Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
sevcikdaniel
Založen: 18. 08. 2023 Příspěvky: 2
|
Zaslal: 18. srpen 2023, 19:34:08 Předmět: Delusion |
|
|
Ahoj,
nevím, jestli si hru vůbec někdo pamatuje, toto téma zakládám spíš z nostalgie, jelikož jsem ji tady v prvopočátcích prezentoval pod názvem Block Buster a posléze Luminosity.
Delusion je netradiční logická hra vyprávějící příběh o nádherném světě plném života a barev, který se po sledu nevysvětlitelných událostí změnil k nepoznání.
Po 13 letech se nám podařilo hru konečně vydat. V průběhu let hra vznikala, mimo počítačů a mobilních zařízení, i na konzole a handheldy, což byl jeden z hlavních důvodů, proč nakonec vyrostla na vlastním engine. Ke konci roku 2012 byla hra hotová co se týče samotného herního obsahu, v roce 2020 byla v podstatě dokončená, poslední 3 roky zabraly prakticky jen dodělávky.
Chci mimo jiné všem poděkovat za podporu v průběhu let.
Hra je, spolu s demo verzí dostupnou zdarma, k mání na Steamu pro Windows a macOS.
Trailer
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 22. srpen 2023, 17:07:05 Předmět: |
|
|
citace: |
V průběhu let hra vznikala, mimo počítačů a mobilních zařízení, i na konzole a handheldy, což byl jeden z hlavních důvodů, proč nakonec vyrostla na vlastním engine. |
Jaké platformy ta hra a ten engine podporují? Jen pro zajímavost, úvodní 2 loga se animují stejně jako logo Unity ve free verzi, tj. mohli jste si ušetřit práci a použít rovnou Unity . To pravděpodobně v dnešní době podporuje všechny vaše platformy a i jiné. I velikost aplikace by byla podobná (pokud se nějakému lowlevel programátorovi nelíbí, že velké enginy jsou... relativně velké na disku). Teda koukám, že většina velikosti jsou assets - přitom to jsou jen asi 3 kostičky, s různými barevnými filtry (kdyby jste je počítali realtime nebo aspoň při načtení). Jinak ten úvodní "příběh" je dost zdlouhavý, jak nejde urychlit (odklikávat texty). Dnešní generace už vyrostla na Tik Toku. A taky jsem nepochopil, co mám dělat - jak je to vysvětleno příliš příběhově. _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
sevcikdaniel
Založen: 18. 08. 2023 Příspěvky: 2
|
Zaslal: 25. srpen 2023, 19:02:42 Předmět: |
|
|
Engine v tuto chvíli podporuje Windows, Linux, macOS, iOS, Android, Xbox One, Xbox Series a Nintendo 3DS. I kvůli poslednímu jmenovanému jsem se přiklonil k využití vlastní technologie, jelikož, minimálně v té době, neexistoval jiný engine, který by podporoval právě i původní 3DS (Unity po letech podporovalo pouze New 3DS). K tomu mi to samozřejmě umožnilo mít kompletně všechno pod kontrolou, ať už se jedná o řadu optimalizací na nízké úrovni nebo relativní blbosti v podobě managementu oken, podpory více monitorů, apod.
Podobnost náběhu log s Unity je čistě náhodná. Unity jsem se vždy obloukem vyhýbal, nemám s ním dobré zkušenosti, byť jsou převážně historické (~2012). Navíc nikdy nebylo v mém zájmu využívat C# pro realtime aplikace.
Spíš než o úsporu místa šlo vždy o co nejlepší možnou optimalizaci. Nejvíc místa na disku zabírá hudba a textury, které jsou komprimované a většina z nich je uložená v jednokanálovém formátu barev (R8 ).
Intro nejde přeskočit jen napoprvé, zbytek příběhových segmentů, mimo outra, jde přeskočit vždy. Intro je úzce vázané na hudební doprovod, primárně proto nejde přeskočit jednotlivé titulky, byť by to šlo obejít.
Hra rozhodně není cílená na dnešní generaci, spíš pořád odpovídá době, ve které původně vznikala. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 9. srpen 2024, 09:57:02 Předmět: |
|
|
sevcikdaniel napsal: |
Intro je úzce vázané na hudební doprovod, primárně proto nejde přeskočit jednotlivé titulky, byť by to šlo obejít. |
Šlo by posouvat příslušně v audiu. Něco podobného bylo už v hudbě podle místa v trase v Need for Speed 2. _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
|