.[ ČeskéHry.cz ].
Jak se dostat do herního průmyslu ?
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
franz



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1325

PříspěvekZaslal: 28. prosinec 2011, 08:59:52    Předmět: Odpovědět s citátem

jak se dostat do herního průmyslu se už vyřešilo zde: http://www.youtube.com/watch?v=vLCUwdZaPPM
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kidd.sadam



Založen: 11. 06. 2009
Příspěvky: 18

PříspěvekZaslal: 28. prosinec 2011, 14:15:56    Předmět: Odpovědět s citátem

Chrono741> jak rekl uz "OndraSej" - musíš se rozhodnout, co bys chtěl v herním odvětví dělat. Chceš se tím živit jako profesionál, nebo to mít jako hobby?

V základě bych rozdělil vývoj her do několika základních kategorií (a pokud chceš dělat hry na profesionální úrovní, na jednu se zaměřit - ta, která tě zajímá nejvíc; pokud to chceš dělat jako hobby, asi ti nezbyde nic jiného, než dělat všechno Very Happy )..

Game / level designer: hm, tohle je podle mě těžká věc, hlavně do začátků, ale pokud chceš dělat hry, musí být počítačové? Zkus si udělat klidně i nějakou karetní/deskovou/jánevimjakou hru, dej ji zahrát lidem v okolí a sleduj reakce, vylepšuj atd.. Bo práce game designera neni hlavně o programování, ale o tvorbě game mechanik atd.. Dále bych určitě doporučil editory a moderské nástroje (např. udělat mapu ve starcraftu II apod.) - taky nemusíš programovat a naučíš se dělat se základními vývojovými nástroji. Najít ovšem hned z kraje práci jako game/level designer je VELMI obtížné - vyžaduje to především hromadu PRAXE (vlastní mody, hry) a dobrou znalost AJ..

Pak je tu grafika - pokud tě baví grafika, není od věci se naučit 3D studio max / maya - a taky mít talent Very Happy

Programátor - pokud chceš dělat hry jako programátor, může tě čekat zklamání (záleží, co očekáváš od toho dělat hry jako programátor Smile ), ale v zásadě se musíš naučit programovat (většina her se stále dělá v C++, ale můžeš zkusit i C# a XNA ...).


Doufám, že ti to pomůže Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Chrono741



Založen: 27. 12. 2011
Příspěvky: 7

PříspěvekZaslal: 28. prosinec 2011, 18:20:15    Předmět: Odpovědět s citátem

No právě že když jsem zjistil že programování není Game Maker tak mě programování her přestávalo bavit, skončil jsem v podstatě na vlastní rogue-like hře a tím to haslo. Dneska se v programování zaměřuju spíše jen na webové technologie. U těch her se chci zaobírat právě gamedesignem, zabývat se samotnou hrou a mít už nějakej ten nástroj na tvorbu, tvořit mody do her by se mi taky líbilo, i jsem se včera nějak "hecnul" a prostě jsem si pustil tu anglickou dokumentaci k UDK a už jedu podle ní, doufám že mi to vydrží Very Happy. Samotné modování již vytvořených her, na to si ještě počkám, až naberu nějaké zkušenosti z UDK.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 29. prosinec 2011, 19:09:50    Předmět: Re: Jak se dostat do herního průmyslu ? Odpovědět s citátem

Chrono741 napsal:
Prostě jak začít, jak jste začali vy ? To jste vzali knížku, naučili se programovat a začali jste dělat hry ? Pochybuji.
Co presne sa ti na tom nezda pravdepodobne ? Presne v tomto poradi som to spravil ja.

Chrono741 napsal:
To spíš já jsem prostě slepý, slepý, že nedokážu najít českou komunitu kde vytváříme hry, néé se učíme programovat.
Roku pana 1986, ked som zacinal ako 10-rocny v Basicu na Atari 800, ziaden internet nebol. Ziadna komunita. Mal som knizku , chut sa ucit a cas. More casu. Oceany.... OK, na ilustraciu to hadam staci Smile


Chrono741 napsal:
Nebo to se prostě musím naučit anglicky, jinudy cesta nevede ?
Podla toho, ako daleko to chces dotiahnut. Bez EN si v IT obore de facto nahraty, a velmi rychlo narazis na hranicu, ktoru uz potom neprekrocis (ked niekde na pohovore povies, ze s EN nie si kamarat, teda sam problem s pomocou googla nezriesis - tak len zdvorile pohovor ukoncia) - ale pokial ti to bude stacit, tak je to v pohode.

Lenze to si prave nemyslim, pretoze uz len tym, ze tuto otazku vobec teraz riesis, si ukazal ze mas v sebe viacej ctiziadostivosti, ako vacsina populacie, takze radsej rovno zacni tu EN drvit, nech ta to potom zbytocne neskrie.


Toto by som ale teraz rad zdoraznil, aj ked to mozno vyznie ako poucovanie (a prave preto to nebudem rozvadzat do detailu), ale je pre teba ovela prinosnejsie nieco skusit a tvrdo za tym ist a NEUSPIET ako sa na to na zaciatku vysrat.

Ak z kodenia v C++ / C# nebudes mat radost, nebude ta tesit ked ti program rastie na komplexnosti a stale sa nezosype, resp. nebudes mat radost z vynajdeneho algoritmu (aby si dodatocne zistil, ze to uz aj tak davno bolo vynajdene niekym inym), tak aspon budes mat jasno, ze toto nie je cesta, ktorou sa mas vydat.

Este netusis kam ta kariera zavedie, ale napr. SW tester, ktory rozumie zakladom C++/C#/Pythonu a sam v tom vie skodit mensie skripty je hodne ziadanym artiklom (aspon teda tuna v Chicagu).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Raiper34



Založen: 28. 06. 2010
Příspěvky: 65
Bydliště: Horúce Peklo

PříspěvekZaslal: 29. prosinec 2011, 21:07:04    Předmět: re Odpovědět s citátem

Nechcem nejako zastávať WYSWYG ale aby si bol v hernom priemysle nemusíš ovládať programovací jazyk a pritom môžeš byť aký-taký programátor, existuje niekoľko firiem cz alebo svk, ktoré robia casual hry v editoroch ako Game maker, Construct, Multimedia Fusion a podobne a asi im to ide keď stále vydávajú nové hry, pritom tieto editory idú stále dopredu a myušacími krôčkami dobiehaju na tú istú úroveň ako keby si to robil samostatne vo vlastnom engine alebo už vytvorenom (teraz už sú editory, ktoré zvládajú 3D, HTML5, apk, najdeš vlastne všetko možné keď hľadáš.. Napríklad taký Špidla data procesing vydávajú novú a novú hru a pritom pracujú v Multimedia Fusion 2 čo je niečo podbné ako Construct akurát nie zadarmo...... Otázka je či ti stačí byť súčasťou večšinou do 10 členého týmu a tvoriť takéto menšie casual hry, neviem ako tebe, ale men určite, ja by som to bral oveľa radčej ako byť programátor vo veľkej firme.....
_________________
Web mladého herného vývojára:
http://www.raiper34.net
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 30. prosinec 2011, 17:28:49    Předmět: Odpovědět s citátem

Bolo by tiez dobre, ak by si uz od zaciatku rozmyslal o Exit Strategy - teda ako z game industry von, az ho budes mat plne zuby.

Pretoze, to skor ci neskor nastane, akokolvek sa ti to teraz zda nepravdepodobne. A vtedy sa dobra znalost jazyka ako C++ / C# dost zide.
Obrovskou vyhodou non-gamedev firmy je, ze obvykle pracujes len 40 hodin do tyzdna, takze mas stale abnormalne kvanta volneho casu na kodenie vlastnych games.

Jedinou vynimkou je, ze si zalozis vlastnu firmu a budes sam robit na hrach co ta bavia a co budu v ramci tvojich moznosti. To je uz ina kapitola.

Tiez musis zobrat do uvahy, ze v IT priemysle sa vo vseobecnosti na gamedev coderov pozeraju cez prsty, pretoze to beru ako "hrajkanie" a nie "seriozne" kodenie.

Nemozes totiz ocakavat, ze nejaky radovy webservice koder alebo manazer bude mat hoc len minimalne ponatie o tom, aky megaeffort to je, vyprodukovat sam celu gamesu.

Ironiou pri tom je, ze to obvykle pocujes od ludi, co nic v civote sami poriadne nenakodili, a kodili len webservices v Jave - ale tak uz to chodi Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kerekes



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 57

PříspěvekZaslal: 30. prosinec 2011, 18:59:02    Předmět: Odpovědět s citátem

Pokial planujes zalozit rodinu a zostat v CR/SR .. tak mi napada otazka "Preco sa chces dostat do herneho priemyslu??" Very Happy

EDIT: a aby som nebol OT, tak ja som zacinal tak, ze som zobral knizku, ucil sa programovat v c/c++, potom nehe tutorialy (viem ze maju svoje muchy), nejake tutorialy z gamedev.net ... potom nejake pokusy o vlastne hry, editory, tooly, exportery, ked uz bolo co ukazat tak som zacal pracovat v jednej gamedev firme v SR kde mi to vydrzalo cca 4-5 rokov (zacal som tam pocas skoly)

... a potom som si uvedomil, ze bez ohladu na to ako ma strasne bavi robit hry a veci s tym suvisiace, clovek nemoze cely svoj cas a mladost zasvetit cumeniu do kompu s nejasnou osobnou aj financnou buducnostou.

Preto som gamedev nechal a robim ako radovy programator v jednej nemenovanej IT firme, kde urobim 8h/den, a mam cas venovat sa sebe, priatelke, okoliu, zarobit dostatok bez stresu na splacanie hypoteky a mat ake take istoty.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jaz



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 60

PříspěvekZaslal: 30. prosinec 2011, 19:35:35    Předmět: Odpovědět s citátem

Nejlepší podle mého bude se do herního průmyslu nikdy nedostat, zůstat mimo něj a uchovat si nějaké iluze o tom, jaká je to paráda. A dělat si hry bokem... aha to je vlastně taky herní průmysl... nebo ne?

Co vlastně chceš? Dělat hry, co tě baví dělat nebo chodit do háku na 8 hodin denně pro společnost, co dělá hry? Začni touhle otázkou a až přijdeš na odpověď, začni se ptát dál. Většina (alespoň trochu starších) lidí tady opravdu začala tím, že si vzala do pazoury knížku a snažila se proniknout do tajů programovacích jazyků. Ale to bylo taky před tím, než tu byly tyhle internety a tak. A v dnešní době je sice máme, ale pokud nevládneš angličtinou, počítej s tím, že 90% informací ti bohužel unikne. Takže možná prvním krokem nebude programovací jazyk, ale anglický jazyk.

A možná to vidím moc černě, nicméně moje rada je následující - pravděpodobnost, že budeš dělat v našem koutu Evropy pro společnost vytvářející počítačové hry a budeš dlouhodobě spokojen, je docela nízká. Radši si hry dělej sám a jak budeš chtít.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jack M.A.X.



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 60

PříspěvekZaslal: 30. prosinec 2011, 21:02:40    Předmět: Odpovědět s citátem

Jak už tady pár lidí zmínilo, tvorba her není zrovna jednoduchá činnost. Záleží, co chceš dělat. Pokud si s programováním prozatím tolik nerozumíš, módování her nemusí být špatný start, ale i level designerovi se znalost programování hodí. Pokud bys chtěl hru nějak dál upravovat, musíš umět programovat. Průměrný herní vývojář musí mít poměrně dobrou znalost angličtiny, pravděpodobně by v ne-herních odvětvích řadu lidí převyšoval. Tolik k potřebě znalosti angličtiny Very Happy
Bylo zde zmíněno UDK. Pokud si v herních editorech úplný začátečník, UDK bych se pro začátek asi vyhnul. Unreal editor není špatnej nástroj, ale za ty roky možná už trochu přeplácenej, Unreal script by ti nejspíš taky nepřišel úplně přehledej. Já bych ti spíše doporučil Cryengine editor. Velká část herního kódu je ve scriptovacím jazyce Lua a nebo v XML. Pokud máš problémy s psanou dokumentací, doporučil bych ti videotutoriály. Youtube je jich plnej.
Dalo by se říct, že tvorbu her musíš prostě milovat, jinak to začneš nenávidět Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VladR



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 1322
Bydliště: Greater New York City Area

PříspěvekZaslal: 30. prosinec 2011, 21:08:24    Předmět: Odpovědět s citátem

Kym nemas rodinu, tak ti to moze byt viacmenej jedno - lebo ak robis co ta fakt bavi, tak ten cas v robote zbehne tychlo.

Lenze je tu aj financna otazka - kym si sam, tak ti nevadi, ze inde by si zarobil aj dvojnasobok, lebo samemu ti to s prehladom staci. Navyse - nemas kedy tie prachy minut, lebo si rad, ze domov sa prides aspon na chvilku prespat Smile

Len, ak ti zacne dieta hovori "ujo" namiesto "tata", pretoze ked prides domov z roboty uz spi a ked odchadzas z roboty, tak este spi - tak moze byt uz dost neskoro. Toto si teraz nevymyslam - pred nedavnom k nam prisiel taky chlapik z EA, kde mali bezne crunch-time v style EA-Spouse 10-15 mesiacov. Aj v r.2011.

Obvykle hadam ludom menej rokov, ale jemu som proste pridal 15 rokov, lebo fakt vyzera na 50+. Travit 80+ hodin tyzdenne vo vojenskom rezime pre NHL 2137 je prinajmensom blbost, aj ked si mlady.

Ak mas deti , tak uz je to zlocin...

Je to tvoj zivot - je na tebe, ako si ho zmrvis Twisted Evil
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Chrono741



Založen: 27. 12. 2011
Příspěvky: 7

PříspěvekZaslal: 31. prosinec 2011, 00:11:35    Předmět: Odpovědět s citátem

takže ještě jednou se omlouvám za tu větu
citace:
To jste vzali knížku, naučili se programovat a začali jste dělat hry ? Pochybuji.


už jsem odpověděl dříve:
citace:
tou větou jsem myslel jako že jste vzali jednu knížku a hned jste dělali hry, myslel jsem tím že to je delší proces vzdělávání a není to hned


kerekes: ani jsem nepomyslel na zůstání v ČR (bydlím v Mostě a jsou tu všude fetky, cikáni a další kriminální živly, které mi ČR totálně znechutili, plus ta politika atd. nezůstanu na potápějící se lodi) + ani jsem ještě nepomyslel na zakládání rodiny, já jsem tak trochu kariérista Very Happy

zase sice jsem říkal, že s tím programováním jsem na tom špatně a teď když sem si to přečetl znova, tak zas tak hroznej nejsem, ale je pravda, že s nějakým IDE jsem ještě bohužel nepracoval

Raiper34: Jooo indie scéna tato novinka se dobře uchytila a mě se to hrozně líbí, hry jsou levné a jsou nápadité, že mnohdy přetčí AAA tituly, ten kdo pirátí tyhle hry by se měl stydět, zrovna tyhle hry nabízejí hodně, jsou levné a tyhle studia ty prachy potřebují více na rozjezd než větší firmy

dále, ten nadpis... já jsem pako, sice jsem to psal v tom příspěvku ale asi jste to nečetli, nebo já to napsal tak že jste to nepostřehli.
citace:
Sice topic zní "Jak se dostat do herního průmyslu" ale já tím spíše myslím, jak vůbec začít dělat hry na nějaké úrovni (nemyslím jako udělat hru roku, ale způsob, jakým hry vytvářet), tak abyste byli schopni pracovat i v professionálním týmu


a ještě k tomu co chci dělat:
ano dřív byl můj sen sedět někde v Blizzardu, Bethesdě, BioWare atd. ale to jsem byl ještě malej Very Happy Dneska bych chtěl spíše to dotáhnout na nějaký nezávislý tým, dělat Indie hry, dělat slavné módy, né sedět někde za jedním z tisíce počítačů a pak na E3 nechat za nás všechny mluvit nějakýho týpka s kterým jsme se nikdy nesetkali.

No snad jsem na nic nezapoměl
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Raiper34



Založen: 28. 06. 2010
Příspěvky: 65
Bydliště: Horúce Peklo

PříspěvekZaslal: 31. prosinec 2011, 12:37:29    Předmět: re Odpovědět s citátem

Presne ako hovoria práca vo veľkých herných štúdiach je ako upísanie sa diablovi...... pozri si nejake prednášky Dana Vavru Wink
_________________
Web mladého herného vývojára:
http://www.raiper34.net
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 31. prosinec 2011, 13:02:21    Předmět: Odpovědět s citátem

Ad knížka - v podstatě ano. Jediný způsob, jak se naučit programovat, je dělat to, co tě baví. Já nejprve uměl jiný jazyk, který nebyl pro hry moc vhodný. Když jsem se začal učit C/C++, učil jsem se to společně s NeHe tutoriály a OpenGL. Ano, všechno naráz - a musím říct, že mě to hodně bavilo (nasrat na arkanoidy a konzolové aplikace Twisted Evil).

Odtud se to dá dotáhnout klidně až do Blizzardu. Smile
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tommy



Založen: 04. 06. 2008
Příspěvky: 31
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: 31. prosinec 2011, 17:32:14    Předmět: Odpovědět s citátem

Blizzard? Tam na neho urcite cekaji...

Kdyz bude vazne dobry napr. jako ten co tvori Overgrowth (vygooglete, fakt machr) pak asi ano. Mozna. Nekdy.

Take jsem si v mladi rikal jak budu v MS/IBM/Google/dalsiSuperCoolFirma delat ve vyzkumnem oddeleni. Mno, realita je malinko jinde ze. A to se clovek muze mnohdy snazit jak chce, ale stejne se mu to nepovede. Ono je to taky o velkem stesti. Kazdy nemuze byt Tim Sweeney.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
goddard



Založen: 06. 11. 2007
Příspěvky: 175
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: 31. prosinec 2011, 17:45:49    Předmět: Odpovědět s citátem

tommy napsal:
Kazdy nemuze byt Tim Sweeney.


Nebo Todd Sweeney, jeho nepoveden dvojce Twisted Evil
_________________
http://www.dredwerkz.cz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Strana 2 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna