.[ ČeskéHry.cz ].
nejpoužívanější rozlišení
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1536
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 7. květen 2008, 14:03:39    Předmět: Odpovědět s citátem

franz napsal:
Ovšem hlavně se mi jednalo o rozlišení ve hrách.. nebo to uživatel použije stejné jako má na ploše? (možná je to blbá otázka, individuální od výkonu stroje).

Polovina desktopu a notebooku ma integrovanou grafiku, ktera neni dost vykonna na narocne hry, takze tahle polovina hracu bude hrat na nizsi rozliseni, nez maj na Plose. A protoze v nizsich rozlisenich tezko vyberou mensi sirokouhle rozliseni (na vetsine pocitacu neni na vyber mensi 16:10 rozliseni nez 1280x800), tak vybiraj z tech standardnich (640x480, 800x600, ...). Takze pokud hra bere pomer stran monitoru podle rozliseni, tak je obraz blbe. Myslim, ze treba Half-Life 2 to ma spravne, ze vybiras pomer stran nezavisle na rozliseni, tj. napr. vyberu kvuli nizkemu vykonu sve integrovane grafiky 640x480, ale nastavim pomer stran 16:10. V pomerech stran nabizej 4:3 (nesirokouhle monitory), 5:4 (nesirokouhle 17" a 19" s rozlisenim 1280x1024 - to jsou snad vsechny), 16:10 (sirokouhle monitory) a 16:9 (nektere sirokouhle monitory (nektere notebooky Sony a vsechny notebooky s Full HD rozlisenim) a snad vsechny sirokouhle televize).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Deluxe



Založen: 31. 07. 2007
Příspěvky: 235
Bydliště: Oslavany

PříspěvekZaslal: 7. květen 2008, 15:46:26    Předmět: Odpovědět s citátem

Btw.: na tyhle HW statistiky je myslim nejlepsi steam... http://www.steampowered.com/status/survey.html
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ladik-BigBoss



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 162

PříspěvekZaslal: 7. květen 2008, 16:07:27    Předmět: Odpovědět s citátem

Tak jak to rika Ladis je to nejlepsi. Quake4 nebo PCSX2 to tak maji a tak muzu na sve integrovane karte hrat v 800x600 na 22" monitoru 16:10
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1558

PříspěvekZaslal: 8. květen 2008, 11:00:21    Předmět: Odpovědět s citátem

Poměr stran monitoru se dá odvodit od nejvyššího rozlišení, ne? Tzn. uživatel tím pádem nemusí poměr stran vybírat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
rezna



Založen: 27. 07. 2007
Příspěvky: 2156

PříspěvekZaslal: 8. květen 2008, 11:43:46    Předmět: Odpovědět s citátem

rekl bych ze to neplati zejmena pro CRT - tam sla vybirat i silena rozliseni ktera neodpovidala pomeru

treba dost monitoru ma maximum na 1280x1024 - ale pritom jsou 4:3
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1558

PříspěvekZaslal: 8. květen 2008, 12:46:47    Předmět: Odpovědět s citátem

To je pravda, ale může se podle toho poměr stran aspoň "předvybrat" s možností následné úpravy.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1536
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 8. květen 2008, 23:43:57    Předmět: Odpovědět s citátem

Proc predvybirat podle nejvyssiho rozliseni, kdyz to jde podle rozliseni na Plose? Tam ma vetsina lidi nativni rozliseni (kde jsou ctvercove pixely).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mem



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1959
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 9. květen 2008, 06:41:48    Předmět: Odpovědět s citátem

Ladis ma pravdu, ale i s tim slovem "vetsina", u zakaznika jsme se setkali s tim, ze nakoupili 1280x1024 LCD a provozovali tam 1024x768. Taky jim to prislo trochu rozmazane, ale neprikladali tomu vyznam Wink
_________________
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Ladis



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 1536
Bydliště: u Prahy

PříspěvekZaslal: 9. květen 2008, 15:37:14    Předmět: Odpovědět s citátem

Proto sem taky napsal "vetsina' a ne "vsichni" Wink. Taky znam lidi, co na LCD pouzivaj mensi rozliseni nez nativni.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezna



Založen: 27. 07. 2007
Příspěvky: 2156

PříspěvekZaslal: 9. květen 2008, 15:58:45    Předmět: Odpovědět s citátem

Ladis napsal:
Proto sem taky napsal "vetsina' a ne "vsichni" Wink. Taky znam lidi, co na LCD pouzivaj mensi rozliseni nez nativni.


no ono je to proto ze nativni byva hodne "male" a lide nevi ze si muzou zvetsit font - misto toho si mrvi oci rozmazanicema
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
swarm



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 176

PříspěvekZaslal: 9. květen 2008, 17:34:22    Předmět: Odpovědět s citátem

Ono to nastavování DPI ani ve vistách za moc nestojí, takže se těm lidem občas ani moc nedivim. Tohle je jedna z věcí, kde je Linux 10 let napřed proti Windows Confused (což mě sere, protože o linux nestojím).
_________________
Diagon Swarm - redaktor notebook.cz, moderátor diskuzního fora 3dfx.cz, zive.cz a notebook.cz
Blog o mobilní technice -> [WWW]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Al



Založen: 23. 10. 2007
Příspěvky: 196

PříspěvekZaslal: 9. květen 2008, 22:41:48    Předmět: Odpovědět s citátem

Zajímavá diskuze, všichni určitě mluvíte pravdu. Ale prosím vysvětlit, proč vlastně je toto téma? Nemůže snad hra podporvat "pro jistotu" všechno? V čem je zásadní problém, že je třeba hledat, co lidi nejčastěji mají? Já třeba v roce 1995 něco dělal tak, aby to co se týče grafiky 90% lidem chodilo, pak asi o 1-2 roky později jsem to musel předělávat, protože situace se změnila. Opět mi to fungovalo pro 90% lidí. Pak jsem to cca po 5 letech znovu předělával a letos už jsem to předělával počtvrté, protože to opět skoro na žádném běžném počítači nefungovalo. Všechno to bylo kvůli tomu, že to prostě nepodporuje nějak normálně "jakékoliv" monitory, ale jen speciálně nakódovaná rozlišení. V roce 1995 jsem to nebral za tak jasné, nebylo tehdy tolik různých karet a monitorů - každej měl tu svou Trident SVGA s 320x200 či 640x480 a bylo to. Ale teď už existuje tolik různých věcí, že bych nediskutoval a nakódoval ten program pořádně. Idea
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 9. květen 2008, 22:53:52    Předmět: Odpovědět s citátem

swarm napsal:
Ono to nastavování DPI ani ve vistách za moc nestojí

Ve WinXP jde DPI nastavit libovolný, akorát aplikace s tím nepočítají (vůbec).
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
franz



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1325

PříspěvekZaslal: 9. květen 2008, 23:52:35    Předmět: Odpovědět s citátem

Al napsal:
.. prosím vysvětlit, proč vlastně je toto téma... bych nediskutoval a nakódoval ten program pořádně


diskuse se holt zvrtla jinam. Mně šlo o to zjistit, jaké rozlišení dnes hráči používají, zda existuje nějaký hlavní proud. Momentálně mi HUD funguje na každém rozlišení, ale třeba font (je bitmapový) jsem si nakreslil pro 800x600, na vyšším rozlišení už se čte špatně. Stejně tak třeba ikonky na interface, mají fixní velikost bez ohledu na rozlišení a opět jsem narazil s tím, že v 800x600 jsem je přizpůsobil velikostí vůči ostatním prvkům, ale po přepnutí do dvojnásobného rozlišení jsou malé až nepoužitelné a ještě se v rohu obrovského LCD ztrácejí... Třeba u akčních her, kde HUD nese jen informace o zdraví, to zas tak nevadí, jako u her založených na HUD.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezna



Založen: 27. 07. 2007
Příspěvky: 2156

PříspěvekZaslal: 10. květen 2008, 07:28:09    Předmět: Odpovědět s citátem

ad bitmapovy font - samozrejme jsi mel pouzit font kresleny napr. pres free-type nebo primo pres windowsi API - bitmapovy font uz dnes vypada strasne - neumi kerning apod.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Strana 2 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna