.[ ČeskéHry.cz ].
MESA OpenGL Core?

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1558

PříspěvekZaslal: 2. březen 2023, 20:27:43    Předmět: MESA OpenGL Core? Odpovědět s citátem

Ahoj, mám zase jeden takový problém s GLSL:
Když vyspecifikuju verzi #version 330 nebo i #version 330 core, tak to pořád sežere i attribute a varying. To by nemělo, ne? Podle mě by to mělo striktně vyžadovat in a out.

Verze OpenGL je:

OpenGL vendor string: AMD
OpenGL renderer string: AMD Radeon RX 460 Graphics (polaris11, LLVM 15.0.7, DRM 3.42, 5.15.94-1-MANJARO)
OpenGL core profile version string: 4.6 (Core Profile) Mesa 22.3.5
OpenGL core profile shading language version string: 4.60
OpenGL core profile context flags: (none)
OpenGL core profile profile mask: core profile

OpenGL version string: 4.6 (Compatibility Profile) Mesa 22.3.5
OpenGL shading language version string: 4.60
OpenGL context flags: (none)
OpenGL profile mask: compatibility profile
OpenGL extensions:
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
mar



Založen: 16. 06. 2012
Příspěvky: 608

PříspěvekZaslal: 2. březen 2023, 20:32:43    Předmět: Re: MESA OpenGL Core? Odpovědět s citátem

no máš zaplý compatibility profile.
je potřeba vytvořit core context (s atributy).

nevím co používáš (SDL2?), ale určitě tam budou mít wrapnutou funkci,
kde se dá specifikovat požadovaná GL verze a flagy/atributy,
kde specifikuješ, že chceš core profile, forward compatibility atd.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mar



Založen: 16. 06. 2012
Příspěvky: 608

PříspěvekZaslal: 2. březen 2023, 20:38:47    Předmět: Re: MESA OpenGL Core? Odpovědět s citátem

tak co koukám, tak v SDL2 na to je SDL_GL_SetAttribute:

kód:

SDL_GL_SetAttribute(SDL_GL_CONTEXT_MAJOR_VERSION, 3);
SDL_GL_SetAttribute(SDL_GL_CONTEXT_MINOR_VERSION, 3);

SDL_GL_SetAttribute(SDL_GL_CONTEXT_PROFILE_MASK, SDL_GL_CONTEXT_PROFILE_CORE);


něco takového před vytvoření GL contextu, bez záruky... Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1558

PříspěvekZaslal: 2. březen 2023, 20:50:18    Předmět: Odpovědět s citátem

Ano, používám SDL2 a Core profil přesně tímto způsobem.
Teď jsem nahodil i debug přes ARB_debug_output:
SDL_GL_SetAttribute(SDL_GL_CONTEXT_FLAGS, SDL_GL_CONTEXT_DEBUG_FLAG);

Ale nevypisuje to žádný warning/error, jen nějaké info.
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
mar



Založen: 16. 06. 2012
Příspěvky: 608

PříspěvekZaslal: 2. březen 2023, 21:09:19    Předmět: Odpovědět s citátem

aha ok, tak v tom případě to bude driver.

u mě na win/nvidia (používám version 140 a core profile 3.2) mi to vyhodí
při překladu fragment shaderu error když dám místo in varying, že používám deprecated feature
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1558

PříspěvekZaslal: 2. březen 2023, 21:24:14    Předmět: Odpovědět s citátem

Bolest. Člověk by čekal trochu lepší implementaci u knihovny, která je už roky zmražená... Nebo kdyby šla nějak zapnout striktnější kompilace GLSL... Zkusím pohledat.
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1558

PříspěvekZaslal: 2. březen 2023, 22:33:48    Předmět: Odpovědět s citátem

glslangValidator snad pomůže

Edit: Pomohl.
_________________
www.FRANTICWARE.com
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> 3D API / 3D Enginy Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna