Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
rezna
Založen: 27. 07. 2007 Příspěvky: 2156
|
Zaslal: 12. březen 2008, 13:26:31 Předmět: |
|
|
Juraj napsal: |
ps: pokud možno nějaké příkazy v directX, z OpenGL toho moc nepoužiji.. |
P.S. pokud mozno ani prikazy DX ani prikazy z OGL ale nauc se trochu matiky - zejmena linearni algebra a zakladni operace v aritmetickych vektorovych prostorech konecne dimenze |
|
Návrat nahoru |
|
|
nou
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1047
|
Zaslal: 12. březen 2008, 15:20:46 Předmět: |
|
|
naozaj odporucam nastudovat vektorovu matematiku aspon zaklady ako sucet rozdiel skalarny sucin a vektorovy sucin. http://kf-lin.elf.stuba.sk/~ballo/e3/default.htm
v tych sciptach je vektor vyjadreny takto 3i + 2j - k no a to je eqvivalentne zapisu [3,2,-1] _________________ Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Juraj
Založen: 06. 12. 2007 Příspěvky: 189
|
Zaslal: 14. březen 2008, 14:13:35 Předmět: |
|
|
Prosím pomozte, nyní jsem předělával vykreslení skyboxu z metody DrawPrimitives na metodu DrawIndexedPrimitives. Všechno si v pořádku vytvořím, ale jakmile dojde na vykreslení, mám zde tmu, tedy nic..
Abych to upřesnil, když začnu natáčet kameru, začnou se mi zobrazovat jednotlive trojúhelníky, ale pouze když je pozoruji z bodu. Když na ně natočím kameru přímo, zmizí. Opravdu už nevím čím to je, skybox kreslím na zadní stranu.
Nenapadá Vás něco co bych měl zkontrolovat??
DODATEK: tak problém vyřešen, pokud jsem to spustil doma, vše chodi v pořádku.. Takže bych řekl že to bude asi tou grafickou kartou v práci, je tam nějaká integrovaná.. Mohl by mi nědko vysvětlit proč se to stalo?? |
|
Návrat nahoru |
|
|
VladR
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1322 Bydliště: Greater New York City Area
|
Zaslal: 16. březen 2008, 21:52:11 Předmět: |
|
|
Dovodov moze byt milion - to si proste treba oddebugovat. To, ze je integrovana, ale neznamena ze by jej skybox mal robit problemy. Vsetky moje 3d aplikacie bezia aj na tych integrovanych shitoch - a to su plne 3d sceny - teren, skybox, voda s odrazmi, postavy, meshe, billboardy/particle - cokolvek. Hoc 5-8 rokov stare, dokazu renderovat sceny aj o 30k tris, co je viac nez dost na slusne vyzerajucu 3d scenu, len sa s tym treba pohrat, aby sa vsetko prisposobovalo Capsom. To za teba ale nikto neurobi.
To skor u teba nastal nejaky problem v kode, ktory sa prejavil az v skyboxe, co by si videl prave keby si tam pustil debugger.
- Si si isty, ze mas korektne vsetky indexy, aj parametre DIP ?
- Mas indexy aj IB v 16-bit ?
- Neprekracujes index/vertex limit karty ? To si over cez Caps. Starsie integrovane karty koncia pri 65k (co pri non-DIP znamena, ze mas len tak 21k tris). Netusim, ci mas SkyBox alebo SkyDome, takze to moze ale aj nemusi byt zrovna tvoj problem.
- drivery na integracoch robia dost casto problemy - najma ked sa zahlti zdielana VRAM, vtedy zvyknu objekty slusne blikat. To sa ti moze stat velmi rychlo - staci ze mas VRAM len 32 MB, loadnes par vacsich 32bit textur s full mip-map chain, rozlisenie mas divoke a este k tomu aj s AA, takze FrameBuffer ti zozerie skoro vsetku dostupnu VRAM. Obzvlast na starsich notebookoch je s tym problem, kedze maju drivery len od vyroby a viac nic. Teda, to nie je len vysada integr.kariet, kopec ATI chipsetov mam hodne velky problem so spravou VRAM a vobec sa nespravaju korektne (napr. 9200kova rada je priserna v tomto smere).
- TSS - na 95% nemas korektne nastavene vsetky render staty, a to potom robi neplechu - dost to zavisi od tolerancie driveru ako to zinterpretuje - preto si rendering pohadz na klavesy od 1-10 a postupne si budes zapinat vsetky casti sceny aby si videl, ktora ti robi problemy. Obvykle tak zistis, ktory TSS sa nema rad s tymi predoslymi, resp. ktory ti karta ani nepodporuje.
- jednoznacne potrebujes aspon LOG file, kde si budes logovat vsetky HRESULTy zo vsetkych DX funkcii, nech vies, ci je to OK, ak nemas moznost tam instalnut debugger. Inak to nezistis.
Niekedy ti staci len pustit Caps Viewer, pozriet jak je dotycna karta okriplena a vsetko ti hned bude jasne. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Juraj
Založen: 06. 12. 2007 Příspěvky: 189
|
Zaslal: 19. březen 2008, 09:19:33 Předmět: |
|
|
VladR napsal: |
Dovodov moze byt milion - to si proste treba oddebugovat. To, ze je integrovana, ale neznamena ze by jej skybox mal robit problemy. Vsetky moje 3d aplikacie bezia aj na tych integrovanych shitoch - a to su plne 3d sceny - teren, skybox, voda s odrazmi, postavy, meshe, billboardy/particle - cokolvek. Hoc 5-8 rokov stare, dokazu renderovat sceny aj o 30k tris, co je viac nez dost na slusne vyzerajucu 3d scenu, len sa s tym treba pohrat, aby sa vsetko prisposobovalo Capsom. To za teba ale nikto neurobi.
To skor u teba nastal nejaky problem v kode, ktory sa prejavil az v skyboxe, co by si videl prave keby si tam pustil debugger.
- Si si isty, ze mas korektne vsetky indexy, aj parametre DIP ?
- Mas indexy aj IB v 16-bit ?
- Neprekracujes index/vertex limit karty ? To si over cez Caps. Starsie integrovane karty koncia pri 65k (co pri non-DIP znamena, ze mas len tak 21k tris). Netusim, ci mas SkyBox alebo SkyDome, takze to moze ale aj nemusi byt zrovna tvoj problem.
- drivery na integracoch robia dost casto problemy - najma ked sa zahlti zdielana VRAM, vtedy zvyknu objekty slusne blikat. To sa ti moze stat velmi rychlo - staci ze mas VRAM len 32 MB, loadnes par vacsich 32bit textur s full mip-map chain, rozlisenie mas divoke a este k tomu aj s AA, takze FrameBuffer ti zozerie skoro vsetku dostupnu VRAM. Obzvlast na starsich notebookoch je s tym problem, kedze maju drivery len od vyroby a viac nic. Teda, to nie je len vysada integr.kariet, kopec ATI chipsetov mam hodne velky problem so spravou VRAM a vobec sa nespravaju korektne (napr. 9200kova rada je priserna v tomto smere).
- TSS - na 95% nemas korektne nastavene vsetky render staty, a to potom robi neplechu - dost to zavisi od tolerancie driveru ako to zinterpretuje - preto si rendering pohadz na klavesy od 1-10 a postupne si budes zapinat vsetky casti sceny aby si videl, ktora ti robi problemy. Obvykle tak zistis, ktory TSS sa nema rad s tymi predoslymi, resp. ktory ti karta ani nepodporuje.
- jednoznacne potrebujes aspon LOG file, kde si budes logovat vsetky HRESULTy zo vsetkych DX funkcii, nech vies, ci je to OK, ak nemas moznost tam instalnut debugger. Inak to nezistis.
Niekedy ti staci len pustit Caps Viewer, pozriet jak je dotycna karta okriplena a vsetko ti hned bude jasne. |
Předem děkuji za vyčerpávající odpověd..
Každopádně musím smeknout, opravdu je vidět že výš o čem píšeš. Tvůj příspěvek si schovám a příště až mi zase něco nepůjde na jiné grafice, použiji ho jako možný návod k hledání chybky..
ps: problém vyřešen, indexy jsem neměl v 16bit ale 32bitech, proto se mi špatně zobrazovali a dokonce i ubírali na celkovém počtu fps. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Juraj
Založen: 06. 12. 2007 Příspěvky: 189
|
Zaslal: 20. březen 2008, 19:39:49 Předmět: |
|
|
Tak a nyní přicházím s obdobným problémem Pokud moji scénu s výškovou mapou vykreslím na obyčejných pc (pracovní+stolní) vše jede v pořádku cca min 100fps. Ale jakmile to vykreslim na notebooku, který však celkově daleko převyšuje výkon obouch stolních pc, jede mi to klidně i na 10 fps..
Určitě mi chybí něco přenastavit, ale nemohu přijít na to co by to mohlo být. Jinak vše se zobrazuje správně, ale pokud vykreslím výškovou mapu fps jdou na 10+-.. Nějaké typy??? |
|
Návrat nahoru |
|
|
frca
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1558
|
Zaslal: 21. březen 2008, 09:49:18 Předmět: |
|
|
Důležitá je GK. Pokud je špatná, procesor může výrazně převyšovat, co chce, ale je to k ničemu. Co je ta GK zač? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Juraj
Založen: 06. 12. 2007 Příspěvky: 189
|
Zaslal: 21. březen 2008, 12:11:37 Předmět: |
|
|
frca napsal: |
Důležitá je GK. Pokud je špatná, procesor může výrazně převyšovat, co chce, ale je to k ničemu. Co je ta GK zač? |
GK je v notebooku slušná, daleko lepší než v ostatních dvou pc. Myslím že tam je Ati HD2400 s 256 MB vlastní paměti. |
|
Návrat nahoru |
|
|
RedLeader
Založen: 05. 08. 2007 Příspěvky: 74 Bydliště: Brno
|
Zaslal: 21. březen 2008, 13:53:54 Předmět: |
|
|
Juraj napsal: |
frca napsal: |
Důležitá je GK. Pokud je špatná, procesor může výrazně převyšovat, co chce, ale je to k ničemu. Co je ta GK zač? |
GK je v notebooku slušná, daleko lepší než v ostatních dvou pc. Myslím že tam je Ati HD2400 s 256 MB vlastní paměti. |
Teď jsem hodně pročítal stránky s HD2400 a spousty lidí mají problém s ovladačem, který je problematický. Nemůže to být tím? _________________ Je neustále třeba zkoušet nové věci (Dr.Lector). |
|
Návrat nahoru |
|
|
Juraj
Založen: 06. 12. 2007 Příspěvky: 189
|
Zaslal: 21. březen 2008, 14:03:13 Předmět: |
|
|
RedLeader napsal: |
Juraj napsal: |
frca napsal: |
Důležitá je GK. Pokud je špatná, procesor může výrazně převyšovat, co chce, ale je to k ničemu. Co je ta GK zač? |
GK je v notebooku slušná, daleko lepší než v ostatních dvou pc. Myslím že tam je Ati HD2400 s 256 MB vlastní paměti. |
Teď jsem hodně pročítal stránky s HD2400 a spousty lidí mají problém s ovladačem, který je problematický. Nemůže to být tím? |
Samozřejmě nechci tuto možnost úplně vylučovat, ale myslím že tím to nebude. Jelikož jse noebook stavěný většinou jako komplet, jsou ovladače celkem slušně sehrané a nedělají problémy dokud "nezestárnou"
Nyní mě ale napadá na notebooku mám Windows Vista x64, jeslti by to nemohlo být třeba tím, ale myslím že pokud do projektu naimportuji nějaký *.dll od directx, nemělo by vadit že v os je i 10, ne?
osobně bych se však přikláněl k nějakým špatným parametrům, nebo nastavení ale už jsem opravdu zkouše přenastavit kde co.. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Marek
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 21. březen 2008, 17:44:50 Předmět: |
|
|
Juraj napsal: |
Jelikož jse noebook stavěný většinou jako komplet, jsou ovladače celkem slušně sehrané a nedělají problémy dokud "nezestárnou" |
Tak na to zapomeň. Nic sehrané být nemusí, výrobce tam prostě hodí driver, jakej je zrovna k dispozici. _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
|