.[ ČeskéHry.cz ].
UK::MFF vs. VUT::FIT (případně jiné)
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 18, 19, 20  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Popelnice
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Quiark



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 816
Bydliště: Chlívek 401

PříspěvekZaslal: 12. leden 2008, 19:39:14    Předmět: Odpovědět s citátem

Asi jo. Ale člověk si může vybrat a co nejvíc se teorii vyhýbat, pak se dostane asi na úroveň VUT. Ale třeba vyloženě předmět o assemblerech tady není.



A co pořád máte všichni proti teorii ??
_________________
Mám strach
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
rezna



Založen: 27. 07. 2007
Příspěvky: 2156

PříspěvekZaslal: 12. leden 2008, 20:11:34    Předmět: Odpovědět s citátem

Houp napsal:
možná máš názor, že bez toho, čemu se budu snažit vyhýbat, nemůžu být dobrý programátor, budiš, já ti to nemůžu vyvrátit


mno spis nez nazor je to zkusenost podlozena 6 lety praxe v oblasti vyvoje software.

bohuzel zatim vetsina toho co jsem se ucil hlavne prakticky, byla dost tezko pochopitelna a clovek tak nejak tapal, nebo bral ruzne vzorce tak jak rika Quiark "takto to je a basta". s tim se ale brzo narazi, zejmena pri optimalizacich a nebo hlubsim pohledu na vec (treba misto pouzije nHibernate si pisu vlastni nHibernate - misto pouziju .NET postavim vlastni platformu).

v techto situacich zacina byt teorie potrebna a ukazuje se ze znat veci teoreticky se vyplati protoze clovek najednou vidi "aha proto to je takto".

neni to vubec o zrani matiky a la MFF - tam treba vubec nemirim - je to ale alespon o rozhledu ve VS matice. SS matika je takove hrani si na pisecku, ktere k praktickemu programovani prilis nevede.

je to zvlaste proto, jak uz jsem zminil, ze programovani je jenom schovana matika, kde na kazdem kroku o tu matematickou teorii zakopavas. pokud mas dostatek znalosti teorie (a to nejenom matiky, ale potom prekladacu apod.), nemuzes napriklad rict "hele ja chci ten priklad v C, protoze C# neumim". v tomto pripade znas teorii a priklady si prevodis.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Quiark



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 816
Bydliště: Chlívek 401

PříspěvekZaslal: 12. leden 2008, 20:20:29    Předmět: Odpovědět s citátem

Abych ilustroval:

Jaké bylo moje překvapení a zároveň nadšení poté, co jsem zjistil, proč mají komplexní čísla právě takovýhle tvar (na konci kurzu Algebra 1) a proč vzoreček na násobení a dělení vypadá zrovna takhle.

A taky jak jsem koukal, když nám na Algebře 2 pan docent ukazoval třídící algoritmus (za pomocí čistě matematických prostředků). Vůbec jsem si pak říkal, že ten lambda kalkulus (funkcionální programování) je vlastně jen aplikací algebry..

Ještě mě čeká (doufám) pochopení toho, proč je lambda kalkulus nějak podezřele podobný predikátové logice (1. řádu), včetně odvozovacích pravidel.
_________________
Mám strach
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Yossarian



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 274
Bydliště: Šalingrad

PříspěvekZaslal: 12. leden 2008, 21:51:09    Předmět: Odpovědět s citátem

ja osobne si teda vybral skolu podle toho, kterej zapis mi min kolidoval z kalbou (tesne to vyhralo VUT, i kdyz sem tam dosel pekne nadrbanej).. jinak se mi tu libi, jsem linej jak ves a FIT je flakarna, celkem hezky baby, dobrej kolektiv (az na wenyho kterej tady dela strasaka Very Happy Very Happy ) a tak.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tempicek



Založen: 04. 12. 2007
Příspěvky: 62

PříspěvekZaslal: 12. leden 2008, 21:56:05    Předmět: Odpovědět s citátem

(CZ)genius napsal:
Quiark napsal:
Jinak rozhodnutí mezi FI a FIT je hlavně rozhodnutí mezi spíše softwarově-teoretickým zaměřením a hardwarově-praktickým.


Tak přesně takovejhle pocit z toho zatim mám.. akorát musim zjistit do jaký míry je to pravda.. Blíží se FI teoretičností MatFyzu?


Rozhodne ano (ackoli nevim, do jake miry je mozne se tomu na MUNI vyhnout), jenom ta latka je nasazena o neco niz, takze te nic nenuti do toho proniknout natolik.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Weny Sky



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 241

PříspěvekZaslal: 13. leden 2008, 11:32:24    Předmět: Odpovědět s citátem

Jeste k tem optimalizacim, urcite je znacna cast zalozena na matematickych poznatcich, ale to se da aplikovat jen obecne na papire. Popripade se oreze mnozina vstupnich dat daneho algoritmu.
Ale opravdove optimalizace se musi volit presne na miru danemu HW. Coz bez jeho znalosti nejde Wink (to jen aby si nekdo nemyslel, ze jen matika spasi optimalizacni svet)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Quiark



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 816
Bydliště: Chlívek 401

PříspěvekZaslal: 13. leden 2008, 12:06:23    Předmět: Odpovědět s citátem

No zrovna se učím Alpha-Beta prořezávání, které je nezávislé na HW a v lepších případech dokáže urychlit celé prohledávání až 2x Wink
_________________
Mám strach
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Weny Sky



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 241

PříspěvekZaslal: 13. leden 2008, 12:27:11    Předmět: Odpovědět s citátem

pochybuji, ze by v tom algoritmu nebyly zadne aritmeticke operace. A v tu chvili uz se jedna o zavislost na HW. Jiste, muzes spolehat ze lidi kteri danemu HW rozumeli napsali pro prekladac i inteligentni optimalizator, jenze ne vzdy dokaze optimalizator vyoptimalizovat to co by zvladl clovek tim ze by dany algoritmus uplne zbavil urcitych operaci a podobne v zavislosti na HW a jeho instrukcni sade. Optimalizator je mocny nastroj ale k dokonalosti mu jeste chybi docela dost.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
OndraSej



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 767
Bydliště: Brandýs nad Labem

PříspěvekZaslal: 13. leden 2008, 13:10:14    Předmět: Odpovědět s citátem

weny> optimalizace primo na HW je az uplne posledni krok jak zrychlovat. Protoze porad plati, ze nejrychlejsi zpusob jak neco spocitat je nemuset to pocitat.
I ten nejlepe "opravdove, na konkretni HW" optimalizovany kvadraticky (nebo jeste horsi) algoritmus prestane stihat pomerne rychle ve srovnani s linearnim. A pokud se podari nejakym chytrym vypoctem zahodit polovinu dat nebo iteraci tak, aby je vubec nebylo potreba zpracovat, tak to zrychleni taky bude vyrazne vetsi. A o tomhle prave jsou ty matematicke znalosti, ktere zadny kompilator ani detailni znalost assembleru a hardware nenahradi.
_________________
http://trionteam.net
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Quiark



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 816
Bydliště: Chlívek 401

PříspěvekZaslal: 13. leden 2008, 14:11:50    Předmět: Odpovědět s citátem

Samozřejmě optimalizaci na úrovni HW mají taky svoji roli, všichni si dokážeme představit, jak by byly počítače pomalé např. bez cache.

Zdá se mi ale, že spousta lidí ale zapomíná na optimalizace na nejvyšší úrovni (o kterých tady s ondrasejem mluvíme). Doom a Quake by nemohly ve své době běhat tak rychle nebýt BSP stromů a podobných věcí.
_________________
Mám strach
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
tempicek



Založen: 04. 12. 2007
Příspěvky: 62

PříspěvekZaslal: 13. leden 2008, 21:04:28    Předmět: Odpovědět s citátem

Weny Sky napsal:
Jeste k tem optimalizacim, urcite je znacna cast zalozena na matematickych poznatcich, ale to se da aplikovat jen obecne na papire. Popripade se oreze mnozina vstupnich dat daneho algoritmu.
Ale opravdove optimalizace se musi volit presne na miru danemu HW. Coz bez jeho znalosti nejde Wink (to jen aby si nekdo nemyslel, ze jen matika spasi optimalizacni svet)


Clovece, chvili jsme premyslel, jestli ma cenu na to vubec reagovat Smile Ale snad je sance Te jeste spasit Smile

Jak se Ti kdy podarilo zrychlit nejaky program optimalizaci na HW urovni? Bezel 2x rychleji? 3x? Vetsinou ani to ne... temer bez vyjimky se jedna o nejake konstantni snizeni trvani jedne iterace. Kdyz provedes tu optimalizaci, ktera se da podle Tebe provest jen na papire, a z kvadratickeho algoritmu vytvoris linearni, tak na 100x vetsi vstup zvysis rychlost 100nasobne, to se Ti hadam jeste nepovedlo Smile Nemluve o tom, ze svou optimalizaci na HW si budes muset napsat znovu, jakmile budes chtit podporovat novou platformu. Ten algoritmus na papire Ti vydrzi stale Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
rezna



Založen: 27. 07. 2007
Příspěvky: 2156

PříspěvekZaslal: 13. leden 2008, 22:06:25    Předmět: Odpovědět s citátem

bohuzel nemuzu s tempickem nic nez souhlasit. matematicka optimalizace je na zcela jine urovni. teoreticky receno matematickou optimalizaci lze dosahnout zmeny slozitosti algoritmu, kdezto optimalizaci pro HW dosahneme pouze zmenou koeficientu u dane slozitosti.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
frca



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1554

PříspěvekZaslal: 13. leden 2008, 22:23:18    Předmět: Odpovědět s citátem

Nejlepší je optimalizovat všecko Wink
(Pokud to bude někdo ochotný platit.)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Jelzin



Založen: 06. 08. 2007
Příspěvky: 46
Bydliště: Broumov <=> Pardubice

PříspěvekZaslal: 13. leden 2008, 23:18:06    Předmět: Odpovědět s citátem

FI UPCE !!!!!!!!!!!!!!!!!
[fakulta informatiky, univerzita pardubice] rulez Wink

+ good prostredi [kampus], good mesto
+ good zensky, good akce
+ nevyzadovana nadmerna aktivita prez rok, dokud nedojde na zkouzky, staci bejt ve skole treba 3 hodiny tejdne / hodne casu na sve projekty
+ cyklostezky na inlajny, atd
+ koupaliste za rohem
+ bankomat CS vedle knajpy s nejlepsim steakem co sem kdy mel
-----------
- prvak = matematicka vylejvarna (matika narocnejsi nez na VUT)
- par dalsich veci souvisejicich s tim kdyz na to pulrok jebete
- nektery predmety fakt na <i>icu
_________________
==============
www.nextcorp.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Weny Sky



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 241

PříspěvekZaslal: 13. leden 2008, 23:56:53    Předmět: Odpovědět s citátem

No uz je to znacny OT. Ale porad si nerozumime. Vy porad delite HW / matematiku. Ja jen tvrdim, ze se neda upnout jen na matematiku bez zohledneni HW(slozitost urcitych operaci vykon v FX/FP, ....).

tempicku: Ono i to "smesne" zrychleni 2x pokud by se jednalo o hru s 15FPS na 30 je celkem hodne.

Jinak urcite je dulezite udelat matematickou optializaci a orezat data a snizit slozitost, ale az to nejde dal, tak je potreba se podivat i po jinych moznostech. A treba i i po algoritmu, ktery nema nejnizsi teoretickou slozitost.

Dam ted trochu low-level priklad : HW implementace vypoctu napriklad goniometrickych funkci se neimplementuje tim nejrychlejsim algoritmem, ktery ma nejnizsi casovou slozitost, protoze tyto rychle algoritmy pouzivaji aritmetiku v plovouci radove carce, coz jsou nakladne operace. Takze se pouziva algoritmus s teoreticky horsi slozitosti, ale ktery lze prepsat jen pro pouziti operaci rotace, scitani a odecitani v FX. A i pres jeho horsi teoretickou slozitost je jeho provedeni nasobne rychlejsi.

PS: vy ste me tady postavili do role, ze zastavam jen HW optimalizaci ... ale to neni pravda a ani to tu nezaznelo, proste jen rikam, ze timto smerem lze zvysit vykon tam kde uz matematika a teoreticky nejlepsi algoritmy nejlepsimi realne nejsou.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Popelnice Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 18, 19, 20  Další
Strana 9 z 20

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna