.[ ČeskéHry.cz ].
Fragments Of A Mind

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Hry pro PC, konzole, ...
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Peta



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 154
Bydliště: V prvnim patre hned vedle koupelny.

PříspěvekZaslal: 10. září 2021, 08:13:47    Předmět: Fragments Of A Mind Odpovědět s citátem

Ahoj,

rád bych Vám představil hru na které aktuálně pracuji. Jmenuje se Fragments Of A Mind. Většinu toho dělám sám s použitím koupených assetů, plus mám k sobě grafičku která dělá ilustrace a sem tam nějaké nové modely nebo úpravy stávajících co jsou potřeba.

Na hře dělám už skoro rok. Jedná se o příběhovou adventuru se slušnou porcí akce, hlavolamů a tajemství. Dojde taky na pár netradičních boss fightů.




Momentálně finišuju přípravy dema které bych rád zveřejnil příští týden. Finální verze hry by měla pak vyjít v únoru příštího roku. Bude se jednat spíš o kratší hru (4-6 hodin) ale snažím se aby každý level byl unikátní a jiný než všechny ostatní takže by to rozhodně neměla být nuda.

Náš steam page: https://store.steampowered.com/app/1609580/Fragments_Of_A_Mind/
Discord: https://discord.gg/BgHzbyWnd2
Twitter: https://twitter.com/FoamGame

Co si o tom myslíte?

Jo a kdyby někdo mohl pomoct s propagací bylo by to super. Každá zmínka pomůže. Hra je přihlášená do Steam Next Fest, ale trochu se obávám že mezi tou záplavou her zapadne Sad
_________________
Když je Ti smutno, otoč se tváří ke slunci a všechny stíny padnou za Tebe.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mar



Založen: 16. 06. 2012
Příspěvky: 608

PříspěvekZaslal: 12. září 2021, 17:11:38    Předmět: Odpovědět s citátem

vizuálně se mi to moc líbí, obzvlášť partikly jsou super
celkově má hra určitě potenciál, rok je dost málo na takový projekt
i když kupované assety nechválím, ale asi chápu

pár připomínek ke gameplayi (demo jsem dohrál, i když nejsem cílová skupina):
- ovládání není dobré (rotace q,e je sice pěkná, ale spíš matoucí)
myslím, že lepší by bylo locknout orientaci kamery, i když by to asi znamenalo nutnost předesignovat levely
- recharge na teleport mi přijde spíš na škodu - uměle zvyšuje obtížnost a to je asi všechno
- instakill když se dotknu třeba zeleného mraku se mi taky moc nelíbí, místo časovače na teleport by možná bylo lepší mít koncept health, takže by mi třeba ten mrak začal ubírat, po respawnu na full health
- checkpointů/savepointů by mohlo být možná víc, třeba udělal jsem ty časované vagóny a hned mě zabil fireball vystřelený, to mě moc nepotěšilo
- teleport skrz zelený fireball mě zabil (u normálních se to nedělo?) to je ale drobnost
- nepochopil jsem, k čemu byly vzpomínky? asi jsem nenašel všechny (nebo tam byly dvě jenom?)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Peta



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 154
Bydliště: V prvnim patre hned vedle koupelny.

PříspěvekZaslal: 12. září 2021, 19:16:02    Předmět: Odpovědět s citátem

Díky za super feedback!

To otáčení kamery je něco nad čím přemýšlím jak pořešit. Rozhodně to nejde udělat fixní, jak píšeš to by znamenalo předělat levely.

Z testování vím, že to některým lidem vadí, jiným to přijde v pohodě. Je tam ještě možnost otáčet pomocí myši, ale ani to není ideální řešení. Zatím zkouším nějaké automatické pozvolné otáčení, ale i to má své problémy. Ještě uvidím.

Co se kritkiky herních mechanik týče (instakill/checkpointy) tak beru, ale je to dost subjektivní. Podle mě to do tohodle žánru her v pohodě zapadá. Každopádně ale beru v potaz a třeba rozložení checkpointů můžu upravit.

Vzpomínky jsou tam 4, když najdeš všechny, odhalí se ti část příběhu Smile Možná jsi si nevšiml buttonku vlevo od skillbaru - to budu muset vylepšit ten tutoriál aby to bylo zřejmé.
_________________
Když je Ti smutno, otoč se tváří ke slunci a všechny stíny padnou za Tebe.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mar



Založen: 16. 06. 2012
Příspěvky: 608

PříspěvekZaslal: 12. září 2021, 20:32:55    Předmět: Odpovědět s citátem

automatické otáčení, to si vždycky vzpomenu na super mario 64, tam to bylo hrozné, navíc jak se to ovládalo na gamepadu, tak se měnil směr podle otočení kamery (v pozdějších hrách myslím použili fixní kameru pokud se nepletu)
tady by to možná mohlo fungovat, případně nastavitelné v menu pro ty, co by to chtěli zapnout. asi toho máš už hotového víc, takže chápu, proč nechceš předělávat levely.

ještě k tomu recharge timeru - konkrétně jsem měl na mysli místo, kde musím 2x použít teleport na malý ostrůvek s těmi firebally a běhám dokola, než se mi teleport doplní. možná by stačilo snížit recharge time. nebo možná to byl záměr,
ale nemám moc rád hry, co takhle schválně trollí hráče.

ještě možná drobný bug - všiml jsem si, že po vyjetých bodácích se dá normálně přejít (nebo jsem měl štěstí, že to postavička obešla bokem)

EDIT: ještě jsem zapomněl - v tom bludišti se zelenými firebally jsem si všiml, že postavička docela dlouho dojíždí, než se zastaví. chápu, že to je asi kvůli mixování animací, ale docela mě to vyděsilo tak jsem začal klikat zpátky a výsledek byl (relativě dlouhé) chození sem a tam, než se zastavila. ale to jsem možná jenom já špatně ovládal...

každopádně zawishlistováno a jsem zvědavý na výsledek (bude EA?)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Spytihněv



Založen: 05. 04. 2011
Příspěvky: 547
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 12. září 2021, 21:42:31    Předmět: Odpovědět s citátem

Mně otáčení kamerou nevadí, ale raději bych panáka ovládal klávesnicí nebo gamepadem, protože většina smrtí, kterých bylo asi tak 3000, pramenila z nepřesnosti zaměřování myší. Třeba v tom koridoru se zelenými firebally, musím myš držet centimetr vedle panáka, abych mohl kličkovat, když kliknu dál (za zeď), tak panák se začne vracet.
Po tisícé smrti bych už potřeboval, aby respawn probíhal svižněji.
Svižněji by mohl probíhat i ten úvod v domě, když panák říká "honem, honem, rychle" a přitom se pohybuje vycházkovou chůzí, je to sice drobnost, ale naléhavost by tak byla uvěřitelnější.
Největší zásek byl ten závěr, kdy se hra tváří, že pro pokračování (nasedni na vlak) je potřeba zapnout 4 pochodně (a zřejmě v rámci jedné životní session, což jsme se shodli, že je nemožné a to jsem hrál na easy). Že je tam nějaký most s vlakem, jsem při průchodu nezaznamenal, takže jsem ani nepředpokládal, že se po získání lístku mám vracet do lokace, kterou jsem už považoval za vyřešenou.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dzejkob



Založen: 17. 08. 2013
Příspěvky: 130

PříspěvekZaslal: 12. září 2021, 21:46:59    Předmět: Odpovědět s citátem

Zkusil jsem a taky nejsem úplně cílovka. Postřehy stručně:

* ta kamera je problém - řekl bych, že to je až delegování práce herního vývojáře na hráče

* akčnější pasáže + teleport mě přišly v pohodě (i možnost nabodnout zombíka na ostny)

* první brána s hledáním runy mě naštvala, ale dal jsem to brute force (běhal jsem kolem a nějakej rozumnej hint jsem fakt nenašel - akorát jeden symbol, kterej nakonec měl bejt tuším nahoře ne dole - takže 8 možností)

* občas se někde objevila ta vysvětlující postava, nic neřekla a nadobro zmizla

* vagony jako puzzle fajn - akorát se obávám, že to nedá každej (nevim teda, zda easy zvyšuje timeouty - hrál jsem to na normal)

* druhá brána mě naštvala úplně - všechny se lišej, druhej a třetí se zrcadlí (co to znamená a kterej je vlastně druhej a kterej třetí?) a čtvrtej - nic (proč to tam bylo?) - opět jsem chvíli běhal kolem, zda tam nejsou další hinty - pak jsem teda zkoušel kombinace v daném rámci (zkoušel jsem i ty navzájem opačný rybičky) ale ten stavovej prostor je furt velkej, takže jsem to bohužel po pár pokusech vypnul

* sebral jsem 3 vzpomínky

Není to špatný, ale ty kombinační problémy jsou o ničem a štvou mě i v jinejch hrách - tady je to ale umocněný tím, že se musí běhat tahat za páku. Mnohem lepší by bylo někde vidět "collect 4 hints", ze kterejch by vypadly 2-3 reálný kombinace a hotovo.

Zlatý diablo 2, kde byl úkol "activate stones in right order" - ale reálně to bylo jenom o tom najít svitek, ten otevřít a pak klikat na kameny dokud se všechny neaktivujou.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Peta



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 154
Bydliště: V prvnim patre hned vedle koupelny.

PříspěvekZaslal: 13. září 2021, 07:38:21    Předmět: Odpovědět s citátem

citace:
* ta kamera je problém - řekl bych, že to je až delegování práce herního vývojáře na hráče


Ovládání je něco s čím mám už tradičně problém, asi jsem zvyklý fungovat jinak než všichni ostatní Very Happy Bohužel pro mě se s tím už teď jen těžko něco zásadního udělá - můžu sice dát do nastavení různé volby které ten problém zmírní, ale co si budeme povídat, většina hráčů to nebude chtít moc řešit.

citace:
* první brána s hledáním runy mě naštvala, ale dal jsem to brute force (běhal jsem kolem a nějakej rozumnej hint jsem fakt nenašel - akorát jeden symbol, kterej nakonec měl bejt tuším nahoře ne dole - takže 8 možností)


Ad puzzles - budu muset vylepšit hinty, opět můj problém že mám pořád pocit že je to hrozně jednoduché, ale to je prostě tím že jsem to vytvářel.

Co mě překvapuje je že píšeš že ta zelená postavička nic neřekla - to by měla, jestli ne tak je to bug (nicméně to říká jen textem nad hlavou většinou, ne plným dialogem, tak možné si to neviděl právě kvůli kameře?)

Jinak ano, easy obtížnost zvyšuje timery, zpomaluje nepřátele apod.[/quote]
_________________
Když je Ti smutno, otoč se tváří ke slunci a všechny stíny padnou za Tebe.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Peta



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 154
Bydliště: V prvnim patre hned vedle koupelny.

PříspěvekZaslal: 13. září 2021, 07:41:16    Předmět: Odpovědět s citátem

Spytihněv napsal:
Mně otáčení kamerou nevadí, ale raději bych panáka ovládal klávesnicí nebo gamepadem, protože většina smrtí, kterých bylo asi tak 3000, pramenila z nepřesnosti zaměřování myší. Třeba v tom koridoru se zelenými firebally, musím myš držet centimetr vedle panáka, abych mohl kličkovat, když kliknu dál (za zeď), tak panák se začne vracet.
Po tisícé smrti bych už potřeboval, aby respawn probíhal svižněji.
Svižněji by mohl probíhat i ten úvod v domě, když panák říká "honem, honem, rychle" a přitom se pohybuje vycházkovou chůzí, je to sice drobnost, ale naléhavost by tak byla uvěřitelnější.


Upravím ten pathing i ten úvod aby to dávalo víc smysl. Díky.

citace:

Největší zásek byl ten závěr, kdy se hra tváří, že pro pokračování (nasedni na vlak) je potřeba zapnout 4 pochodně (a zřejmě v rámci jedné životní session, což jsme se shodli, že je nemožné a to jsem hrál na easy). Že je tam nějaký most s vlakem, jsem při průchodu nezaznamenal, takže jsem ani nepředpokládal, že se po získání lístku mám vracet do lokace, kterou jsem už považoval za vyřešenou.


Tak to je asi špatně vysvětleno a nejspíš tím, jak je tam ten vlak špatně umístěn takže ho lze "minout". Pochodně jsou optional a slouží jen k dosažení poslední vzpomínky, což ale není nutné pro dokončení levelu. Opět problém v level designu, vylepším. Díky!
_________________
Když je Ti smutno, otoč se tváří ke slunci a všechny stíny padnou za Tebe.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Spytihněv



Založen: 05. 04. 2011
Příspěvky: 547
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 13. září 2021, 22:55:34    Předmět: Odpovědět s citátem

Tady je video, jak jsem s tím bojoval

https://youtu.be/ZjlohMQc3co Cool
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Peta



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 154
Bydliště: V prvnim patre hned vedle koupelny.

PříspěvekZaslal: 14. září 2021, 07:04:49    Předmět: Odpovědět s citátem

Spytihněv napsal:
Tady je video, jak jsem s tím bojoval

https://youtu.be/ZjlohMQc3co Cool


Wow super! Tohle pomůže.

Hraješ opravdu myší? Připadá mi že ti tam ten kurzor lítá ze strany na stranu strašně divoce a postavička jako by se nemohla zastavit Shocked

Skoro mi to přijde jako že něco nefunguje správně. Normálně stačí buď klikat kam chceš jít a nebo (lepší způsob) držet tlačítko myši a tahat kurzor před postavičkou a ona ho bude následovat.

Z toho videa mi to spíš připadá jako hraní na touchpadu nebo snad gamepadu. Každopádně ale vidím tam trochu problém s tím vstupem do labyrintu, občas tam evidentně pathing selže a posílá postavu někam do pryč. To pořeším.
_________________
Když je Ti smutno, otoč se tváří ke slunci a všechny stíny padnou za Tebe.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Radis



Založen: 29. 03. 2014
Příspěvky: 235

PříspěvekZaslal: 14. září 2021, 07:36:31    Předmět: Odpovědět s citátem

Coze, ono staci to tlacitko mysi drzet? Ja jsem porad jen klikal na misto, kam jsem chtel jit. Drzet me to ani nenapadlo. Smile Po tech vagonech me tam o kousek dal porad neco zabijelo, zacalo to na me byt moc furstrujici a prestal jsem hrat. Mozna to zkusim znovu, kdyz uz vim, jak se to ma ovladat Smile Nicmene stejne jako Spytihnev bych postavu nejradsi ovladal klavesnici. Hned v te prvni mistnosti mas nejak spatne collidery, da se tam prochazet stolem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Spytihněv



Založen: 05. 04. 2011
Příspěvky: 547
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 14. září 2021, 17:12:16    Předmět: Odpovědět s citátem

Používám kombinace obojího, někdy klikám a někdy tlačítko držím, ale tehdy není radno mít kurzor moc daleko od postavy, třeba právě v tom koridoru. určitá zběsilost je vidět v čase 4:05, kdy běžím a zároveň chci kliknout na aktivní předmět, ale za běhu se nemohu trefit a tím jen měním směr běhu.
PS: teď jsem si všiml, že se dá rotovat držením prostředního tlačítka myši Shocked
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Peta



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 154
Bydliště: V prvnim patre hned vedle koupelny.

PříspěvekZaslal: 16. září 2021, 08:51:06    Předmět: Odpovědět s citátem

Radis napsal:
Coze, ono staci to tlacitko mysi drzet? Ja jsem porad jen klikal na misto, kam jsem chtel jit. Drzet me to ani nenapadlo. Smile Po tech vagonech me tam o kousek dal porad neco zabijelo, zacalo to na me byt moc furstrujici a prestal jsem hrat. Mozna to zkusim znovu, kdyz uz vim, jak se to ma ovladat Smile Nicmene stejne jako Spytihnev bych postavu nejradsi ovladal klavesnici. Hned v te prvni mistnosti mas nejak spatne collidery, da se tam prochazet stolem.


Jojo stačí držet. K tomu ovládání - snažil jsem se v tom prologu to hráče trochu naučit, ale nechci tam zas mít kvanta textu a šipek a podobně, osobně to v hrách nesnáším když je to přehnané a moc informací najednou.

Provedl jsem hodně úprav v tom demu, budu rád když to zkusíš ještě Smile mělo by to být o dost jednodušší a i to ovládání o něco přesnější.

Co se ovládání klávesnicí týče, tak je to naimplementované, ale nefunguje to úplně jak bych si představoval. Zároveň mi to do hry nesedí, ALE do budoucna to tam chci dát jako alternativu. Nejdřív to ale chci vyladit, nechtěl jsem mít v demu další nedodělek Embarassed
_________________
Když je Ti smutno, otoč se tváří ke slunci a všechny stíny padnou za Tebe.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Peta



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 154
Bydliště: V prvnim patre hned vedle koupelny.

PříspěvekZaslal: 16. září 2021, 09:04:21    Předmět: Odpovědět s citátem

Spytihněv napsal:
Používám kombinace obojího, někdy klikám a někdy tlačítko držím, ale tehdy není radno mít kurzor moc daleko od postavy, třeba právě v tom koridoru. určitá zběsilost je vidět v čase 4:05, kdy běžím a zároveň chci kliknout na aktivní předmět, ale za běhu se nemohu trefit a tím jen měním směr běhu.
PS: teď jsem si všiml, že se dá rotovat držením prostředního tlačítka myši Shocked


To klikání na předmět jsem musel fixnout, nějak se mi tam vloudila chyba a postava často utíkala kousek vedle a neinteragovala s předmětem. Už je to opravené.

Jinak ano když držíš myš je dobré mít kurzor blízko postavy, jinak když ujedeš dál hrozí že pathfinder najdě cestu i tam a začně to tam navigovat, což typicky nechceš. Tohle se dá poladit taky a pro ten vstup labyrintu kde jsi s tím bojoval jsem to snad zlepšil. V dalších levelech si na to dám víc pozor Smile

Jinak chci moc poděkovat za feedback, pomáhá mi to tu hru zlepšit!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pcmaster



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1824

PříspěvekZaslal: 23. září 2021, 16:15:04    Předmět: Odpovědět s citátem

Vyzera to paradne, len tak dalej!

Pridavam sa ku konstruktivnej kritike kamery.

Hned na zaciatku by som sa sustredil na toto, aby si to mal vychytane.

Urcite by som okamzite od zaciatku zacal podporovat gamepad. Tam uz mozes dat ovladanie kamery na jeden z analogovych stickov, ked to uz takto chces. Toto proste je hra, ktoru budu hrat ludia z gaucu na gamepade.

Dufam, ze presnost a zlepsenie kolizii mas tiez vysoko v to-do-liste Smile

Vsetky puzzles su fajn. Len niektore som dal na 1. pokus, takze asi dobre Very Happy
Brana so 4. tociacimi symbolmi, tam som skoncil po asi 4. zabiti od zombika, dalej som uz nemal cas.

Velmi dobre!
_________________
Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Hry pro PC, konzole, ... Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna