Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Mem
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 19. březen 2013, 21:52:34 Předmět: |
|
|
Dlaha napsal: |
Vilem Otte učinil dobrou poznámku. Taky se browserovým hrám vyhýbám, co můžu. |
Počkaj až dostaneš jako dárek Chromebook |
|
Návrat nahoru |
|
|
Dlaha
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 598 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 19. březen 2013, 22:10:10 Předmět: |
|
|
Mem napsal: |
Dlaha napsal: |
Vilem Otte učinil dobrou poznámku. Taky se browserovým hrám vyhýbám, co můžu. |
Počkaj až dostaneš jako dárek Chromebook |
No to by fakt musel být dárek, protože za tu cenu to teda nehrozí _________________ Other Inside
Greenlitnuto! |
|
Návrat nahoru |
|
|
1Pupik1989
Založen: 06. 02. 2013 Příspěvky: 58
|
Zaslal: 20. březen 2013, 10:22:14 Předmět: |
|
|
Tak jsem v rychlosti proletěl nějaké příklady na C++. No už to nevypadá tak hrozivě jako kdysi. Je fajn vidět type hinting, ten mi u javascriptu každopádně scházel. Úplně stejně mi chyběl operator overloading. Takže javascript už nemá cenu řešit, tam jsem vlastně v podstatě hotov. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ladis
Založen: 18. 09. 2007 Příspěvky: 1536 Bydliště: u Prahy
|
Zaslal: 20. březen 2013, 11:59:29 Předmět: |
|
|
1Pupik1989 napsal: |
Jak jsem psal. Jediný důvod je, že WebGL ve spoustě prohlížečích chybí. |
Není pravda, chybí jen v IE. V Chromu a FF je v základu, v Safari a Opeře je defaultně vypnuté, ale snadno se povolí. _________________ Award-winning game developer |
|
Návrat nahoru |
|
|
1Pupik1989
Založen: 06. 02. 2013 Příspěvky: 58
|
Zaslal: 20. březen 2013, 13:31:01 Předmět: |
|
|
To záleží na lidech. Já se řídil několika desítky grafů o používaných prohlížečích a bohužel spoustu lidí ani neví že nějaký je, nebo ho nechtějí používat z nějakého důvodu. Už jsem zcela odhodlám, že to bude v C++ a tím jsem se i rozhodl, že žádné MMO to nebude. Víc se zaměřím na příběh, který se bez bude tvořit mnohem lépe. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Weny Sky
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 241
|
Zaslal: 20. březen 2013, 13:47:01 Předmět: |
|
|
Pokud se pri vyvoji hry chces opravdu zamerit spis na pribeh, tak se spis podivej na Unity3D engine nebo neco podobneho. Protoze s C++ zase stravis tak rok az dva, nez napises vubec graficky engine. A to jeste potom budes vecne ladit, ze ti to na nejake grafice nejde a podobne.
V Unity3D uz mas uz hotovy graficky engine, spravu systemovych prostredku, .... Uz staci jen v C# nebo JavaScriptu napsat samotnou logiku hry a vytvorit si grafiku
tady mas pekny tutorial, ktery te nauci behem 4 hodin si udelat jednoduchou hru : http://www.youtube.com/watch?annotation_id=annotation_942388&feature=iv&src_vid=gUZOZP-sgng&v=5wxe1IUu5QA
Vyslednou hru muzes spustit na webu, PC, Mac, iOS, Android, ... |
|
Návrat nahoru |
|
|
Dlaha
Založen: 30. 07. 2007 Příspěvky: 598 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 20. březen 2013, 13:49:13 Předmět: |
|
|
Hry s kvalitním příběhem mám rád, těším se na to. _________________ Other Inside
Greenlitnuto! |
|
Návrat nahoru |
|
|
1Pupik1989
Založen: 06. 02. 2013 Příspěvky: 58
|
Zaslal: 20. březen 2013, 14:06:40 Předmět: |
|
|
Weny Sky: Díky mrknu na to. Tak nějak jsem myslel, že to postavím už na něčem hotovějším než začínat od piky.
Dlaha: No sám jsem zvědav jak to dopadne. Třeba až uvidím výsledek, tak mi spadnout ty růžové brýle a budu se za to stydět. |
|
Návrat nahoru |
|
|
TeaTime
Založen: 17. 06. 2011 Příspěvky: 264
|
Zaslal: 20. březen 2013, 15:37:20 Předmět: |
|
|
Tak pokud nechce clovek stravit "rok az dva" s psanim grafickeho engine, tak nemusi jit jenom na Unity3D. Grafickych enginu existuje dnes docela rada, maji sve vyhody a nevyhody, je dobre mit moznost volby a neupinat se jenom na Unity3D. Trochu me drazdi, kdyz lidi delaji, jako by Unity3D byl jediny graficky engine. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mem
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 20. březen 2013, 17:37:14 Předmět: |
|
|
A proč tě to přesně dráždí? Jen proto, že se o Unity často mluví (hype) a hodně používá? Kolik takových produktů jsi zkusil, a v čem se ti Unity nelíbí? (Kromě ceny, ta se nelíbí ani mně ). Já dělal hry (když počítám jen frameworky a enginy, ne nativní vývoj) v Game Makeru, Game Editoru s exportem na PPC, WME, ... pak zkoušel multiplatformní knihovny pro C typu Airplay SDK... díval jsem se i na UDK, ale neměl jsem v té době dost času ani zájmu do toho proniknout.
K Unity jsem přišel jako slepý k houslím když měli promo na licence, zkusil do toho proniknout a šlo to... jako každý produkt co se rozvíjí to má sice spoustu bugů (některé specifické pro konkrétní platformy), některé divně navržené části (proč se proboha informace o scéně a objektech generují do sračkoidních temp filů v cache, což znemožňuje vlastní verzování), ale jinak je to solidní nástroj, který je zejména pro prototypování a tvorbu menších her docela efektivní. |
|
Návrat nahoru |
|
|
TeaTime
Založen: 17. 06. 2011 Příspěvky: 264
|
Zaslal: 20. březen 2013, 17:59:13 Předmět: |
|
|
Mem: No já Unity3D zas tak neznám, takže se nějaké zásadnější kritiky musím zdržet. Dráždí mě primárně to hype a pak ještě (což s tím souvisí) nekritický a někdy až ofensivní přístup některých jeho fanoušků. To logicky vyúsťuje v mojí reakci na tyto nekritické projevy - připomenutí, že existují i jiné kvalitní 3D graficke enginy. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Mem
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 1959 Bydliště: Olomouc
|
Zaslal: 20. březen 2013, 18:36:04 Předmět: |
|
|
Chápu, ale přijde mi, že to moc řešíš. Je to prostě nástroj na řezání dříví, lidem se dobře řeže s Husqvarnou, ale můžou to přefiknout i něčím silnějším, načančanějším, nebo levnějším... případně jak jsi psal dva roky si ladit engine (pižlat to precizně nožíkem) . Pokud někdo řekne, že řeže tím a tím a takový je výsledek, tak je to na tobě. Navíc jak už jsem víckrát zmínil, od Unity odrazuje cena licencí, to je taky silný motivátor poohlédnout se po jiných řešeních |
|
Návrat nahoru |
|
|
1Pupik1989
Založen: 06. 02. 2013 Příspěvky: 58
|
Zaslal: 21. březen 2013, 00:18:23 Předmět: |
|
|
Chtěl jsem Unity3d, ale jak tak čtu, tak placený nesmysl mám v pytli. To si radši dám 6 let práce a napíšu svůj vlastní cross engine. Já mám rád pořádek. Radši kldině začnu makat na svém a nebudu se bát, že mě v budoucnosti bude někdo žalovat, nebo se vychvalovat, že to běží právě na jeho enginu. Je to trapné a nelidské. Unity3D ať si dál plave ve směru lidí, co chtějí investovat do něčeho, co nutně potřebují a nemůžou se toho pustit. Mě ten příběh na papíře vydrží léta. |
|
Návrat nahoru |
|
|
Weny Sky
Založen: 28. 07. 2007 Příspěvky: 241
|
Zaslal: 21. březen 2013, 08:40:53 Předmět: |
|
|
videl bych problem v tvych 6 letech, ze nez dopises engine, tak se za tu dobu stihne nekolikrat zmenit technologie, systemy ... a kdo vi co za zarizeni bude za 6 let v kurzu. A nez na sve technologii vyvines hru, tak uz budes mit beztak jine zajmy, ...
Co se tyka Unity3D, tak zaklad pro win/linux/mac je uplne zdarma, dokud na tom nevydelas tusim 50,000$, nebo tak nejak. I kdyz je jasne, ze tam par veci neni zabudovanych.
Ale Unity3D neni jedina moznost a nema smysl hned hazet flintu do zita. Z toho co jsem vyzkousel ti muzu doporucit treba ORGE engine (http://www.ogre3d.org/). Ten je naprosto free, opensource a multiplatformni (Win, UNIX, Mac, iOS). A vznikla v nem napriklad docela znama a uspesna RPG Torchlight I a II. V tomto pripade se jedna primo o programatorske API, takze uz to neni pekna a jednoducha klikacka
P.S.: Neda mi jeste zareagovat na jednu tvoji poznamku o tom, ze by se chteli chvalit tvou praci. Tomuto se rika reference a firmy, ktere nabizeji sluzby, tak potrebuji ukazat, ze to co nabizi neco umi, ze se nejak pouziva. A v oblasti PC her je to taky dobra vizitka a reklama pro tebe. A osobne byl bych hodne rad, kdyby si Unity vybrali jako referenci mou hru, protoze by to musela byt opravdu dobra hra, kdyby se ji chteli prezentovat. |
|
Návrat nahoru |
|
|
1Pupik1989
Založen: 06. 02. 2013 Příspěvky: 58
|
Zaslal: 22. březen 2013, 16:39:32 Předmět: |
|
|
Já bych rád nebyl. Na to OGRE určitě mrknu, díky za tip.
Neviděl někdo nějaký rozumný návod na světla a stíny? Potřebuji nějaký trochu podrobnější, aby to nebylo typu glprd a všechno maká.
Chci dopřát javascriptu alespoň slušnou smrt se vším všudy a něco se trochu o tom 3D naučit, než začne ten nekonečný cyklus v C++. |
|
Návrat nahoru |
|
|
|