Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 7. květen 2008, 14:03:39 Předmět: |
|
|
franz napsal: |
Ovšem hlavně se mi jednalo o rozlišení ve hrách.. nebo to uživatel použije stejné jako má na ploše? (možná je to blbá otázka, individuální od výkonu stroje). |
Polovina desktopu a notebooku ma integrovanou grafiku, ktera neni dost vykonna na narocne hry, takze tahle polovina hracu bude hrat na nizsi rozliseni, nez maj na Plose. A protoze v nizsich rozlisenich tezko vyberou mensi sirokouhle rozliseni (na vetsine pocitacu neni na vyber mensi 16:10 rozliseni nez 1280x800), tak vybiraj z tech standardnich (640x480, 800x600, ...). Takze pokud hra bere pomer stran monitoru podle rozliseni, tak je obraz blbe. Myslim, ze treba Half-Life 2 to ma spravne, ze vybiras pomer stran nezavisle na rozliseni, tj. napr. vyberu kvuli nizkemu vykonu sve integrovane grafiky 640x480, ale nastavim pomer stran 16:10. V pomerech stran nabizej 4:3 (nesirokouhle monitory), 5:4 (nesirokouhle 17" a 19" s rozlisenim 1280x1024 - to jsou snad vsechny), 16:10 (sirokouhle monitory) a 16:9 (nektere sirokouhle monitory (nektere notebooky Sony a vsechny notebooky s Full HD rozlisenim) a snad vsechny sirokouhle televize). |
|
Návrat nahoru |
|
|
Deluxe
Založen: 31. 07. 2007 Příspěvky: 235 Bydliště: Oslavany
|
|
Návrat nahoru |
|
|
ladik-BigBoss
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 162
|
Zaslal: 7. květen 2008, 16:07:27 Předmět: |
|
|
Tak jak to rika Ladis je to nejlepsi. Quake4 nebo PCSX2 to tak maji a tak muzu na sve integrovane karte hrat v 800x600 na 22" monitoru 16:10 |
|
Návrat nahoru |
|
|
frca
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1558
|
Zaslal: 8. květen 2008, 11:00:21 Předmět: |
|
|
Poměr stran monitoru se dá odvodit od nejvyššího rozlišení, ne? Tzn. uživatel tím pádem nemusí poměr stran vybírat. |
|
Návrat nahoru |
|
|
rezna
Založen: 27. 07. 2007 Příspěvky: 2156
|
Zaslal: 8. květen 2008, 11:43:46 Předmět: |
|
|
rekl bych ze to neplati zejmena pro CRT - tam sla vybirat i silena rozliseni ktera neodpovidala pomeru
treba dost monitoru ma maximum na 1280x1024 - ale pritom jsou 4:3 |
|
Návrat nahoru |
|
|
frca
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1558
|
Zaslal: 8. květen 2008, 12:46:47 Předmět: |
|
|
To je pravda, ale může se podle toho poměr stran aspoň "předvybrat" s možností následné úpravy. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 8. květen 2008, 23:43:57 Předmět: |
|
|
Proc predvybirat podle nejvyssiho rozliseni, kdyz to jde podle rozliseni na Plose? Tam ma vetsina lidi nativni rozliseni (kde jsou ctvercove pixely). |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mem
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 9. květen 2008, 06:41:48 Předmět: |
|
|
Ladis ma pravdu, ale i s tim slovem "vetsina", u zakaznika jsme se setkali s tim, ze nakoupili 1280x1024 LCD a provozovali tam 1024x768. Taky jim to prislo trochu rozmazane, ale neprikladali tomu vyznam _________________
|
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 9. květen 2008, 15:37:14 Předmět: |
|
|
Proto sem taky napsal "vetsina' a ne "vsichni" . Taky znam lidi, co na LCD pouzivaj mensi rozliseni nez nativni. |
|
Návrat nahoru |
|
|
rezna
Založen: 27. 07. 2007 Příspěvky: 2156
|
Zaslal: 9. květen 2008, 15:58:45 Předmět: |
|
|
Ladis napsal: |
Proto sem taky napsal "vetsina' a ne "vsichni" . Taky znam lidi, co na LCD pouzivaj mensi rozliseni nez nativni. |
no ono je to proto ze nativni byva hodne "male" a lide nevi ze si muzou zvetsit font - misto toho si mrvi oci rozmazanicema |
|
Návrat nahoru |
|
|
swarm
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 176
|
Zaslal: 9. květen 2008, 17:34:22 Předmět: |
|
|
Ono to nastavování DPI ani ve vistách za moc nestojí, takže se těm lidem občas ani moc nedivim. Tohle je jedna z věcí, kde je Linux 10 let napřed proti Windows (což mě sere, protože o linux nestojím). _________________ Diagon Swarm - redaktor notebook.cz, moderátor diskuzního fora 3dfx.cz, zive.cz a notebook.cz
Blog o mobilní technice -> [WWW] |
|
Návrat nahoru |
|
|
Al
Založen: 23. 10. 2007 Příspěvky: 196
|
Zaslal: 9. květen 2008, 22:41:48 Předmět: |
|
|
Zajímavá diskuze, všichni určitě mluvíte pravdu. Ale prosím vysvětlit, proč vlastně je toto téma? Nemůže snad hra podporvat "pro jistotu" všechno? V čem je zásadní problém, že je třeba hledat, co lidi nejčastěji mají? Já třeba v roce 1995 něco dělal tak, aby to co se týče grafiky 90% lidem chodilo, pak asi o 1-2 roky později jsem to musel předělávat, protože situace se změnila. Opět mi to fungovalo pro 90% lidí. Pak jsem to cca po 5 letech znovu předělával a letos už jsem to předělával počtvrté, protože to opět skoro na žádném běžném počítači nefungovalo. Všechno to bylo kvůli tomu, že to prostě nepodporuje nějak normálně "jakékoliv" monitory, ale jen speciálně nakódovaná rozlišení. V roce 1995 jsem to nebral za tak jasné, nebylo tehdy tolik různých karet a monitorů - každej měl tu svou Trident SVGA s 320x200 či 640x480 a bylo to. Ale teď už existuje tolik různých věcí, že bych nediskutoval a nakódoval ten program pořádně. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Marek
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1782 Bydliště: Velká Morava
|
Zaslal: 9. květen 2008, 22:53:52 Předmět: |
|
|
swarm napsal: |
Ono to nastavování DPI ani ve vistách za moc nestojí |
Ve WinXP jde DPI nastavit libovolný, akorát aplikace s tím nepočítají (vůbec). _________________ AMD Open Source Graphics Driver Developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
franz
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 1325
|
Zaslal: 9. květen 2008, 23:52:35 Předmět: |
|
|
Al napsal: |
.. prosím vysvětlit, proč vlastně je toto téma... bych nediskutoval a nakódoval ten program pořádně |
diskuse se holt zvrtla jinam. Mně šlo o to zjistit, jaké rozlišení dnes hráči používají, zda existuje nějaký hlavní proud. Momentálně mi HUD funguje na každém rozlišení, ale třeba font (je bitmapový) jsem si nakreslil pro 800x600, na vyšším rozlišení už se čte špatně. Stejně tak třeba ikonky na interface, mají fixní velikost bez ohledu na rozlišení a opět jsem narazil s tím, že v 800x600 jsem je přizpůsobil velikostí vůči ostatním prvkům, ale po přepnutí do dvojnásobného rozlišení jsou malé až nepoužitelné a ještě se v rohu obrovského LCD ztrácejí... Třeba u akčních her, kde HUD nese jen informace o zdraví, to zas tak nevadí, jako u her založených na HUD. |
|
Návrat nahoru |
|
|
rezna
Založen: 27. 07. 2007 Příspěvky: 2156
|
Zaslal: 10. květen 2008, 07:28:09 Předmět: |
|
|
ad bitmapovy font - samozrejme jsi mel pouzit font kresleny napr. pres free-type nebo primo pres windowsi API - bitmapovy font uz dnes vypada strasne - neumi kerning apod. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|