Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Vilem Otte
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 462 Bydliště: Znojmo - Sedlesovice, Kravi Hora
|
Zaslal: 19. březen 2013, 12:39:48 Předmět: |
|
|
Jedno možné řešení (je jich spousta, ale nechce se me je nijak popisovat - navíc toto je asi nejjednodušší): Co třeba to napsat jako dll knihovnu? Tu poté můžeš volat z C#, dokonce i ASP.NET, nebo třeba Java, ... čehokoliv.
Vytvořit poté třeba bez-browserovou verzi je triviální. Osobně mě cokoliv co mě fixuje do prohlížeče nehorázně se** (a doufám že nejsem jediný kdo takto uvažuje) - ale operační systémy nevznikly k tomu, aby na nich běžel prohlížeč, v něm nějaký modul, na kterém je postavený software, který v něm běží ... přičemž může běžet přímo na OS x-krát rychleji, a nemusíš se štvát s rozdíly mezi "standardy" u prohlížečů.
Ale proč dělat věci jednoduše, když to jde složitě, že?
NOTE: Nemyslím dll jen pro tu matematiku, ta by měla být inlined, dll by měla být pro celý rasterizér! _________________ Should array indices start at 0 or 1? My compromise of 0.5 was rejected without, I thought, proper consideration. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Dlaha
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 598 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 19. březen 2013, 12:57:46 Předmět: |
|
|
Vilem Otte učinil dobrou poznámku. Taky se browserovým hrám vyhýbám, co můžu. Hry hraju rád, ale rozhodně si vždycky vyberu radši Quake 3 místo Quake Live.
Webové hry se mi zdají ideální pro pobavení, pro školáky v informatice, svobodné matky atd.
Ale fanoušci RPG a propracovanějších titulů v browserech většinou nehrají. Vím, že jedno browserový MMORPG kdysi bylo, ale to se hrávalo spíš kvůli tomu, že bylo jedno z prvních free-to-play, než kvůli tomu browseru _________________ Other Inside
Greenlitnuto! |
|
Návrat nahoru |
|
|
nou
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1047
|
Zaslal: 19. březen 2013, 13:23:57 Předmět: |
|
|
no z marketingoveho hladiska to asi bude tym ze pouzivatelia webovych aplikacii su na vas zavisly. normalnu aplikaciu si proste kupite a pouzivate kde potrebuje a ako. na webovom vam to stale moze generovat zisk pomocou predplatneho. (ano vecsinou su free ale mate tam proste reklamu) programatory si asi myslia ze ich to odtieni od operacneho systemu a teda sa nebudu musiet starat o kompatibilitu medzi roznymi systemami.
Dlaha: myslel si Runescape? _________________ Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Dlaha
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 598 Bydliště: Olomouc
|
|
Návrat nahoru |
|
|
1Pupik1989
Založen: 06. 02. 2013 Příspěvky: 58
|
Zaslal: 19. březen 2013, 14:12:21 Předmět: |
|
|
No něco na tom je, já teda taky browser hry moc nepařím.
Nicméně to dodělám. Alespoň budu vědět jak budu mít rozvržené metody u objektů a pak to nebude už takový problém převést do C#. Začínat znovu od piky se mi nechce. Přeci hru v něčem, v čem píšu 7 let je jednodušší než začínat znovu v něčem, co neznám. |
|
Návrat nahoru |
|
|
OndraSej
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 767 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Zaslal: 19. březen 2013, 14:20:14 Předmět: |
|
|
1Pupik1989> hru v C++ dostanes do prohlizece treba pres NaCl (https://developers.google.com/native-client/), je tak udelana treba webova verze Bastionu.
Jinak na soucasnou rychlost programovani se v C# nebo v Jave dostanes celkem rychle behem mesice. A co to je ve srovnani se sedmi lety Fixovat se na jednu technologii proto, ze uz ji pouzivas X let, neni nejlepsi strategie. Zvlast kdyz se ti zrovna ta technologie nehodi. _________________ http://trionteam.net |
|
Návrat nahoru |
|
|
Zpirit
Založen: 21. 02. 2013 Příspěvky: 53 Bydliště: Litvínov
|
Zaslal: 19. březen 2013, 14:27:46 Předmět: |
|
|
Dlaha napsal: |
Webové hry se mi zdají ideální pro pobavení, pro školáky v informatice, svobodné matky atd.
Ale fanoušci RPG a propracovanějších titulů v browserech většinou nehrají. Vím, že jedno browserový MMORPG kdysi bylo, ale to se hrávalo spíš kvůli tomu, že bylo jedno z prvních free-to-play, než kvůli tomu browseru |
Byvavalo browser hry jsou dneska uz jinde...
http://www.freebrowsergamer.com/2008/12/best-browser-based-mmorpg.html |
|
Návrat nahoru |
|
|
Vilem Otte
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 462 Bydliště: Znojmo - Sedlesovice, Kravi Hora
|
Zaslal: 19. březen 2013, 14:44:04 Předmět: |
|
|
Finální rozhodnutí je samozřejmě na tobě. Mě osobně by zajímalo, proč tak nutně chceš využít software rasterizace?
Jako projekt k naučení se něčeho je to super, jako projekt pro napsání high-performance rasterizeru, nebo OpenCL rasterizeru je to taky super (ten pak může být i použitelný). Ale využít ve hře SW rasterizér, který dosahuje řádově méně výkonu než jiné SW rasterizéry (nebo GL/D3D) je nesmysl.
To, že na nějaké technologii děláš několik let neznamená, že je špatné ji měnit. Řeknu ti příklad s fyzikálními knihovnami ze svého - prvně jsem implementoval vlastní fyziku (pouze k naučení jak ty knihovny fungují), poté PhysX, o půl roku později Havok (PhysX byl v té době hroznej bordel), pak jsem přešel na Newtona, ale byl hrozně pomalý, tak jsem skončil u OpenDE (ten používám stabilně už 2 roky). V budoucnu možná přejdu i na Bullet - záleží jestli ODE umře, nebo nikoliv.
Tím že jsem jich tolik vyzkoušel mohu říct, že novou (jinou) dokážu implementovat velmi rychle. Zvykl jsem si na více různých syntaxí i interface ke knihovnám a to je právě podstatné.
U jazyků je to stejné, co máš jednou napsané lze přepsat do lepšího jazyka (lepší technologie) velmi rychle, jelikož už víš jak máš myslet. _________________ Should array indices start at 0 or 1? My compromise of 0.5 was rejected without, I thought, proper consideration. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Dlaha
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 598 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 19. březen 2013, 14:45:59 Předmět: |
|
|
OndraSej napsal: |
1Pupik1989> hru v C++ dostanes do prohlizece treba pres NaCl (https://developers.google.com/native-client/), je tak udelana treba webova verze Bastionu. |
Bastion je ještě trochu komplikovanější případ. Je psán v C# a původně používal XNA, pak byl přeportován na MonoGame. A teď jede v prohlížeči. Tady jde krásně vidět, že je dneska možný snad úplně všechno
Tak to jsem neměl tušení, z toho jde až strach. _________________ Other Inside
Greenlitnuto! |
|
Návrat nahoru |
|
|
pcmaster
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1824
|
Zaslal: 19. březen 2013, 15:33:29 Předmět: |
|
|
[OT]
Dlaha napsal: |
Vilem Otte učinil dobrou poznámku. Taky se browserovým hrám vyhýbám, co můžu. Hry hraju rád, ale rozhodně si vždycky vyberu radši Quake 3 místo Quake Live. |
To ja si vzdy radsej vyberiem Quake Live, kde vsetko hned funguje, stiahne sa mi hned aj na novej masine, vsetko s aktualnymi updatami a mozem rovno hrat s celym svetom, bez toho aby som niekde zhanal (snad dokonca upiratenu) instalacku a pracne to pol hodinu updatoval a dohadoval sa s niekym na jednej verzii, aby som si to vobec mohol zahrat [/OT]
Ja by som webove hry nezatracoval, ale nemusi to byt riesene stylom protitankova strela na komara (konkretne a nielen Quake Live je iMho v tomto fakt OK). Na komara staci aj pistol _________________ Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est. |
|
Návrat nahoru |
|
|
1Pupik1989
Založen: 06. 02. 2013 Příspěvky: 58
|
Zaslal: 19. březen 2013, 16:22:30 Předmět: |
|
|
Vilem Otte napsal: |
Finální rozhodnutí je samozřejmě na tobě. Mě osobně by zajímalo, proč tak nutně chceš využít software rasterizace? |
Jak jsem psal. Jediný důvod je, že WebGL ve spoustě prohlížečích chybí.
No dodělám to, alespoň si procvičím matematiku a fyziku. Nebudu tedy dělat nějaké super MMORPG a nejspíš z toho udělám jen nějakou demo prohlídku. Nebo radši spíš náhledy postav, domů ala wiki.
V C++ jsem naposledy psal tuším něco ve stylu facebooku pro svoji osobní síť. No a že bych tedy byl z toho jazyka nadšený, tak to se říci nedá. Navíc je to pár let, takže mi to nejspíš vyšumělo z hlavy. Hlavně nechci nějaké super RPG jako třeba Skyrim. Jak už tu někdo psal, tak je to v jednom člověku nereálné. Můžu si sehnat akorát tak pomocníka na modely. No zkusím si tedy napsat nejdřív něco jednoduššího, abych se do toho dostal. |
|
Návrat nahoru |
|
|
josh
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 74
|
Zaslal: 19. březen 2013, 19:08:34 Předmět: |
|
|
citace: |
Jak jsem psal. Jediný důvod je, že WebGL ve spoustě prohlížečích chybí.
|
Srat na ne _________________ Tak Karle, kolik? |
|
Návrat nahoru |
|
|
Vilem Otte
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 462 Bydliště: Znojmo - Sedlesovice, Kravi Hora
|
Zaslal: 19. březen 2013, 20:25:36 Předmět: |
|
|
Jenom taková OT otázka - co se ti na C++ nelíbí? Řekl bych, že momentálně se jedná o jazyk, který má dnes zřejmě nejsilnější vyjadřovací schopnosti. Lze v něm napsat prakticky cokoliv (od operačního systému, přes virtuální stroje, high performance ray tracing, ... po hry a herní software). _________________ Should array indices start at 0 or 1? My compromise of 0.5 was rejected without, I thought, proper consideration. |
|
Návrat nahoru |
|
|
if.then
Založen: 13. 04. 2008 Příspěvky: 579
|
Zaslal: 19. březen 2013, 20:55:06 Předmět: |
|
|
Tak samozřejmě psát v C++ "něco ve stylu facebooku pro svoji osobní síť" není úplně nejšťastnější použití jazyka.
V kterém prohlížeči byly dělány screenshoty? Jak to tak vidím z benchmarku, tak je ti na nic, že podporuješ IE, když to tam pojede 2-3 FPS.
Prostě to chce použít správný jazyk (a paradigma) na daný účel. V C++ dělej výpočetně náročné úkony (rendering, fyzika..., typické hry), v Javascriptu/Flashi nenáročné webové hry, na ostatní použij třeba C# nebo Javu.
(BTW: "dělám tenhle jazyk už 7 let, tak se nebudu učit to, co neznám" pro softwarového vývojáře není ten nejšťastnější mindset. Vážně.) _________________ For guns and glory, go to www.ceske-hry.cz.
For work and worry, execute VC++. |
|
Návrat nahoru |
|
|
1Pupik1989
Založen: 06. 02. 2013 Příspěvky: 58
|
Zaslal: 19. březen 2013, 21:35:42 Předmět: |
|
|
Vilem Otte napsal: |
Jenom taková OT otázka - co se ti na C++ nelíbí? |
Pro mě je to jiná liga a zdá se mi takový chaotický. V jednom se deklarovaly proměnné a v druhém zbytek (pokud se nepletu, je to nějaký pátek). Já rád všechno pohromadě.
if.then napsal: |
Tak samozřejmě psát v C++ "něco ve stylu facebooku pro svoji osobní síť" není úplně nejšťastnější použití jazyka. |
Bylo to nejšťastnější, jednalo se o aplikaci pro Symbian UIQ 3.0. Mohl jsem vybrat J2ME, ale ta pořád otravovala s oprávněním. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|