.[ ČeskéHry.cz ].
Flame o smysluplnosti OpenCL
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3
 
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Popelnice
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Deluxe



Založen: 31. 07. 2007
Příspěvky: 235
Bydliště: Oslavany

PříspěvekZaslal: 24. prosinec 2010, 16:11:04    Předmět: Odpovědět s citátem

Al -> No asi takhle: My co uznavame i OpenCL, krom high-level jazyku/knihoven... Si umime vybrat technologii podle toho co se sni chystame delat... Rolling Eyes
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Pavel



Založen: 29. 07. 2007
Příspěvky: 54
Bydliště: Litovel

PříspěvekZaslal: 24. prosinec 2010, 17:17:34    Předmět: Odpovědět s citátem

Al napsal:
Je to tak, ale mluvíte tu o okrajových případech. Většinou největší problém je stihnout vývoj v termínu a i když třeba web studijní agenty stag je pomalej jak prase, kdyby to dělali v OpenCL, běželo by to teda asi možná 8x rychlejc, ale bylo by to hotové tak 2030...

A jde i o hry. Uvidíme, jak dopadne lednová soutěž v Praze. Já tipuju, že lidi, co použijí high level nástroje, ať už to bude Flash nebo cokoliv jiného, tam vám pokoušejícím se to vyhrát s tím OpenCL, prostě natrhnou prdele. Ale good luck! Very Happy


Duch Vánoc změnil text tohoto příspěvku v přání pěkně prožitých svátků.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 24. prosinec 2010, 22:43:17    Předmět: Odpovědět s citátem

Al napsal:
Je to tak, ale mluvíte tu o okrajových případech. Většinou největší problém je stihnout vývoj v termínu a i když třeba web studijní agenty stag je pomalej jak prase, kdyby to dělali v OpenCL, běželo by to teda asi možná 8x rychlejc, ale bylo by to hotové tak 2030...

A jde i o hry. Uvidíme, jak dopadne lednová soutěž v Praze. Já tipuju, že lidi, co použijí high level nástroje, ať už to bude Flash nebo cokoliv jiného, tam vám pokoušejícím se to vyhrát s tím OpenCL, prostě natrhnou prdele. Ale good luck! Very Happy


Z tohoto příspěvku mi jaksi mi přijde, že ani nevíš, k čemu OpenCL je a kde se ho vyplatí používat. Napsals někdy něco v OpenCL/CUDA nebo jenom tak plácáš?
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pcmaster



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1823

PříspěvekZaslal: 24. prosinec 2010, 23:16:42    Předmět: Odpovědět s citátem

Ja napriklad uplne presne nevidim nejake aktualne vyuzitie OpenCL/CUDA v hrach. Tedaaaa.... viem si predstavit viacero veci, co by sa oplatili (co sa tyka grafiky aj fyziky, ze). Ale som zvedavy, co nam napise Al.
_________________
Off-topic flame-war addict since the very beginning. Registered since Oct. 2003!
Interproductum fimi omne est.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
nou



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1047

PříspěvekZaslal: 24. prosinec 2010, 23:48:52    Předmět: Odpovědět s citátem

no Just Cause 2 ma simulaciu vody pomocou CUDA.
_________________
Najjednoduchšie chyby sa najtažšie hľadajú.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Fila



Založen: 31. 07. 2007
Příspěvky: 853

PříspěvekZaslal: 25. prosinec 2010, 23:15:59    Předmět: Odpovědět s citátem

Ja uz jsem na to dosel, Al si z nas proste dela prdel Smile. Nebo uz fakt nevim...

Al napsal:
Je to tak, ale mluvíte tu o okrajových případech. Většinou největší problém je stihnout vývoj v termínu a i když třeba web studijní agenty stag je pomalej jak prase, kdyby to dělali v OpenCL, běželo by to teda asi možná 8x rychlejc, ale bylo by to hotové tak 2030...

Ach jo, zase pohled "bastlim klikaci aplikace a nevim o zbytku sveta". OpenCL/CUDA neni pro reseni okrajovych pripadu, ale pro psani rozsahem miniaturnich kodu, ve kterych travi SW nejvic casu. STAGu, respektive vetsine informacnich systemu, je OpenCL k nicemu, protoze maji dost ploche profily -- tj. vetsinu casu behu programu se provadi velke mnozstvi funkci. Akcelerovat ma smysl naopak SW, ktery stravi vetsinu casu v nekolika malo funkcich (mas treba SW, ktery stravi 90 % casu faktorizaci matic, nebo prochazenim nejake grafove struktury atp.), tam staci prepsat do OpenCL/CUDA naprosty zlomek kodu a muzes ziskat mnohonasobne zrychleni.

Al napsal:
A jde i o hry. Uvidíme, jak dopadne lednová soutěž v Praze. Já tipuju, že lidi, co použijí high level nástroje, ať už to bude Flash nebo cokoliv jiného, tam vám pokoušejícím se to vyhrát s tím OpenCL, prostě natrhnou prdele. Ale good luck! Very Happy

Hehe. Hra, na jejiz vyvoj jsou 2 dny, asi tezko dokaze vygenerovat tak vypocetne narocny a specificky pozadavek, aby k nemu bylo nutne pouzit OpenCL (jinak, nez pouzitim knihovny, ktera je na nem postavena)... Jisteze u takoveto hry je nesmysl pouzit OpenCL. Ale kdyby se 2 roky stavela hra, kde bude nutne rozstrelit barak, ktery se sklada z nekolika tisic realne se chovajicich cihel, tak uz to ve Flashi napsat opravdu nepujde, v C mozna taky ne (muze to byt za hranici vykonu CPU) a OCL/CUDA pak muze byt jedina volba.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Marek



Založen: 28. 07. 2007
Příspěvky: 1782
Bydliště: Velká Morava

PříspěvekZaslal: 28. prosinec 2010, 02:35:04    Předmět: Odpovědět s citátem

pcmaster napsal:
Ja napriklad uplne presne nevidim nejake aktualne vyuzitie OpenCL/CUDA v hrach.

No tak třeba hry na PlayStation 3. Ta konzole má vedle hlavního procesoru ještě 6 vektorových procesorů (SPU), kde velikost jednoho registru je 128 bitů, a každý z těch SPU má rychlou lokální (nesdílenou) paměť o velikosti 256kB. Jestli tahle herní konzole není jako stvořená pro OpenCL, tak už nevím. Wink Kdo by přece chtěl programovat pro SPU ručně? BTW IBM poskytuje OpenCL SDK pro procesory Cell, tedy i pro PlayStation 3. To by mohlo částečně usnadnit vývoj her pro tu konzoli.

Někteří herní vývojáři pro PS3 už teď částečně dělají grafické výpočty na SPU, protože ten grafickej čip, co tam je, je na dnešní dobu zastaralej a pomalej (je odvozenej z GeForce 7xxx).
_________________
AMD Open Source Graphics Driver Developer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Al



Založen: 23. 10. 2007
Příspěvky: 196

PříspěvekZaslal: 4. leden 2011, 06:33:09    Předmět: Odpovědět s citátem

Sice dobře píšete o OpenCL, ale nějak už fakt hodně jste se odchýlili od toho, kvůli čemu jsem to já kritizoval a proč vzniklo toto vlákno. Pokud tedy vaše palba bude sice intenzivní ale směřovaná takto do cílů zcela mimo mě, nemám už důvod dál v debatě pokračovat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Fila



Založen: 31. 07. 2007
Příspěvky: 853

PříspěvekZaslal: 4. leden 2011, 12:51:27    Předmět: Odpovědět s citátem

V cem treba ja palim mimo to co kritizujes? Vzdyt ti vyvracim jen tve vlastni vyroky -- viz muj posledni prispevek.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
odeslat nové téma   Odpovědět na téma    Obsah fóra České-Hry.cz -> Popelnice Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3
Strana 3 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete hlasovat v tomto fóru


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group


Vzhled udelal powermac
Styl "vykraden" z phpBB stylu MonkiDream - upraveno by rezna