.[ ČeskéHry.cz ].
umíte prosím někdo jednoduchy engine Outrunu nebo Lotusu?:-)

 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
DjCzermino



Založen: 19. 01. 2008
Příspěvky: 22

PříspěvekZaslal: 19. leden 2008, 18:05:42    Předmět: umíte prosím někdo jednoduchy engine Outrunu nebo Lotusu?:-) Odpovědět s citátem

Ahoj lidi, prosim Vas, programuju už hezkou řádku let a teď i jako "profesionál" Very Happy

určitě si všichni vzpomínáte na hry Outrun nebo Lotus

( http://www.youtube.com/watch?v=xQ1CLT9R3SI )

jde o starý a jednoduchý 2D Engine.

Mě napadla takova myšlenka, využít tento engine k naprogramovaní nějaké jednoduché hry s novou grafikou a zvuky. Už mam za sebou pár DEMO verzí her, ale žádná auta..

samozřejmě, mohl bych to všechno napsat ve 3D a vypadalo by to 100x líp, ale zase tu hraje svoji roli i čas kterej ted není.. Sad

Takže Vás všechny prosím, zda by mi někdo neporadil jak tento engine funguje...

Díky, s pozdravem Martin
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 20. leden 2008, 00:13:38    Předmět: Odpovědět s citátem

Nejsem si jistý, jak takové enginy fungují, podobné hry najdeš dnes na mobilech.

Každopádně si myslím, že tehdy se to řešilo stejně jako dnes, stejná matika, všechno se počítalo ve 3D (nebo v 3D rovině), poté se to převedlo do 2D a poslalo na výstup, protože tehdy to jinak ani nešlo. 3D objekty byly pravděpodobně reprezentovány jen billboardy. Takže můj tip je: naučit se, jak funguje 3D grafika, abys pak mohl vybudovat pseudo-3D engine nad nějakým 2D API.
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
adragon



Založen: 23. 08. 2007
Příspěvky: 72
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 22. leden 2008, 17:02:57    Předmět: Odpovědět s citátem

v podstate to lze udelat tak, ze prostor pred kamerou se vykresluje po pasech. Tloustka pasu je dana tim zda silnice jde zrovna do kopce nebo z kopce. (pravdepodobne tam pujde objevit nejaky segment sinusovky). Podle toho zda je lichy nebo sudy pas se vykresli nebo nevykresli stredova cara. Zataceni do stran je realizovano pouhym zkosenim pasu - misto aby se v pasu kreslily obdelniky, tak se kresli rovnobezniky (rovnobezne se spodkem obrazovky). Posun a nakloneni techto rovnobezniku bude asi dane nejakou sinusovkou (v zatacce se postupne meni amplituda sinusovky a tak se dociluje postupneho otevirani a uzavirani zatacky).

objekty jsou jak jiz napsal Eosie billboardy.
pokud jde silnice pod obzor (sirka pasu bude zaporna, tak se pas nekresli) - ale je treba vyresit zakryvani objektu), tedy pasy kreslit odzadu dopredu (odshora dolu) a po vykresleni kazdeho pasu vykreslit objekt, ktery na nem stoji.

optimalizace: neni treba resit nejake 3d vypocty (vse je jen jako na oko). neni treba resit poradi objektu (z-buffer, trideni). (na objekty lze pouzit napr. kruhovy buffer). a kresleni rovnobezniku je mnohem snadnejsi nez kreslit trojuhelniky (mene testu).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
swarm



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 176

PříspěvekZaslal: 22. leden 2008, 20:36:43    Předmět: Odpovědět s citátem

Nevim, jestli si oba tak trochu stojíte na vedení Smile, ale oba na to jdete strašně komplikovaně. Ten systém v těhle hrách byl daleko jednodušší a je oproštěn prakticky od jakékoli náročnější matematiky (zítra po zkoušce se případně rozepíšu, ale doufám, že mě někdo předběhne).
_________________
Diagon Swarm - redaktor notebook.cz, moderátor diskuzního fora 3dfx.cz, zive.cz a notebook.cz
Blog o mobilní technice -> [WWW]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Mem



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1959
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 22. leden 2008, 23:59:14    Předmět: Odpovědět s citátem

Nejdou na to složitě, mají pravdu, že se jedná o 3D grafiku předkreslenou do 2D, adragon to s těmi pásy píše přesně. To, že si to je schopen člověk v reálu nakreslit inutitivně perspektivně v grafickém editoru do spritů a pak to na sebe už jen plácat, je vedlejší efekt. Jinak stejný princip jsou old-school čtverečkové dungeony (Dungeon Master, Ishar, ... z novějších třeba Undercroft), každý prvek (zeď, předmět) je předkreslen (předrenderován) v dané perspektivě a pak se ta část jen lepí 2D na obrazovku. Ostatní objekty (autíčka, stromy, NPC, ...) jsou pak další 2D sprity
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
DjCzermino



Založen: 19. 01. 2008
Příspěvky: 22

PříspěvekZaslal: 25. leden 2008, 12:48:37    Předmět: Odpovědět s citátem

Hmm diky chlapi, ale bud je to tim, ze jsem prave nemocnej, nebo tomu porad tak nejak nerozumim... Engine Dungeon Mastera chapu az moc Smile) takovou hru sem taky patlal..

Ale co se tyce tohohle na prvni pohled jednoducheho algoritmu, furt nejak netusim jak to zprovoznit aby to slapalo Sad

Samozrejme pro me neni problem udelat jakysi pseudo 3D engine a dycky vykreslit ctyr uhelnik (odzadu) a ten pak transformovat do 2D a "vyplnit" odstinem šedi... Jen jsem si proste myslel, ze je v tom nejaky lepsi figl a jesli treba nekdo opravdu nezna nejake konkretni reseni...

Akorat to co sem ted napsal je presne to co jsem nechtel, protoze pak bych uz mohl rovnou opět zacit resit DirectX nebo OpenGL a sem tam kde sem zkoncit nechtel..

Ale to o tech pases a sinusovkach si nechap prijit hlavou, treba mi to dojde, jak jste to mysleli.

Jesli jeste nekdo bude mit vplanu to tady nejak vic rozebrat, budu velice rad

Diky
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Mem



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1959
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 25. leden 2008, 14:33:49    Předmět: Odpovědět s citátem

DjCzermino: No vzdyt jo, ty si ty pasy predkreslis v grafickem editoru, vznikne ti treba 64 obrazku (zalezi, jak moc to budes chtit mit jemne), ktere pak uz jen na urcene misto obrazovky budes placat podle potreby (pohybu po mape/draze)
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna