilo a než bych se to naučil, byl bych už starec. |
Jasně, že asi už dneska nebudeš řešit technologii a psát vlastní engine (to by tě skutečně na pár let zbrzdilo :-) ). Pravděpodobně sáhneš třeba po tý Unity. Ale jak jsem už psal, je dobrý u toho myslet. A hlavně, umět správně použít to, co ti Unity nabízí. K tomu jsou právě dobrý ty hlubší znalosti (aspoň trochu). Třeba pokud nebudeš znát aspoň fyziku-mechaniku střední školy, nebudeš umět správně použít vestavěný fyzikální engine....a podobně.
Každopádně, české-hry byly založeny kvůli tomu, aby sdružovali českou nezávislou herní scénu. To se myslím výborně povedlo. Na podporu začátečníků je tu fórum. Potíž je v tom, že nikdo se už neptá. Obávám se, že i redesign, který by přinesl nový content, by byl k ničemu. Přecejen, kolem těch frameworků bývají dost velké komunity. I když..leckterý to fórum je fakt snůška pekelných nesmyslů, nemá to úroveň. Co není na stackoverflow, jako by nebylo. Je ale dost témat, o kterých by se dalo diskutovat i tady. Nicméně, neděje se tak. Mohl by tomu redesign pomoct? Asi ne. Proto taky nejvíc žijou sekce Business a Projekty, který nejsou přímo o vývoji, ale o prodávání.
maretik napsal: |
Každopádně vždy dělám to co mě baví. |
Tak to je základ :-). _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
|
pcmaster
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1824
|
Zaslal: 12. říjen 2017, 10:15:24 Předmět: |
|
|
Ty Semo, ty si sa nejak rozbehol Nemozem nesuhlasit, aj ked to vsetko znie trochu drsne.
Lamky nech si z asset storu stahuju co chcu a tvaria sa, ze dnes su "vyvojari". Aj tak nakoniec prd vytvoria, pretoze nicomu nechcu rozumiet. Ale zvanit, to by slo.
Taky uz je internet Bojim sa, ze toto forum ostane uz len pre nas, dinosaury.
Na druhu stranu - denne chodim na GameDev.net, asi uz od roku 2007. To je forum tohto typu. A uplne to tam zije. Odpovedaju tam veterani z priemyslu.
Divne, ze to stale funguje, velmi ma to tesi _________________ Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est. |
|
Návrat nahoru |
|
|
]semo[
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1526 Bydliště: Telč
|
Zaslal: 12. říjen 2017, 10:50:06 Předmět: |
|
|
Jo, já už dám pokoj :-) _________________ Kdo jede na tygru, nesmí sesednout.
---
http://www.inventurakrajiny.cz/sipka/
Aquadelic GT, Mafia II, simulátory |
|
Návrat nahoru |
|
|
VODA
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 1721 Bydliště: Plzeň
|
Zaslal: 12. říjen 2017, 18:31:58 Předmět: |
|
|
]semo[ napsal: |
Jo, já už dám pokoj |
To určitě nedělej. Neříkáš nic nepravdivého a rozhodně nejsi sám, kdo má takový či hodně podobný názor. Já sám bych se za Tvůj odstavec podepsal.
Když nad tím přemýšlím, tak spíš než předělat fórum by bylo fajn, kdyby existoval nějaký herně vývojářský časopis, ať už papírový nebo elektronický. Tohle mi na trhu hrozně chybí. _________________ Opravdovost se pojí s trýzní... |
|
Návrat nahoru |
|
|
micky
Založen: 28. 02. 2008 Příspěvky: 348 Bydliště: Plzeň, Praha
|
Zaslal: 13. říjen 2017, 09:17:05 Předmět: |
|
|
V češtině je to skutečně malá cílovka, to už je snad lepší sepsat něco jako sborník. Ten si pak autoři přečtou mezi sebou a poplácají se po zádech.
Ale vážně, anglicky umíme, přednášky z GDC jsou obecně velmi dobré, občas se najdou články ze Siggraphu... A některá studia třeba na blogu ráda popisují, jak čeho dosáhli...
Je toho dost, jen ne česky. Přeložené NeHe tutorály byly luxus, které se holt každé generaci nemusí dostat. _________________ https://www.bluepulsar.cz/
https://twitter.com/11thDream_Game/ |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 13. říjen 2017, 10:52:15 Předmět: |
|
|
Naštěstí úpadek lokalizovaného obsahu je úměrný zlepšování znalosti angličtiny, takže to není problém. (Jako malej /někdy před 23 lety/ jsem anglicky neuměl, tak jsem využil českého překladu knížek a IDE & nápovědy Borland Pascalu - měl jsem tam přeložené i WinAPI a udělal do školy 3D kreslící aplikaci* pro Win 3.1 . PS: S překladatelem NeHe tutoriálů jsem se osobně setkal na ČVUT FEL.)
*Aplikace byla 16bit, takže byla sranda řešit 64kB limit (měl jsem viewport rozdělen na 4 čtvrtiny). _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
Spytihněv
Založen: 05. 04. 2011 Příspěvky: 547 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 18. říjen 2017, 10:42:23 Předmět: |
|
|
pcmaster napsal: |
toto forum ostane uz len pre nas, dinosaury |
Jak se může takový trilobit honosně nazývat dinosaurem? |
|
Návrat nahoru |
|
|
micky
Založen: 28. 02. 2008 Příspěvky: 348 Bydliště: Plzeň, Praha
|
|
Návrat nahoru |
|
|
|