Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
MD
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 437 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 4. květen 2018, 11:33:37 Předmět: Krkal 2.5 - 20th anniversary edition |
|
|
Krkal 2.5 - 20th anniversary edition [Freeware]
Ahoj, zdravim vsechny! (to je let, ze? )
Velmi pomalinku jsem chystal toto novou verzi, opravoval, doladoval spousty veci tak, abych s tim byl spokojen a ted ... Ted je to tady! Uzijte si krasne retro!
Youtube TRAILER
Krkal je logicko-akční top-down hra. Ovládáte jednu ze tří postaviček a snažíte se najít cestu v bludišti, které je plné rozmanitých nástrah a překážek.
Budete posouvat kameny, klouzat po ledu, vyhýbat se minám, správně nastavovat různá tlačítka, bloudit v bludištích a třeba přestavovat značky pro dopravní příšery...
Budu moc rad, kdyz mi pomuzete:
- S testovanim. Hra je ted v podstate finalni. Chtel bych vas poprosit o jeji otestovani na ruznorodych masinach, at vim ze vse funguje tak, jak ma. (setup, digitalni podpis, hra, editor levelu, dokumentace, ...)
- S propagaci. Az budeme mit dotestovano, chtel bych Krkala zviditelnit. Uvitam rady, odkazy, co se vam osvedcilo. Jsme tady trosku specificti, potrebuju se dostat mezi fanousky Boulderdashe a Robba, ne na Steam. Plus existuje jeste v DosBoxu hratelny Krkal 1 (hratelny = je zabava ho hrat! ) Pokud bude davat smysl, mohu podporit i financne (napr sverit to nekomu, kdo to umi)
A btw kolik znate podobnych her? Delaji se jeste? (nejsem v obraze) Mozna vznika dnes neco podobneho na mobily, ale spis ne. Na Krkala totiz potrebujete i rychle a presne ovladani, takze by to musel byt mobil minimalne s gamepadem
V kazdem pripade si myslim, ze Krkal je stale zabavny, ze ty leta uz mu nemuzou uskodit. Pak jsem videl, ze obcas nejaky zoufaly fanousek by si to rad zahral, ale nemuze ... No proto jsem si dal tu praci s novou verzi. Taky proto, aby to jednoduse bylo hotove. _________________ - play with objects - www.krkal.org -
Naposledy upravil MD dne 24. srpen 2018, 10:16:26, celkově upraveno 2 krát |
|
Návrat nahoru |
|
|
MD
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 437 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 4. květen 2018, 12:37:27 Předmět: |
|
|
A GitHub je bozi. Prave ted jsem zjistil, ze konecne zprovoznili https pro custom domeny jako je https://www.krkal.org. HURA! _________________ - play with objects - www.krkal.org - |
|
Návrat nahoru |
|
|
sonic
Založen: 19. 01. 2009 Příspěvky: 194
|
Zaslal: 4. květen 2018, 18:07:49 Předmět: |
|
|
MD napsal: |
A GitHub je bozi. Prave ted jsem zjistil, ze konecne zprovoznili https pro custom domeny jako je https://www.krkal.org. HURA! |
Konečně tu máme něco open source Osobně ale mám raději rozdělené repozitáře na dva: data (tam mě historie moc nezajímá, takže si stáhnu jen poslední verzi) a kód (stahuju si celou historii, ale jelikož je to kód, tak to není tak velké). _________________ Programovat pod Windows je jako hrát hry na Macu. |
|
Návrat nahoru |
|
|
dzejkob
Založen: 17. 08. 2013 Příspěvky: 130
|
Zaslal: 4. květen 2018, 18:18:50 Předmět: |
|
|
Hezký. Ten level editor a hlavně script editor mi připomněl "staré časy" - kdy jsem z nadšení vyráběl složité systémy, editory a vlastní interpretry - přitom pro podstatu hry to stačilo udělat hardcoded. Je to vůbec vlastní interpret - nebo to je něco konkrétního? Vypadá to robustně.
Několik levelů jsem dohrál - byly sice jednoduchý, ale třeba časem přituhne. Nicméně mě naštvalo, že mi přišlo docela náhodné, jak uniknout bombě - když vyjedu doleva, nahorů - tak to projde a když nahorů a doleva tak vždy umřu - wtf? (možná to bylo obráceně)
Jinak poznámka - při instalaci určitě nikdo nechce vybírat rozlišení - podle mě není důvod proč ho neudělat vždy na max. Plus za možnost pouhé extrakce do adresáře. Chybělo mi nastavení hlasitosti zvuku a hudby - ale našel jsem to v configu.
Podstata samotného extended sokobana mi přišla fajn (něco podobného jsem chtěl udělat) - ale na můj vkus příliš akční a méně logické (subjektivní). |
|
Návrat nahoru |
|
|
MD
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 437 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 4. květen 2018, 20:53:46 Předmět: |
|
|
Dekuji za testing.
GitHub je pro nas skvela stabilni archivacni platforma. (mame tam jak repozitar, tak web). Puvodni Krkal 1 mel stranky na volny.cz (umrelo). Krkal 2 mel hosting a svn repozitar na stroji jednoho 'kamose' (umrelo). Pak jsme byli x let nedostupni. Od Windows Vista Krkal 2.4 prestal fungovat.
Tak ted si od GitHubu slibuju, ze to bude lepsi
Nejlepsi sance prezit do dalsich generaci ma Krkal 1. DosBox prezije. Zato PC s DirectX 8 prezit nemusi a uz bychom museli slozite portovat.
V roce 2004 (Krkal 2) byly opravdu jine casy, dnes by se to delalo jinak. Fixovat ten stary kod nebylo vubec snadne. Napr ingame options, kde by se dalo nastavovat rozliseni a dalsi veci, jsem se rozhodl nezahrnout. Proste proto, ze se mi s tim starym kodem nechtelo prat.
K rozliseni: nastavit max neni idealni. Napr ve 4K Krkal uz vypada dost blbe. Nizsi rozliseni mouhou mit lepsi atmosferu. Doporucuji si s tim trochu pohrat. (Nastavuje se editaci konfigu)
Krkal 2 mel vlastni jazyk, kompilator a tak dale. Bohuzel mel (ma) i mnoho much. Proto taky vznikl Krkal 3 http://www.ceske-hry.cz/forum/viewtopic.php?t=1011 Strasne rad bych ve hre vyuzil toho jazyka z 3, ale to by bylo casove prilis narocne. Radeji jsem se soustredil na hru a na dvojku.
Bomba vybuchuje symetricky 3x3 kolem bomby, mozna nesymetricky utikas V zatackach zkus drzet rovnou 2 sipky najednou.
A to 'nejlepsi' nakonec: Kdo nema rad akci, ale ma rad pekelne tezke ciste logicke levly, at zkusi P levly, ktere jsou za hlavni hrou. (Idealni pro Matfyzaky a jine autisty) _________________ - play with objects - www.krkal.org - |
|
Návrat nahoru |
|
|
MD
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 437 Bydliště: Praha
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Slappy
Založen: 31. 07. 2009 Příspěvky: 169 Bydliště: Zilina
|
Zaslal: 17. červenec 2018, 14:51:07 Předmět: |
|
|
Nedavno som si kupil Nintendo Switch a myslim, ze toto by bola dobra oddychovka, idealna hra pre takuto konzolu.
Skusim sa na to pozriet, kedysi som prerabal jednu hru z DirectX na SDL, este na Nintendo Wii (http://www.ceske-hry.cz/forum/viewtopic.php?t=1707), ak by to slo tak by to bolo super! _________________ Skinovane instalatory pre NSIS a Inno Setup, zdarma pre SK/CZ projekty: www.graphical-installer.com |
|
Návrat nahoru |
|
|
MD
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 437 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 28. červenec 2018, 17:23:48 Předmět: |
|
|
Ahoj, Switch by byla hezka predstava. Podle meho nazoru ovsem realizovatelna jen s velkym usilim. Rozhodne to je mimo me moznosti.
Za podminky, ze mi date vedet (dohodnem licenci), tak jsou porty (jakekoli) velmi vitany. Zdrojaky jsou na GitHubu. Dokazu poradit a podporit (v ramci mych moznosti.)
V praci mi taky rikali at to portnu na switch nebo na mobil .. Ale to by chtelo mladeho zapaleneho studenta napr. mff-uk se spoustou casu. A nebo hodne hodne penez. _________________ - play with objects - www.krkal.org - |
|
Návrat nahoru |
|
|
Gork
Založen: 25. 06. 2015 Příspěvky: 8
|
Zaslal: 14. srpen 2018, 14:54:43 Předmět: |
|
|
Pamatuju si, jak jsem se ve dvanácti učil v Krkalovi dělat mapy. Tehda jsme párkrát byli i na Skypu. Super vzpomínky! Minimálně z nostalgie vyzkouším
Co se týče propagace, napadá mě zkusit oslovit nějaké Youtubery, ať to vyzkouší. Bohužel žádné české neznám, takže asi budeš muset pohledat. Držím palce.
Pak ještě funguje indie games platforma https://itch.io |
|
Návrat nahoru |
|
|
MD
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 437 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 16. srpen 2018, 16:31:32 Předmět: |
|
|
Hezke Delate mi radost! Propagace mi stale moc nejde, ale i pres to se cas od casu nekdo najde, komu se to libi - jako napriklad zde: http://zlomenymec.pise.cz/651-ceska-hra-krkal.html
Itch.IO se mi na prvni pohled take libil, ale pak se to ukazalo jako nejvetsi dev/null ze vsech. No coz, alespon google to vidi ...
Youtubery take hledat neumim (resp me to moc nebavi). Je to samej minecraft ci velke mainstreamove hry, takze pak nevim koho bych vubec mel oslovovat.
Taky jsem zkousel Dosovou/Dosboxovou komunitu (Krkal 1) tam ok, jenze je to nejake mrtve (mozna i vice nez toto forum (coz je teda desna skoda))
Zajimave je, ze celkem zafungovala distribuce pres PAD (http://appvisor.com/) v 2004 se to osvetcilo fajn a i ted to porad jakz takz funguje. Teda hodne jsem se bal ze ty downloadovaci stranky budou ke Krkalovi pribalovat ruzne malwary. Pred nekolika lety to bylo asi tak rozsirene ze to presahlo vsechny meze (viz https://en.wikipedia.org/wiki/Potentially_unwanted_program) Nastesti ted uz sem se s tim nikde (az na Slunecnici! musel jsem je parchanty durazne upozornit) nesetkal.
Fajn je youtube, obcas to tam najde nekdo spontanne, plus jsem investoval i par 100 korun do reklamy. (zatim jen CR, na zkouzku)
Je tam videt, ze lide by si to radi zahrali na mobilu, mohlo by to byt i komercne uspesne.
Naopak s Facebookem spokojen nejsem vubec, asi uzivatele FB nejsou moje cilovka.
Smekam klobouk pred dnesnimi trailery na nezavisle scene, protoze jsem si to zkusil, vim jak tezke je udelat dobry trailer!
A kde jsou ty casy, kdy cesti novinari psali sami od sebe o ceskych nezavislych free hrach? Pamatujete? http://www.hrej.cz/novinky/2007/03/24/jazzuo-chysta-boobza-sports-12003/ _________________ - play with objects - www.krkal.org - |
|
Návrat nahoru |
|
|
dzejkob
Založen: 17. 08. 2013 Příspěvky: 130
|
Zaslal: 16. srpen 2018, 23:57:19 Předmět: |
|
|
No jako první problém vidím ten časový odstup - nějaké zmínky o vývoji Krkala jsou někdy v roce 2010. Pokud to mělo svoji komunitu, tak to je škoda, protože content a vůbec jeho množství se za tu dobu hodně posunulo.
Potom samozřejmě ta platforma - ideálně web nebo mobil. Lenost lidí a vůbec princip, kdy počet nutných kliknutí exponeciálně snižuje přístupnost mě nepřestává fascinovat. Když nejde o AAA titul, tak to musí být click & run, jinak to má imho málo nadějí.
Přitom ta hra by se na mobil/web přímo hodila.
Tuhle jsem objevil js-dosbox:
https://js-dos.com/
třeba vystavit "Krkal 1" click & play + odkazy na krkala 3 - těžko říct |
|
Návrat nahoru |
|
|
MD
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 437 Bydliště: Praha
|
Zaslal: 17. srpen 2018, 09:46:26 Předmět: |
|
|
Tak se mi zda, ze jsi mi otevrel oci O tech java scriptovych dos boxech jsem vedel, ale teprve ted mi zacina dochazet, ze je vlastne jednoduche to zprovoznit na vlastnich strankach. Ze to nepotrebuje zadnou server-side podporu, tudiz by mi na to mel stacit muj GitHubi hosting.
Ne ze bych si od toho sliboval nejakou lepsi 'propagaci', ale i tak je to mega super. Casem to zkusim! _________________ - play with objects - www.krkal.org - |
|
Návrat nahoru |
|
|
dzejkob
Založen: 17. 08. 2013 Příspěvky: 130
|
Zaslal: 17. srpen 2018, 10:54:20 Předmět: |
|
|
No, já bych šel ještě dál - a zkusil bych si pohrát s asm.js. Neboť to má svůj komplexní engine, tak by to snad neměl být takový problém - dopsat draw cally, input cally a nějaký fs cally a je to hotový na webu Nevim vlastně teda, v čem to je napsaný. Pravda, nikdy jsem nic s asm.js nezkoušel.
Nicméně tenhle typ hry si někdo může v klidu pustit v kanclu při datlování nesmyslů do sapu. Bohužel na korporátních kompech nikdo download & install neudělá. |
|
Návrat nahoru |
|
|
MD
Založen: 29. 07. 2007 Příspěvky: 437 Bydliště: Praha
|
|
Návrat nahoru |
|
|
pcmaster
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1824
|
Zaslal: 30. srpen 2018, 13:29:36 Předmět: |
|
|
Funguje _________________ Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|