.[ ČeskéHry.cz ].
SW Rendering v JavaScriptu
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Vilem Otte



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 462
Bydliště: Znojmo - Sedlesovice, Kravi Hora

PříspěvekZaslal: 19. březen 2013, 12:39:48    Předmět: Odpovědět s citátem

Jedno možné řešení (je jich spousta, ale nechce se me je nijak popisovat - navíc toto je asi nejjednodušší): Co třeba to napsat jako dll knihovnu? Tu poté můžeš volat z C#, dokonce i ASP.NET, nebo třeba Java, ... čehokoliv. Wink

Vytvořit poté třeba bez-browserovou verzi je triviální. Osobně mě cokoliv co mě fixuje do prohlížeče nehorázně se** (a doufám že nejsem jediný kdo takto uvažuje) - ale operační systémy nevznikly k tomu, aby na nich běžel prohlížeč, v něm nějaký modul, na kterém je postavený software, který v něm běží ... přičemž může běžet přímo na OS x-krát rychleji, a nemusíš se štvát s rozdíly mezi "standardy" u prohlížečů.

Ale proč dělat věci jednoduše, když to jde složitě, že?

NOTE: Nemyslím dll jen pro tu matematiku, ta by měla být inlined, dll by měla být pro celý rasterizér!
_________________
Should array indices start at 0 or 1? My compromise of 0.5 was rejected without, I thought, proper consideration.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
Dlaha



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 598
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 19. březen 2013, 12:57:46    Předmět: Odpovědět s citátem

Vilem Otte učinil dobrou poznámku. Taky se browserovým hrám vyhýbám, co můžu. Hry hraju rád, ale rozhodně si vždycky vyberu radši Quake 3 místo Quake Live.

Webové hry se mi zdají ideální pro pobavení, pro školáky v informatice, svobodné matky atd.
Ale fanoušci RPG a propracovanějších titulů v browserech většinou nehrají. Vím, že jedno browserový MMORPG kdysi bylo, ale to se hrávalo spíš kvůli tomu, že bylo jedno z prvních free-to-play, než kvůli tomu browseru Smile
_________________
Other Inside
Greenlitnuto!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1047

PříspěvekZaslal: 19. březen 2013, 13:23:57    Předmět: Odpovědět s citátem

no z marketingoveho hladiska to asi bude tym ze pouzivatelia webovych aplikacii su na vas zavisly. normalnu aplikaciu si proste kupite a pouzivate kde potrebuje a ako. na webovom vam to stale moze generovat zisk pomocou predplatneho. (ano vecsinou su free ale mate tam proste reklamu) programatory si asi myslia ze ich to odtieni od operacneho systemu a teda sa nebudu musiet starat o kompatibilitu medzi roznymi systemami.

Dlaha: myslel si Runescape?
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Dlaha



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 598
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 19. březen 2013, 13:25:45    Předmět: Odpovědět s citátem

nou: Jasně, Runescape.
_________________
Other Inside
Greenlitnuto!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
1Pupik1989



Založen: 06. 02. 2013
Příspěvky: 58

PříspěvekZaslal: 19. březen 2013, 14:12:21    Předmět: Odpovědět s citátem

No něco na tom je, já teda taky browser hry moc nepařím.

Nicméně to dodělám. Alespoň budu vědět jak budu mít rozvržené metody u objektů a pak to nebude už takový problém převést do C#. Začínat znovu od piky se mi nechce. Přeci hru v něčem, v čem píšu 7 let je jednodušší než začínat znovu v něčem, co neznám.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
OndraSej



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 767
Bydliště: Brandýs nad Labem

PříspěvekZaslal: 19. březen 2013, 14:20:14    Předmět: Odpovědět s citátem

1Pupik1989> hru v C++ dostanes do prohlizece treba pres NaCl (https://developers.google.com/native-client/), je tak udelana treba webova verze Bastionu.

Jinak na soucasnou rychlost programovani se v C# nebo v Jave dostanes celkem rychle behem mesice. A co to je ve srovnani se sedmi lety Wink Fixovat se na jednu technologii proto, ze uz ji pouzivas X let, neni nejlepsi strategie. Zvlast kdyz se ti zrovna ta technologie nehodi.
_________________
http://trionteam.net
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
Zpirit



Založen: 21. 02. 2013
Příspěvky: 53
Bydliště: Litvínov

PříspěvekZaslal: 19. březen 2013, 14:27:46    Předmět: Odpovědět s citátem

Dlaha napsal:

Webové hry se mi zdají ideální pro pobavení, pro školáky v informatice, svobodné matky atd.
Ale fanoušci RPG a propracovanějších titulů v browserech většinou nehrají. Vím, že jedno browserový MMORPG kdysi bylo, ale to se hrávalo spíš kvůli tomu, že bylo jedno z prvních free-to-play, než kvůli tomu browseru Smile


Byvavalo browser hry jsou dneska uz jinde...
http://www.freebrowsergamer.com/2008/12/best-browser-based-mmorpg.html
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Vilem Otte



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 462
Bydliště: Znojmo - Sedlesovice, Kravi Hora

PříspěvekZaslal: 19. březen 2013, 14:44:04    Předmět: Odpovědět s citátem

Finální rozhodnutí je samozřejmě na tobě. Mě osobně by zajímalo, proč tak nutně chceš využít software rasterizace?

Jako projekt k naučení se něčeho je to super, jako projekt pro napsání high-performance rasterizeru, nebo OpenCL rasterizeru je to taky super (ten pak může být i použitelný). Ale využít ve hře SW rasterizér, který dosahuje řádově méně výkonu než jiné SW rasterizéry (nebo GL/D3D) je nesmysl.

To, že na nějaké technologii děláš několik let neznamená, že je špatné ji měnit. Řeknu ti příklad s fyzikálními knihovnami ze svého - prvně jsem implementoval vlastní fyziku (pouze k naučení jak ty knihovny fungují), poté PhysX, o půl roku později Havok (PhysX byl v té době hroznej bordel), pak jsem přešel na Newtona, ale byl hrozně pomalý, tak jsem skončil u OpenDE (ten používám stabilně už 2 roky). V budoucnu možná přejdu i na Bullet - záleží jestli ODE umře, nebo nikoliv.

Tím že jsem jich tolik vyzkoušel mohu říct, že novou (jinou) dokážu implementovat velmi rychle. Zvykl jsem si na více různých syntaxí i interface ke knihovnám a to je právě podstatné.

U jazyků je to stejné, co máš jednou napsané lze přepsat do lepšího jazyka (lepší technologie) velmi rychle, jelikož už víš jak máš myslet.
_________________
Should array indices start at 0 or 1? My compromise of 0.5 was rejected without, I thought, proper consideration.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
Dlaha



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 598
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: 19. březen 2013, 14:45:59    Předmět: Odpovědět s citátem

OndraSej napsal:
1Pupik1989> hru v C++ dostanes do prohlizece treba pres NaCl (https://developers.google.com/native-client/), je tak udelana treba webova verze Bastionu.


Bastion je ještě trochu komplikovanější případ. Je psán v C# a původně používal XNA, pak byl přeportován na MonoGame. A teď jede v prohlížeči. Tady jde krásně vidět, že je dneska možný snad úplně všechno Smile

Zpirit napsal:
Byvavalo browser hry jsou dneska uz jinde...
http://www.freebrowsergamer.com/2008/12/best-browser-based-mmorpg.html


Tak to jsem neměl tušení, z toho jde až strach.
_________________
Other Inside
Greenlitnuto!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovi WWW stránky
pcmaster



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1824

PříspěvekZaslal: 19. březen 2013, 15:33:29    Předmět: Odpovědět s citátem

[OT]
Dlaha napsal:
Vilem Otte učinil dobrou poznámku. Taky se browserovým hrám vyhýbám, co můžu. Hry hraju rád, ale rozhodně si vždycky vyberu radši Quake 3 místo Quake Live.

To ja si vzdy radsej vyberiem Quake Live, kde vsetko hned funguje, stiahne sa mi hned aj na novej masine, vsetko s aktualnymi updatami a mozem rovno hrat s celym svetom, bez toho aby som niekde zhanal (snad dokonca upiratenu) instalacku a pracne to pol hodinu updatoval a dohadoval sa s niekym na jednej verzii, aby som si to vobec mohol zahrat Razz[/OT]
Ja by som webove hry nezatracoval, ale nemusi to byt riesene stylom protitankova strela na komara (konkretne a nielen Quake Live je iMho v tomto fakt OK). Na komara staci aj pistol Very Happy
_________________
Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
1Pupik1989



Založen: 06. 02. 2013
Příspěvky: 58

PříspěvekZaslal: 19. březen 2013, 16:22:30    Předmět: Odpovědět s citátem

Vilem Otte napsal:
Finální rozhodnutí je samozřejmě na tobě. Mě osobně by zajímalo, proč tak nutně chceš využít software rasterizace?


Jak jsem psal. Jediný důvod je, že WebGL ve spoustě prohlížečích chybí.

No dodělám to, alespoň si procvičím matematiku a fyziku. Nebudu tedy dělat nějaké super MMORPG a nejspíš z toho udělám jen nějakou demo prohlídku. Nebo radši spíš náhledy postav, domů ala wiki.

V C++ jsem naposledy psal tuším něco ve stylu facebooku pro svoji osobní síť. No a že bych tedy byl z toho jazyka nadšený, tak to se říci nedá. Navíc je to pár let, takže mi to nejspíš vyšumělo z hlavy. Hlavně nechci nějaké super RPG jako třeba Skyrim. Jak už tu někdo psal, tak je to v jednom člověku nereálné. Můžu si sehnat akorát tak pomocníka na modely. No zkusím si tedy napsat nejdřív něco jednoduššího, abych se do toho dostal.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
josh



Založen: 30. 07. 2007
Příspěvky: 74

PříspěvekZaslal: 19. březen 2013, 19:08:34    Předmět: Odpovědět s citátem

citace:

Jak jsem psal. Jediný důvod je, že WebGL ve spoustě prohlížečích chybí.


Srat na ne Smile
_________________
Tak Karle, kolik?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Vilem Otte



Založen: 18. 09. 2007
Příspěvky: 462
Bydliště: Znojmo - Sedlesovice, Kravi Hora

PříspěvekZaslal: 19. březen 2013, 20:25:36    Předmět: Odpovědět s citátem

Jenom taková OT otázka - co se ti na C++ nelíbí? Řekl bych, že momentálně se jedná o jazyk, který má dnes zřejmě nejsilnější vyjadřovací schopnosti. Lze v něm napsat prakticky cokoliv (od operačního systému, přes virtuální stroje, high performance ray tracing, ... po hry a herní software).
_________________
Should array indices start at 0 or 1? My compromise of 0.5 was rejected without, I thought, proper consideration.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovi WWW stránky
if.then



Založen: 13. 04. 2008
Příspěvky: 579

PříspěvekZaslal: 19. březen 2013, 20:55:06    Předmět: Odpovědět s citátem

Tak samozřejmě psát v C++ "něco ve stylu facebooku pro svoji osobní síť" není úplně nejšťastnější použití jazyka.

V kterém prohlížeči byly dělány screenshoty? Jak to tak vidím z benchmarku, tak je ti na nic, že podporuješ IE, když to tam pojede 2-3 FPS.

Prostě to chce použít správný jazyk (a paradigma) na daný účel. V C++ dělej výpočetně náročné úkony (rendering, fyzika..., typické hry), v Javascriptu/Flashi nenáročné webové hry, na ostatní použij třeba C# nebo Javu.

(BTW: "dělám tenhle jazyk už 7 let, tak se nebudu učit to, co neznám" pro softwarového vývojáře není ten nejšťastnější mindset. Vážně.)
_________________
For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
1Pupik1989



Založen: 06. 02. 2013
Příspěvky: 58

PříspěvekZaslal: 19. březen 2013, 21:35:42    Předmět: Odpovědět s citátem

Vilem Otte napsal:
Jenom taková OT otázka - co se ti na C++ nelíbí?


Pro mě je to jiná liga a zdá se mi takový chaotický. V jednom se deklarovaly proměnné a v druhém zbytek (pokud se nepletu, je to nějaký pátek). Já rád všechno pohromadě.

if.then napsal:
Tak samozřejmě psát v C++ "něco ve stylu facebooku pro svoji osobní síť" není úplně nejšťastnější použití jazyka.


Bylo to nejšťastnější, jednalo se o aplikaci pro Symbian UIQ 3.0. Mohl jsem vybrat J2ME, ale ta pořád otravovala s oprávněním.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Obecné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Strana 2 z 5

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna