Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Spytihněv
Založen: 05. 04. 2011 Příspěvky: 547 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 17. květen 2018, 20:52:44 Předmět: HROT |
|
|
Ahoj,
chtěl bych vám dnes představit mojí retro 3D střílečku HROT, o které jsem snil od poloviny devadesátých let.
Hlavní motivací bylo vytvoření vlastního enginu (OpenGL) pro FPS, což pro mě sice znamenalo znovuvynalézání kola, ale mě to baví. Engine hardwarově napodobuje všechny významné dobové finesy jako je klepání vertexů, omezená paleta nebo pixelizace.
Děj hry je zasazený do Prahy roku 1986, alternativního socialistického Československa a inspirací jsou moje nejoblíbenější FPS hry - Quake1, Chasm: The Rift, Dusk, Duke3D, Blood a Calcium Contract.
Časová osa
První epizoda vyšla 29. ledna 2021 na Steamu v režimu Early Access. Tamtéž je k dispozici demo obsahující jeden level a arénu.
Druhá epizoda vyšla 22. června 2022 už i na GOGu
Třetí epizoda a hotová hra vyšla 16. května 2023
Steam: https://store.steampowered.com/app/824600/HROT/
GOG: https://www.gog.com/game/hrot
Humble Bundle: https://www.humblebundle.com/store/hrot
Můj twitter: @kotolout
Naposledy upravil Spytihněv dne 16. květen 2023, 18:04:05, celkově upraveno 6 krát |
|
Návrat nahoru |
|
|
frca
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1558
|
Zaslal: 17. květen 2018, 21:38:16 Předmět: |
|
|
To si rád zahraju. Bude to i pro Linux? _________________ www.FRANTICWARE.com |
|
Návrat nahoru |
|
|
mar
Založen: 16. 06. 2012 Příspěvky: 608
|
Zaslal: 18. květen 2018, 03:52:50 Předmět: Re: HROT |
|
|
To je super, FPS je můj oblíbený žánr. Ten Quake je z toho dost cítit, hlavně zbraně a i ten font dole.
Mimochodem děláš si sám i grafiku? Vypadá to fakt dobře.
Bude někdy brzy demo?
A docela jsem zvědavý, jak sis poradil s character controllerem. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Spytihněv
Založen: 05. 04. 2011 Příspěvky: 547 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 18. květen 2018, 09:33:39 Předmět: |
|
|
Tenhle styl fontu je použitý záměrně (bitmapový, neproporcionální, se snahou zaplnit písmenko po celém čtverečku, se stínem), neboť cokoliv "modernějšího" se tam nehodí. Je to ale vlastní práce, kreslený ručně písmenko po písmenku pixel po pixelu. Barva je zatím Quakeovská, to je pravda a dobrý postřeh - Quake je moje největší modla pokud jde o grafiku (a dělám ji sám)
Demo lze očekávat brzy, ovšem Linux v plánu není. |
|
Návrat nahoru |
|
|
micky
Založen: 28. 02. 2008 Příspěvky: 348 Bydliště: Plzeň, Praha
|
|
Návrat nahoru |
|
|
abuki
Založen: 31. 07. 2012 Příspěvky: 507 Bydliště: Praha
|
|
Návrat nahoru |
|
|
sonic
Založen: 19. 01. 2009 Příspěvky: 194
|
Zaslal: 18. květen 2018, 14:05:50 Předmět: |
|
|
Vypadá to super (s tím Linuxem je to ovšem škoda).
Video s tím kurem na zeleném plátně mě teda pobavilo _________________ Programovat pod Windows je jako hrát hry na Macu. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Spytihněv
Založen: 05. 04. 2011 Příspěvky: 547 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 18. květen 2018, 21:23:45 Předmět: |
|
|
micky> gify a videa budou a na Encounter se těším
abuki> díky
sonic> ten kohout patřil k jinému projektu, ale jsem rád, že to pobavilo (proto jsem to tam dával) |
|
Návrat nahoru |
|
|
frca
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1558
|
Zaslal: 20. květen 2018, 13:07:54 Předmět: |
|
|
Spytihněv napsal: |
Demo lze očekávat brzy, ovšem Linux v plánu není. |
Nevadí, to bude taková pecka, že kvůli tomu restartuju počítač _________________ www.FRANTICWARE.com |
|
Návrat nahoru |
|
|
mar
Založen: 16. 06. 2012 Příspěvky: 608
|
Zaslal: 20. květen 2018, 17:07:04 Předmět: |
|
|
OT: Moc nechápu, na co chcete nativní binárky pro Linux?
Já jsem zrovna zkoušel GeneCraft ve Wine a jede to krásně, jenom jsem musel smazat přiložená OpenAL dllka, protože Wine má nativní podporu (a to jsem jel ještě v Ubuntu přes VMWare).
Obecně si myslím, že pro ty, co vyvíjí na Windows je to nejsnazší cesta - odpadá problém překladu binárek a testování na dalších platformách (toto ještě navíc pro každý update), navíc Wine se dá rozjet i na Macu.
Pokud to je kvůli Steamu, tak co jsem četl, tak i Windows verze by měla jet přes Wine, aspoň to píšou tady https://askubuntu.com/questions/777115/running-windows-steam-on-linux-using-wine |
|
Návrat nahoru |
|
|
sonic
Založen: 19. 01. 2009 Příspěvky: 194
|
Zaslal: 20. květen 2018, 18:10:16 Předmět: |
|
|
OT:
@mar: no hej, zkusit to ve wine je můj plán. Ale není záruka, že to ve Wine pojede, doteď se potýkám s několika aplikacema, které nejedou "out-of-the-box", nejedou vůbec, nebo je potřeba množství workaroundů
edit: příklady z českých-her (které zde mají vlákna):
Legie: jede parádně
Archamon: potřeba množství workaroundů
Air Missions: HIND: nejede vůbec _________________ Programovat pod Windows je jako hrát hry na Macu. |
|
Návrat nahoru |
|
|
frca
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1558
|
|
Návrat nahoru |
|
|
nou
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1047
|
Zaslal: 25. květen 2018, 10:58:51 Předmět: |
|
|
ono robit multiplatformovy kod nuti cloveka pisat lepsi kod. takze OpenGL a OpenAL. ake kniznice este pouzivas ak SDL tak by to nemalo byt taky problem to naportovat. _________________ Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú. |
|
Návrat nahoru |
|
|
abuki
Založen: 31. 07. 2012 Příspěvky: 507 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 25. květen 2018, 11:57:01 Předmět: |
|
|
Já bych se teda na port na linux vyprdnul, sorry všem linuxovejm hráčům.
Jako když mám jednoduchou hru v Unity (což je většinou můj případ) tak udělat export na linux pro mě není problém a proč to neudělat, ale v případě kdy to je jen o chlup složitější, tak už se to podle mě nevyplatí a mě by teda fakt nebavilo se tím zaobírat. _________________ Twitter @abukac
www.amanita-design.net
www.circusatos.com |
|
Návrat nahoru |
|
|
frca
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1558
|
Zaslal: 25. květen 2018, 13:19:08 Předmět: |
|
|
Jak psal nou, multiplatformnost přináší lepší kód. To ve finále zabezpečí i delší kompatibilitu s windows do budoucna. _________________ www.FRANTICWARE.com |
|
Návrat nahoru |
|
|
|